Институтът по пътна безопасност обяви след свое собствено разследване, че има редица нередности, допуснати на пътя край Своге, където при катастрофата на автобус загинаха 17 души.
Дияна Русинова от организацията обяви на пресконференция, че от проектирането на ремонта, през провеждането му, до пускането на пътя в експлоатация - всеки от органите е допуснал грешки, пише dir.bg.
"Последно по веригата е МВР, което е можело да наложи санкции", изтъкна тя.
По думите й на опасния завой няма сложен законово установен знак, а пано с измислено съдържание.
"То само разсейва шофьорите. В зоната на катастрофата знаците не са сложени на правилната височина, нито на правилно отстояние от пътя", добави Русинова.
И допълни интересен факт - че през 2012 година, преди ремонта на пътя, не е имало знак за намаляване на скоростта.
"Освен това основите на мантинелата са поставени по грешен начин - не на 55 см, а на 20 см от платното. Така самата мантинела навлиза в пътното платно с няколко сантиметра и цялото движение се измества навътре към осевата линия. Тротоарът също не е бил според изискванията и вместо 150 см. е 111 см.", каза още тя, като подчерта и маркировката не е изпълнена правилно.
Проверката на института показва също, че и зърнометрията на aсфалта е нарушена, а фракцията на настилката не е каквато трябва да бъде - пътят е бил гладък като огледало, всички са знаели, казаха от института и потвърдиха, че цялостната геометрия на пътя е променена. Освен това по пътя редовно имало наноси. Държавата обаче отказала съдействие на института, защото вървяло следствие.
"България продължава да е най-опасното място за живеене в ЕС по отношение пътната безопасност", каза пък колегата й Богдан Милчев, който е бивш шеф на КАТ-София.
По думите му МВР е можело да глоби собственика на пътя - АПИ, с между 2 и 7 хиляди лева, както и да спре движението по него.
"На опасния път, при дъжд, водата пресича пътя няколко пъти", изтъкна той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Иван
08:21 05.09.2018
2 Stefko 88
08:29 05.09.2018
3 Stefko 88
08:30 05.09.2018
4 Будалата
08:43 05.09.2018
5 Ааа
Дали е възможно това???!!!
08:48 05.09.2018
6 любопитен
Коментиран от #17
08:48 05.09.2018
7 Митю
08:54 05.09.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 КОЮ
09:06 05.09.2018
10 институция
09:08 05.09.2018
11 Ники
09:28 05.09.2018
12 гост
09:34 05.09.2018
13 кака
Коментиран от #15
09:35 05.09.2018
14 Живите мъртви на България
09:38 05.09.2018
15 може
До коментар #13 от "кака":
Може да се изпълни много по-зле от заданието, колкото и зле да е самото то.09:49 05.09.2018
16 Шофор
09:53 05.09.2018
17 гост
До коментар #6 от "любопитен":
Всичко е минало проверки и е отбелязано, че отговаря на изискванията. Навсякъде е така, ако погледнеш по документи е изрядно изпълнено, положен е необходимият обем баластра и асфалт, а като отидеш на място виждаш, че нито баластра има, а само положен 2см асфалт, от 10те см по стандарт. Всичко друго от изписаното отива в джоба на изпълнителя, после в джоба на приемчика и после се разпределя по партийните каси.Имах приятел инженер работеше в планирането на трамвайните линии в столицата, направил проект както си трябва, но дошли от партията на региона и му казали, че 30 процента от парите по проекта отиват за тях, той не се съгласил и го махнаха след една седмица, за да сложат друг, крайно некомпетентен, но пък кооперативен.
10:14 05.09.2018
18 Т.о.ш.и.б.и.я.н
Ердоган да си прибира територията изстрадала и да настъпи благоденствие тука
10:43 05.09.2018
19 Niki
Ако на мясттото на тези хора беше внучето и дъщерята на Краля Слънце, дали нямаше да е друго?
10:52 05.09.2018
20 Bat Rambo
11:18 05.09.2018
21 Све
11:34 05.09.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.