Новини

Абсурд! В листовките питат как се лепи е-винетка

По норматив часовете по практика трябва да бъдат 31

Публикувана: 21 Октомври, 2019 13:18
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2109
Абсурд! В листовките питат как се лепи е-винетка
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Листовките за кормуване са пълни с безумици, като дори има въпрос в кой ъгъл се слага винетката, която вече е електронна.

От пет месеца има работна група, която е приела промени, за да може подобни въпроси да отпаднат. МОН обаче спира този процес", заяви Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи пред bTV.

Той призова министърът на образованието да направи така, че промените да се случат възможно най-бързо.

Експертът даде пример със следния въпрос: "Каква е максималната стойност на отношението мощност/тегло за мотоциклети от категория А1?". Даде и друг пример с въпрос за това в кой ъгъл се поставя винетката. Тодоров попита как подобни въпроси имат връзка с безопасността на движението.

"Да не говорим, че винетките вече са електронни, но този въпрос все още е в листовките", допълни той.

Владимир Тодоров коментира и проект на Министерството на транспорта за промяна в реда за провеждане на шофьорските изпити.

"По норматив часовете по практика трябва да бъдат 31. Само че когато някой рекламира шофьорски курс по 195 лв., няма как тази автошкола да даде тези 31 часа, въпреки че е задължена. Това се удостоверява с подпис на курсиста. Системата на практика бълва убийци на пътя", коментира Владимир Тодоров.

"Системата, която ни бе представена в петък, все още се тества. Идеята е, че когато е в автомобила, курсистът трябва да удостовери, че е в него. Чрез мобилно приложение двата телефона – на курсиста и на инструктора, се засичат по GPS локацията. Физически двата телефона трябва да са един до друг. Прави се селфи в началото и в края на часа. Целият маршрут, по който се е минало, средна скорост, къде се е спирало, изминати километри – всичко това се записва автоматично в профила на курсиста без човешка намеса", обясни още Тодоров.

В няколко автошколи вече се прилага тестовата версия. Предстои още няколко школи да пробват новата система. Родителите на курсиста също ще имат възможността да следят профила му.

Владимир Тодоров уточни, че няма да е необходимо автошколите да отделят допълнително средства за това приложение. По думите му най-вероятно курсистът ще трябва да плати символична сума за това приложение.

"Трябва да се вземат мерки изпитът да стане изключително обективен, безпристрастен и безкомпромисен. Ако се затегне обучението и ако на изпита няма никаква възможност за помощ, броят на жертвите по пътя драстично ще намалее", на мнение е Красимир Георгиев, управител на Асоциация за квалификация на автомобилистите.

Безопасността започва и свършва с обучението и квалификацията, категоричен бе той.

"С цената на всичко трябва да се избегне челен удар. Това се учи в курсовете, на които кандидат-шофьорите не ходят, защото си учат листовките", допълни Красимир Георгиев.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Пацо
1 Отговор
Интересно щом наличността на телефоните е достатъчна за доказателство, какъв е проблема курсиста да си остави телефона и часп да бъде извъртян от инструктора без присъствието на курсиста? Наистина ли ще сме толкова наивни? Идеята в момента е просто повече рушвет за инструкторите

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +11

onq s konq
2 Отговор
На тоа вапрос мои да утгувори само нашиа лиубим лидир и вудач боико

Оценка:
-5 +14

Bubbles
3 Отговор
Бе аз доколкото знам в България все още има и лепящи се винетки та така че не виждам нищо станно във въпроса, още повече предвид факта че над 50% от кандидат шофьорите и от новоизлюпените такива не знаят от коя страна е и волана...

Оценка:
-9 +4

Jacques Yves Moineau
4 Отговор
Нямам думи. Безумие след безумие.

Оценка:
-1 +10

Въпрос
5 Отговор
До кога Политиците ще са прости, отговор, докато не ги Изтребим с автомат, хора не дремете.

Оценка:
-2 +9

Инструктура
6 Отговор
Абе вие луди ли сте? 31 часа да изкараш с кюмюра до тебе, че и селфи да си правя с него! Вие знаете ли как мириши? Затуй и не ги виждате в учебен автомобил!

Коментиран от #7


Оценка:
-0 +7

Кукуригу
7 Отговор

До коментар #6 от "Инструктура":


И на шофьорската книжка на манго - селфито с инструктора!

Оценка:
-0 +5

Borisov
8 Отговор
Trqbva da ima chasove po teoriq s pokazvane na video na katastrofi, shofiorski tehniki, trqbva mnogo kontrol nad prepodavatelite, da postavqt kursistite v situacii, a ne da gledat prosto da gi i butat da mine izpita

Оценка:
-0 +0

глоги
9 Отговор
Пак българска работа. Войната по пътищата няма да спре. Къде се лепяла винетката? На покрива.

Оценка:
-0 +3

Айде айде
10 Отговор
Въпросът за съотношението мощност/тегло е много кадърен. Разбирайки същността на въпроса, ще ти стане ясно защо един мотор 100коня 200кила е съвсем друго животно от автомобил 100коня 1200кила.

Оценка:
-0 +3

Оня с рикията
11 Отговор
Е-винетка се лепи кат пощенска марка, облизваш отзаде и лепиш на джама.

Оценка:
-0 +3

херодот
12 Отговор
Намерете веднага остро ръбче и си шибнете челцето!

Оценка:
-0 +0

тъпо си тъпо
13 Отговор

До коментар #1 от "Пацо":


Защото се правят снимки на обучаемия и инструктора, ама кой да чете. Прави се като на застрахователните компании, само програмата да прави и да качва снимки през интервал и нито можеш да се запишеш предварително, нито можеш да слезеш без телефона, нито да се размениш с някой. Ама тъпото, да си каже, че няма да стане и как не може и пак за рушвети си мисли дебила, щото все едно има нужда от промяна, че да са възможни!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.