ФАКТИ.БГ

Всичко на пътя край Своге било извън закона

Публикувана: 5 Септември, 2018 08:16
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2964
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Институтът по пътна безопасност обяви след свое собствено разследване, че има редица нередности, допуснати на пътя край Своге, където при катастрофата на автобус загинаха 17 души.

Дияна Русинова от организацията обяви на пресконференция, че от проектирането на ремонта, през провеждането му, до пускането на пътя в експлоатация - всеки от органите е допуснал грешки, пише dir.bg.

"Последно по веригата е МВР, което е можело да наложи санкции", изтъкна тя.

По думите й на опасния завой няма сложен законово установен знак, а пано с измислено съдържание.

"То само разсейва шофьорите. В зоната на катастрофата знаците не са сложени на правилната височина, нито на правилно отстояние от пътя", добави Русинова.

И допълни интересен факт - че през 2012 година, преди ремонта на пътя, не е имало знак за намаляване на скоростта.

"Освен това основите на мантинелата са поставени по грешен начин - не на 55 см, а на 20 см от платното. Така самата мантинела навлиза в пътното платно с няколко сантиметра и цялото движение се измества навътре към осевата линия. Тротоарът също не е бил според изискванията и вместо 150 см. е 111 см.", каза още тя, като подчерта и маркировката не е изпълнена правилно.

Проверката на института показва също, че и зърнометрията на aсфалта е нарушена, а фракцията на настилката не е каквато трябва да бъде - пътят е бил гладък като огледало, всички са знаели, казаха от института и потвърдиха, че цялостната геометрия на пътя е променена. Освен това по пътя редовно имало наноси. Държавата обаче отказала съдействие на института, защото вървяло следствие.

"България продължава да е най-опасното място за живеене в ЕС по отношение пътната безопасност", каза пък колегата й Богдан Милчев, който е бивш шеф на КАТ-София.

По думите му МВР е можело да глоби собственика на пътя - АПИ, с между 2 и 7 хиляди лева, както и да спре движението по него.

"На опасния път, при дъжд, водата пресича пътя няколко пъти", изтъкна той.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
бай Иван
1 Отговор
и после как борим високата смъртност, само със глоби, които пак отиват в джоба на някой...

Оценка:
-0 +31

Stefko 88
2 Отговор
Ми аз карам често по този път 3-4 пъти седмично. И да ви кажа с 50-60 се кара нормално. Друг в въпроса че много народ бърза и кара неразумно. Що се отнася до свличането на камъни. Виждал съм много пъти как минава дежурен автомобил и почиства. Проблемът на този път са беднотията и завоите. Камионите и автобусите не са за там.

Оценка:
-5 +11

Stefko 88
3 Отговор
Ми аз карам често по този път 3-4 пъти седмично. И да ви кажа с 50-60 се кара нормално. Друг в въпроса че много народ бърза и кара неразумно. Що се отнася до свличането на камъни. Виждал съм много пъти как минава дежурен автомобил и почиства. Проблемът на този път са теснотията и завоите. Камионите и автобусите не са за там.

Оценка:
-5 +5

Будалата
4 Отговор
То кое ни е наред? Та пътищата да са наред. Освоят се едни пари с минимум разходи и максимална печалба до следващия ремонт. И те така колелото се върти.

Оценка:
-1 +16

Ааа
5 Отговор
Всички които са имали отношение към пътя да бъдат подведени под отговорност и повече никога до не заемат държавни длъжности!
Дали е възможно това???!!!

Оценка:
-2 +24

любопитен
6 Отговор
Добре де, не трябва ли, след като даден пътен участък е изграден, преди да се пусне в експлоатация да бъде проверен от определена държавна институция? Дали всичко отговаря на изисквания и норми?

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +18

Митю
7 Отговор
Отварям Гугумап,път за Видин има,пускам новините-нема!

Оценка:
-3 +0

8
Този коментар е премахнат от модератор
КОЮ
9 Отговор
Добро утро .В статията се споменава че мантинелата не е на правилното разстояние от пътната настилка , къде може да се докладва в тая държава че в момента се извършва същата подобна олигофрения на пътя Стара Загора - Раднево . Мантинелата до село Могила е на 20 см от асфалта ,няма никакво място за банкет все едно караш в тунел мръднеш ли и си я закачил . В момента тече ремонта на този път и дано се намери институция която да си свърши работата.

Оценка:
-0 +21

институция
10 Отговор
Разходете се до първата ремонтирана държавна институция и ще видите, че нищот не е по стандарти за проектиране и изпълнение. В същия момента се опитайте да си проектирате къщичка или барака, искат всичко до най-малкия детайл.... Разпитваха до последно за една рампа (на пристройка на двуетажна къщичка), която исках да правя, че било тясно за кола и т.н не отговаряло на стандартите ... в този момент помагах в една нопопостроена обществена сграда (държавна институция я ползва) с 200 паркоместа подземни ... премерих ширината на рампата и се оказа доста по-тясна от това, за което на мен ми казваха че не става. Значи моя паркинг щеше да има 2 коли, а техния с 200 коли е по-тесен и може :)

Оценка:
-0 +11

Ники
11 Отговор
Еми е така е , похвалното е , че за 1 ви път се обърна нужното внимание на инфраструктората , явно и на испълнителя на ремонта му се е видяло опасно и са сложили знак 40 км ... няма контрол - по тесен тротоар , по тесен път по тънка мантинела , по гладък асфалт тия неща като ги умножиш по разтоянието и по високата цена на изходните материали , и се получават едни сериозно спестени суми Всичко е КОРУПЦИЯ на всички нива за тва е така

Оценка:
-0 +12

гост
12 Отговор
Отидете към Мезек и вижте как двупосочен път може да е широк 3м. и по кой БДС стандарт е направен. Всичките пътища са такива, фирмите са само имена без каквато и да е компетентност. Затова хората търсят опитни майстори, а не фирми, защото в повечето случаи фирмите са с по-лошото качество от двата варианта. Дори и да се наемат общи работници то те трябва да бъдат инструктирани и проверени спрямо технологичните изисквания, а у нас всичко се прави колкото да се направи, а как и дали е безопасно е с нищожно значение. В нашата община пътните знаци са на юфка, нищо не се разчита, а малкото четливи не рефлектират на тъмно.

Оценка:
-0 +7

кака
13 Отговор
АПИ да дадат заданието да видим, не да се спотайват! Защото, ако е калпава поръчката няма как да се изпълни друго освен заданието!

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +4

Живите мъртви на България
14 Отговор
Ясно е, че всички по веригата са си гледали работата през пръсти. Но така ще подходи и прокуратурата и правителството и няма да има наказани и виновни. При тях всичко е на шест. Само при нас е проблемът. Мрем много бавно.

Оценка:
-0 +7

може
15 Отговор

До коментар #13 от "кака":


Може да се изпълни много по-зле от заданието, колкото и зле да е самото то.

Оценка:
-0 +1

Шофор
16 Отговор
Ама тия страшни експерти дали са карали по тоя път? Аз съм от Лакатник като корени и често минавам по тоя път и няма никакъв проблем. Ама нали някакъв измислен Институт трябва да взема пари, та да се изкаже неподготвен.

Оценка:
-5 +1

гост
17 Отговор

До коментар #6 от "любопитен":


Всичко е минало проверки и е отбелязано, че отговаря на изискванията. Навсякъде е така, ако погледнеш по документи е изрядно изпълнено, положен е необходимият обем баластра и асфалт, а като отидеш на място виждаш, че нито баластра има, а само положен 2см асфалт, от 10те см по стандарт. Всичко друго от изписаното отива в джоба на изпълнителя, после в джоба на приемчика и после се разпределя по партийните каси.
Имах приятел инженер работеше в планирането на трамвайните линии в столицата, направил проект както си трябва, но дошли от партията на региона и му казали, че 30 процента от парите по проекта отиват за тях, той не се съгласил и го махнаха след една седмица, за да сложат друг, крайно некомпетентен, но пък кооперативен.

Оценка:
-0 +8

Т.о.ш.и.б.и.я.н
18 Отговор
Аи
Ердоган да си прибира територията изстрадала и да настъпи благоденствие тука

Оценка:
-4 +0

Niki
19 Отговор
Защо няма арести на хора от фирмата изпълнител?
Ако на мясттото на тези хора беше внучето и дъщерята на Краля Слънце, дали нямаше да е друго?

Оценка:
-0 +5

Bat Rambo
20 Отговор
Арестите трябва да започнат от Парламента - там е първоизточникът на подобни проблеми. И да беше само пътят през Своге, можеше наистина да мине номерът, че няма виновни. Но пътищата са в окаяно състояни и се поддържат и проектират от полу- и пълни дебили. Примери за обратен вираж, за некадърни ремонти, за несметнати и неправилно поставени мантинели бол... Отделно като гледам виадуктите на Хемус, как имат фуги по педя и половина, не ми се мисли... А държавата си прибира пари за винетки, като табели има и на пътища, които трудно се превземат с верижен трактор. Който не е ходил, само да прескочи в Сърбия и да направи разликата - при нас и маркировката се прави с боя, която изчезва в мрак и при дъжд. А най-лесно е да се заключи " несъобразена с пътните условия скорост..." А то може ли да сеговори за условия?!

Оценка:
-0 +5

Све
21 Отговор
Затвор за Техническия надзор и отговорните политици и всичко ще си дойде на място

Оценка:
-0 +2

22
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

ТОП 5