Last news in Fakti

9 Юли, 2019 19:19 2 679 10

Авиокомпания изостави българка в Мадрид

  • самолет-
  • уиз ер-
  • мадрид

Преди обратния полет се е чекирала онлайн

Авиокомпания изостави българка в Мадрид - 1

Мадрид е мястото, където 17-годишната Зорница смята да учи висше. Отива да разгледа офертите на университетите. Пътува сама с подписана от родителите декларация, разкрива бТВ.

Преди обратния полет се чекира онлайн. Но вместо бордна карта получава от Уиз ер съобщение да отиде на гише.

„Платих 35 евро, той ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, че ми е дал последното място”, разказва Зорница Коцева.

Така момичето се отправя към изхода за самолета, където я спират.

„Точните му думи бяха: Продали сме ви билет, който е продаден вече на друг”, спомня си Зорница.

„Не безсилен, ти си отчаян от всичко, не знаеш какво става, не можеш с нищо да помогнеш”, споделя Мария Димова, майка на Зорница.

В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания. А превозвачът в писмо до bTV призна за практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако пътник не се появи.

Тя е била своевременно информирана за ситуацията и е подписала формуляр за отказано качване на борда, в който тя се съгласява да приеме като компенсация възстановяване на първоначалната заплатена цена на билета си.

Зорница казва, че не е подписвала подобен документ. Поуката за нея е, че може би не трябва да пътува с тази авиокомпания.

В такава ситуация, авиокомпанията първо е „длъжна да потърси доброволци, които да се откажат, ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване”, казва Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета.

"Уиз Ер" позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) за най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Глобетротер

    19 1 Отговор
    Има три фирми в Европа ,които ще ти върнат парите но искат 30%
    от това което връщат, виж и се свържи с тях няма да си на загуба.
    Фирмите си имат юристи и са коректни...
  • 2 Малко курве

    5 36 Отговор
    Мършаааа
  • 3 гост

    9 25 Отговор
    Така е като пътувате с ниско бюджетни компании.
  • 4 мислещ

    18 5 Отговор
    Е, добре дошла в 21 век. Това го правят (Почти) всички авиокомпании, не само нискотарифните. Както и още редица други мизерии. Вижте, че дори производителите на самолети (Боинг) вече не мога/искат да произведат нормални, безопасни самолети. Всичко е прогнило и с главата надолу.
  • 5 Ники

    9 1 Отговор
    Това е практика , разликата е че по добрите авиокомпании .. ще те компенсират , ще ти предоставят нощувка , а в нискотарифните ти връщат само парите .. в такава ситуация не подписваш нищо , правиш панаир и се консултираш после със специалист както вече са писали има и специални фирми .. за да няма такива неща ви съветвам да се чекирате доста по рано он лаин ...

    Коментиран от #6

  • 6 Jeep

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ники":

    Така е всички го правят, дори за Емирейтс е практика, но там няма да те оставят като куче
  • 7 Мъдю тъпунгера

    3 7 Отговор
    Пак добре че не са я нае..ли
  • 8 Дано

    0 3 Отговор
    Теб те свалят от полет на анадолските авиолинии
  • 9 гост

    2 0 Отговор
    Ами тези, които връщат пари и са коректни, са доста по-скъпи от горепосочената. Така, след като си калкулираш разликата от билетите излиза, че е по-добре да си ги ползваш и занапред и да си приемеш възстановяването на цената на билета като компенсация.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове