Last news in Fakti

14 Октомври, 2018 12:16, обновена 14 Октомври, 2018 12:18 6 742 32

Първите софийски електробуси (СНИМКИ)

  • софия-
  • градски транспорт-
  • електробус-
  • йорданка фандъкова

20-те нови возила чакат на пристанището в Бургас

Първите софийски електробуси (СНИМКИ) - 1

Първите 20 електробуса, поръчани за градския транспорт в София, са пристигнали на пристанището в Бургас днес (14 октомври). Информацията беше споделена лично от столичния кмет Йорданка Фандъкова в социалната мрежа Facebook.

Първите софийски електробуси (СНИМКИ)

До средата на седмицата возилата ще са в София и ще започне подготовката им за включване на линия. Това е първата доставка на електробуси, след като в последните години бяха тествани няколко различни технологии по различни маршрути в столицата.

Първите софийски електробуси (СНИМКИ)

Първите софийски електробуси (СНИМКИ)

Вчера в гаража в “Дружба” пък са пристигнали и първите 17 от 60-те нови автобуса на природен газ, допълни Фандъкова.

"До края на годината ще доставим още 22 автобуса на природен газ, а догодина още 60 съчленени. Всички автобуси, които купуваме за градския транспорт, отговарят на най-високите екологични стандарти ЕВРО 6", сподели още кметът на София.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Къртев 🐓

    54 6 Отговор
    И сега, къде ще си купувам евтина нафта? То, като минат на ток и газ няма да може да се точи.

    Коментиран от #5, #32

  • 2 Санде

    31 13 Отговор
    Чудесно , вярвам в добрите намерения на Фандъкова. Браво!
    Но още не са попаднали в полезрението на циганите...

    Коментиран от #3

  • 3 Ххггг

    10 8 Отговор

    До коментар #2 от "Санде":

    Браво,с разбитите и пътища....
  • 4 браво

    38 1 Отговор
    това е добра новина ! Сега, ако накара зелените да спрат да горят дрехи и гуми, направи градския транспорт и синята зона публични дружества да им видим отчетите и направят адекватен градския транспорт обещавам да не се кача повече на колата !
  • 5 Ххггг

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Къртев 🐓":

    Що пишеш глупости,тая нафта отдавна не е евтина и всички икономисани се изплаща на водача
  • 6 bad

    11 15 Отговор
    супер. но искам , най накрая да се изчисли колко енергия и вредни емисии ще са нужни за производството на електричество за зареждането на електромобилите? И, дали е рентабилно това глобално навлизане на електромобилите?

    Коментиран от #9, #16

  • 7 Трънчев

    16 13 Отговор
    След 10-на година ще излезе наяве, колко точно "0" емисии произвежда един такъв автобус. Но да сме в крак с модата. Връщане назад няма.
    Искам да видя след 4-5 години, колко време ще им държат батериите през студена зима.

    Коментиран от #15

  • 8 Бай Пешо

    9 10 Отговор
    Инженер физик , горивото от което няма замърсяване за сега е едно- Това е газта ,при горенето се отделя водна пара ,само след 5-10 години ще се върнем на старите коли , Това с батериите го въвеждат малоумните политици!!! За съжаление техния умствен потенциал е толкова.

    Коментиран от #14

  • 9 търтейчо

    20 2 Отговор

    До коментар #6 от "bad":

    Енергията необходима за движение на електро кола дори заредена на 70 стотинки за киловат час е по-евтина от най-икономичния двг. Ако се пък се зарежда в домашни условия на 12/17 стотинки нещата стават грозни. Там се крие "ключа" и Шел са първата верига която е отворена да вкара ел. колонки на бензиностанциите си. Електричеството в нормалните държави от години е от АЕЦ / вятър /вода и слънце. Дори в нашата държава повечето ТЕЦ-вете са на газ, а те добиват нищожна част от това което харчим. Така, че и тук не става да ревем, че добива на електричество е замърсяващо. Истината е, че дизела си заминава. Дори и камионите започнаха разработки без дизел. Ще останат само дънките с тази марка. След като мине периода на тъпотията наречена хибрид, че си замине и бензина. 10-15 години и повечето коли в нормалните държави ще са на чист ток. У нас това ще се случи с още 10-15 години забавяне.

