Last news in Fakti

11 Март, 2021 11:48 131 655 90

Кои коли няма да се допускат в градските центрове?

  • градски центрове-
  • екостикери

Екостикерите ще се отразят както на пазарните цени на колите, така и вероятно на стойността на ГТП

Кои коли няма да се допускат в градските центрове? - 1
Снимка: БГНЕС

Новите екостикери за автомобили започват да се издават от 12 юли тази година при преминаването на задължителния годишен технически преглед. Създадени са пет групи, които не съвпадат с евростандартите на колите. Разделението и класификацията на автомобили са чисто български.

Четири са групите за автомобилите с вътрешно горене и пета - за електрическите. Екологична група 1 обхваща дизеловите автомобили, произведени до 2002 г. със стандарт Евро 1, 2 и 3, както и бензиновите коли с Евро 0, 1 и 2, произведени до 1996 г.

Екологична група 2 включва дизелите, произведени до 2007 г. със стандарт Евро 3, 4 и 5, както и бензиновите коли с Евро 1, 2 и 3 до 1998 г.

Екологична група 3 са автомобилите, произведени до 2009 г, дизели с Евро 4, 5 и 6, както и коли на бензин 3, 4, 5 и 6.

Най-високата група като екостандарт е запазена само за електромобилите и хибридните автомобили.

Въвеждането на новата екологична класификация вероятно ще има отражение върху продажните цени на автомобилите, но и други последствия.

Категорията ще бъде определяна по време на годишния технически преглед чрез система, свързана директно с Автомобилна администрация. Това вероятно ще оскъпи самата услуга, защото много сервизи трябва да направят инвестиция, за да инсталират системата, казват от бранша. Самите стикери ще са на цена от 4 лева.

Автомобилите от лошите екологични категории 1 и 2 могат да получат забрана за влизане в градските центрове, за да не замърсяват въздуха. Това решение ще се взима на общинско ниво.

Подобни ограничения се въвеждат и в други европейски страни, но там има сериозни стимули за закупуването на електромобили и екологични коли, а и България ще бъде особено засегната от новите регулации, тъй като над 70% от автопарка у нас е на възраст над 15 години.

„Всеки автомобил, който посети пункт за технически преглед, ще бъде газоанализиран и анализът, който е получен ще определи неговата екологична група“, казва председателят на СБА инж. Емил Панчев.

„Няма да е по-трудно, но според това, което са го разписали, ще получи ниска екокатегория, което ще възпрепятства този автомобил да влиза в определени моменти в идеалния център на областните градове“, казва Желев.

„Със закона е дадена възможност кметовете на големите градове да определят зони, в които, когато има замърсяване, тогава ще бъде казвано, че автомобилите 3-та и 4-та група, могат да влизат, първа и втора, примерно казано, няма да могат да влизат. Сами разбирате, че тези зони могат да бъдат въвеждани, когато могат да бъдат и контролирани, т.е. трябва да има камери, трябва да има обозначения на пътя“, допълва експертът.

Новото е, че системите за анализ на газовете от пунктовете на преглед ще са свързани в реално време с Автомобилна администрация и резултатът автоматично ще определя екологичната категория. Целта е да няма манипулации.

Ако колата е със свален катализатор или има друг проблем, дори производителят да дава по-висока еконорма, резултатът от теста може да я постави в по-ниска екологична категория. Или автомобили с една и съща марка, модел и година на производство могат да имат различен еко статут. И съответно право на достъп.

„Стикерът, който сега имате за ГТП ще бъде заменен, няма да го има вече от средата на годината, а ще бъде заменен от еко стикер, той ще носи и данните от ГТП, къде е направен и т.н.“, обяснява председателят на СБА инж. Емил Панчев.

От Столична община заявиха, че все още няма приети ограничения за достъп на определени автомобили в центъра на града. Вероятно бъдещата екозона, в която няма да бъдат допускани коли от първа и втора група при високо замърсяване на въздуха, ще обхваща пространството между бул. „Сливница“ и бул. „Патриарх Евтимий“.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Azz

    175 12 Отговор
    Пореден рекет!!!

