Last news in Fakti

4 Януари, 2022 22:25 83 103 133

Важна новина за шофьорите, засягаща екостикерите

  • екостикер-
  • екостикери-
  • технически преглед

Транспортният министър Николай Събев трябва да отговори дали екостикерите са ефективни в първия парламентарен контрол за тази година – 7 януари

Важна новина за шофьорите, засягаща екостикерите - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

Едва пет месеца след въвеждането на екостикерите за колите - вече се обсъжда те да отпаднат. Според депутати от четворната коалиция и омбудсмана Диана Ковачева влиянието им върху чистотата на въздуха е спорно. В същото време - скоро всеки уред в пункт за технически прегледи ще бъде свързан автоматично с автомобилната администрация.

Целта на връзката между пунктовете и системите на Автомобилна администрация е да се сложи край на манипулациите при прегледите на автомобилите. До края на януари системите трябва да са свързани и да започнат работа. Колкото до екотикерите от „Демократична България” са изпратили запитване до транспортния министър за ефекта от въвеждането им. Ако от юли до сега няма подобрение в качеството на въздуха, настояват да отпаднат.

Еко категорията за автомобила на Миодраг е най-високата – пета. Защото е електрически и най-безопасен за чистотата на въздуха. Избрал е да смени дизела с ток наскоро.

„Една от причините е, че там, където живея в София врабчетата избягаха. Заради автомобилите. Когато беше пандемията се върнаха”, обясни Миодраг Николич пред БТВ.

Мнението му е, че еко стикерите в момента са безполезни, защото все още не действат нискоемисионните зони в центровете на големите градове. До лятото на най-замърсяващите автомобили трябва да се забрани да влизат там. А контролът ще е с камери.

„Нормално е да няма реално промяна. Тези стикери само седят по стъклата, нищо повече”, допълва той.

По тази причина част от депутатите от четворната коалиция настояват да отпаднат.

"Поискал съм тези екостикери да отпаднат, защото са дадени над 2 милиарда лева в България за електронно правителство и при това положение е абсолютно несериозно да се слага еко стикер. Представете си голяма автомобилна компания, тя определя своите еко категории и на този фон българската администрация ги променя и изменя. Това звучи също неадекватно”, коментира Мартин Димитров от „Демократична България”.

Омбусдманът Диана Ковачева е на същото мнение. В становище до транспортния министър тя заявява, че стикерите не водят до по-добро качество на въздуха.

За хората, които извършват технически прегледи и имат най-ясен поглед върху това колко от колите по улиците замърсяват въздуха, е нужно търпение – първо да започнат работа нискоемисионните зони, а след това да се правят изводи дали стикерите са безполезни.

„Не трябва да отпаднат. Апелираме по скоро тези стикери да се доразвият.Към този стикер може да бъде добавена още допълнителна информация и посоката, в която трябва да се работи, това дигитализиране да се развива”, смята собственикът на пункт за технически прегледи Румен Дунев.

За Миодраг пък без значение дали има залепен стикер на всеки автомобил, нискоемисионни зони трябва да има. И то възможно най-скоро.

„Не само в центъра, трябва да се разшири тази зона. Според мен е малка зоната. Не е нормално, количеството коли стана огромно. Против съм и всичките тези димящи автомобили , които се карат из София”, казва още той.

Транспортният министър Николай Събев трябва да отговори дали екостикерите са ефективни в първия парламентарен контрол за тази година – 7 януари.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 138 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дизел Винев

    164 14 Отговор
    Купувам регистрационен номер от електрокар!
  • 2 Мда

    269 16 Отговор
    Няма ли вече зелени стикери за ваксинирани коли?
  • 3 Да бе

    46 191 Отговор
    В германия и австри щото са по изостанали ги има нали!?!?
    Трябва да има възможност за бърз визуален конпрол а не по 20 мин на ровят в бази данни като те спрат за проверка.
    По тази логика на тези гении и лична карта не ни нрябва или….

    Коментиран от #11, #51

  • 4 ха ха

    346 26 Отговор
    Спрете им колите, спрете им топлото, ваксинирайте ги наред, не ги пускайте в магазините без сертификат! Ще ми се пречкат тук да ми цапат планетата. Я, всички без собственост. Колите само под наем на автопилот! Сърдечни поздрави от Давос: Клаус Шваб ;)

    Коментиран от #8

  • 5 роберт кУх

    323 9 Отговор
    Докога ще лепим разни лепенки по стъклата, а после ще стържем с нокти? Защо не станат като винетката, проверяващите по номера на колата да проверяват всичко.
  • 6 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    295 6 Отговор
    някой наясно ли е какво точно работят автомобилна администрация?

    и кат какво правят освен глобит на пътя, защо се ходи във кат? защо там регистрираме колите

    до кога тая тежка бюрокрация ще я храним ?

    Коментиран от #77, #78

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    267 18 Отговор

    До коментар #3 от "Да бе":

    алоо бавния, камерата минавам под нея със 80км/ч и успява да ме провери а? това че милиционера му са нужни 20 минути да ме провери си е негов проблем а не технически !
    няма нужда от тия стикерчета , освен че храним някоя печатница на герб

    Коментиран от #20, #82, #83

  • 12 Коментатор

    369 11 Отговор
    Бил еко, щото карал електричка???????
    А батериите от кво се правят на тая електричка?? От балкански въздух ли?? А токът в БГ от где иде?! Главно от мариците, малко от АЕЦ-а и миниатюрно от ВЕИ!!! Така, че айде съвременните електрички да не ги слагате с "еко" в едно изречение!!! Няма да споменавам, че някои от автомобилите с двг се карат 2-ра, 3-та и 4-та употреба с пробег над 500К км! За този пробег електричките ще трябва да сменят батериите си поне 1-2 пъти, което ще ги направи още по-"еко"!!!

    Коментиран от #21

  • 13 Гост

    70 9 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    Някой ден ще забранят и на неграмотни като теб да коментират. Марш обратно в първи клас.
  • 14 БОРУНА ЛОМ

    32 3 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    ПРАЙ СИ ВЕТАР
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 dex

    174 11 Отговор
    Тоя Миодраг да ходи да си прави братче и сестриче в някоя нискоемисийна зона! Дунев и той да им свети докато го правят.
    Тия дето продължавали промяната и те се чудят какви да ги изсер@т ...

    Коментиран от #85

  • 17 гражданин

    200 15 Отговор
    Пунта-мара е еко стикера. И много да си еко, ако ти е стара годината, не ти дават по-висока категория. А може да изпущаш повече отрова, ама ако си по-нова година, попадаш в по-висока категория. За какво изобщо мерят тогава? Иначе съм ЗА спирането на хвърлящите огромни кълба дизели, с изтърбушени филтри и т.н.

    Коментиран от #59

  • 18 Колхоз

    129 6 Отговор
    Тоя пък Дунев на какъв ми се прави разбирач от всичко, да върви на нах.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Ква камера бе

    54 13 Отговор

    До коментар #11 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Козлоуй
    Като спре старшинката в прекичката и му забие лапитопчето ще ти порасте брадата докато си тръгнеш ако не те закарат и до районното за проверка нари ха ха ха
  • 21 ханко брат

    181 6 Отговор

    До коментар #12 от "Коментатор":

    Преди 30г. вървяха същите реклами за дизела - колко бил еко, как се опазвала природата от по-ниския разход и по-малкото CO2 и т.н., но след като изловиха измамата на немците, света бързо започна да се отказва от дизела. След години същото ще стане и с електричките. Всичко е бизнес. И преместването на производството в изостанали държави не решава проблема, защото планетата е една. Тези отрови, които се бълват от производството и рециклажа, ще стигнат и до нас.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Display

    115 2 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    Тук,може да ти повярва някой, който не е излизал от България, моля те, не ми обяснявай, как е в Германия, Австрия, Белгия и части от Франция е тъй.....за тях, щом МПС е минало ГТП е годно за движение по пътищата......а за UK без коментар.............

    Коментиран от #62

  • 24 За мъни. ...

    83 4 Отговор
    Много ефективно за нечий джоб.
  • 25 James 🇺🇸

    159 3 Отговор
    Само стикери и лапачка, а пътищата дроп сарма
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Сатана

    143 6 Отговор
    А кога ше отпадне незаконната ГО при положение,че колата не се кара и е паркирана в частен имот?
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Кюмбе

    152 7 Отговор
    Миодраг ич ни ми дреми, че си с електрокар. Най големият замърсител е бизнеса. Стари автобуси, стари камиони и стари бусове. Всичко е дизел и пуши яко. Тецовете горят боклуци а населението се топли с твърдо гориво. Незначителното количество електрички на хора които и без това карат малко няма никакъв принос, особено когато зареждаш с ток от Мариците.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Кинжал

    154 1 Отговор
    Според проведено научно изследване поръчано от столична Община и възложено на БАН , за установяване на причинителите на замърсяването на въздуха при наблюдение и анализ от едногодишен период се е установило, че едва само 9 % се дължи на автомобилите в града!!! Пита се, при това положение защо е този тормоз над всички шофьори??? Пита се още, къде отиват и как се разходват стотиците милиони екотакси събирани от частни фирми пред всички центрове на КАТ???

    Коментиран от #46

  • 37 Аааааа

    88 3 Отговор

    До коментар #35 от "green octopus":

    Я оди си Бери лайката......
    За окопите наречени пътища ли трябва да си купя нов автомобил? Ще изчакам 20г ми таралясник да стане на 30, не че няма за нова, по-здравословно е за нашият реал такъв автомобил, ама от където и да го погледнеш.
    Ако искат ЕКО, държавата да признае ползата и да подпомага въвеждането на алтернативни горива - газ/метан - просто и смилаемо, надявам се!

    Коментиран от #49

  • 38 Ахмак

    63 11 Отговор
    Грабвайте тоягите и при тиквара да го наградим :)
  • 39 Срамота

    131 11 Отговор
    1. Защо никой не казва, че за държавните превозни средства няма да има еко стикери.
    2. Всяко нещо има въглероден отпечатък. Една електрическа кола трябва да я караш 20 години, за да започне да е екологична. След това за батериите никой не знае още колко.
    3. Независимо дизел, бензин, електрическа кола дори и колело, когато минат през финни прахови частици ги разнасят из въздуха. Решението е да се мият улиците или да се молиме за дъжд.
    4. Инсенератора за горене на боклук, който Фандъкова иска да построи (а той е на Боко тиквата) ще ни помогне за по-чист въздух. В цяла България 1 дърво няма засадено, а само се сече.
    5. Имало метро, градски транспорт пълен смях. Нали, ако половината хора с коли решат да се качат на тва метро ше има стъпкани, прегазени, задушени. То е само за декорация.
  • 40 Реалист

    15 95 Отговор
    И какво предлагате да се направи щом електричките замърсяват, дизела пуши а бензина смърди ? Колкото и да се дърпате светът върви на там , батериите ще се развият, вече има разработки за milion mile battery и ще стават и по-добри но дай ние по Български да си стоим в миналия век и да си дишаме злобата излезнала от ауспуха на 15-20 годишния курник на Немеца , нали той е Тъп!

    Коментиран от #41, #63, #67

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Дааа

    72 6 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    Ми ела на село при врабчетата бе ъъъъъъъ
  • 43 Кольо

    111 7 Отговор
    Да ,тя цяла България продължава да плаща за лепенки държавен рекет защото видиш ли ,на Софиянци и на още два града които нямат още изградена система им бил мръсен въздуха. Бае ти Калчо от Силистренското село или онези из Странджа Сакар дето веднъж на години им се налага да отидат в голям град вече Ви платиха лепенки щат -не щат. Мошеници си бяхте и такива си оставате . Грам съвест и чувство за справедливост няма в тая държава или каквото е останало. И за пътищата направете веднъж за винаги да се плаща за реално ползвано , за сметоизвозване също . Какво и колко века ще е туй нещо " На общо основание " . Ако ме видиш в тези три града и то точно когато е мръсен въздуха тогава вземай пари и ще ти гадем с удоволствие и в повече . Вие що не плащате като ходите да мърсите в планината и на всякъде другаде ? Искам камери и на село за комбайните и тракторите на житарите особенно лятото дето вдигат Фини и едри прахови частици и за Вашите дизелаци искам да плащате на селото.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Как къде

    79 5 Отговор

    До коментар #36 от "Кинжал":

    Отиват при онези платените от Винетки без да имаш свестен път с години. Остатъци неотговарящи на никакви категории ,а те го водят 2 и 3 . Асфалта по тях е от Бае Тошово време и доста го няма . Ширина на пътя , отстояние от препятствия ,знаци ,маркировка и т.н. НЯма. И принудените да ползват такова чудо плащат толкова колкото и микробусите на "Бизнеса " и лимузините на имащите възможност ,дето не слизат от магистралите и първокласни пътища. Трябва да се въведе начин за плащане на това което си използвал , а не да плащаш цял живот и евентуално ,някога ,може би ще оправят пътя от малък град или село до големия град където хората са принудени да ходят на работа. И на много места това е единствената възможност защото няма нито друг транспорт ,нито обществен такъв . Няма автобусни линии за села на 50 км от градовете и пхора пътуват всеки ден по трошляците ,докато и колите им станат като пътя. Кола счупена от три месеца , ама застраховка плащаш . Отишъл в чужбина -колата в собствен двор ама пак застраховка ,прегледи ,винетки и т.н. защото седмичните и месечни златни излизат , а не всеки знае кога ще те извикат пак на работа. Туй Софиянци станаха май всичките като политиците ни . Алчни и нагли.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 чакай ти

    60 3 Отговор

    До коментар #37 от "Аааааа":

    държавата да въведе облегчения за газ/метан, ЕС цели да увеличи драстично акцизите за пропан-бутана и метана, за да се елиминира ценовата изгода пред бензина и дизела. Изненадите тепърва предстоят...

    Коментиран от #54

  • 50 мани мани

    74 4 Отговор
    Глупаци... На врабчетата не им пука от трафика, а от това, че няма къде да гнездят... Някой да се е сещал за това? Колко сгради и къде в София имат керемиди? За тези, които не знаят, врабчетата гнездят под тях... Старите квартали с ниско строителство- къщи с керемиди са пълни с врабчета и чуруликат постоянно! Много гълъби, това е и другия проблем. София стана прекалено мръсна и ако не сте забелязали- там където е много мръсно е фрашкано с гълъби, а те са гнусните и нахални пернати плъхове. Те гонят врабчетата, за да се домогнат то ядене, при това те могат буквално да ядат до смърт...
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Иван

    17 37 Отговор

    До коментар #49 от "чакай ти":

    Разбира се, ч трява да се въведе акциз върху метана. София се напълни с метанови бобми, готови всеки момент да гръмнат!

    Коментиран от #56, #64, #65

  • 55 От чужбина

    71 4 Отговор
    Тези еко стикери са безсмислени. Даже ще замърсяват повече, защото трябва да бъдат произведени, транспортирани...и т.н. А после всеки ще ползва някакъв шпрей или нещо друго да го почисти от стъклото си. Може ли този дето е измислил тази глупост да обясни КАК точно ще повлияят тези стикери на екологията??? Всяко идийотско решение няма как да изтрае дълго.
  • 56 Серсем

    50 5 Отговор

    До коментар #54 от "Иван":

    И колко гръмнаха до момента? Втечнения газ и/или компрецирания метан са вероятно по-чисти дори от електричките, като се вземе в предвид производството на акумулатори и ток разбира се.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 абе

    60 6 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    Жорко "многознайко" или "нищо незнайко", колата ми е произведена 1999год., не е ЕКО 6, двигателя е К4М700 (стара работа). На ГТП газоанализатора отчита стойности за 3-та категория при работа на газ и на бензин, а не 1-ва или 2-ра, както би било според годината на производство(взех разпечатки от анализа, просто ей така, да показвам ако някой е любопитен).
    Така че мога да влизам в центъра на София или Пловдив, но не това е въпроса, а стигаме до скудоумието на управляващи и разни измисленяци активисти, на които номера в живота им е да си осигуряват средства за живуркане, а не реално подобряване на околна среда или безопасност на движението, или каквото и друго би било полезно.

    Коментиран от #60

  • 59 И кога

    33 0 Отговор

    До коментар #17 от "гражданин":

    Според теб ще си сменим ”консумациата” на ток? ОтворИ да видиш сайта за корабите и тежкия автотранспорт, голямата част от железопътния превоз... Говорим за промишления транспорт, без който не можем, без електроцентралите, без които не можем (за сега) да ги зареждат новотехнологичните, каквито и да били консуматори на ток машинарии. Откъде и как ще се захранват? От Марс ли? най-малкото личните коли били виновни и пушещите коминчета по все още неоставащите селца?. Много още има да се ”доузрява”. Аз не го виждам това особено скоро.
  • 60 Жоро

    11 55 Отговор

    До коментар #58 от "абе":

    Стига лъга.. На кола 99г с тая двупотопна електроника (ако вьобще има) стигаш стойности за Еко3 ама един друг път.

    Коментиран от #68, #117

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Жоро

    5 18 Отговор

    До коментар #23 от "Display":

    Годно е, защото проверяват и те връщат за напукан маншон на каре и теч на масло със старата ти трошка, а не като в Бг-то дето понякога даже и светлините не ти гледат.. Само гледат да ти вземат некой лев за прегледа

    Коментиран от #66

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Нане

    28 0 Отговор

    До коментар #54 от "Иван":

    целта с увеличаването на акциза на автомобилните газови горива съвсем не е, да не се гръмне някой поданик на "съюза", а на първо време, чисто икономически и леко замъглени политически в последствие.
  • 66 И това

    17 3 Отговор

    До коментар #62 от "Жоро":

    Е вЕрно. С теч на масло може да ”понамажеш” пътната настилка, и някой ”велик карач” да се изпързаля в канавка, или да се забие в стълб, или дърво край пътя ЗАРАДИ ТЕБ... , видиш ли... А за туй, да ти вземат парите за преглед си също прав.
  • 67 карача

    38 4 Отговор

    До коментар #40 от "Реалист":

    Като ти е мръсно тук оди си на село и си язди магарето.Ти ще казваш какво ше караме.Ти май си с три ваксини.
  • 68 не вярвай

    30 4 Отговор

    До коментар #60 от "Жоро":

    и от какъв зор примерно трябва да те лъжа, да не би да предлагам стока за продаване? Но явно тази материя(допотопната електроника) не е за тебе, а и автомобилите искат съответно обслужване. Щракай си на компютъра. Бъди здрав!

    Коментиран от #88

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 КонТрол

    17 4 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    Едно време баба ти не е писала глупости по сайтове.
  • 72 Банкянски@йдук

    23 7 Отговор
    Съд за ГРОБ-Шайката и ОПГ-Каскетурата,която ги обслужва!
  • 73 Гошо

    59 4 Отговор
    Миодраг си сменил колата с електричка защото там където живеел в София избягали врабчетата!?!?! При нас пък се появи семейство катерички без да сменям нафтата, мина ли на ток мога ли да очаквам слончета?

    Коментиран от #99

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Шаран БГ

    38 1 Отговор
    Когато има нещо , за което Ганьо плаща, никога няма да бъде премахнато или намалено !! Такава е логиката на бюрократа. Той е чиновник, нищо не произвеждащ и нищо не създаващ --- но трябва при всички случаи да получава по-мазния и по-мекия край на баницата. И вместо да има някакво облекчение, за това , че плаща или, че плаща по-вече,никой не се замисля за загубеното време на българина. Нали станахте капиталисти !? Нали времето е пари !? Да, ама за кого ??
  • 76 Архимед

    34 2 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро":

    Живея в Хага и да ти кажа има и коли на по 20-25 години и от 1-ви тази година въведоха за коли евро 4 за камиони 6 и нагоре и то само в центъра на града хайде да ги стигнем по стандарт на живот и тогава да мислим за другите неща ама в България всичко е на обратно

    Коментиран от #90

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Наско

    30 2 Отговор
    ГТП от 30 лв стана 50 лв. С поредната "гениална идея"разлика от 20 лв отива в пунктовете и печатницата.В реално време по пътищата се движат "барутници"изхвърлящи огромно количество сажди,за които основателно си задаваме въпроса-как са преминали ГТП?
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 До #11

    24 1 Отговор

    До коментар #11 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Направи справка. Печатницата не е на ГЕРБ, а на Петър Кънев, депутат от БСП

    Коментиран от #86

  • 84 Камен

    42 2 Отговор
    Ако горивото с което си караме "старите" автомобили е с нужното качество/октаново число и т.н./, замърсяването на въздуха ще е много по малко.

    Коментиран от #89

  • 85 Алоооо

    25 4 Отговор

    До коментар #16 от "dex":

    Стикера е измислица на ГЕРБ и кметицата. Да не се отклоняваме.
  • 86 ДА дееее

    18 1 Отговор

    До коментар #83 от "До #11":

    Но ГЕРБ е измислил стикера и дал поръчка. Ако продаваш хляб на партий ли ще го делиш.
  • 87 Хайл

    35 2 Отговор
    Хората не разбраха ли, че тези "Еко" срикери се въведоха не за контрол, ами заради някой " наш човек с фирмата спечелил" конкурса" и лапнал милиончета. С колко се увеличи цената на прегледа заради еко стикера?
  • 88 Инженер

    7 17 Отговор

    До коментар #68 от "не вярвай":

    Обслужването е едно, а управлението на мотора е съвсем друго. По-висока ефективност на двигателя се постига със съответните технологии - електронен дросел, контролиране на емисии с множество сензори, които при по-новите години са много по-точни, управление на искрата и горивото електронно и индувидуално за всеки цилиндър., рециркулация на изгорелите газове и маслените пари в мотора, по-ефективно затопляне на всмукателния тракт и прецизно управление преди и след катализаторите. Това са непотижими неща за технологиите от 90-те години. Тъй, че човека е прав.

    Коментиран от #121

  • 89 Вести

    1 23 Отговор

    До коментар #84 от "Камен":

    На 20г кошник каквото и да му сипеш няма да стане еко..горивото в България е хубаво.

    Коментиран от #133

  • 90 mdaaaaaaaaaa

    18 2 Отговор

    До коментар #76 от "Архимед":

    Точно подобен щеше да ми е коментара! Напълно съгласен! Стандарта ни е далече от този на добре развитите държави! Първо ние сме бедна държава , второ манталитета ни е еедин такъв...всички знаем какъв. Второто ще е по-трудно да преобразуваме. И все пак стандарт+закони= добри резултати. Къде ще сравнявате какво правят в Германия и Австри...до коментар №3
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Флийнстоун

    7 1 Отговор
    ,е,...,заглавието, кое е важното..., Всички коментари са по ценни от статийката ..позор за медии и журналисти, ако сте вестник ще става само за вредни емисии...
  • 93 big

    30 1 Отговор
    Това с тези "еко" стикери е пълна глупост! Минах преглед и съм горд притежател на такъв и какво се оказа, че той се издава по година на производство на автомобила, а не по реалното състояние на изгорелите газове! Нали това беше целта на този стикер и технически преглед, да се извадят от употреба замърсяващите околната среда автомобили? Какво пречи на един нов автомобил с неизправност, да нарушава тези правила? Трябва да има норми и еко стикера да се издава по показателите при техническия преглед: имаме 5 нива - покриваш 2, издават ти за второ и т.н , само за 5-то си остават електрическите. Хибридите трябва да се оценяват по двигателната им уредба, а не по електрическата, кой ти дава гаранция коя уредба се използва.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Azz

    29 1 Отговор
    „Не трябва да отпаднат / Румен Дунев "....Цитирания е силно заинтересован да печели от преглед не 20, а 40 лв.....

    Коментиран от #129

  • 96 Коки

    17 1 Отговор
    Един от големите въпроси е - кой ще наблюдава над два милиона прегледи на автомобили годишно.
    Това е невъзможно!
    Няма такъв ресурс от хора, които да наблюдават и контролират извършването на прегледите,
    което е основна идея на новия закон.

    Коментиран от #109

  • 97 Аззззз

    26 0 Отговор
    Движейки се по мръсните прашни и немити улици и каручка да е, пак ще замърсява въздуха с вдигнатия прахоляк.
  • 98 Вуйчо ви

    11 14 Отговор
    България се напълни с таралясници. Това трябва да спре по някакъв начин. Който пуска таралясници на преглед да му отнемат лиценза.

    Коментиран от #105

  • 99 Жоро

    4 0 Отговор

    До коментар #73 от "Гошо":

    Зависи какво пушиш:)
  • 100 Перничанин говори

    39 1 Отговор
    Абе народе вие добре ли сте с тия стикери ще забраните по София да се кара.... А си представете на някоя баба и стане лошо и дядото трябва да я откара до болницата и кво няма да я кара ще я остави да умре заради стикерите..... Оти ви не ем макята я!
  • 101 Аааааа

    28 0 Отговор
    А бре таралясниците виновни, трябвало да се спре вноса им.
    Що Германия не забрани износа им питам аз, и отговор не искам!
  • 102 тази

    32 0 Отговор
    Цялата далавера за екостикрите и екокатегоризацията създадена в някоя хотелска кръчма, е успешен опит за обирането на народа и обогатяването на определени лица, най-вече нашите момченца на крадливата политическа класа. Отпадане на екостикерите и екокатегоризацията. И обсъждане на други подходи за управление на замърсяемостта. Колите си имат категоризация, производствена.
  • 103 KokoBoko

    41 1 Отговор
    Нали преди празниците по всички телевизии се тръбеше "Голямо преселение, голямото изнасяне от София и т.н.". Как така след като милион коли ги нямаше в София, между 24 и 27 декември има голямо замърсяване на въздуха. Няма коли, движение по улиците почти никакво. Ама пак мръсно, защо така става. Това трябваше да са чисти дни.
  • 104 Магелан

    26 0 Отговор
    Шок и ужас.За кой ли път в тази държава се прави нещо което както казват хората каруцата се слага пред коня.Изхачват се едни големи държавни пари на народа без предварително да е направен онстоен анализ какъв ще ефекта от цялата работа?
  • 105 Роко Скиавоне

    17 3 Отговор

    До коментар #98 от "Вуйчо ви":

    Повече ме ядосват такива дето шофират без гражданска ,без винетка,без технически,ти си плащаш всичко а до теб на пътя се нарежда някпй с неизправна кола и трябва да сте равни
  • 106 ХанкO

    25 1 Отговор
    Щом Румен Дунев дава съвети, значи държавата съвсем е пропаднала.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 TRIF

    6 4 Отговор
    Ако ще се използват екостикери или друга форма за контрол то те трябва да са на база реални резултати.
    Това на база година на производство си е тъпо административно решение без обосновка.
    За всеки автомобил се знае каква е нормата на вредни емисии от производителя. Знае се от - до колко са допустимите стойности. При реалното замерване се установява дали автомобила влиза в този допуск и какви са стойностите. На базата на това се категоризира и съответния автомобил.
    Знам, че тези с ннеподдържани автомобили, свалени ДПФ филтри и задръстени катализатори ще ревнат защото няма да модат да минат технически преглед но това е ако искаме да намалим реално замърсяването.
    По дефениция такива автомобили са технически неизправни и се спират от движение до отстраняване на проблема. Вличко останало е ала - бала. Няма значение на колко години ти е автомобила. Ама аз съм вече на газ... Добре. Мини теста само на бензин и само на газ и си готов.
  • 109 ТRIF

    8 2 Отговор

    До коментар #96 от "Коки":

    Много лесно се упражнява контрола. Данните от всеки тест се изпращат до сървър на Автомобилна администация. Само ако теста е в норма автомобила се счита за изправен по време на годишния технически преглед. Преди теста да започне се извършва задължителна проверка на информацията налична при регестрацията на автомобила. Теста не може да се извърши ако има разминаване на данните.
    Може ли да се маниполират регистрационните данни с цел преминаване на теста. Всичко е възможно, но подмяната (фалшификация) на данни е криминално престъпление и се наказва доста сериозно от закона.
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Ivanov

    10 0 Отговор
    Изгорените гуми ме замърсяват ли.Спрете тях и след това пишещите.Не може ДВГ да не изпуска газ.Много ниски
    са критерийте
  • 114 САМО ДА ПИТАМ

    17 1 Отговор
    ОПРАВИХМЕ ВСИЧКО ДРУГО И САМО СПИРАНЕТО НА СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ НИ Е ПРОБЛЕМА?
  • 115 коко

    19 0 Отговор
    ВСИЧКО Е ЗА ПАРИ НА ТАЯ СКАПАНА ТЕРИТОРИЯ

    Коментиран от #116

  • 116 ЧУРУК

    13 0 Отговор

    До коментар #115 от "коко":

    Територията си е много хубава, УПРАВНИЦИТЕ СА СКАПАНИ!!!
  • 117 Rado

    13 1 Отговор

    До коментар #60 от "Жоро":

    всичко е лобизъм и интереси научно доказано е като факт че LPG и CNG з не замарскват сапоставими сa с евро 6 прочети малко какво се отделя след горенето на LPG и CNG и товава говори за електрониката Бошмен неземен
  • 118 Шах

    4 0 Отговор
    Омикрон работи по въпроса
  • 119 Карам бричка

    15 0 Отговор
    В центъра немогат да се карат брички, но около него - могат. Ами ако духа вятър към центъра, какво правим бе умници? Ветропоказатели ли дс си слагаме?
  • 120 Иво

    12 0 Отговор
    Не знам но питам, Кьде има завод за рециклиране на батерии и знае ли някой какви отрови се изхвьрлят.
  • 121 Георги

    8 3 Отговор

    До коментар #88 от "Инженер":

    Хубаво нови технологии,обаче направени за 5г,експлоатация,това означава че след това стават по големи бракми от по старите коли .А едва ли всеки 2ри българин ще си сменя колата на всеки 5г ,и то заради екологията.И никой не може да ме убеди че моята кола като е на пропан бутан и е 25г.,замърсява повече от 15г.дизелак който е с еко 2,3,а аз съм с еко 1 защото колата ми била 25г.Аз като гледам какви 10г,барутници ,как димят и не се виждат отзад от пушилка ,Еми моята кола дето е с нов газ.инжекцион е като нова макар и 25г.Поредната несправедл.в Бг,като всичко останало .
  • 122 Теньо

    9 0 Отговор
    Няма врабчета не заради колите, а заради беността която сполетява все повече хората,които нямат хляб за себеси не трохи за врабчетата помислете как да дадете на народа не как да отнемате. Стига с гаврите и долните простотии които мислите кое е екото на електроавтомобилите елате да видите тецовете какво правят с въздуха елате да подишатр от чистият димитровградски въздух който не позволява на дизеловите коли да запалят сутрин и тогава ми говорете колко с аекологични електро автомобилите. После ми покажете къде е сметището за батериите на вашите електроавтомобили, което може да ги преработи в нови работещи батерии или още не сте ги доизмислили нещата.
  • 123 ДИВАКА

    5 2 Отговор
    Да видим бензиновите без катализатор колко ще минат на преглед. Качественият дизел за сега е по-добре от бензиновия
  • 124 незнайко

    9 0 Отговор
    След врабчетата ще чакаме да се върнат и гълабите, гаргите ( на които не им пука за въздуха ) да не говорим за бездомните КУЧЕТА !!! Навремето като нямаше електрически отоплителни уреди - климатици, през зимата си беше същата смрад, но никой не е умрял тогава или поне не се е казвало ! Сега много се загрижихме за хората и въздуха като им бием ваксини и предлагаме "екологични" електрически коли !!! Да ама не, просто тези коли не подлежат на обикновен ремонт и цената е ОГРОМНА !!! Всичко е ПАРИ !!! Да не мислите, че карбораторен автомобил с катализатор замърсява повече от инжекторен такъв, НЕ РАЗБИРА СЕ !!! Но те вече не се произвеждат !!! Същото е и с телефоните !!!
  • 125 Opiii

    12 2 Отговор
    Защо годишната винетка е 50 лв в Румъния, а в БГ 100 лв ? По-богати ли сме от тях?
  • 126 Тити

    5 2 Отговор
    Всичко е за пари и лобита кола която в Германия е с евро-4 стикер тука и дават едва евро-2. Като искат да е чисто да затворят центъра и да е без коли а не с този закон само за богоизбрани.
  • 127 Гочето

    2 0 Отговор
    Не пей ми се не смей ми се,от днес ще да заблея.
  • 128 ханс

    5 1 Отговор
    като направите заплатите като в германия колите сами ще се сменят
  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Стоянов

    1 1 Отговор
    Вие от ФАКти ваксинирахте ли се.
  • 131 Комунисти сър

    1 1 Отговор
    Нормално е в България някой да иска да се нагуши от нищото Преди от мандрите сега от всичко
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Бъз

    1 1 Отговор

    До коментар #89 от "Вести":

    Кое гориво е хубаво? Преди 5-6г. заредих шел би пауър и при - 10 нафтата ми замръзна.
    Някои още помнят зимната нафта по БДС.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове