Близо 2,5 млн. са активните шофьори в България, а човешкият фактор е сред основните причини за настъпване на пътно-транспортни произшествия. Затова е много важно да се изследват различните групи водачи, какви са основните грешки, които допускат на пътя и какво е довело до тях. Това каза председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова по време на официалното представяне на тазгодишното издание на инициативата SDIndex (Safe Drive Index/ Индекс за безопасно шофиране). Националното изследване, подкрепено от няколко институции, цели въвеждането на национален индекс за определяне на рисковете в поведението на водачите на моторни превозни средства в България.
„Най-важното, когато говорим за проблемите на пътната безопасност, е да разглеждаме темата в нейната цялост и да анализираме всички елементи заедно – водачи, превозни средства, инфраструктура“, подчерта Малина Крумова. Тя поздрави организаторите, че за втора поредна година провеждат националното допитване и съобщи, че в момента държавната агенция прави комплексен анализ на състоянието на пътната безопасност в страната. „Ние сме естествени партньори и аз ще се радвам да продължим това наше стратегическо сътрудничество, защото сред най-важните неща, когато говорим за пътна безопасност, е усилията на държавния, неправителствения сектор и на социално отговорните компании, да бъдат подчинени на една обща цел“, каза още председателят на държавната агенция.
Малина Крумова обърна внимание, че според данните на индекса за 2018 г., 95% от всички ПТП в България са настъпили вследствие на човешка грешка. „Радвам се, че през 2019 г. ще разширите елементите на Вашето изследване. Нека обаче видим и какво стои зад грешките на шофьора – каква е неговата подготовка, внимание и дали не е бил уморен, но също така да отчетем и анализираме, и външни фактори - дали заобикалящата среда е била ясна и разбираема, какво е било състоянието на превозното средство, дори каква била метрологичната обстановка“, допълни тя и призова за повече действия в посока превенция на ПТП, а не само последващи санкции за водачите. „Надявам се заедно и да работим за повишаване на гражданското съзнание, но и да дадем възможност гражданското общество да контролира процесите, като подава сигнали и следи за навременна реакция“, каза още Малина Крумова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Булгар
Коментиран от #8
16:15 21.05.2019
2 Будалата
16:21 21.05.2019
3 А,де ...
16:22 21.05.2019
4 Булгар
16:59 21.05.2019
5 ergqergqe
17:04 21.05.2019
6 от Германия
19:30 21.05.2019
7 262
Коментиран от #11
20:34 21.05.2019
8 onq s konq
До коментар #1 от "Булгар":
И аз съм такава бричет, ама не са ми я дали, падна ми се от пуканки с късмети! Aма вие сте си балъците!!21:39 21.05.2019
9 дффд
23:16 21.05.2019
10 анонимен
да има дупки по пътищата.. тишина
06:23 22.05.2019
11 gvdff
До коментар #7 от "262":
Да, пишат ги несъобразена скорост. Явно другите 5% от статистиката са от МПС на държавни служби, и там ясно и точно е упоменато кое как е реално. Основно катастрофите стават на места с проблем в самата инфраструктора и състоянието на настилката. Най- хлъзгавите места са чистия сух асфалт в люлин и студентски град. Там на мокро и на сухо гумите не са от значение, все се пързаля.08:53 22.05.2019