    Коментиран от #30, #31

  • 10 ГосТ

    6 1 Отговор
    Ми то хубаво,все пак,ама много по хубави са трамваите и тролеите (по рентабилни,с право е зададен въпрос за батериите). Особено предвид добрата инфраструктура на София. Да не говорим, че тях и ние може да си ги правим и поне част от тях. Пак има фандък за некой или просто пак фандъковски работи ;)
  • 11 дончо

    9 1 Отговор
    А дали сега ще падне цената на билетите и картите така?
    Или ще се вдигне пак, типично по български!

    Коментиран от #13

  • 12 Bahti

    7 1 Отговор
    Безплатен градски за Църните, това им е бонус че убиват крадът и други Шитни!
  • 13 Порно

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "дончо":

    Разбира се, че ще се вдигне , с аргумента да се изплаща инвестицията
  • 14 Пешо

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Пешо":

    При горенето на газ се отделят : вода, СО2 (частично се отделя и СО), азотни оксиди, серни оксиди и фосфорни оксиди, които са доста малко, но ги има. Последните при дизела и бензина са в по-голямо количество. Да са жив и здрав чиво Жоро - само го питаш и дава отговор. Ето какво казва уикито : Въздействие върху околната среда
    Предлаганият в търговската мрежа LPG в момента идва главно от изкопаеми горива. При изгарянето на LPG се отделя въглероден диоксид, който е парников газ, и допринася за глобалното затопляне. LPG обаче отделя по-малко CO2 на единица енергия в сравнение с въглищата или нефта. Той отделя само 81% от въглеродния диоксид за киловатчас, който се отделя при изгарянето на петрола и 70% от този за въглищата. LPG може да се счита, за по-"чист" от течните горива, защото отделя много малко частици (сажди) при изгаряне.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 литий

    8 1 Отговор

    До коментар #6 от "bad":

    Поне три пъти по-малко от емисиите за добив, транспорт (с танкери на мазут), рафиниране (с ток, дето нали е "мръсен"), дистрибуция (с квото ти падне, все е мръсно) и горене в два-три пъти по-неефективен двигател. А като ти кажат другия път, че за производството на една батерия изригвали толкова ужасно много емисии, колкото един ДВГ изхвърлял за 7 години, да знаеш че са пропуснали всички останали емисии, освен тези от горенето от ДВГ. А и при тяхното производство и на разните съпътстващи системи за ДВГ-тата има не малко емисии, които липсват при електромобилите изобщо.
    Пък за хората, които вярват че токът е мръсен, може да си изключат компютрите, които работят с "мръсен" ток и са адски много, също и да не ползват мобилни телефони, че нали са с литиеви батерии, които ауууу колко били мръсни и също са адски много.
  • 17 гост

    3 5 Отговор
    Да спести на София замърсяването, колко да спести след като бай Манго изгори чувал с мръсни дрехи и торба с наелон? Обезсмисля се всякаква дейност и разходи за по-чиста околна среда след като всеки може да блъска въглища, боклуци и каквото си поиска в печката, може да си изкорми дизеларката и да бълва смрад и канцерогенни сажди. Тръгнали да дават много милиони за нещо, а не разпишат законите и не спрат наглото тровене на хората чрез частните коли и частното изгаряне на боклуци.

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Чичо АДИ

    8 7 Отговор
    Поредните Китайски боклуци ,Прословутите 'ИТОНГ" май се оказа че са ЕВРО 5 а не 6 ,чупят се като съчки постоянно има няколко на ремонт МАНовете са в ПЪТИ по читави !! За ел задвижването ще напомня Зелените автобуси дето зарядното им беше на Колелото на Сточна Гара пита се кой ги закри ,къде е станцията за заряд и КОЙ се налапа с мангизи !! Ел енергията няма смисъл в автобуса и екологичната преценка е спорна .Въпросите са .1 Как се произвежда батерията и колко е енергоемък процеса, 2 Колко ще издържи батерията и цената каква е под наем ли е или ще се купи след като умре . 3 За да се зареди например трябват 10 часа КОЛКО изкопаеми горива ще заминат за това време иколко ще се замърси природата с тях !! И да ме прощават еколозите но на Метан и Водород нещата отдавна се случват по добре от Тока
  • 20 Споко

    7 5 Отговор
    За батериите е ясно,че за смяна с нови догодина пари няма да има. Ако не ги направят тролейбуси ще идат за скрап. А тези автобуси дето са на метан ще ги видим колко години ресурс им имат двигателите:) ще е интересно

    Коментиран от #21

  • 21 прав си

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "Споко":

    Няма да има пари догодина за батериите, щот са в гаранция и ще си ги сменят за тяхна сметка.