    Коментиран от #82

  • 2 2loop

    143 16 Отговор
    Спираме да плащаме данъци като ще има забрани къде да се кара и къде не, това трябва да важи само за коли от други градове, където плащам данъци ще си карам без ограничения

    Коментиран от #58

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 реалистъ

    42 58 Отговор
    Краят на дизела.

    Коментиран от #50

  • 5 ГРАД ДУПНИЦА

    7 60 Отговор
    Бива, аз съм с бензин ЕВРО 4 2006-та.

    Коментиран от #16

  • 6 Последния Софиянец

    95 6 Отговор
    Че то по тия стандарти жълтите павета ще станат само за пешеходци.

    Коментиран от #9, #67

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гггггггггггг

    118 12 Отговор
    Защо ги разпределят по еко категорията, а не ги замерват?
    Добре поддържана кола, макар и по-стара, може да отделя по-малко сажди от по-нова, на която и е взет живота...

    Коментиран от #89

  • 9 Таман

    21 41 Отговор

    До коментар #6 от "Последния Софиянец":

    Като дойдеш от село на екскурзия, ще се разходиш по жълтите павета, че има после да разправяш в хоремага.

    Коментиран от #15, #47

  • 10 ГРОБарите на. България

    149 15 Отговор
    "сградни паспорти", "еко стикери" "всксинационни паспорти" забрани, глоби, рекет, дране ....Гарантирано от ГЕРБ ! Предстои голямо сваляне на кожи или те вашата или вие тяхната на изборите ! Решавайте и действайте !

    Коментиран от #24, #26, #85

  • 11 Дельо Хайдутин

    70 5 Отговор
    Че колко са колите произведени след 2009 година?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 БАЙ Х@Й‼

    55 1 Отговор
    Вместо "Тоягата и моркова" тук само тоягата‼

    Коментиран от #37

  • 14 Софиянец

    48 35 Отговор
    Супер новина, сега на миризливите TDI-та и на "гъзарите" с немски премиум каруци Мангалцедес и БеЕмВиЕ на по 18-20г. ще им сложат една единичка и ще си карат само на мегдана в село.

    Коментиран от #23

  • 15 Последния Софиянец

    28 4 Отговор

    До коментар #9 от "Таман":

    Аз се разхождам по жълтите павета вече 245 дни.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 БАЙ Х@Й‼

    82 1 Отговор
    Сещате ли се за колко МПС ще трябва да се заплатят 5 кинта за стикер ‼ А защо е нужен хартиен стикер след като този който може да Ви спре ще има данните в мобилно приложение ⁉️ / както в оная реклама : "за пари ли, а ? За мнооого ли ?

    Коментиран от #64

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Васил

    43 9 Отговор
    Това е пълна простотия значи коли с избушени катализатори и DPF филтри пак ще са екологични ашколсум на нашите тъпи управници.

    Коментиран от #61

  • 20 А преди време

    55 3 Отговор
    Когато развих подобен вариант- някъде лятото на 2019, един ме нарече Трол- провокатор,а мнозина ми се присмиваха ехидно.Да съм пиел хапчета,че много ми била развихрена фантазията.Дано някой се сети от тази група, ако посещават сайта..Но това е само началото.Целта беше да съберем трошките от Европа.Сега ще бъдете принудени да ги продавате на безценица.И разбираемо, единствено на фирми за рециклиране.Иначе с финансовата бухалка по кратуните. В недалечното бъдеще,бензин и дизел ще купуват само онези със седем- осем цифрени сметки.Останалото на електрокара.Срещу кредит разбира се.И пак ще плащат,колкото за бензин.Тока ще удари тавана.
  • 21 БАЙ Х@Й‼

    49 1 Отговор
    Ще си платите за стикер с който НЯМА да можете да пътувате ‼ Помните ли онази притча за въжето!
  • 22 Гост

    48 0 Отговор
    Доста тъпо. Категоризацията е чисто Българска. Дрън-дрън та пляс. Изведнъж всички коли ше станат супер екосъобразни срещу съответната сума.
  • 23 Дрън дрън

    13 9 Отговор

    До коментар #14 от "Софиянец":

    Карай си дачиата и не се занимавай с глупости
  • 24 Даааа

    6 40 Отговор

    До коментар #10 от "ГРОБарите на. България":

    Обиколи малко из "Европата" и ще видиш, че и там има подобни изисквания. Нали ще ставаме европейци.... или Ганьо иска да си кара по старому?!

