„Според нашите изчисления, ако хипотетично извадим винетките за леки коли от Националното тол управление и то продава само тол такси, приходите няма да са достатъчни дори за заплати, да не говорим за строителство на нови пътища – то просто няма да може да се издържа с приходите от този обхват и цени“. Това каза в сутрешния блок на Нова телевизия заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов.
Той информира, че има спад на приходите от винетки и тол такси. „От началото на годината постъпленията са в размер на 205 млн. лв. За да стигнем приходите от 2019 г., които са били в размер на 392 млн. лв., до края на настоящата година трябва да съберем над 185 млн. лв.“, посочи той. Спад на приходите с над половин милион лева е отчетен и през миналата година, независимо, че това е първата година, в която товарните коли заплащат тол такса.
Според заместник-министъра Националното тол управление има лош мениджмънт и сериозни пропуски. За пример посочи, че едва преди седмица служебното правителство е входирало правилник за дейността на службата. Фрапиращо е, че няма звено, което да контролира изпълнението на всички договори. Той напомни, че освен за изграждането на тол системата за 180 млн. лв., са сключени и още 27 договора за 46 млн. лв. с фирми за най-различни дейности.
Зам.-министър Христов опроверга твърдението на бившия ръководител на Националното тол управление проф. Олег Асенов, че наличието на частни фирми посредници, които да събират таксите, е европейска директива. „В директивата няма записано изискване за частни фирми посредници, там е задължително да имаме структура, която да приеме плащането и това може да е Агенция „Пътна инфраструктура“, категоричен бе зам.-министър Христов. Той напомни, че за последните 2 години двете фирми посредници, които в момента събират таксите от името на АПИ, са получили чиста комисионна от 57 млн. лв. Според заместник-регионалния министър е скандално, че двете фирми са избрани без обществена поръчка.
„Проф. Асенов твърди, че двата национални доставчика продават винетки и тол такси в 9000 обекта, но това не са пунктове, които са изградили със собствен персонал, а частни обекти като бензиностанции и др.“, посочи още Христов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Демократ
Коментиран от #5
11:15 08.07.2021
2 Българка
Сега изяснява ли се картината защо ЛиЛана беше прибрана в ареста от Гешев? Тя точно това се опита да предупреди!
Коментиран от #7
11:17 08.07.2021
3 БОРУНА ЛОМ
11:17 08.07.2021
4 русенец
Коментиран от #6, #8
11:17 08.07.2021
5 На хранилка
До коментар #1 от "Демократ":
Ти сигурно си от "хората"!Коментиран от #9
11:19 08.07.2021
6 Тол такса
До коментар #4 от "русенец":
Че нали трябва да ни храните бе!:) Умник!:)Коментиран от #10
11:20 08.07.2021
7 Божков
До коментар #2 от "Българка":
Мдаа! Точно това се опитваше да предупреди Лилана!:)11:22 08.07.2021
8 Кяр и берекет
До коментар #4 от "русенец":
Ми явно това е начина да се откраднат парите и от винетките!Те затова "асфалтират" с по два сантиметра асфалт!После може да го навият на руло и да го преместят на следващият "път"!Коментиран от #12
11:22 08.07.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 русенец
До коментар #6 от "Тол такса":
Е, то раята това правим , храним все по-разрастващата се държавна администрация. Ама нали сме рая си мълчим. Селце с 80-100 души - в кметството 5 човека. Лясковец е около 2000 души, в общината над 60 човека. Русе е под 50 000, в общината са над 500, че и областно управление си имаме. София не я споменавам, че там държавните хрантутници вземат и по 50-100 000 лева заплати на месец....
Ама раята е на привършване.
Коментиран от #14
11:25 08.07.2021
11 ХПФ
11:26 08.07.2021
12 русенец
До коментар #8 от "Кяр и берекет":
За професионализма при полагането на асфалт изобщо няма да говоря. Между Русе и Бяла последните десетина месеца преасфалтираха цели участъци. След това ги разрязаха, че да прекарат тръбите за отводняването на платното.11:27 08.07.2021
13 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Какво чакате?!
11:31 08.07.2021
14 Тол такса
До коментар #10 от "русенец":
Ако, Русе един наш стар европейски град е спаднал под 50 000! Вярно сме го втасали! Колкото до това , което съм написъл!:) Исках да видя дали някой ще реагира! Ти, сиреозно ли за Русе?!Коментиран от #16
11:33 08.07.2021
15 Ахахаха
11:34 08.07.2021
16 русенец
До коментар #14 от "Тол такса":
Според статистиката сме почти 200 000. Но когато бяхме толкова в Русе имаше примерно 2,5 пъти повече средни училища, които сега са закрити, транспортът беше с едни Икаруси с по 102 места на през пет минути, а сега в училищата които все още не са закрити са с маломерни паралелки, а градският транспорт е с бусчета Исузо. Като тръгнеш през града вечер, кварталите са тъмни. В нашият вход 3/4 живеем и работим в чужбина. Добре, че стана кризата, че се понапълни паркинга с коли от цяла Европа... Да, Русе си заминава. Явно не ни върви когато сме под ръководство от към София. То не, че на другите им върви. ......
Виж, всеки един град, държава си е един жив организъм. Има време на раждане, развитие, залез и смърт. Няма драма в това. Да си живеем живота, че е един . За останалото плащаме данъци , а от тях и заплати на хората, които трябва да мислят за останалото. Светът е голям, родини - бол!
11:42 08.07.2021