ФАКТИ.БГ

КНСБ: Сивите автосервизи убиват

80% от ремонтите на автомобили се извършват от квартални, нерегистрирани и полулегални сервизи

Публикувана: 13 Февруари, 2019 15:11
60 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7666
КНСБ: Сивите автосервизи убиват
Снимка: Shutterstock.com
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Недекларираният труд през 2013 година (през 2013 година е проведено последното такова изследване - бел. ред.) в България е близо 18% при средни стойности за ЕС - малко под 12%.

Сивата икономика в България през 2017 година варира от 19.2% до 29.6%.

Данните представи президентът на КНСБ Пламен Димитров по време на пресконференция на тема "Заплашва ли човешки животи сивата икономика в България?"

Въпреки че КНСБ се занимава с темата повече от 10 години, Димитров призна, че проблемът продължава да е сериозен.

80% от ремонтите на автомобили се извършват от квартални, нерегистрирани и полулегални сервизи, от които държавата губи годишно стотици милиони лева, отбелязва News.bg.

Освен това от КНСБ посочиха, че това има и друг ефект - убива българските граждани по пътищата и в катастрофите.

"Сивата икономика ни убива, принуждава ни да работим на по-ниски цени, а това води и до редица нарушения", заяви председателят на браншовата камара на автосервизите инженер Емил Германов. Той открои изключително стария автомобилен парк, най-стария в Европа. По официални данни броят на регистрираните автомобили в началото на 2017 г. е над 4 млн., от които на възраст над 10 години са 3.5 милиона. Над 1.5 милиона автомобили са на възраст над 20 години, отчете инж. Германов.

По неофициални данни 50 милиона лева годишно от държавния бюджет отиват за подготовка на кандидати за водачи, но 80-90% от автошколите работят в сивия сектор.

При средно годишно регистрирани около 310 000 автомобила около 35-36 000 са нови автомобили, а останалите са втора употреба.

Друга последица от автомобилния парк е, че сме на първо място по смъртност от катастрофи, посочи Германов и допълни, че в България няма регламент за извършване на сервизна дейност.

В полулегални и нелегални сервизи не спазват изискванията на производителите за техническото обслужване и не носят отговорност за качеството на работните дейности, предупреди той.

Инж. Германов настоява за публичен регистър на извършените ремонти и носене на отговорност за извършените ремонти.

През периода януари-септември 2018 г. Главна инспекция по труда (ГИТ) е извършила 4 140 проверки на строителни обекти, вследствие на което са установени 19 850 нарушения. Не липсват и нарушения при изпълнението на трудовите правоотношения, започващи с наличието на труд без сключен писмен трудов договор.

Над 80% е недекларираната заетост в сектор земеделие.

При производството на текстил и текстилни изделия се наблюдават сериозни различия в разбиранията на работодателите и работниците по отношение на спазването на трудовото законодателство.

Сивата икономика нанася вреди на цялата икономика, влияе върху пазара, има негативен ефект спрямо фиска. Засягат се сериозно здравните, социални, синдикални права на работещите в сивия сектор.

"Сивата икономика дори вече има сериозен ръст в отнемането на живота", заяви още Пламен Димитров.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
СмЕх
1 Отговор
Те пък в официалните сервизи само най-кадърните и съвестни събрани, доообре!

Оценка:
-7 +180

онзи
2 Отговор
Ще им се на гнидите,за смяна на накладки и масло да вземат 1000лв ама нема

Коментиран от #45


Оценка:
-6 +169

айде пак почнаха
3 Отговор
Добре, че ги има и такива сервизи иначе хората няма да могат с тия доходи изобщо да идат до сервиз и ще стане още по-страшно ! То ни е ясно, че искате и тази дейност да иде в герберастките сервизи и всички пари да прибирате, ама като знаем, колко са некадърни герберастите и 100 лиценза да имат все тая, болт и гайка не могат да завият !

Оценка:
-5 +140

Перър
4 Отговор
кой ги пише тея глупости. Всички са с сивия сектор. Даже регистрираните гледат как да не ти издадът документ. А къдърноста няма нищо общо с укриването на данаци.