    Коментиран от #30, #31, #45

  • 25 Оффф

    19 3 Отговор
    Много шум за нищо, като зелените билети,. И сега излиза че можело.. някога.. да ти забранят в едно малко каре да влизаш.. А не в цялият център тцтц Корупцияяя!
  • 26 МАФИЯ НА ББ

    61 4 Отговор

    До коментар #10 от "ГРОБарите на. България":

    ГЕРБЕРСКИ ЕКО РЕКЕТ. ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ. А МРЪСНИЯ ВЪЗДУХ ОТ ГОРЕНЕТО НА ЗАПАДНИЯ БОКЛУК ДОКАРАН С КОРАБИ СЪС РАЗРЕШЕНИЕТО НА ГЕРБ И РАЗБОЙКО , ЩЕ ГО ДИГАМЕ ВИСОКО С КОМИНИТЕ И ЩЕ ГО РАЗСТИЛАМЕ ПО ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ И ЩЕ ПОСИПВА НАВСЯКЪДЕ НАНО ЧАСТИЦИ И МРЪСОТИИ ОТРОВНИ. ББ В ЗАТВОРА ,ТОВА Е НАШЕТО СПАСЕНИЕ ОТ ДИКТАТОРА КРАДЛИВ.
  • 27 Весел пор

    21 2 Отговор

    До коментар #7 от "Най после":

    Има нещо вярно,нали софето е голямото село :)
  • 28 гост

    45 5 Отговор
    ТЪПНЯ! Има коли по на 3-5 години/250-300 000 км. , които са абсолютно издухани, да не говорим за автобуси и камиони. Моята 20 г. вектра на 170000 бензин/газ отчита 128мг. СО2.
    Отдруга страна замърсяванията при производството на електромобил не може да компенсира липсата на такива при експлоатацията му. ДА ЖИВЕЕ РЕКЕТА НА ... знаете кого!

    Коментиран от #34, #48

  • 29 chi

    34 0 Отговор
    Нямат наяждане, рекет след рекет!
  • 30 kvy

    23 0 Отговор

    До коментар #24 от "Даааа":

    Че има, има си. Но там няма подгрупи, като в Бг. Просто си имаш евро категория за автомобила си и ако той не отговаря на нормите се спира от движение докато не го ремонтираш. А тук какво се оказва? Сутринта зададоха въпрос: Ами ако случайно автомобилът има момента повреда, какво правим? Ми нищо, влизаш си в по-ниската група и готово. Но так ане е честно. Аз ще си ремонтирам автомобилът да е в нормите. Ще мога ли после пак да мина преглед и да си вляза в моята група??? И защо пак да плащам за преглед...само разгоди и главоболия.
  • 31 kvy

    31 0 Отговор

    До коментар #24 от "Даааа":

    Отделно сега чипове, нови камери за следене по тия чипове. Всичко е само за едни пари. Преспокойно по номер на автомобила могат да стават нещата с контрола за зоните в градовете. Но не е важно да е удобно за хората, а да си разпределим едни пари!!!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Angry Bird

    39 2 Отговор
    Добре де, верно ли сме толкова тъпи, че позволяваме най-качествената утайка да управлява обществото ни? Как може, е възможно и какъв неук дебил трябва да си, за да приемеш и обнародваш подобна нелепост... Т'ва само примат с посочване, "къде е залъгалката" може да сложи в една еко група дизел ЕЗ, с Е4 и 5!!! Нямам ама никакви слова за това. Предлагам специалисти по ДВГ и адвокати да се заемат с тези поредни ГЕРБави многоточкови!
  • 34 Тумбалалайка

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Ти нали имаше голям мерак за тесла,ся кво стана..?...що тъй ве....?
  • 35 Достойна присъда

    30 3 Отговор
    Аз предлагам джипката на Тиквата да не се пуска в градовете и без това ходи само на село
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 НедоволенШофьор

    28 2 Отговор
    На маймуни направиха хората с тези всеки ден излизащи все нови и нови наредби и изисквания за колите...!!! Дано на това правителство одобрило и приело всичките нови наредби и закони по ЗДвП, да са му последните броени дни....!!!

    Коментиран от #44

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 домакин

    27 2 Отговор
    Тая тъпотия е поредното доказателство,че всички гласували и които пак ЩЕ гласуват за ТИКВАТА,нямат право да мърморят и да се оплакват. Това е!
  • 41 123

    16 6 Отговор
    Това е надграждане на неработещата система за ГТП. Знаем какво менте са прегледите.
  • 42 Махмуд

    21 1 Отговор
    Чудат се какви простотии да направят ежедневно.
  • 43 ГТП

    17 1 Отговор
    Няма да се плашите. Във всеки пункт че има оборотен катализатор и двуги шмекерии. Всички че са супер мега яко ЕКО, нищо че димят като парни локомотиви.
  • 44 Точно така е!

    19 3 Отговор

    До коментар #38 от "НедоволенШофьор":

    На 0.4.0.4 тиквата е пътник!
  • 45 БАЙ Х@Й‼

    32 3 Отговор

    До коментар #24 от "Даааа":

    Обиколи малко из Европа и ще видиш , че там има субсидии за ЕКОколи, че има преференции за изкупуване на стара при подмяна с нова , че нова кола може да се купи с годишна средна заплата , че ........ там стават богати и идват на власт , а тук идват на власт и стават богати ‼
  • 46 РОБотник

    37 1 Отговор
    От пръв прочит става ясно следното:
    1. Това е стъпка, която не цели намаляване нивата на вредни емисии, а събиране на още едни пари отгоре (по още 4лв. за около 300 000 автомобила ... ми кой ти ги дава).
    2. Най-важен е въздухът в градските центрове! Извън тях замърсяването не е голям проблем, все пак знаете, че атмосферата не е едно цяло, а е на секции, съобразно кварталите.
    3."Разделението и класификацията на автомобили са чисто български." - лошо, пак прозорче, което ще създаде хаос.
    Ако българинът има прилични доходи той сам ще си закупи нов автомобил, без да е необходимо директно да го принуждават. На никого не му е приятно да поддържа издухани от западняците чупардаци.
    И един въпрос - таралясниците от градския транспорт и тези с разноса на стоки по търговски центрове отново ли ще са изключение?
  • 47 Айрян с баница

    20 5 Отговор

    До коментар #9 от "Таман":

    То пък София една красота ,какво може да разправя,че мръсотия и задръствания навсякъде ,Бургас морската е по хубава от центъра на София
  • 48 Знайко

    8 3 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Как разбра, че твоята 20 г. Вектра отчита 128мг. СО2 бензин/газ. Един такъв истински тест струва 3 пъти цената на Вектрата ти. Пък и всеки, тойто е учел малко химия ще ти каже, трябва да има разлика в СО2 на газ и на бензин.
  • 49 Ха ха ха

    17 2 Отговор
    А самолетите,хеликоптерите,никои не споменава,те най много замърсяват,спрете ги,само мачкане,егати системата,
  • 50 Калитко

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "реалистъ":

    И с к'во,че ти заредат Лидл? С метрото.
  • 51 guest

    12 2 Отговор
    Пак забравяте за алтернативата да си караш колата на газ :) Може би не е много престижно в очите на богатите, но пък е чисто. Гледайте да я сложите в някаква категория накрая.

    Коментиран от #59

  • 52 ааа

    23 1 Отговор
    Да живее ДАНЪК ВЪЗДУХ. Данъците са важни. Пари да има в хазната който да харчат политиците. А народа е сляп и глупав да си плаща.

    Коментиран от #56

  • 53 Знайко

    18 1 Отговор
    Когато неграмотни гербаджийски и бесепарски калинки депутати, общински съветници и кметове пишат закони за поредната далавера. И когато други калинки като Магарешки, ги гласуват без да са ги прочели резултата е ЦИРК. Един дизелов ДВГ без натоварване и на обороти на празен ход може да е "екологичен" и да отделя малко сажди. Но при пъно натоварване и високи обороти може да обгази цял квартал със сажди за седмица напред. Постоянно се вижда на светофарите. Дизела пред теб на червен светофар на място видимо не изпуска никакви сажди. И когато светне зелено изведнъж започва да бълва облаци сажди в следващите 300-400 метра докато успее да ускори. След него е непрогледен черен облак.
  • 54 Проблеми

    22 1 Отговор
    Само с ограничения, глоби и санкции не става...!!! Направете градския транспорт безплатен и удобни и големи безплатни паркинги в покрайнините на града и хората сами няма да влизат с колите си в градските центрове...!!!!
  • 55 Гост

    25 1 Отговор
    И как един V8 4000 кубика произведен през 2016 е по-екологичен от един трицилиндров 1000 кубика, произведен през 2000?
  • 56 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #52 от "ааа":

    И който не си плати данък въздух какво? Ще го удушат ли?
  • 57 Васил

    17 2 Отговор
    А колите на газ и метан в коя категория са те са даже по екологични от кола със сертификат ЕВРО-5 Излиза че рейсовете на метан и газ да са екологични даже имат лепенки а колите не това не е ли дискриминация?

    Коментиран от #83

  • 58 Sss

    4 14 Отговор

    До коментар #2 от "2loop":

    Края на дрънголниците
  • 59 Знайко

    4 16 Отговор

    До коментар #51 от "guest":

    По екологични и чисти са новите до 100-150 хил. км. пробег заводски газифицираните коли. При производството и настройката, на които е ползвана лаборатория по-чиста от операционна в българска болница и истински инженери. Но не и 15-20 годишна бричка с износени бутала и цилиндри, харчища по 12-15 литра газ и още литър масло на 100 км.. С газова уредба монтирана и настроена пред мъллявия гараж на "майстора" лай Пешо. Който разполага само с права отверка, клещи и тел/свински опашки/. И не само, че никога през живото си не е работил с газанализатор, но дори не знае, че съществува такъв уред.

    Коментиран от #60

  • 60 quest

    13 5 Отговор

    До коментар #59 от "Знайко":

    Ама не си много сигурен нали ? :) Няма заводски монтирани газови уредби, всички такива се монтират след като колата е излязла от завода. Може да е в съседно хале, но не е заводска независимо, че така ти я продават. В тази връзка ако се поинтересуваш съвременните сервизи, които монтират газови уредби съвсем не са байчовците от едно време. Така, че една кола на газ е екологична. ОК ?
  • 61 АУУУУУ

    5 5 Отговор

    До коментар #19 от "Васил":

    Чети.... Ако си без катализатор или ДПФ ти свалят категорията.... Сега ще се търсят катализатори и.... ЩЕ се крадат.... Нали Бай Ганьо трябва да си оправи тарикатлъка като го е махал
  • 62 Нодомислици

    6 1 Отговор
    Подадената информация:

    Eкoлoлoгичнa групa 1 oбхвaщa дизeлoвитe aвтoмoбили, прoизвeдeни дo 2002 г. cъc cтaндaрт Eврo 1, 2 и 3, кaктo и бeнзинoвитe кoли c Eврo 0, 1 и 2, прoизвeдeни дo 1996 г.

    Eкoлoгичнa групa 2 включвa дизeлитe, прoизвeдeни дo 2007 г. cъc cтaндaрт Eврo 3, 4 и 5, кaктo и бeнзинoвитe кoли c Eврo 1, 2 и 3 дo 1998 г.

    Eкoлoгичнa групa 3 ca aвтoмoбилитe, прoизвeдeни дo 2009 г, дизeли c Eврo 4, 5 и 6, кaктo и кoли нa бeнзин 3, 4, 5 и 6.


    Сравнете сега с категориите за евронормите:

    Към момента в ЕС има приети 6 главни категории за Евронорми – Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 и Euro 6. Към Euro 6 има подкатегории – Euro6a, Euro6b, но няма да се спираме на тях.

    Euro 1 – е категория за изгорели газове за автомобили, произвеждани в периода Януари 1992 – Януари 1996.

    Euro 2 – е категория за изгорели газове за автомобили, произвеждани в периода Януари 1996 – Януари 2000.

    Euro 3 – е категория за изгорели газове за автомобили, произвеждани в периода Януари 2000 – Януари 2005.

    Euro 4 – е категория за изгорели газове за автомобили, произвеждани в периода Януари 2005 – Януари 2009/2010.

    Euro 5 – е категория за изгорели газове за автомобили, произвеждани в периода Януари 2009/2010 – Януари 2015.

    Euro 6 – е категория за изгорели газове за автомобили, произвеждани след януари 2015-та

    ---------------------------------------------------------

    Никой ли не забелязва, че има тотално сбъркана представа за годините през к

    Коментиран от #70

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Criminal

    11 3 Отговор

    До коментар #17 от "БАЙ Х@Й‼":

    Тоя стикер би трябвало да си го искаш, ако излизаш извън България, че да нямаш проблеми из някой град в Европа, иначе то и сега в талона на МПС пише коя категория е........ама герб глупости.........
  • 65 Дядо Либен

    1 4 Отговор
    Ползвам метро, местя!
  • 66 Курумпе

    10 1 Отговор
    Просто-ЛУДИИИЕЕЕ , спите , спите Ли?!
    Еко- меко норми...грижи за въздуха...НаНАЙ-СИ како маро!!!
    Ще Ви делнем яко и редовно..прегледи,камери,работа..работа и канализиране на средствата...от Вазе, към назе!!!
    АБЕ, АМА ТЕЯ Дето Вкарват супер отровният и Канцарогенен ОТПАДЪК от цял свят и Европа..ТЕЯ, дето си построиха ЗАВОДИ за ОТПАДЪЦИ..ТЕЯ дето си въртът Далаверата с Италианската организация..тея, дето си дадоха на КОВАЧКи ТЕЦ-те и с ТОЗИ отпадък си произвеждат БЕЗПЛАТНО и ТОПЛОТО и ТОплата Вода..и ги ПРОДАВАТ с все по-високи цени , на същите Ту-ЛУ-Пи, които ще ги ЧИПИРАТ , за основните замърсители на въздуха ...ей на това му се вика НАГЛОСТЪ!!!Спите Уи..Спете, спете...Канчето се набива редовно и постоянно, за да не може да вдигне главЪ и да види що става на около - а да гледа само на долу , сгънато на две!!
  • 67 Само за СИК ли??

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Последния Софиянец":

    МАФИЯТА в ЗАТВОРА ! Герберасти в затвора!!
  • 68 Въйййй

    6 5 Отговор
    И ся ко? Разни ке....ши ще трябва да си продават премиум кочините, за да си купуват Дачия. Голям майтап.
  • 69 незнайко

    7 7 Отговор
    Край на колите без катализатори ! Край на колите без крайни гърнета ! Който иска мощна и бърза кола ще си плаща като ПОП !!! Сега всички преработени коли ще имат проблеми и цената им ще се СРИНЕ !!! Карат коли над 250 коня а плащат данък като за 90 !!! Тарикатите полека лека ще влязат в ПЪТЯ !!!
  • 70 незнайко

    4 1 Отговор

    До коментар #62 от "Нодомислици":

    ( Публикувано във факти.бг: Разделението и класификацията на автомобили са чисто български. ) Вие прочетахте ли този РЕД от статията или не ?
  • 71 незнайко

    16 0 Отговор
    ПРИКАЗВАМЕ СИ И ПИШЕМ ПОСТОВЕ А НИКОЙ НЕ КАЗВА ЗАЩО БЕНЗИНА СЕ ВДИГНА ОТ 1.70 лв. НА 2.00 лв. ТИХОМЪЛКОМ ??? Докато ни занимават с изборите и пандемията виждате какво става с цените !!! Последна цена 66,38 $/барел суров петрол не е мърдала от 3 месеца а цената на нашите горива скочиха с 15 % !!! ЗАЩО ???
  • 72 Бай ти Ганя

    13 2 Отговор
    Само с коментари не става трябва действие, да излизаме всички с тоягите и да им покажем , че не може да си правят каквото си искат тези псевдо управляващи
  • 73 питащ

    10 0 Отговор
    Тези тъпунгери които са измислили това поредно рекетиране, не са ли наясно, че не е важно колко годишна е колата , а как и рабите двигателя и какви вредни емисии отделя. При един от техническите прегледи попитах служителя който мереше газовете, ще имам ли проблем тъй като тя е стара, а ми предстоеше пътуване до София. Той ми отговори,че колата си е абсолютно изправна и много по - нови коли пушат значително повече. Така , че не е са важни годините а състоянието на двигателя.
  • 74 Никога вечеГЕРБ

    9 1 Отговор
    Народеее, върви се към лишаване от движимо и недвижимо имущество!!! Таз година извземане от държавата на старите автомобили за скрап без никакво обезщетяване на собствениците и изисквания с измислени еко норми и скъпи ГТП с чипове и по високи еко данъци за по старите автомобили на средностатистическия българин , А от догодина изискване за технически паспорт на жилища и къщи и забрана да се обитават ако не отговарят на техническите изисквания с голямо обезценяване като не екологични и изкупуване от общините на безценица...!!!
  • 75 Бай Шиле

    9 0 Отговор
    Не вдявате ли,че екологията не е причина за тези " революционни " схеми?Това е повод,а не причина.Генерално идеята е на вносителите на автомобили.Не изключвам и застрахователите загрижено да се присламчат.Показателен е фактът,че частната фирма СБА ентусиазирано се включва в дебатите.Може и да им се получи ама може и не.Юни месец същото правителство ли ще е?В Русия съм.
  • 76 Бай Шиле

    10 0 Отговор
    Брашнения чувал "стари автомобили" продължава да се изтупва.В полза на групички кандидати за милионери.Данчето ще се простреля в крака.
  • 77 Градски

    10 0 Отговор

    До коментар #7 от "Най после":

    Ти така ли претегляш хората,по колата и външния вид?Много примитивно,типично за много малките населени места.
  • 78 Еее аман

    4 1 Отговор
    Да се уринира по-малко в едната част на басейна ще направи ли другата част по-чиста? Очевидно е, че идеята тук хич не е "ЕКО", а по-скоро пореден лобистки натиск. Ако някой държавник с малко акъл в главата чете тези форуми и наистина иска по-чист въздух в центровете на градовете (в което се съмнявам) - децентрализация му е майката.
  • 79 ПАРАЗИТА

    3 2 Отговор
    БОЙКО ПАК НИЩО НЯМА ДА ПЛАЩА ............... ЦЯЛ ЖИВОТ
  • 80 Драган

    7 2 Отговор
    А камиони,автобуси,дизелови локомотиви?
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Различно е

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Azz":

    Вече има и европейски привкус. Не закачайте българските мутри -те вече ни рекетират с основание.
  • 83 Валентин

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "Васил":

    Опел Зафира А1.6 екометан. Карам я само на метан . На ГТП ЕВРО 3?
  • 84 роботът Робко

    1 2 Отговор
    ей сега минах ....нито ми мери колата нито нищо....45 лева стикерче незнаино как 99 година отиде еко 3 уат да фааак .....тия пръснаха парата
  • 85 навлек от село

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "ГРОБарите на. България":

    ..........къв Герб ,бе селски.........бегай обратно на тръстиката и спирай у роден край пред плевнята..............там стикер нема ,само пазиш козите.........
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Рекетьори

    3 0 Отговор
    2001г бензин 1.0 кубика с катализатор и нови свещи след дълго умуване получава еко 1 .Какво по дяволите е това?
  • 88 Рекетьори

    3 0 Отговор
    2001г бензин 1.0 кубика с катализатор и нови свещи след дълго умуване получава еко 1 .Какво по дяволите е това?
  • 89 Azyt

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "гггггггггггг":

    Според мен защото дори да замерят кола и тя е в добро състояние, при авария или проблем, или след като манипулацията приключи, тази кола ще започне отново да работи на евростандарта който има. Затова. Така се избягва някой с москвич да го напълни с добавки и да мине теста. Или пък умишлено да смъкне оборотите на двигателя само за теста. Всякакви мошеници има.
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове