По 3,1 млн. на ден изплащат застрахователните компании като обезщетения. За 2018 г. в касите им са влезли 2,5 млрд. лв., а изплатените компенсации са 1,13 млрд. лв. Това са данни, предоставени от асоциацията на застрахователите.
Методика за определяне размера на обезщетенията обаче още няма, припомня в. „24 часа“. Отговорен за това е Гаранционният фонд, на който парламентът я възложи преди 8 месеца. Миналия ноември по спешност в Застрахователния кодекс бе заложен таван от 5 хил. лв. на по-далечни близки на загинал на пътя. И бе даден 6-месечен срок за изготвянето на методика.
В отсъствието на методика съдилища основно в провинцията продължават да отсъждат и по-големи компенсации от записаните в закона - 20 - 30 и дори 50 хил. лв., казват застрахователи. Първите обжалвания са вече във Върховния касационен съд и се очакват решения по тях.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПУТИН
11:54 25.06.2019
2 гост
11:57 25.06.2019
3 333
11:58 25.06.2019
4 Гост
Коментиран от #6, #7, #24
11:58 25.06.2019
5 1234
Коментиран от #14
11:59 25.06.2019
6 Иван
До коментар #4 от "Гост":
А бе, пезвенк, що не си затвориш мръсната уста. Ще се вдигат застраховките ли? Може да се вдигат само инструментите с които те пронизват отзад! Съединител гнусен!Коментиран от #8
12:05 25.06.2019
7 333
До коментар #4 от "Гост":
Мани диференциацяита между водачите. Основните им разходи са от товарни, а леките осигуряват повече приходи. Това е значително по-лесно от диференциацията на водачите.Коментиран от #9
12:05 25.06.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
До коментар #7 от "333":
Тази диференциация /по вид МПС/ вече я има, но явно тя не е достатъчна за моделиране манталитета на водачите.Коментиран от #10
12:09 25.06.2019
10 333
До коментар #9 от "Гост":
И за водачите има някаква диференцияция. Виж на 18 годишните какви са им застраховките, и ще разбереш. Манталитета на водачите не е работа на застрахователите, а на контролните органи. Но манталитета на контролните органи е само да си вземат заплатата края на месеца, и 20 заплати като се пенсионират. Ако е възможно без да си мръднат пръста.Освен това, има и един лобистки закон, който забрани да се правят застраховки онлайн. Минават през застрахователни брокери, които получават 10% от полицата. Това са 250 милиона всяка година, което е сериозна част, сравнена с обезщетенията, които изплащат.
Никой не пречи на застрахователите да диференцират застраховките спрямо водач. Не е нужно да се прави това с наредби и закони. Да застраховат на пазарен принцип. Имат достъп до ГФ, за да видят кой шофьор колко щети е причинил. КФН да ги бие през пръстите, като се опитват да шикалкавят, което правят редовно.
Коментиран от #16
12:19 25.06.2019
11 диференциация
12:29 25.06.2019
12 ЪРП
Коментиран от #15
12:30 25.06.2019
13 стоян
13:10 25.06.2019
14 897
До коментар #5 от "1234":
Викаш даваш им 100лв, плащат ти 50 и останалото чиста печалба?А заплати, а наем сгради, а ток, а вода, мобилни групи, бензин, консумативи, компютри.....?
13:14 25.06.2019
15 825
До коментар #12 от "ЪРП":
Не прочете ли? 2.5 млрд лв. за миналата година. От които 1.13 млрд. са изплатени под формата на обезщетения.13:16 25.06.2019
16 Гост
До коментар #10 от "333":
В грешка си. Точно застрахователите моделират манталитета на водачите! Така е навсякъде в нормалните държави! Това, че ще платиш 100 лв. за ГРУБО нарушение, може и да не те жегне толкова, особено ако на ден изкарваш 200 лв. Но ако след това нарушение ти се вдигне застраховката двойно, за две години напред, дали ще ти е все едно? И под диференциация нямах предвид възрастова, а както ти си написал в зависимост от нарушенията. Но, има нещо, което трябва да се вземе предвид - това може да стане само и единствено през Гаранционен фонд, но за тази цел трябва да има адекватна информационна система. Дотогава - редовните водачи ще плащат и заради джигитите!Коментиран от #17
13:22 25.06.2019
17 333
До коментар #16 от "Гост":
Застрахователите ще моделират манталитета на водачите, ако има кой да глобява. Аз тоя век нямам санкция. Никаква. А не спазвам закона до запетайката определено. Гаранционният фонд има информационна система. За мен застраховката трябва да се определя от щетите. Ти може да нямаш нарушения и да правиш по няколко леки щети на година на паркинг, примерно. Аз може да карам по 50х километра годишно и да са ме снимали на България на забравен знак покрай ремонт с 40 на него. Имаше такъв случай и немалко хора изгоряха.Диференциацията ще осигури на мутрите още яхти, понеже в България с ГО предимно се занимават мутренски компании. И ще я направят така, че да обслужва техния интерес, не обществения, както забраниха онлайн застраховането.
Глобите в България са почти изравнени с тия в западна Европа. Интересно защо като няма диференциация за застраховки, навън българите карат в пъти по-дисциплинирано. Не отричам, че навън и това, за което говориш го има, но има и адекватен контрол, който тук липсва. Такава диференциация спрямо нарушенията ще бъде неадекватна, в следствие на неадекватният контро. За това не искам законодателно да се бъркат в пазарни отношения между застраховател и застрахован.
Коментиран от #19
13:36 25.06.2019
18 Селянина с колелото
14:42 25.06.2019
19 Гост
До коментар #17 от "333":
Съгласен съм с теб, че няма как да има моделиране на манталитет без контрол. Но следва да има и информационна система, без нея нищо не става. Ще е като сега! Прав си за пазарните отношения, тях ще ги наложат пострадалите чрез съда! С повишаване сумите за обезщетения, независимо дали са имуществени или неимуществени, застрахователите ще се принудят да вкарат пазарни принципи! На този етап застрахователите все още се опитват да шикалкавят, но това време все по-бързо изтича.15:30 25.06.2019
20 Guess
Коментиран от #22
15:58 25.06.2019
21 велосипедист
Коментиран от #23
16:24 25.06.2019
22 Гост
До коментар #20 от "Guess":
Ами търси си правата, защо ревеш?! Докато си траем, застрахователите ще шикалкавят! Друг е въпросът, че за да си докарат печалба ще вдигнат цената на застраховките, което пак ни връща на темата за бонус-малус, което е иднственият справедлив начин за определяне на цената й.16:33 25.06.2019
23 Гост
До коментар #21 от "велосипедист":
И защо така мислиш? Защо ти, като редовен /ненарушаващ правилата за движение и без ПТП-та/ водач /примерно/ трябва да плащаш колкото мен, който системно ги нарушавам /примерно/ и имам три ПТП-та за една година /пак примерно/?! Дали е справедливо, а? Съгласен ли си?16:37 25.06.2019
24 hmhmhm
До коментар #4 от "Гост":
Никой по никакъв повод няма да ти намали нищо. Този който лапо винаги ще лапа там е разковничето.18:32 25.06.2019
25 дявола
21:19 25.06.2019