ФАКТИ.БГ

Личната отговорност на шофьорите не бива да е претекст за нищоправене

Транспортната система трябва да е изградена така, че да е толерантна към нашите грешки

Публикувана: 29 Юни, 2020 15:52
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1142
Личната отговорност на шофьорите не бива да е претекст за нищоправене
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.

"29 юни е Национален ден на пътната безопасност. Отбелязва се от една година по предложение от Института по пътна безопасност с една-единствена цел: да се съберат всички експерти от областните градове, да изследват данните, да анализират грешките - нищо от това не се прави, каза в предаването "Нашият ден" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Гражданите се призовават да слагат колани и да внимават със скоростта, а денят е по-скоро институциите да анализират своите проблеми, да посочат грешките и да набележат план за действие, съобщи БНР.

Има и добра новина - имаме 90 загинали по-малко в сравнение със същия период на миналата година, което се дължи на трите месеца изолация.

Предстоят обаче юли и август - най-критичните месеци в годината, когато даваме най-много жертви на пътя, предупреди Милчев и добави:

"Свидетели сме на празнодумие от страна на държавните институции. Държавната агенция за пътна безопасност се хвали, че за една година е изготвила анализ. Той за съжаление не е всеобхватен, не е пълен, а и нищо не следва от него. Бих посъветвал експертите от държавните институции, вместо на този ден да съветват шофьорите да си слагат коланите, да се обърнат по-скоро към пътна инфраструктура да оправят  пътната маркировка, би било по-полезно.

Никакви мерки не се взимат, виждаме единствено празнодумие. Пета година се упражняваме по темата нов закон за движение по пътищата.

Личната отговорност на шофьорите безспорно е важна, но тя се използва като параван за невземането на мерки.
Когато излизаме на пътя, ние даваме най-доброто от себе си. Никой не излиза на пътя с идеята да убие. Но винаги ще допускаме грешки.

Транспортната система трябва да е изградена така, че да е толерантна към нашите грешки. Да е направена така, че ние да не загиваме.

Съвременната философия за пътна безопасност е отговорността да се прехвърля от индивида към доставчика на транспортната система.

В европейската практика, когато се строи нов път, първо се прави одит на пътната безопаснст, а после, когато се построи, се прави проверка. У нас дори при ремонт и рехабилитация на построени пътища, няма инспекция на безопасността.

Ние нямаме такива инспектори. В момента тези, които са отговорни да създадат и обучат подобни експерти ни казват: "Внимавайте, шофьори, вие загивате, защото сте тъпи", а те са хората, отговорни ние да се движим в безопасна среда.

Няма абсолютно нищо направено от страна на държавата от година насам, когато се казаха и констатираха тези важни и умни неща, но днес ние отново говорим за слагане на колани и съобразена скорост, когато всъщност трябва да има създадени условия да се движим в безопасна среда.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Стамат магарето
1 Отговор
трябва на дъртите вампири над 65г да се вземат книжките и да им се забрани да шофират...

Коментиран от #2


Оценка:
-11 +4

фен
2 Отговор

До коментар #1 от "Стамат магарето":


Потърси статистика за възрастта на водачите претърпели ПТП.Катастрофите ги правят млади водачи с мощни коли.

Оценка:
-4 +16

Йордан
3 Отговор
Този чиновник в измисления институт,от който няма никаква полза за какво е назначен,да критикува работодателите си или да дава предложения и търси причините за хилядите жертви от ПТП?

Оценка:
-1 +5

дърт вампир
4 Отговор
Карам си старата корса и имам златен талон.

Оценка:
-0 +5

8858
5 Отговор
По скоро шофьор който направи катастрофа,поради НЕЗНАНИЕ и е със стаж по малък от 5 години, да се явява задължително отново на изпит за правилника,защото катастрофите на младите шофьори са заради непознаване на теорията и не спазване на правилата!Старите шофьори са по внимателни,и не предприемат рискови изпреварвания!

Оценка:
-0 +0

8858
6 Отговор
По скоро шофьор който направи катастрофа,поради НЕЗНАНИЕ и е със стаж по малък от 5 години, да се явява задължително отново на изпит за правилника,защото катастрофите на младите шофьори са заради непознаване на теорията и не спазване на правилата!Старите шофьори са по внимателни,и не предприемат рискови изпреварвания!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Георги Първанов
Бившият президент Георги Първанов с коментар пред бТВ
Ивайло Калфин е най-добрият държавник, с когото разполага България."

Още бисери