27 Август, 2018 20:03 4 427 13

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на "Трейс груп"

  • трейс груп-
  • своге

Пътя София–Своге бил извършен от вече закрита дъщерна фирма

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в столичния кв. „Лозенец”, съобщи бТВ. Именно тази фирма е отговаряла за трасето, на което се случи тежката катастрофа с автобус край Своге.

Следователите изнесоха документация на фирмата, като служителите им са оказали пълно съдействие на разследващите. Междувременно от компанията официално съобщиха, че ще дадат пресконференция относно катастрофата край Своге в утрешния ден.

От проверките на различните министерства, както и на прокуратурата, във връзка с катастрофата на автобус край Своге, при която загинаха 17 души, стана ясно, че „Трейс груп” е отговаряла за ремонта на трасето, където автобусът се е преобърнал.

Те са били предупреждавани многократно от АПИ за лошото състояние на пътя и за нуждата да бъде извършен ремонт, но това така и не се е случило. По-рано днес от фирмата разпространиха официална позиция, в която посочват, че не носят вина за инцидента, тъй като асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, но приет през 2016 г.

Не строителната фирма, а Агенция „Пътна инфраструктура“ определя как да се ремонтира и строи пътят София – Своге, където в събота стана тежката катастрофа със 17 жертви. Това коментира междувременно за Дарик председателят на Надзорния съвет на холдинга „Трейс груп“ Николай Михайлов.

Той обаче отбеляза, че възложителят в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ и проектантът по проекта определят как да бъде извършен ремонтът. „Аз не одобрявам изграждането на бордюри до пътното платно особено в такъв рисков участък, където стана катастрофата“, допълни още Михайлов.

Според него при запрашаване на пътя, а след това и при дъжд, мръсотията, която се събира край бордюра, може да намали допълнително сцеплението между гумите и пътното платно. Ремонтът на пътя София – Своге е извършен от дъщерната фирма на холдинга – „Трейс Своге“. От края на юни фирмата е закрита, а капиталът прехвърлен в друго дружество.

В договора за ремонт на пътя Своге – София няма изискване какво трябва да бъде сцеплението на трасето, каза Михайлов. "Първо, възможно е да има износване на пътната настилка. В конкретния договор, в документацията няма критерий какво трябва да бъде сцеплението по време на изпълнението. Когато са минали четири години, каквото и да е било сцеплението при нов път, след това то се променя драстично по време експлоатацията. Тук има един голям проблем, защото този път е правен по критериите и нормативните документи за второкласен път, като се е имало предвид, че не е толкова натоварен по времето, когато са правени проектите. Ако строителят е направил пътя преди четири години, проектите са правени няколко години преди това. Разбирате ли, когато е правен проектът, заданието за този път може би са минали поне седем-осем години. Тогава са заложени съвсем други критерии. В последните две-три години вследствие на ремонта на магистрала Хемус транспортен трафик, основният товарен трафик минава през този път. Тоест в един момент пътят от второкласен се оказва първокласен с много тежък трафик. В тази обстановка, при леви наклони и при тежък трафик много по-бързо се износва самата настилка", каза Михайлов.

Възложителят и проектантът определят стандарта и качеството на ремонта, а не строителят, допълни Михайлов. "В конкретния случай вероятно се е получил и друг проблем. Гледах снимки, понеже не съм в София, че в участъка на катастрофата има бордюр. Пътните специалисти сме изключително против изграждането на бордюри по пътищата, защото те са голям проблем на безопасността, но такива са нормите на проектиране в момента", каза Михайлов и допълни: "Около бордюра се натрупват праховидни частици. Те особено смесени с изгорелите газове на тежките автомобили, образуват филм, който е плъзгаш. И когато завали дъжд, този филм започва да работи и може в участъци, особено в участъци с наклони, където се е образувал такъв филм, коефициентът на сцепление да падне много по тези причини, не защото самата настилка има нисък коефициент на сцепление", обясни Михайлов.

Той е на мнение, че трябва да се променят критериите за строителство, особено след климатичните промени в последните години и честите обилни валежи, които също се отразяват на трасетата в страната.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Filо

    1 3 Отговор
    Много важно.
  • 2 ЦРУ

    21 6 Отговор
    А един от членовете на Надзорният Съвет на Трейс груп е ПИСАТЕЛЯ АНТОН ДОНЧЕВ ! Никога не е късно да станеш за смях ! И това КОМУНЕ ще го запомним. не с романа -Време Разделно - А СЪС ДАЛАВЕРИТЕ ! Несе НАЯДОХТЕ БЕеееее….ЧЕРВЕНИ БОКЛУЦИ …..ОТВРАТ !!!!...ГНУС !!!
  • 3 ЦРУ

    16 3 Отговор
    Излизат и имената в Управителният съвет на ТРЕЙС ГРУП ….Ст. КОСТАДИНОВА - защото тренилала висок скок на асфалт.....Ст. Воденичаров - шеф на БАН- щеше да става президент...Вл.Савов - конституц. съдия ! ВИДНИ КОМУНЕТА ….НЕНАЯЛИ СЕ...ОТВРАТ !!!ГНУС !!!
  • 4 Мъдурко

    9 0 Отговор
    И защо са влезли? Да опърдят на Черепа месото ли? Много шум за нищо, ша знаити!
  • 5 Пешо

    21 0 Отговор
    То, че трейсовете са фирма на управляващите е повече от ясно. Въпроса е виновните за некачествения ремонт да си понесат отговорността. А министър Нанков нагло излъга, че е налична банкова гаранция, а истината е, че тя е освободена. АПИ излъгаха, че ще съдят фирмата, която е изпълнила ремонта некачествено. Оказва се, че тази фирма вече не съществува. Най-вероятно Цацаратурата ще се опита да натопи шофьора, защото е най-слаб.
  • 6 mom4eto

    12 3 Отговор
    "жандармерия"?Каква работа имат пък тези там?
  • 7 Борис

    18 0 Отговор
    Значи пътя е пуснат 2014 и 2018 вече нетрябва и пеши да се минава по него!!!Знаете ли че има пътища строени по бай Тошово време които са в пъти по добри от сегашното строителство.Път за стотици милиони и слет 4 години неизползваем!!

    Коментиран от #11

  • 8 Пасатор

    13 1 Отговор
    Чакайте развръзката към 2050 година.

    Коментиран от #12

  • 9 Пасатор

    11 2 Отговор
    По Тошово време крадяха и хвърляха трохите на Народа и всичко беше наред. Сега и трохи не хвърлят!

    Коментиран от #10

  • 10 Борис

    12 5 Отговор

    До коментар #9 от "Пасатор":

    С трохи ли накупихте на децата си апартаменти ,с трохи ли направихте вили като читалища,с трхи ли изучихте децата си ?Направо си бяха залци а не трохи.
  • 11 хахахах

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Борис":

    Да не говориме че има аутобани от Хитлер хахха как те не се износиха
  • 12 куку руку ку

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пасатор":

    По-скоро ще е. Сега се прави шумна акция за замазване очите на хората, а после тихо-тихо ще се продължи по старому. Бог да прости жертвите на алчността управленска! А на тази Трейс груп по приляга "Тряс труп".

    Коментиран от #13

  • 13 шекспир

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "куку руку ку":

    Абсолютно точно, "акцията" е поредния кьорфишек на театралната постановка на клоуна Бобо.
    Изтипосали са отпред и колата на жандармерията за да се усили драматчиния ефект и да придобие малко повече серизоност.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове