Поради засиления интерес Kapsch TrafficCom (Kapsch) би желала да информира медиите за следното:
Kapsch е водещ световен доставчик на тол решения с операции на 5 континента и успешно внедрени над 30 системи за пътно таксуване по целия свят. България е шестата европейска държава, в която на Kapsch е възложена отговорността за внедряване на национална система за събиране на тол такси, след Австрия, Швейцария, Полша, Чехия и Беларус.
Собственик и оператор на тол системата в България е българската държава чрез АПИ. Министерски съвет отговаря за решения свързани с цените на винетките и тол тарифите, обхват на таксуваните пътни участъци, а АПИ за събирането на пътни такси. Следователно общият приход и размерът на събраните глоби е прерогатив на АПИ и контролните органи.
Според представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството са събрани общо над 1 млрд. лв. от старта на тол системата и системата за електронна винетка на 1 януари 2019 г. Цената на тол системата според подписания договора е 150 милиона. Световната банка консултира българските власти и наблюдава изпълнението на проекта по внедряването на системата от началото до края.
Системата за електронна винетка и тол е доставена на Възложителя АПИ в срок и в работно състояние, съгласно договор и приемо-предавателни протоколи, включително стационарните контролни точки. Колко от тези точки са включени по всяко едно време, е решение на собственика и оператора на системата - АПИ и Министерството. Поддържането на компоненти на склад също е в отговорностите на АПИ (като осигуряване на електричество на контролните точки, ако е прекъснато по някаква причина, почистване на камерите, терминалите за самообслужване и т.н.)
Задачите възложени на Kapsch се изпълняват изцяло и в този момент. Те са: 24-часов проактивен мониторинг, експлоатационна поддръжка на взаимодействие между програмните и апаратните ресурси и надграждане с нови функционалности на електронната система на системите за тол таксуване и електронна винетка; актуализации на софтуера, подновяване на лицензите; оценка, подготовка, тестване и изпълнение на промени, разпоредени от АПИ и Министерството, както и такива свързани с промяна в закона или директивите на ЕС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АПИ
КАПиШ!
14:12 01.07.2021
2 Истината
14:12 01.07.2021
3 бобочко
14:16 01.07.2021
4 Фактите не пуснаха коментари
ЗАЩО ЛИ?
Коментиран от #5
14:17 01.07.2021
5 Страх ги е
До коментар #4 от "Фактите не пуснаха коментари":
заради коментарите14:18 01.07.2021
6 Нищо и половина
За онези 8 , правилата са били други.
Били са техни хора.
За малките и микроформите- нищо и половина.
14:21 01.07.2021
7 Ха ха ха
Наблюдателни сте.
14:22 01.07.2021
8 Боци схемата
14:22 01.07.2021
9 Нещастници
Коментиран от #19
14:23 01.07.2021
10 КОЛЬО ПОМЕН
Коментиран от #14
14:24 01.07.2021
11 малък пропуск
14:31 01.07.2021
12 Преоблечен Илия
Кой ще ти взима робски заеми бе.
Микро и малките фирми е по изгодно да се затворят временно.
Що за план за възстановяване е това.
Заеми със същите условия като през 2019,2020.
Управляващи без акъл .
Селски тарикати.
Хайде на самолета.
Тези не знаят какво са микроформите-. Защо отварят , кога затварят.
Сега се чудят защо има толкова приходи от данъци.
Просто е. Хората си плащат данъците и се готвят да затварят без задължения. А после на самолета и в странство.
Финансистите да си скъсат дипломите от Америка.
Нищо не разбират.
14:31 01.07.2021
13 Васил
14:31 01.07.2021
14 Прав си
До коментар #10 от "КОЛЬО ПОМЕН":
Абе тия факти от кои са ?За що се борят.???
14:33 01.07.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Айсектир
Затова ли ме бамнаха.
14:39 01.07.2021
18 Не коментирам
14:50 01.07.2021
19 Дрън
До коментар #9 от "Нещастници":
В СБ има хора които могат да сметна едно с друго и са казали какви да са тарифите. Тук в БГ очвидно няма и с 1ст/ км за автобуси и 10ст/км за ТИР искат милиард в бюджета. После КАПШ им виновни.15:45 01.07.2021