Last news in Fakti

22 Август, 2019 10:49 2 856 38

Защо сме на челно място по катастрофи с жертви в Европа?

  • катастрофа-
  • ес

Пешеходците доста често се разхождат като свещени крави по пътя и не си знаят правата, коментира Емил Панчев от СБА

България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали на пътя, показва анализ на Евростат.

64 души са загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители у нас за 2017 г. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Евросъюза. В Малта те са 11 души.

Една от най-честите причини за катастрофите е управлението с превишена и несъобразена скорост. Само през последната седмица при акция "Скорост", пътната полиция е регистрирала над 44 000 нарушения.

Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти коментираха в „Тази сутрин” по bTV, че тази статистика не е изненада.

„По-неприятното е, че ние не виждаме изход от това последно място. Трябва да се коментира какво трябва да се направи, за да може да променим ситуацията. Необходимо е по най-бързия начин да променим модела на управление. Доказано е, че държавната експертиза издиша по този въпрос. Всяка година се опитваме с едни и същи действия да направим промяна. Това не може да стане. Дошло е времето на гражданите експерти да влязат в управлението на пътната ни безопасност. Това е отдавна развит модел в ЕС”, заяви Богдан Милчев.

По думите му трябва да се промени средата, защото именно тя формира поведението. Според него шофьорите, които си позволяват да карат в аварийната лента и в насрещното, не биха си позволили да го правят в Германия, например.

„Ние имаме проблем с цялата статистика и лъжем Евростат. От Евростат отчитат, че нито един моторист не е загинал на пътя през 2016 г. Според справка, която може да се види в МР, загиналите мотористи са шест”, каза още Милчев.

„За шестте месеца на тази година има 70 убити пешеходци и над 700 са ранените. Това е страшно. От години повтарям, че трябва правилата в закона да се пипнат, за да не загиват хора на пътя. Пешеходците доста често се разхождат като свещени крави по пътя и не си знаят правата. Създаде се едно чувство на безнаказаност, което довежда до тези цифри”, коментира инж. Емил Панчев.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 E как защо

    38 2 Отговор
    Защото сме ненормални говеда, които се радват на липсата на всякакъв контрол по пътищата!

    Коментиран от #22

  • 2 Аз от материала

    29 9 Отговор
    Защото имаме най-многобройната армия от служители в МВР, а в същото време няма нито един полицай на улицата !!!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Несъстоялата се еволюция

    14 1 Отговор
    Защото не става директно от клона и хоп зад волана...
  • 5 Toielud

    19 4 Отговор
    Никой не повдига въпроса за пътищата.Не само за тяхното качество а и за ширината.Работи се по стандарти от преди 50 години.Колите са пораснали с 20 % а пътищата не.Пътя Бургас - Созопол е толкова тесен че се минава на магия.Магистрала Тракия трябва да е 3 ленти.Лентите да са по широки от преди.Шофьор дори да направи неправилно изпреварване да има варианти а не или челен сблъсък или в дърво.

    Коментиран от #9, #10, #14, #36

  • 6 699

    9 12 Отговор
    Защото 50% от новия внос е без въздушни възглавници и с преправяни колани. Защото ГТП е пародия.

    Коментиран от #21

  • 7 koko

    18 1 Отговор
    Всичко тръгва от шофьорските курсове, от това, че всеки неграмотен и некъдърен може срещу рушвет да се сдобие с "книжка". Инструкторите и изпитващите са истинските убийци, те пускат "шофьорите" на пътя... От там нататък, стар автопарк, бедни и комплексирани простаци, такива (цигани най често) които въобще и не са пробвали да си изкарат свидетелство правоуправление, но си карат, в селските райони пък не намират за проблем да карат пияни и тн...
  • 8 задънена улица

    12 1 Отговор
    Всички имаме вина. Включително полицаите, които само гледат да отчетат дейност, криейки триногите зад някой храст. И, така ли успяват да контролират движението и скоростта, като отчитат 44 000 превишения на скоростта. Събират се едни глоби и толкоз, нищо не се променя. СПУКАНО ГЪРНЕ. Ако продължават така, избирателите ще бутнат и това правитеслтво.
  • 9 Гоуст

    3 12 Отговор

    До коментар #5 от "Toielud":

    Стига с тия пътища бе? И те имат някакво минимално отношение като например неправилно оттичане на вода или коеф. на сцепление, но тяхното влияние е съвсем малко, на фона на другото. Средната възраст на автомобилите е 22 години +, че се карат с 10 годишни гуми, с изтъркани дискове и накладки и въобще неподдържана кола. Като добавиш българския бай ганьовски манталитет, резултатите са на лице. Някой отчита ли факта, че жертвите са двойно по-малко спрямо преди 30-40 години, когато колите са били 10пъти по-малко?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ееее

    5 4 Отговор
    Направете пътищата добре за каране и катастрофите ще намалеят.
  • 12 Иван

    13 0 Отговор
    Защото сме най-бедната страна в ЕС, с най-стария и амортизиран автопарк, с най-слабия контрол при преминаване на технически прегледи, с най-лошите и неподдържани пътища. Такива пътища освен всичко друго са и опасни. На кой път качестово е такова, че да позволява нормално придвижване с по-голяма скорост от максимално разрешената? Че то и сега спазвайки ограниченията 60-90-120(на магистралата) на отсечката София-Варна, пристигайки трябва да ремонтираш нещо по окачването. До кога ще ни баламосват, че криейки се в храстите, органите на реда подпомагат безопасността на движението по пътищата или пък измислицата БГ Тол? Защо на отсечката Русе - В.Търново броя на румънски и български коли е равен? И защо техните масово са произведени след 2012г, а нашите ако са 2006 минават за нови? Откъде идва тази разлика, след като влязохме заедно в Румъния в ЕС, като се има в предвит, че влязоха еднакво бедни с нас?
  • 13 Галилей

    7 10 Отговор
    Защото е необходимо да има камери навсякъде (градски и извънградски условия) и полицаите да спират и глобяват с големи глоби при всяко неспазване на скоростта. Ако всеки българин получи поне 3-4 глоби за един месец, всяка по 500-800 лв дали ще иска после да кара бързо. Така е в другите държави по света. Всички спазват ограниченията, защото камерите и полицаите са навсякъде и си вършат работата. Като знаеш, че това присъства - всички ще свикнат и ще им хареса да шофират по-бавно и съобразително.

    Коментиран от #29

  • 14 gvdff

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Toielud":

    Ми не, нека развием нещата. Нека говорим за инфраструктура, тя е остаряла и неадекватна за нуждите на сегашния трафик. Санкцийте имат ефект, но до една степен, след това трябва нещо друго да се промени. От 3г виждам все по-нарастващо полицейско присъствие и санкциониране, но и от 3г се наблюдава повишение на инцидентите.
  • 15 Щото не пуштате фаровете😂😂

    2 0 Отговор
    И затва са блъскате😂😂
  • 16 Бг-то

    14 4 Отговор
    Момчета коментарите са ви вярни,но истинската причина е друга-българина си е със селски манталитет,тъпичък,простоват,чалгаджия.Като се качи в 15 год.си барака и вика "глей кат настъпа как върви",и се мисли за безсмъртен.

    Коментиран от #32

  • 17 Щот държавата ни докара

    2 4 Отговор
    Да полудеваме ей затва от хубав живот е
  • 18 ЗАЩОТО

    5 2 Отговор
    СМЕ ТЪПИ БЛЕЙКИ , НЕ НИ ТРЯБВА ВОЙНА, СТИГА НИ ЕДНО ТЕЛЕФОНЧЕ И ЕДНО ТАРАЛЯСНИЧЕ !
  • 19 Стоян

    6 1 Отговор
    Тези 44 000 превишавания са само констатираните, действителните нарушения са милиони - ежедневно. Проблемът е в липсата на събираемост на глобите. Голяма част са в сивия сектор , не се водят на работа, не им се води и имущество - няма как да им съберат глобите, няма връзка между КАТ , НАП, ГРАО - пълна трагедия сме в това отношение - идете в една развита европейска държава - едно нещо е най - сигурното - плащането на данъците и глобите - не като тука - тука всички се хвалят с прецакването на държавата, КАТ , органите и т.н.Прецакват ги - защото държавата позволява и това е възможно , не заради друго
  • 20 чакай

    1 1 Отговор
    Това не бяха ли данни за 2016г.
  • 21 Onq s konq

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "699":

    През соца немаше въздушни възглавици. Но имаше добро Образование. И шофьорски книжки не се продаваха.
  • 22 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "E как защо":

    Точно казано. Дебили, които се радват на беззаконието и се мислят за пилоти от формула едно, с 20 годишните си бракми на газ и "чип тунинг, разбираш ли".
  • 23 Много интересно

    4 0 Отговор
    Смъртните случаи от самоубийства в БГ, са по вече от тези при катастрофи. Ама за тях се мълчи, нали?
  • 24 месара

    2 0 Отговор
    щото - пътищата лоши, а по край тях дървета, мантинели, дерета и скат _ове. нали другаре?
  • 25 Премиер

    8 0 Отговор
    Защото в кат работят мързеливци и глупаци, които се крият в храстите.Няма реален контрол на пътя.
  • 26 onq s konq

    2 3 Отговор
    Щото не карате беенвета!Язе лично петнаесе пъти съм се блъскал с моито и ништо фатално не станало с мене!То е станало на воинишко канче ама връви на самолет !!! Те тва е !!!
  • 27 Георги Илиев Митев

    0 1 Отговор
    СКАНДАЛИ ВИХРЯТ СЕ ВЪВ ПАРЛАМЕНТА И ВСЕКИ СИ РАЗВЯВА ДОКУМЕНТА.
  • 28 Георги Илиев Митев

    1 1 Отговор
    БОЙКОУСПОКОЯВАЩИ ЗА НАС СА БЕЗ ПАРИ. И ВИЖДАМ ВЕЧЕ АЗ БОЖЕСТВЕНА ГЛАВА (ДА КАЖА ТУК ПОХВАЛНИТЕ СЛОВА). ТРИ ПАПИ ПО ГЛАВАТА ГО ГАЛИЛИ И БОГОВЕТЕ НИМБА МУ БЛАГОСЛОВИЛИ.
  • 29 А бе брат

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Галилей":

    от Рома от маалата как ще му вземеш пари? Ние си плащаме и се Вардим, ама с Тея как? Освен това от тия 44000 колко са кандидат-българи, никога няма да научим!
  • 30 Моше лихваря

    2 0 Отговор
    Какво се чудите ?На последно място по икономически показатели"кенефа на Европа"и по други показатели сме там където заслужаваме и ни е мястото.
  • 31 Васил

    2 0 Отговор
    Купени книжки лоши пътища пияни друсани и тези без книжки все хубави фактори. И никакави запалени фарове през деня няма да помогнат освен на бюджета на пътните полицаи.
  • 32 селянин 1

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Бг-то":

    Що не идеш в провинцията,есента пълнат дупките с нещо..,а пролетта са два пъти по големи,и кък ще,,настъпваш,,и за тва като стъпя на ,,тракия,,газ..ами тия дюзи требва да се прочистат..
  • 33 Алфа Ромео

    3 1 Отговор
    Точно затова е, не се прилагат ефективно глоби и санкции, трябва да се прилагат ефективно и да се бръкне много дълбоко в джоба на българина и ще стане чудо, българина ще стане дисциплиниран! На запад да не мислите че хората са много дисциплинирани принципно, ами не но има солени глоби и се прилагат ефективно. Карам си из града и често изскачат пешеходци там където няма пътека не се оглеждат продължават си по пътното платно все едно са на тротоара, тва е безумие!
  • 34 Гост

    2 0 Отговор
    Айде с глобите, някои които преди много години платили и не пазят от банки повторно, а които пазят.. Пазете си документи, макар че сте платили. А защо има много катастрофи, защо ли, защото идват от вън и си купуват книжки без да знаят правилници, листовки.? А отвън, кой е възпитан на родителите си, сложил ли си колана.. Научиха се на ред, култура и сие. Там има дисциплина на пътя, а в бг,??????
  • 35 Onq s konq

    2 1 Отговор
    Като бръкнеш на дълбоко в джоба на българина ще го хванеш за Оная Работа. Щото джоба му е скъсан.
  • 36 Камелия

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Toielud":

    Ако на теб пътищата в България са ти тесни, не те виждам в Малта как ще караш, примерно...айде стига глупости, няма контрол и това е...
  • 37 Dacho

    0 0 Отговор
    Всичките лошавий идват от с капаните пътища и липсата на магистрали
  • 38 Хохо

    1 1 Отговор
    Прости сме ве, опростачени. У наше село изпреварват от всекъде - отляво, отдясно, без мигачи.
    Лични наблюдения - какъвто е човекът, така се държи и на пътя. В чужбина бегето се държи доста обрано щото го е страх от непознатото
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове