ТЕМА: Войната на пътя
Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

По 3 млн. обезщетения на ден плащат застрахователи

Никой не спазва сроковете

Публикувана: 25 Юни, 2019 11:50
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2767
По 3 млн. обезщетения на ден плащат застрахователи
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

По 3,1 млн. на ден изплащат застрахователните компании като обезщетения. За 2018 г. в касите им са влезли 2,5 млрд. лв., а изплатените компенсации са 1,13 млрд. лв. Това са данни, предоставени от асоциацията на застрахователите.

Методика за определяне размера на обезщетенията обаче още няма, припомня в. „24 часа“. Отговорен за това е Гаранционният фонд, на който парламентът я възложи преди 8 месеца. Миналия ноември по спешност в Застрахователния кодекс бе заложен таван от 5 хил. лв. на по-далечни близки на загинал на пътя. И бе даден 6-месечен срок за изготвянето на методика.

В отсъствието на методика съдилища основно в провинцията продължават да отсъждат и по-големи компенсации от записаните в закона - 20 - 30 и дори 50 хил. лв., казват застрахователи. Първите обжалвания са вече във Върховния касационен съд и се очакват решения по тях.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ПУТИН
(гост)

Неутрално
1 Отговор
АМА КАТО ЛАПАТ ВСЕКИ ДЕН ПО 3 ПЪТИ ПОВЕЧЕ НЕ РЕВЪТ МЪРШИТЕ

Оценка:
-1 +44

гост
(гост)

Неутрално
2 Отговор
А колко се източват за фалшиви обезщетения?

Оценка:
-0 +39

333
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Малко обезщетения плащат, като гледам. Административните разходи са им лимитирани. Нетната печалба е повече от задоволителна. Ако не е, да си намалят разходите, понеже не е нормално да имат толкова големи, и в нормални условия ще фалират. Това, което ги държи над водата са ниските обезщетения.

Оценка:
-3 +17

Гост
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Каква методика Ви гони, след като хората Ви казаха, че същата противоречи на европейското законодателство?! Колкото прецени съда - толкова! Ама ще се вдигнат застраховките?! Ако трябва - да! Ама хората ще са недоволни?! Ще са недоволни, защото няма диференциация между водачите! Ако има диференциация, нормалните хора ще плащат значително по-малко от джигитите! А ако последните не променят манталитета си - в един момент ще им е по-евтино да си ползват таксита! В нормалните държави това отдавна работи!

Коментиран от #6, #7, #24


Оценка:
-4 +14

1234
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Ами 50 процента печалба, но иначе парите не стигат и вдигат го. Мафия

Коментиран от #14


Оценка:
-2 +20

Иван
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


А бе, пезвенк, що не си затвориш мръсната уста. Ще се вдигат застраховките ли? Може да се вдигат само инструментите с които те пронизват отзад! Съединител гнусен!

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +8

333
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Мани диференциацяита между водачите. Основните им разходи са от товарни, а леките осигуряват повече приходи. Това е значително по-лесно от диференциацията на водачите.

Коментиран от #9


Оценка:
-0 +4

8
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #7 от "333":


Тази диференциация /по вид МПС/ вече я има, но явно тя не е достатъчна за моделиране манталитета на водачите.

Коментиран от #10


Оценка:
-0 +2

333
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


И за водачите има някаква диференцияция. Виж на 18 годишните какви са им застраховките, и ще разбереш. Манталитета на водачите не е работа на застрахователите, а на контролните органи. Но манталитета на контролните органи е само да си вземат заплатата края на месеца, и 20 заплати като се пенсионират. Ако е възможно без да си мръднат пръста.
Освен това, има и един лобистки закон, който забрани да се правят застраховки онлайн. Минават през застрахователни брокери, които получават 10% от полицата. Това са 250 милиона всяка година, което е сериозна част, сравнена с обезщетенията, които изплащат.
Никой не пречи на застрахователите да диференцират застраховките спрямо водач. Не е нужно да се прави това с наредби и закони. Да застраховат на пазарен принцип. Имат достъп до ГФ, за да видят кой шофьор колко щети е причинил. КФН да ги бие през пръстите, като се опитват да шикалкавят, което правят редовно.

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +5

диференциация
(гост)

Неутрално
11 Отговор
я да напишат колко са застраховките на колите на енергото варна ? и колко на гражданите ? 1:5

Оценка:
-0 +2

ЪРП
(гост)

Неутрално
12 Отговор
А, КОЛКО ДЕСЕТКИ ПЪТИ В ПОВЕЧЕ МИЛИОНИ СА ПОСТЪПЛЕНИЯТА ЗА ВСЕВЪЗМОЖНИ ЗАСТРАХОВКИ ?????......ТРАЯТ СИ , НЕ КАЗВАТ

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +7

стоян
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Застраховките за коли са доста печеливш бизнес за милиони =ако беше губещ, нямаше да са толкова много застрахователи само ревът за още защото са като мафия

Оценка:
-0 +9

897
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #5 от "1234":


Викаш даваш им 100лв, плащат ти 50 и останалото чиста печалба?
А заплати, а наем сгради, а ток, а вода, мобилни групи, бензин, консумативи, компютри.....?

Оценка:
-5 +2

825
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #12 от "ЪРП":


Не прочете ли? 2.5 млрд лв. за миналата година. От които 1.13 млрд. са изплатени под формата на обезщетения.

Оценка:
-0 +6

Гост
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #10 от "333":


В грешка си. Точно застрахователите моделират манталитета на водачите! Така е навсякъде в нормалните държави! Това, че ще платиш 100 лв. за ГРУБО нарушение, може и да не те жегне толкова, особено ако на ден изкарваш 200 лв. Но ако след това нарушение ти се вдигне застраховката двойно, за две години напред, дали ще ти е все едно? И под диференциация нямах предвид възрастова, а както ти си написал в зависимост от нарушенията. Но, има нещо, което трябва да се вземе предвид - това може да стане само и единствено през Гаранционен фонд, но за тази цел трябва да има адекватна информационна система. Дотогава - редовните водачи ще плащат и заради джигитите!

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +1

333
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #16 от "Гост":


Застрахователите ще моделират манталитета на водачите, ако има кой да глобява. Аз тоя век нямам санкция. Никаква. А не спазвам закона до запетайката определено. Гаранционният фонд има информационна система. За мен застраховката трябва да се определя от щетите. Ти може да нямаш нарушения и да правиш по няколко леки щети на година на паркинг, примерно. Аз може да карам по 50х километра годишно и да са ме снимали на България на забравен знак покрай ремонт с 40 на него. Имаше такъв случай и немалко хора изгоряха.
Диференциацията ще осигури на мутрите още яхти, понеже в България с ГО предимно се занимават мутренски компании. И ще я направят така, че да обслужва техния интерес, не обществения, както забраниха онлайн застраховането.
Глобите в България са почти изравнени с тия в западна Европа. Интересно защо като няма диференциация за застраховки, навън българите карат в пъти по-дисциплинирано. Не отричам, че навън и това, за което говориш го има, но има и адекватен контрол, който тук липсва. Такава диференциация спрямо нарушенията ще бъде неадекватна, в следствие на неадекватният контро. За това не искам законодателно да се бъркат в пазарни отношения между застраховател и застрахован.

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +2

Селянина с колелото
(гост)

Неутрално
18 Отговор
ауууууу да ги ожалиш крадците, направооо, бедни ,бедни не може да си купят 2-ра яхта

Оценка:
-0 +2

Гост
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #17 от "333":


Съгласен съм с теб, че няма как да има моделиране на манталитет без контрол. Но следва да има и информационна система, без нея нищо не става. Ще е като сега! Прав си за пазарните отношения, тях ще ги наложат пострадалите чрез съда! С повишаване сумите за обезщетения, независимо дали са имуществени или неимуществени, застрахователите ще се принудят да вкарат пазарни принципи! На този етап застрахователите все още се опитват да шикалкавят, но това време все по-бързо изтича.

Оценка:
-0 +1

Guess
(гост)

Неутрално
20 Отговор
На мен ми платиха обезщетение 230 лв. А застраховката ми е 235лв. Щетата си я платих от джоба и ми сТрува 2100лвдве хиляди и сто кинта. Кой каза че не печелят тези маймуни. Една средноголяма компания върти десетки милиарди на година.

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +4

велосипедист
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Крайно време е гражданската да стане поне 800лв.

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +1

Гост
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #20 от "Guess":


Ами търси си правата, защо ревеш?! Докато си траем, застрахователите ще шикалкавят! Друг е въпросът, че за да си докарат печалба ще вдигнат цената на застраховките, което пак ни връща на темата за бонус-малус, което е иднственият справедлив начин за определяне на цената й.

Оценка:
-0 +1

Гост
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #21 от "велосипедист":


И защо така мислиш? Защо ти, като редовен /ненарушаващ правилата за движение и без ПТП-та/ водач /примерно/ трябва да плащаш колкото мен, който системно ги нарушавам /примерно/ и имам три ПТП-та за една година /пак примерно/?! Дали е справедливо, а? Съгласен ли си?

Оценка:
-0 +1

hmhmhm
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Никой по никакъв повод няма да ти намали нищо. Този който лапо винаги ще лапа там е разковничето.

Оценка:
-0 +0

дявола
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Всеки се оплаква и казва колко дава а колко взима никой не се хвали типично наш манталитет

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери