Първите 20 електробуса, поръчани за градския транспорт в София, са пристигнали на пристанището в Бургас днес (14 октомври). Информацията беше споделена лично от столичния кмет Йорданка Фандъкова в социалната мрежа Facebook.
До средата на седмицата возилата ще са в София и ще започне подготовката им за включване на линия. Това е първата доставка на електробуси, след като в последните години бяха тествани няколко различни технологии по различни маршрути в столицата.
Вчера в гаража в “Дружба” пък са пристигнали и първите 17 от 60-те нови автобуса на природен газ, допълни Фандъкова.
"До края на годината ще доставим още 22 автобуса на природен газ, а догодина още 60 съчленени. Всички автобуси, които купуваме за градския транспорт, отговарят на най-високите екологични стандарти ЕВРО 6", сподели още кметът на София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Къртев 🐓
Коментиран от #5, #32
12:24 14.10.2018
2 Санде
Но още не са попаднали в полезрението на циганите...
Коментиран от #3
12:39 14.10.2018
3 Ххггг
До коментар #2 от "Санде":
Браво,с разбитите и пътища....12:53 14.10.2018
4 браво
12:54 14.10.2018
5 Ххггг
До коментар #1 от "Къртев 🐓":
Що пишеш глупости,тая нафта отдавна не е евтина и всички икономисани се изплаща на водача12:54 14.10.2018
6 bad
Коментиран от #9, #16
13:05 14.10.2018
7 Трънчев
Искам да видя след 4-5 години, колко време ще им държат батериите през студена зима.
Коментиран от #15
13:23 14.10.2018
8 Бай Пешо
Коментиран от #14
14:06 14.10.2018
9 търтейчо
До коментар #6 от "bad":
Енергията необходима за движение на електро кола дори заредена на 70 стотинки за киловат час е по-евтина от най-икономичния двг. Ако се пък се зарежда в домашни условия на 12/17 стотинки нещата стават грозни. Там се крие "ключа" и Шел са първата верига която е отворена да вкара ел. колонки на бензиностанциите си. Електричеството в нормалните държави от години е от АЕЦ / вятър /вода и слънце. Дори в нашата държава повечето ТЕЦ-вете са на газ, а те добиват нищожна част от това което харчим. Така, че и тук не става да ревем, че добива на електричество е замърсяващо. Истината е, че дизела си заминава. Дори и камионите започнаха разработки без дизел. Ще останат само дънките с тази марка. След като мине периода на тъпотията наречена хибрид, че си замине и бензина. 10-15 години и повечето коли в нормалните държави ще са на чист ток. У нас това ще се случи с още 10-15 години забавяне.Коментиран от #30, #31
14:23 14.10.2018
10 ГосТ
14:24 14.10.2018
11 дончо
Или ще се вдигне пак, типично по български!
Коментиран от #13
14:24 14.10.2018
12 Bahti
14:28 14.10.2018
13 Порно
До коментар #11 от "дончо":
Разбира се, че ще се вдигне , с аргумента да се изплаща инвестицията14:30 14.10.2018
14 Пешо
До коментар #8 от "Бай Пешо":
При горенето на газ се отделят : вода, СО2 (частично се отделя и СО), азотни оксиди, серни оксиди и фосфорни оксиди, които са доста малко, но ги има. Последните при дизела и бензина са в по-голямо количество. Да са жив и здрав чиво Жоро - само го питаш и дава отговор. Ето какво казва уикито : Въздействие върху околната средаПредлаганият в търговската мрежа LPG в момента идва главно от изкопаеми горива. При изгарянето на LPG се отделя въглероден диоксид, който е парников газ, и допринася за глобалното затопляне. LPG обаче отделя по-малко CO2 на единица енергия в сравнение с въглищата или нефта. Той отделя само 81% от въглеродния диоксид за киловатчас, който се отделя при изгарянето на петрола и 70% от този за въглищата. LPG може да се счита, за по-"чист" от течните горива, защото отделя много малко частици (сажди) при изгаряне.
14:30 14.10.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 литий
До коментар #6 от "bad":
Поне три пъти по-малко от емисиите за добив, транспорт (с танкери на мазут), рафиниране (с ток, дето нали е "мръсен"), дистрибуция (с квото ти падне, все е мръсно) и горене в два-три пъти по-неефективен двигател. А като ти кажат другия път, че за производството на една батерия изригвали толкова ужасно много емисии, колкото един ДВГ изхвърлял за 7 години, да знаеш че са пропуснали всички останали емисии, освен тези от горенето от ДВГ. А и при тяхното производство и на разните съпътстващи системи за ДВГ-тата има не малко емисии, които липсват при електромобилите изобщо.Пък за хората, които вярват че токът е мръсен, може да си изключат компютрите, които работят с "мръсен" ток и са адски много, също и да не ползват мобилни телефони, че нали са с литиеви батерии, които ауууу колко били мръсни и също са адски много.
14:37 14.10.2018
17 гост
Коментиран от #18
14:37 14.10.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Чичо АДИ
14:44 14.10.2018
20 Споко
Коментиран от #21
14:52 14.10.2018
21 прав си
До коментар #20 от "Споко":
Няма да има пари догодина за батериите, щот са в гаранция и ще си ги сменят за тяхна сметка.Коментиран от #23
14:56 14.10.2018
22 Bubbles ♥
15:00 14.10.2018
23 Ши стани ясну
До коментар #21 от "прав си":
Доста вода ще изтече до догодина и ще видим кой е чел условията за гаранцията преди да подпише договора или набързо е сгънал кеша и ударил 1 подпис:)15:02 14.10.2018
24 Да да
Коментиран от #25
15:11 14.10.2018
25 Да те....
До коментар #24 от "Да да":
...у инженера То много акъл се иска да произведеш автобус. Изказваш се сякаш совалка са произвели. А си пропуснал факта,че живеем във времена на бърза печалба и некачествени стоки със точно определен период (ранен)на амортизация и всичко си идва на мястото. Най много 5 месеца им давам без да се обади нещо15:17 14.10.2018
26 гост
До коментар #18 от "викаш":
Не е що и аз да не го правя, а е първо изчисти лесното със законова разпоредба, норми и забрани, а после наливай колкото си искаш в екология. Електрическите превозни средства във всички страни идват след като вече са направени стъпки за ограничаване на замърсителите от коли с двг. У нас нищо не е направено от 15г., а от 10г. има масиран внос на скрапнати коли, които най-нагло се кормят и обгазяват. Преди така миришеше само около централна гара и автобусите, а сега задхата е навсякъде, до всяка улица е чернилка и пушилки от масло, прах и сажди. На този фон 20електробуса са смешка, виждаш ли, ние инвестираме в екологията заради здравето на хора, но няма да затегнем ГТП и да въведем реални норми за старите барутници, които ни тровят в цялата страна, а не само в столицата.15:19 14.10.2018
27 гост
17:08 14.10.2018
28 Димов
09:45 15.10.2018
29 незнайко
17:04 15.10.2018
30 Аребе
До коментар #9 от "търтейчо":
Жалко....20:59 15.10.2018
31 Димов
До коментар #9 от "търтейчо":
Добивът на електричество за 2017 държи челна позиция за замърсяването - 28%. Също толкова проценти има и транспорта. Да намалиш едното за сметка на другото, е преливане от пусто в празно. Трябва сериозно да се увеличи делът на чистите енергоизточници. Иначе - файда йок.09:16 16.10.2018
32 Този коментар е премахнат от модератор.