    Коментиран от #23

  • 22 Bubbles ♥

    2 1 Отговор
    Браво!
  • 23 Ши стани ясну

    3 5 Отговор

    До коментар #21 от "прав си":

    Доста вода ще изтече до догодина и ще видим кой е чел условията за гаранцията преди да подпише договора или набързо е сгънал кеша и ударил 1 подпис:)
  • 24 Да да

    4 6 Отговор
    Единствените които са повече от китайците, са идиотите! Разни експерти във Факти разбират повече от екология и транспорт, отколкото инжинерите проектирали автобусите и експертите задали еконормите! Браво бе дрОгари! Вие сте наша гордост! Само да ми напомните какво точно сте постигнали в живота си?

    Коментиран от #25

  • 25 Да те....

    7 0 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    ...у инженера То много акъл се иска да произведеш автобус. Изказваш се сякаш совалка са произвели. А си пропуснал факта,че живеем във времена на бърза печалба и некачествени стоки със точно определен период (ранен)на амортизация и всичко си идва на мястото. Най много 5 месеца им давам без да се обади нещо
  • 26 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "викаш":

    Не е що и аз да не го правя, а е първо изчисти лесното със законова разпоредба, норми и забрани, а после наливай колкото си искаш в екология. Електрическите превозни средства във всички страни идват след като вече са направени стъпки за ограничаване на замърсителите от коли с двг. У нас нищо не е направено от 15г., а от 10г. има масиран внос на скрапнати коли, които най-нагло се кормят и обгазяват. Преди така миришеше само около централна гара и автобусите, а сега задхата е навсякъде, до всяка улица е чернилка и пушилки от масло, прах и сажди. На този фон 20електробуса са смешка, виждаш ли, ние инвестираме в екологията заради здравето на хора, но няма да затегнем ГТП и да въведем реални норми за старите барутници, които ни тровят в цялата страна, а не само в столицата.
  • 27 гост

    5 0 Отговор
    Похвално е начинанието от този вид возила.Осъдително е, че от близо 50 г. улиците не се мият и се вдига прах до небесата.Също горенето на гуми,пластмаси,парцали в печките на циганите.На това трябва да се обърне внимание.
  • 28 Димов

    0 0 Отговор
    За всеки КВтч на батерията, при производството й се отделят между 150 и 200 кг СО2, от завода производител. За производството на една 30КВтч батерия се отделят около 5 тона СО2 в атмосферата. За 100КВтч батерия се отделят 17,5 тона СО2. Това е преди още да е почнала да работи. Следват емисиите за всеки зареден КВт, през хилядата й цикъла живот. Накрая е проблемът с рециклирането на химикалите й. Но по темата: Радвам се, че се пробват в тази насока, първо с големите машини. Транспортните фирми поне ще си рециклират батериите, докато бай мангау просто ще я метне в най-близката нива, или ще я ползва за преграден панел на шапронената си барака, след като й вземе душата.
  • 29 незнайко

    0 0 Отговор
    СОФИЯ Е БЪЛГАРИЯ !!! ОСТАНАЛАТА ЧАСТ Е ПРОВИНЦИЯ БЪЛГАРИЯ !!! Всичко за София а за останалите градове, да се оправят общините !!!
  • 30 Аребе

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "търтейчо":

    Жалко....
  • 31 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "търтейчо":

    Добивът на електричество за 2017 държи челна позиция за замърсяването - 28%. Също толкова проценти има и транспорта. Да намалиш едното за сметка на другото, е преливане от пусто в празно. Трябва сериозно да се увеличи делът на чистите енергоизточници. Иначе - файда йок.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове