Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

КЗК забрани и "руския Uber" в България

От блокираното руско мобилно приложение "Максим" ще обжалват решението пред съда

Публикувана: 3 Юни, 2019 16:26 Обновена: 3 Юни, 2019 16:28
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2817
КЗК забрани и "руския Uber" в България
Снимка: БГНЕС, архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) забрани дейността на руското мобилно приложение "Максим", познато още като руския Uber. Решението е взето след жалба, подадена от няколко таксиметрови сдружения - "Съюз Такси", "Национален съюз на превозвачите", Браншова камера на таксиметровите водачи и превозвачи, Асоциация на таксиметровите синдикати в България и Синдикален съюз "Сила". На "Максим" е наложена и глоба от 3520 лева.

От "Максим" обаче планират да продължат да работят в България и са категорични, че ще обжалват пред съда. Ето и официалното изявление на компанията:

Ще проучим решението на Комисията за защита на конкуренцията. При наличие на разногласия ще го обжалваме в съда. Планираме Служба "Максим" да продължи работата си в страната.

В други страни таксиметровият пазар се променя, докато в България не е така. Днес обаче в цял свят е голямо желанието на хората да виждат алтернативи и да имат възможност да избират. Забраните, които ни лишават от алтернатива, не допринасят за напредъка на икономиката и обществото. Това сме го виждали през миналия век.

Предлаганите от Служба "Максим" информационни услуги са уникални. Те предоставят възможност поръчки за пътуване да се изпълняват както от лицензирани таксиметрови шофьори, така и от частни водачи. Това са различни ситуации. Лицензираният таксиметров водач може непрекъснато да получава информация за поръчки и да печели от професионалната си дейност. Частният водач може да предостави еднократна услуга на пътник, за да компенсира пътните си разходи.

Водачите, които искат самостоятелно да се разпореждат със собствения си автомобил и с времето си, законно да превозват пътници, се нуждаят от справедливи правила. Ако държавните органи имат воля за трансформиране на пазара на таксиметровите услуги и за диалог, специалистите от Служба "Максим" са готови да участват в модернизирането на българското законодателство. Това ще е удобно за хората.

В средата на 2015 г. КЗК забрани и дейността на Uber, която започна работа у нас през декември 2014 г. През март т.г. тричленен състав на Върховния административен съд потвърди забраната и наложените общо около 200 000 лева глоби.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
таксито
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Тези от максим, ако си плащат лиценза, данъците и осигуровките на служителите, никой няма да ги затваря. Обаче тарикатите като тях и убер, нищо не плащат, а само искат да печелят, е нямат място в европа.

Оценка:
-21 +16

фен
(гост)

Неутрално
2 Отговор
ще си взимам спарк

Оценка:
-0 +8

МаринелЪ
(гост)

Неутрално
3 Отговор
КЗК да забрани и AIRBNB... а не избирателно да забранява само проложенията, които подкоповат бакшишите

Оценка:
-2 +13

До таксито
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Все едни ти, скапаняко плащаш тези неща. Карате раралясняци на по 100 години. Раздрънкани и изпотрошени. Вие сте опасни за жквота! БГ такси = мафия

Коментиран от #6, #14


Оценка:
-9 +15

Бивш от професията
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Бизнеса с такситата умря отдавна.Разходите за поддръжка-таксите,разрешителните,патента,ниската цена на превоза и др,са вече непосилни за водачите.От цялата тази ситуация печелят единствено,собствениците на таксиметрови компании,които от своя страна плащат процент,там където трябва и въобще ни им "пука" за ниската цена на превоза!

Оценка:
-2 +18

Шишо
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #4 от "До таксито":


Ползвай си градския транспорт и не мрънкай,защото на тази цена на превоза и каруца с магаре ти е много.

Оценка:
-8 +14

7
Този коментар е премахнат от модератор
Писна ми от калпаци
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #7 от "До шишо":


Бегай си на село,там таксита няма а и въздуха в града ще стане по чист.

Оценка:
-5 +5

Браво
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Санкции до дупка за руската кочина !

Коментиран от #11


Оценка:
-10 +9

Мафияяяяяяя
(гост)

Неутрално
10 Отговор
КЗК е мафия и поддържа монопола. Ние гражданите искаме да има конкуренция и по ниски цени за най бедния народ в Европа.

Оценка:
-0 +15

Лео
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #9 от "Браво":


Ти въобще разбра ли за какво е статията? Точно руснаците се опитват да ни спасят от таксиметровата мафия, като разширяват възможностите за превоз до всеки шофьор с кола. Убер е като ЛЕГАЛЕН автостоп и измамниците "копърки" с 10лв./км. Горят!

Оценка:
-5 +10

Националист
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Колкото повече възможности за работа и конкуренция в бизнесите, толкова по-добре за нас потребителите.

Оценка:
-1 +9

хаххха
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Абе не сте много наясно хахах на пръв поглед е чудесно по евтино за потребителите но дали е така а? представете си едно ПТП с максим и пострадал пътник първо застраховката за такси и обикновена кола е различна за таксито е двапъри по скъпа понеже са застраховани всички места а на този от максим дръжки демек ако нещо се случи с пътника в таксито той ще бъде обещетен от застрахователя ако нещо се случи с пътника в максим ще трябва да води дела лично срещу шофьора на максим нали се сещатате че мисията е обречена хахахах нали всички ревете че в БГ ниокй не плаща данъци е да ама таксито си плаща патент а максим нищо що не ревете че не плащат данак или патент понеже се возите за 0,15ст по евтино хахай луд народ ей нямя угодия били раздрънкани колите що бе от максим с кво идват с ес класа 2019 ли нали идват с коли на по 20+ год смешници

Оценка:
-1 +1

14
Този коментар е премахнат от модератор
1944
(гост)

Неутрално
15 Отговор
вън руските мафиоти от българия.

Оценка:
-0 +0

Реалист
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Българите много обичаме да сме на далавера, но като ни ощети някой чрез далавера, побесняваме. Бакшишите мразят някой да им взима работата и си я пазят; нормално е. А пътниците са доволни, когато се возят евтино, всъщност софийските таксита са най евтините в Европа, толкова евтини, че чужденците буквално се смеят на сметката.
Все пак конкуренцията трябва да бъде лоялна и държавата е длъжна да защити тези, които и плащат за да имат право да извършват дейност. Не плащането на данъците, застраховки, лицензии, такси и др. позволяват на на Максим да смъкнат още от и без това ниската цена, която не е променяна от доста години. Е не е редно, трябва да ги забранят. Все пак много семейства се издържат от жълтите автомобили.

Оценка:
-0 +0

гост
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Вижте в САЩ какво става, всеки ден някъде има смъртен инцидент с кола на юбер, било то превъртял пътник, било то заради конфликт между шофьор и пътник или пък смъртоносна катастрофа. Не им пречи, че са регистрирани и ги проследяват лесно след престъпление. На всичкото отгоре им налагат вече куп такси и ограничения и шофьорите стават модерни роби работещи за малко пари по много часове, от друга страна ползвателите може да платят веднъж 30 долара, а после 100 долара за едно и също нещо. В големите градове точно заради тази услуга има много задръствания, което е в противовес с идеята споделеното пътуване да намалява трафика, защото печалбарството надделява над разума. Много е добре, че България устоява и не се поддава на тези "новаторски" робовладелци.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.