Оценка:
-1 +111

ПРОБЛЕМ
5 Отговор
Всеки път когато искам да подам сигнал ,удрям на греда ... нищо не им правят . Ако някой има решение да коментира за да мога да се оправя с два такива сервиза

Оценка:
-41 +14

999
6 Отговор
Главната причина за катастрофите и отнетите животи не са остарелия автомобилен парк и лошата потдръжка на автомобилите .Вие твърдите това за да увеличавате данъците. Главната причина са лошите пътища и дупките по тях, но там вече няма какво да правите, как да спрете да крадете, затова си търсите други причини. Така хем увеличавате данъците, хем си измивате ръчичките а овцете плащат и мълчат!

Коментиран от #33


Оценка:
-1 +99

Romika
7 Отговор
Boklucite mrasni ne se naiadoxa ama i nii sme si vinovni ce gi tarpim ako sme edinni niama kak da stane da si razviavat konia

Оценка:
-2 +28

АУДИттрс420
8 Отговор
Оставям си колата в официален сервиз и ми я връщат така като съм я оставил, само дето е малко по-прашасала.

Оценка:
-0 +66

шжщшж
9 Отговор
как няма да има сиви като цените в оторизираните е в пъти повече за едно и също ---- за едно и също 20 и 120 лв

Оценка:
-0 +58

Toielud
10 Отговор
Глупости на търкалета. Простите и неопитни шофьори убиват.Пияните и дрогирани също.Друг е факта че искате да ги изкарате от сивия сектор.Автопака ни е 30 годишен.....защо ли ?

Оценка:
-1 +55

Воиводата от Чавдар
11 Отговор
От опит знам че в наи - малките сервизи са наи-голямите майстори.

Оценка:
-2 +75

Д-р Знам
12 Отговор
А в легалните сервизи.Механиците имат ли лиценз за тази работа? Най-много някой да има Двигатели с вътрешно горене.Това дава ли им право да пипат ходова част или скорости? Аз ще си я карам в сивия сектор и толкоз.

Оценка:
-2 +57

гост
13 Отговор
моя майстор беше зает и отидох в официалния сервиз да сменя накладки на 18 годишна кола - 163 лв. ми взеха! Като му казах колко са ми взели, моя човек го прие доста лично, все едно той ми ги е взел тея пари. Каза ми 1-2 месеца да не му се обаждам за да минело!!!

Коментиран от #22, #36


Оценка:
-0 +50

Циганина с Колелото
14 Отговор
Мръсна ненаситна паплач ! Това са " управляващите " ! Прицелили са се в малките автосервизи и искат да ги заличат за да скубят на 10-ни цени за ремонти на автомобилите на бедните каквито са 90 % от българските автомобилисти ! Бил съм в фирмени сервизи и съм им сърбал попарата ! Сигурен съм ,че някой се е нагушил яко за да погне малките автосервизи ! Циганите ще ви оправят вас измекяри скапани !

Оценка:
-2 +55

ха ха ха
15 Отговор
Сивите автосервизи убиват... само бездънните джобове на крадливата шайка на самоизбралите се полютици.

Оценка:
-1 +46

Той
16 Отговор
Пламен го яд, че не може да събира членски внос от малките сервизи.
Не ,че толкова мисли за другите.

Оценка:
-1 +36

бай Коста
17 Отговор
не се занимавайте с глупости, а съкратете държавната администрация , спрете да пръскате пари на тъпи и прости държавни чиновници

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +51

18
Този коментар е премахнат от модератор
Аzz
19 Отговор
Така започнаха навремето с кварталните магазинчета...в угода на големите вериги.Чист рекет,да пълнят гушите на няколко човека...

Оценка:
-1 +41

Майка ви ей
20 Отговор
Официален сервиз=пълна помия

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +37

Петър
21 Отговор
Аз съм сив гаражен монтьор,нямам претенции да съм светило в авто монтьорството,ама нямам никакво намерение да издържам цигани и политици.

Оценка:
-1 +61

123
22 Отговор

До коментар #13 от "гост":


Ганьо, Ганьо... От тези 163 лева 20 % е ДДС, 10 % е данък печалба, около 20 % отиват за здравно и социално осигуряване. Тоест, 80 лева отиват в държавата. Сервиза е взел 80 лева, от които 50 лева струват накладките, а 10 лева е дал надник на майстора, 5 на доставчика и 5 на приемчика. Срещу това имаш и две години гаранция. Това е причината да не ти сложат най-големия боклук на пазара. Твоят майстор е купил този най-голям боклук за 10 лева от някъде, взел ти е 50 лева за цялата работа и всъщност е прибрал едни 40 лева лично за него - без да плати и стотинка на държавата. После, нямало пари за ремонт на пътища, за ремонт на болници, за лекарства, за помощи на социално слаби и инвалиди. Ами няма, защото тариката - гаражен майстор прибира цялата сума без да плати стотинка, ама като стане време за пенсия ще се нареди с теб на опашката за социална такава. А ти, после ще викаш скърцат ми накладките, не спира добре или о - изненада на 3 месец вече са ми криви дисковете и трябва да дам на този същия майстор едни 150 лева, защото в официалния сервиз ще ми поискат 400 за същото. А и като отидеш при него с оплаквания - редовното оправдание - за толкова пари толкова.

Коментиран от #27, #34, #35, #48


Оценка:
-58 +9

Данчо Летвата
23 Отговор

До коментар #20 от "Майка ви ей":


вади ти , после аз

Оценка:
-1 +4

Гоуст
24 Отговор
От утре отварям официален-лицензиран сервиз за Управяне на Гербери.Цена по договаряне.

Оценка:
-2 +18

Очевидец на случка
25 Отговор
Ще ви дам един случай: Отивам в реномиран сервиз на популярна марка и какво става.........от клиентска кола на друг собственик така наречените майстори свалиха една част за да я монтират на моята. И после на другия собственик ще кажат че часта му е прецакана и трябва да се сменя. Така че като си оставяте колите в такива реномирани сервизи винаги трябва да имате едно на ум.

Оценка:
-1 +34

Той
26 Отговор

До коментар #18 от "Ужас":


Пример-7000лв смяна на климатик в Порше юг. Начеслени 7 пъти пълнене щото изпуска и не могат да го разберат от къде. Гаранция- Франция. След 2 дена след като ефектът е 0, смяна и на кодензатор. Добре, че колата е служебна и не плащам от джоб.
Все пак официален сервиз, ама качество по- зле и от гаражен.

Оценка:
-1 +36

Петър
27 Отговор

До коментар #22 от "123":


Ако може искам да ми покажеш гаранционна карта за смяна на накладки от "оторизиран" сервиз,това са чисти глупости.

Оценка:
-1 +31

Биде
28 Отговор
И двата ни синдиката като всичко останало у нас имитират дейност! Далече са от истинския синдикализъм, другаруват си с властта, правят си конгресчета, вдигат пушилка около себе си и от време на време по някое велико прозрение.....А иначе сивата икономика отдавна убива в една или друга сфера и е жалко че има толкова висок% ,но ниския ни стандарт я поддържа жива !!!

Оценка:
-0 +28

29
Този коментар е премахнат от модератор
Нептун
30 Отговор
Айде да не ни занимават с глупости.Оторизирани сервизи, това онова.Със сигурност при махлетския майстор най-добре.

Оценка:
-0 +24

хахах
31 Отговор
Поредните глупости.Като закарам колата за смяна на ремък в "светъл сервиз" и ми оферират 200 лева , аз да не съм луд , преди 2-3 години беше 20-30 лева.Много ясно че ще си я закарам където е евтин труда , пука ми даси са сиви , черни или бембени.
Да нямалят цените и да видиш как сивите ще изчезнат.

Оценка:
-0 +32

329
32 Отговор
Искам официална извадка от КАТ колко катастрофи са от технически неизправна кола!!
Сигурно има поне няколко, но са заедно с останалите в графа 'Несъобразена скорост'!

Оценка:
-0 +19

Кирил
33 Отговор

До коментар #6 от "999":


Главната причина е Ганьо на пътя

Оценка:
-0 +13

456
34 Отговор

До коментар #22 от "123":


Ако Вие гост 123 дойдете в моето заведение и аз Ви начисля в сметката 5 лв за доставчика,5 лв за сервитьорката,5 лв за готвача, 5 лв за музиката и ще Ви видя гърба.Защо,защото скъпо идва,нали? И аз плащам данъци,и касова бележка ще издам като гаранция.На мен ми се налага да плащам и "безплатен обяд''на загрижените за правилното ми развитие органи,а Вас никой не ви закача.
''монтьор и доктор видял ли си в затвора''

Оценка:
-2 +17

7878
35 Отговор

До коментар #22 от "123":


Ама много си прост !!! Добре, че има такива като тебе да пълнят гушата на официалните сервизи.

Оценка:
-0 +25

qwerty
36 Отговор

До коментар #13 от "гост":


Паджеро 3 - в СилвърСтар оферта за смяна на масло и филтри 890 лв. с труда. Масло /10литра 5W/40/ и филтри от ЕлитКар с отстъпка + малко пари за масларите - 155 лева. Не вярвам 700 лева да са осигуровки, ДДС и печалба?

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +31

qwerty
37 Отговор

До коментар #36 от "qwerty":


Да се чете: Вярвам, че това е ДДС и останалото е печалба около 500 лв.

Оценка:
-0 +17

Коня
38 Отговор
В Германия има сервиз в който сам си ремонтираш колата срещу почасово заплащане за използване на помещение. И инструменти им... Какви светлини какви сивоти им се въртят пак на тия некадърни мързеливци..

Оценка:
-1 +25

39
Този коментар е премахнат от модератор
Rrffffffftttt
40 Отговор
Колкото повече лицензи толкова по малко конкуренция нищо общо с пазарна икономика. Атози комунист е на щат високоплатен и няма нищо общо със синдикалната дейност. Защо не направи нещо за правата на работниците за да си получават заплатите?

Оценка:
-0 +14

гост шофер
41 Отговор
За всеки един бранш който е над 50% в сивия сектор са виновни управляващите.Работя в бранш в който се стимулира сивата икономика.За една година управляващите промениха един закон два пъти,за да е угодно на големите фирми.Който подобаващо са си платили за този законен комфорт.Искам да работя законно но не се получава.

Оценка:
-0 +20

Леле
42 Отговор
Никой не е казал, че трябва да се затворят, а че трябва да си плащат данъците както всяка една фирма. Няма общо дали си плащаш данъците и дали си добър монтьор! Колко слабоумни хора има леле мале как да се оправим незнам. Дайте тогава цялата държава да бачка в сивия сектор и давидм тогава колко добре ще сме....

Оценка:
-11 +2

ФИЛИП
43 Отговор
ТОВА Е ИСТИНА.

Оценка:
-1 +2

бял
44 Отговор
Убива безпаричието,не сервизите

Оценка:
-0 +12

този
45 Отговор

До коментар #2 от "онзи":


Като си купиш скъпа кола и си цървул ,ще ти е тежко

Оценка:
-4 +2

Минтьора
46 Отговор
Ами какво да кажа то и уж реномирани сервизи а там какви ли не има дори и дърводелци какво очаквате ,рядко се срещат монтьори със документи назначават се какви ли не

Оценка:
-0 +8

Бай Госта
47 Отговор

До коментар #17 от "бай Коста":


Да помислят и средствата отделяни в пъти в повече за тъмнозелените обитатели на държавата.

Оценка:
-0 +7

124
48 Отговор

До коментар #22 от "123":


По принцип си прав, но де факто - НЕ. Оторизираните сервизи дерат кожи от клиента, слагат същите части и не мога да твърдя, че вършат по-добра работа от "кварталния" майстор. Правя уточнение, че не всеки "квартален" майстор е супер добър във всичко, но всеки си прави сметка за какво го е наел.

Оценка:
-0 +13

553
49 Отговор
КНСБ да покажат официална статистика колко катастрофи са станали заради технически неизправни коли. В колко от тях има жертви и колко от колите са били непосредствено ремонтирани в 'сиви' сервизи!
Всичко останало е разтягане на локуми!

Оценка:
-1 +13

50
Този коментар е премахнат от модератор
Балкан Стар
51 Отговор
За смяна на О пръстен на помпата , на Мерцедес вито от старите модели една седмица чакане за определен час , когато отидох малко по рано и какво да видя ,работа по колата точно 20 Мин. , Сметката беше 250 лв. От които 16 лв. за О пръстна който според мен може да се намери за стотинки в обикновен магазин за авточасти. Името на сервиза Балкан Стар Пловдив. Колата не можеше да пали заради повредата за това се беше наложило да стои на техния паркинг. А във "сивия сектор "ремонта едва ли ще ше да струва повече от 20-30 лв.

