След няколко месеца вече ще има 100 държавни бензиностанции, решиха депутатите като приеха окончателно промени в Закона за държавните резерви и военновременните запаси.
Те ще са под контрола на новата "Държавна петролна компания". Това дружество няма да може да се приватизира и да изпада в несъстоятелност.
Дружеството ще работи без печалба и ще получава трансфери от бюджета. Компанията ще може да създава търговски фирми за управление на бензиностанциите и на петролните бази, които ще получи от Държавния резерв чрез споразумение.
Целта е държавните бензиностанции да предлагат горива с минимална надценка и така да регулират пазара. Мотивът на управляващите е, че новите бензиностанции ще доведат до по-голяма конкуренция, а оттам и до по-ниски цени на горивото за крайния потребител.
Принципал на компанията ще бъде икономическият министър, който ще назначава управителния съвет на дружеството.
С изграждането на данъчните складове, които ще бъдат под управлението на държавното предприятие, съответно на бензиностанции, ще се гарантира пряката връзка данъчен склад - краен разпространител на горива, което от своя страна ще осигури прозрачност и възможно най-ниска цена за потребителя, се посочва в мотивите на гласувания проект.
Тези акцизни складове ще подлежат на регистрация по общия ред на закона и ще могат да се ползват от доставчиците на горива при недискриминационни условия и при спазване на принципа на неутралност, се казва още в приетия от парламента закон.
Финансовият министър Владислав Горанов, който предложи изненадващо тази компания само преди месец и половина, настоява, че тя ще работи на пазарен принцип, но ще продава горивата на по-ниски цени, като по този начин ще регулира естествено цените. Новата структура обаче е заложена, без да има възможност да фалира, тоест при трупане на загуби, бюджетът по някакъв начин ще трябва да я финансира и спасява, както това се случва сега по отношение на БДЖ и "Български пощи".
С промените в Закона ще се преобразуват сегашните петролни бази на държавния резерв в данъчни складове, но се залага и строеж на нови.
Компанията ще бъде със статут на държавно предприятие, а не на търговско дружество и няма да формира и разпределя печалба, седалището ще е в София. То ще се финансира от приходи от дейността му, от трансфери от държавния бюджет и други постъпления, определени с нормативен акт. Структурата, устройството и дейността на предприятието, правомощията и задълженията на органите за управление, се определят с правилник, приет от Министерски съвет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1234
15:49 09.07.2020
2 бензинджия
15:49 09.07.2020
3 Така
Коментиран от #11
15:49 09.07.2020
4 ПЕЕВ
15:50 09.07.2020
5 Ха,ха
15:54 09.07.2020
6 Този
15:54 09.07.2020
7 zeus
15:55 09.07.2020
8 Bingo
15:56 09.07.2020
9 Познавач
15:57 09.07.2020
10 Цако
15:58 09.07.2020
11 гост
До коментар #3 от "Така":
Ами иди и виж опашките пред Марешки и то във всеки окръжен град вече , където е 90% от потреблението и празните бензиностанции на веригите с 2-3 коли на тях и после пак плампай , че нищо не бил променил !! Да не говорим , че вече има цени ПО-НИСКИ от неговите ! И това сигурно не е "промяна" !!Коментиран от #17
15:59 09.07.2020
12 Актуална Антена
16:00 09.07.2020
13 Гост
Коментиран от #26
16:00 09.07.2020
14 Актуална Антена
16:00 09.07.2020
15 С парите
16:06 09.07.2020
16 Неокончателно
16:06 09.07.2020
17 Актуална Антена
До коментар #11 от "гост":
Марешки на кого е патерица? Пробвай да купиш една цистерна с гориво от който и да е доставчик, и виж каква е цената на литър. Та пита се в задачата от къде аджаба Марешки купува горивото и защо другите бензиностанции не купуват от там.16:08 09.07.2020
18 беге демокрация
16:09 09.07.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 JEFF
16:12 09.07.2020
21 Мутафчийски
16:12 09.07.2020
22 ΞLΞVΛTΞ
16:15 09.07.2020
23 миш
16:17 09.07.2020
24 Гост
16:18 09.07.2020
25 Гост
16:19 09.07.2020
26 Домакин
До коментар #13 от "Гост":
Тотото не е на загуба. Пощите и железниците в никоя европейска държава не са на загуба - виж Royal Mail, Poste Italians, виж италианските и английските железници - влаковете са пълни. Тука е до манталитет, лошо управление, умишлено източване, за да дърпа чергата частника. Време е да се ложи прът в колелото на дивотията печелбарска. Влаковете да са по-удобни, сигурни и евтини от рейсовете. Пощите да разнасят пратки от всички клонове - имат повече клонове от всички измислени спедитори взети заедно! Бензиностанциите и доставчиците на ток и вода да са държавни, както беше!16:23 09.07.2020
27 "Факти"
16:24 09.07.2020
28 един от стадото
16:25 09.07.2020
29 Васил
16:28 09.07.2020
30 хихихи
16:32 09.07.2020
31 ПРА БЪЛГАРИН
16:47 09.07.2020
32 Хирков
Коментиран от #33
16:53 09.07.2020
33 666
До коментар #32 от "Хирков":
Сигурен ли си? Нали се сещаш,че мнозина ще предпочетат горивото на държавните,а ще пропуснат зареждането при Марешки и неговите незнайни по качество бензин и дизел. Лукойл снабдява OMW,Petrol,ЕКО,Шел и малка част от Ромпетрол и собствената си верига бензиностанции. Всичко уж е различно само от добавките,които сипват веригите. Да фалират-едва ли новите. Подкрепям идеята-на мнозина може и да не им харесва,но няма друг начин да се пребори картелът.17:09 09.07.2020
34 Хаджиментов
Този филм сме го гледали.
17:12 09.07.2020
35 Златина
17:28 09.07.2020
36 ха ха
17:34 09.07.2020
37 dsadsa
18:44 09.07.2020
38 Make Bulgaria Great Again
03:20 10.07.2020