Новини

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на "Трейс груп"

Пътя София–Своге бил извършен от вече закрита дъщерна фирма

Публикувана: 27 Август, 2018 20:03
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3754
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в столичния кв. „Лозенец”, съобщи бТВ. Именно тази фирма е отговаряла за трасето, на което се случи тежката катастрофа с автобус край Своге.

Следователите изнесоха документация на фирмата, като служителите им са оказали пълно съдействие на разследващите. Междувременно от компанията официално съобщиха, че ще дадат пресконференция относно катастрофата край Своге в утрешния ден.

От проверките на различните министерства, както и на прокуратурата, във връзка с катастрофата на автобус край Своге, при която загинаха 17 души, стана ясно, че „Трейс груп” е отговаряла за ремонта на трасето, където автобусът се е преобърнал.

Те са били предупреждавани многократно от АПИ за лошото състояние на пътя и за нуждата да бъде извършен ремонт, но това така и не се е случило. По-рано днес от фирмата разпространиха официална позиция, в която посочват, че не носят вина за инцидента, тъй като асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, но приет през 2016 г.

Не строителната фирма, а Агенция „Пътна инфраструктура“ определя как да се ремонтира и строи пътят София – Своге, където в събота стана тежката катастрофа със 17 жертви. Това коментира междувременно за Дарик председателят на Надзорния съвет на холдинга „Трейс груп“ Николай Михайлов.

Той обаче отбеляза, че възложителят в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ и проектантът по проекта определят как да бъде извършен ремонтът. „Аз не одобрявам изграждането на бордюри до пътното платно особено в такъв рисков участък, където стана катастрофата“, допълни още Михайлов.

Според него при запрашаване на пътя, а след това и при дъжд, мръсотията, която се събира край бордюра, може да намали допълнително сцеплението между гумите и пътното платно. Ремонтът на пътя София – Своге е извършен от дъщерната фирма на холдинга – „Трейс Своге“. От края на юни фирмата е закрита, а капиталът прехвърлен в друго дружество.

В договора за ремонт на пътя Своге – София няма изискване какво трябва да бъде сцеплението на трасето, каза Михайлов. "Първо, възможно е да има износване на пътната настилка. В конкретния договор, в документацията няма критерий какво трябва да бъде сцеплението по време на изпълнението. Когато са минали четири години, каквото и да е било сцеплението при нов път, след това то се променя драстично по време експлоатацията. Тук има един голям проблем, защото този път е правен по критериите и нормативните документи за второкласен път, като се е имало предвид, че не е толкова натоварен по времето, когато са правени проектите. Ако строителят е направил пътя преди четири години, проектите са правени няколко години преди това. Разбирате ли, когато е правен проектът, заданието за този път може би са минали поне седем-осем години. Тогава са заложени съвсем други критерии. В последните две-три години вследствие на ремонта на магистрала Хемус транспортен трафик, основният товарен трафик минава през този път. Тоест в един момент пътят от второкласен се оказва първокласен с много тежък трафик. В тази обстановка, при леви наклони и при тежък трафик много по-бързо се износва самата настилка", каза Михайлов.

Възложителят и проектантът определят стандарта и качеството на ремонта, а не строителят, допълни Михайлов. "В конкретния случай вероятно се е получил и друг проблем. Гледах снимки, понеже не съм в София, че в участъка на катастрофата има бордюр. Пътните специалисти сме изключително против изграждането на бордюри по пътищата, защото те са голям проблем на безопасността, но такива са нормите на проектиране в момента", каза Михайлов и допълни: "Около бордюра се натрупват праховидни частици. Те особено смесени с изгорелите газове на тежките автомобили, образуват филм, който е плъзгаш. И когато завали дъжд, този филм започва да работи и може в участъци, особено в участъци с наклони, където се е образувал такъв филм, коефициентът на сцепление да падне много по тези причини, не защото самата настилка има нисък коефициент на сцепление", обясни Михайлов.

Той е на мнение, че трябва да се променят критериите за строителство, особено след климатичните промени в последните години и честите обилни валежи, които също се отразяват на трасетата в страната.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Filо
1 Отговор
Много важно.

Оценка:
-3 +1

ЦРУ
2 Отговор
А един от членовете на Надзорният Съвет на Трейс груп е ПИСАТЕЛЯ АНТОН ДОНЧЕВ ! Никога не е късно да станеш за смях ! И това КОМУНЕ ще го запомним. не с романа -Време Разделно - А СЪС ДАЛАВЕРИТЕ ! Несе НАЯДОХТЕ БЕеееее….ЧЕРВЕНИ БОКЛУЦИ …..ОТВРАТ !!!!...ГНУС !!!

Оценка:
-6 +21

ЦРУ
3 Отговор
Излизат и имената в Управителният съвет на ТРЕЙС ГРУП ….Ст. КОСТАДИНОВА - защото тренилала висок скок на асфалт.....Ст. Воденичаров - шеф на БАН- щеше да става президент...Вл.Савов - конституц. съдия ! ВИДНИ КОМУНЕТА ….НЕНАЯЛИ СЕ...ОТВРАТ !!!ГНУС !!!

Оценка:
-3 +16

Мъдурко
4 Отговор
И защо са влезли? Да опърдят на Черепа месото ли? Много шум за нищо, ша знаити!

Оценка:
-0 +9

Пешо
5 Отговор
То, че трейсовете са фирма на управляващите е повече от ясно. Въпроса е виновните за некачествения ремонт да си понесат отговорността. А министър Нанков нагло излъга, че е налична банкова гаранция, а истината е, че тя е освободена. АПИ излъгаха, че ще съдят фирмата, която е изпълнила ремонта некачествено. Оказва се, че тази фирма вече не съществува. Най-вероятно Цацаратурата ще се опита да натопи шофьора, защото е най-слаб.

Оценка:
-0 +21

mom4eto
6 Отговор
"жандармерия"?Каква работа имат пък тези там?

Оценка:
-3 +12

Борис
7 Отговор
Значи пътя е пуснат 2014 и 2018 вече нетрябва и пеши да се минава по него!!!Знаете ли че има пътища строени по бай Тошово време които са в пъти по добри от сегашното строителство.Път за стотици милиони и слет 4 години неизползваем!!

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +18

Пасатор
8 Отговор
Чакайте развръзката към 2050 година.

Коментиран от #12


Оценка:
-1 +13

Пасатор
9 Отговор
По Тошово време крадяха и хвърляха трохите на Народа и всичко беше наред. Сега и трохи не хвърлят!

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +11

Борис
10 Отговор

До коментар #9 от "Пасатор":


С трохи ли накупихте на децата си апартаменти ,с трохи ли направихте вили като читалища,с трхи ли изучихте децата си ?Направо си бяха залци а не трохи.

Оценка:
-5 +12

хахахах
11 Отговор

До коментар #7 от "Борис":


Да не говориме че има аутобани от Хитлер хахха как те не се износиха

Оценка:
-0 +3

куку руку ку
12 Отговор

До коментар #8 от "Пасатор":


По-скоро ще е. Сега се прави шумна акция за замазване очите на хората, а после тихо-тихо ще се продължи по старому. Бог да прости жертвите на алчността управленска! А на тази Трейс груп по приляга "Тряс труп".

Коментиран от #13


Оценка:
-0 +4

шекспир
13 Отговор

До коментар #12 от "куку руку ку":


Абсолютно точно, "акцията" е поредния кьорфишек на театралната постановка на клоуна Бобо.
Изтипосали са отпред и колата на жандармерията за да се усили драматчиния ефект и да придобие малко повече серизоност.

Оценка:
-0 +7

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери