Българите масово предпочитат да пътуват с автомобил в ежедневието си или за туризъм, сочат данни от анализ на Евростат, посветен на провеждащата се в момента европейска седмица на мобилността, която продължава до 22 септември.
Леката кола е доминиращата форма на вътрешен транспорт във всички държави-членки на ЕС, предпочитана пред пътуванията с влак или автобус, сочи статистиката.
За 2016 година пътуването с автомобили е представлявало 83% от пътникокилометрите в ЕС, в сравнение с 9% пътуване с автобуси и 8% с пътуванията с влакове.
Около 84% от българите са предпочитали да пътуват с кола, 14% са били пътуванията на българите с автобусен превоз и едва 2 на сто - с железопътен транспорт, сочи още отчета на Евростат.
Днешният 19 септември е определен и като Европейски ден без смърт на пътя, като идеята е да се повиши осведомеността на хората относно безопасността по пътищата. По данни на МВР до вчера, 18 септември т.г., по пътищата в страната у нас са загинали 436 души, при общо 682 загинали през 2017 г. и 8 680 ранени.
Страната ни е лидер в ЕС по брой загинали при пътнотранспортни произшествия на 1 милион души, като европейската статистика сочи, че средно у нас през 2016 г. са загивали 99 души на 1 милион, при среден показател за ЕС - 50 загинали на милион души.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #3
10:14 19.09.2018
2 976
10:28 19.09.2018
3 onq s konq
До коментар #1 от "Име":
Пледираш за по-добър "алтернативен транспорт",възмущавайки се "че кой ще предпочете да ЦЯЛ ДЕН С АВТОБУС"...А опонираш ли на постоянните УНИЩОЖИТЕЛНИ КОМЕНТАРИ на бдителни българи ПРИДРУЖЕНИ С КЛИПОВЕ как автобуси "фучели" по "Тракия" със 120км/?Е как да стане хем да е бързо придвижването,хем да е бавна скоростта?...Двуличието НЕ Е ХУБАВО НЕЩО.Да не говорим пък за факта КАК ТАКА "бедният" българин непрекъснато оплакващ се от цените на горивата предпочита ЛИЧНИЯ ТРАНСПОРТ пред несравнимо по-евтините автобус и влак!Коментиран от #4, #6, #10
10:29 19.09.2018
4 този
До коментар #3 от "onq s konq":
Автобусите имат ограничение по магистрали от 100км/ч. Влакът може и със 160 да се движи, стига да има локомотиви, вагони и ремонтите по линиите да не са направени колкото да се приберат парите. За съжаление, политиката провеждана от ръководството на БДЖ (онзи дето след всяко служебно правителство все го връщат) не осигурява нормален подвижен състав, а пътници има, дори при сегашните мизерии.Коментиран от #9
10:37 19.09.2018
5 Morgoth
10:40 19.09.2018
6 Morgoth
До коментар #3 от "onq s konq":
Когато за пръв път се появиха Биомет караха със 140 по магистралата. Това са истински автобуси! Не разбирам тези дето омрънкват автобус, движещ се бързо по прав и напълно безопасен път.10:42 19.09.2018
7 Телевизора на Елвис
ГО е ниска, дори и след поскъпването. Данъците са ниски, ГТП е рехаво сито и то е евтино също. Механиците на европейски фон както по големите, така и по малките сервизи и мазни гаражчета работят за без пари, да не говорим че много хора сами си поправят, което в повечето нормални държави е незаконно.
Демек на нашенеца една среднокубатурна кочина (до 1.8) купена за 2 до 5 хиляди евро му се връзва годишните разходи (гориво, евентуални ремонти, масла, данък, ГО, ГТП) при 15000 км пробег грубо около 3500 лв. айде нека са 4000.
Това прави малко над 300 кинта на месец общо, като сметката се прави на 2.30 лв за литър бензин. Ако е с АГУ сметката става друга, т.е. доста по-евтино.
За сведение у Германия на един средностатистически шофер в най-гъзарския и идеален вариант само ГО на месец му е 120 Евра. Говорим за над 50 г. мъж, с история в страната, без нарушения, който кара най-масовия немски автомобил- Пасат комби 2.0 TDI.
Когато се изравним като разходи за МПС с "онези там" ще си помислиме много добре, дали всеки гащник в страната ще награбва някакво говно за 2000 лв. и ще се вози навсякъде с него.
10:42 19.09.2018
8 Автомобилист
10:43 19.09.2018
9 Morgoth
До коментар #4 от "този":
БДЖ има и социална функция. Държавата е длъжна да осигури транспорт. Ако направим влаковете като във Франция няма как да пропуснем да направим и цените им като френските. Така всички, които в момента пътуват с влак ще трябва да слязат и на тяхно място да се качат много по-малкото, но платежоспособни хора от средната класа с които обаче няма как да поддържаш инфраструктурата. Бедните които ползват БДЖ могат толкова да си позволят дори след държавните субсидии, затова БДЖ ще си продължи да бъде такова.Коментиран от #13
10:46 19.09.2018
10 Огън
До коментар #3 от "onq s konq":
извинявай но да ли си наясно за цената на билета в двете посоки София Бургас /54 лева/ и че излиза почти същото като цена на транспорта с кола /70 лева/, само че доста по - бързо и по комфортно, а като добавиш и прекчване автобус/1.60/ и такси/10-12 лева/ и това по две щото град А и град Б и цената стана по висока от тази с личния автомобил. А и времето та отиде та се невиде. А с влака / бързия/ 12 часа София Бургас - направо да ти и ... обществения транспортКоментиран от #12
10:46 19.09.2018
11 гост
10:58 19.09.2018
12 onq s konq
До коментар #10 от "Огън":
Не си извинен,защото СИ НЕКОРЕКТЕН.Имал съм лично случаи,когато мой познат/не приятел/ иска да го "хвърля донякъде" с колата,готов да си плати горивото.Отговорът ми неизменно е бил-"Ами яхни си тубата с горивото и си свърши спокойно работата"!Та известно ли ти е че горивото е най-евтиния компонент в транспортирането,а основното е ВИНЕТКА,ЗАСТРАХОВКА,АМОРТИЗАЦИЯ НА МПС-ТО,ТЕХ. ПРЕГЛЕД,ЕВЕНТУАЛЕН РИСК ОТ СОЛЕНИ ГЛОБИ ОТ КАТ,ТАКСА ЗА ЕВЕНТУАЛЕН ПАРКИНГ и т.н.?!Честно-не понасям подобни хитрувания.Ама НИКАК:)Коментиран от #18
11:10 19.09.2018
13 този
До коментар #9 от "Morgoth":
Чак като във Франция - какво ТГВ ли? Тука по половината линии има ограничения в скоростта от 25км/ч, заради неподдържан път, локомотиви и вагони липсват. Хората зорлем си купуват стари коли, не защото искат, а защото няма как иначе да се придвижват. Да не говорим за довозващ транспорт от селата до гарите.София - Радомир е 40км и най-бързия влак - международния стига за близо час, а и на него му прикачват само два български вагона и често няма билети за него, пък някакви драскат глупости как ако била скоростта под 200 нямало да има пътници...
11:39 19.09.2018
14 Машиниста
Коментиран от #16
11:52 19.09.2018
15 Грух,грух
11:58 19.09.2018
16 един българин
До коментар #14 от "Машиниста":
искаж та кажеш че ако бяхме още на коне и каруци щеше да е по добре да пътуваш 1 седмица от софия до варна и да си постоянно вмирисан аи стига бе.12:59 19.09.2018
17 хаха
С каруца ли да пътуват с какво?
13:03 19.09.2018
18 гост
До коментар #12 от "onq s konq":
от време на време имаш попадения и все ми се поисква да повярвам, че не си съвсем изгубен, но с коментари като този и предишния рязко ни връщаш в действителността16:06 19.09.2018
19 гощо
08:12 21.09.2018