Оценка:
-0 +8

Бурмата
52 Отговор
Всеки майстор плаща патент и работи ако не работи свясно поне можеш да го напсуваш а в голям сервиз кой да го отнесе.

Оценка:
-0 +4

niko
53 Отговор
Дрън дрън тъ пляс...Много дупки , лошо гориво , некачествени части , слаби доходи на собствениците , лоша култура останала от комунизма а сащо така и от новото блуткаво време ......И чак тогава сервизите...Няма стари коли , има изоставени и неподдаржани коли и би трябвало това неграмотно в морално отношение инженерче да го знае много добре , а не да ни говори глупости на таркалете и да продалжава да ни обижда !!!

Оценка:
-0 +3

Народ България ,прост народ
54 Отговор
Пълни глупости, това което убива хората по пътищата са именно ПЪТИЩАТА убийци в България, не може да караш съвременен автомобил по каруцарски пътища , некадърно направени, замазани с Хасвалт, ама прост народ , търпи всичко!

Оценка:
-0 +3

Ангел
55 Отговор
Аз като си сменям сам накладки и дискове трябва ли да плащам данък?

Оценка:
-0 +1

Skk
56 Отговор
Сега ще почнат, глоби по 10 000 лв. И криминализиране на ремонтите в нелицензиранисервизи, което се наказва със затвор до 1 г. Лиценза ще го дава леличка в министерството на транспорта, ама тя още не е назначено щото не се знае дали ще минат поправките. Аз не разбирам, как може да опредвляш глоби от по 10 000лв. При минимална заплат от 560 лв.? Това не противоречи ли на здравата шогика. Познавам едно момче, което имаше сервиз, наложиха му глоба 10000 лв. И тои затвори продаде и замина за UK. Без коментар! И да знаете и в големите сервизи, частите са менте. Кой дава 2 години гаранция на ремонта, като познава Българските пътища. Иначе има пасти на който пише 4г. Гаранция, ам не и в бг.

Оценка:
-0 +1

Краделюбов
57 Отговор
Ами кой ни управлява и взима тези решения?...За глоби,лицензи и т.н....Правителството.... Те са бивши пожарникари,милиционери,мутри,ченгета...И знаят да управляват само,като облагат гражданите с данъци и такси,лицен,патенти .и т.н....Всичко поскъпва.Непрекъснато искат пари за да пълнят хазната и да ги раздават на приближени.Това им е управлението!. В парламента имат послушно мнозинство,което гласува законите както му заповядат.
Те просто нямат нито подготовката ,нито образованието да управляват в интерес на народа,защото са нискообразовани хора...
Но нямат и моралните качества....
Затова народа избяга в чужбина.Тук нямаперспектива в нищо...

Оценка:
-0 +0

Ганев
58 Отговор
А какво правим с хората които имат фирмички. и през два. три. месеца сменят фирмата и укриват печалби. Фирми от 5-10 години са на пазара и продължават да нарушават трудовите закони. СТАНАХМЕ НА ПО 40 г. И продължаваме да бухаме по 10-12 часа на ден. На мен ми идва зор. А и деца имаме как да им о ърнем внимание на ученето като сме до 19-20-21 часа на работа. Те сервизите опрайха. Бай гошо отворил гараж и бачка за 5 лв. Комшията му отворил няколко халита и плаща на работници ток вода осигуровки е с 5 лв не става.

Оценка:
-0 +0

Ганев
59 Отговор
Всичките ни комисии вземат рошвети и фирми от 10 г. На пазара продължават да нарушават трудовите регламент. Е какво промените за толкоз години нищо. Палячовци и в парламента и в общините и във всичките институции. Бензиностанцийте с по две стотинки всеки месец вдигат ей тъй от наглост. Да му сета на правописа

Оценка:
-0 +0

nik
60 Отговор
имах мазда3 сутрин леко трака двигателя докато е студен, като клапани но по различно, звъня им в официалния , викам знаете л иза проблема, не викат докарай я не сме чували нищо . Пиша в нета излиза че много такива случаи има, имало е постоянни оплаквания.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Жан-Клод Юнкер
По време на годишната си реч за състоянието на съюза, председателят на Европейската комисия заяви, че една обща военна сила трябва да бъде в допълнение към НАТО.
Повече отбрана в Европа не означава по-малко трансатлантическата солидарност."

Още бисери