ТИР прегази кола с младо семейство и вече има първа версия за причините - технически проблем - отказали спирачки. При инцидента край Айтос загинаха баща и двете му деца. Ранени са още трима, сред тях и 17-годишен младеж, който е с опасност за живота.
Камионът, който превозвал зърно, навлиза в насрещното движение и се врязва в лек автомобил. От удара колата, в която е пътувало семейството, се разцепва на две.
Според първоначалния оглед на полицията катастрофата е причинена заради техническа неизправност. Отказали спирачките на ТИР-а.
„Както виждате е много сложна ситуацията. Назначени са вече достатъчно на брой експертизи, които ще ни дадат отговори на въпросите как е станало, каква е скоростта, имало ли е претоварване", каза старши комисар Калоян Калоянов, директор на ОД на МВР-Бургас, предаде БНТ.
Управителят на фирмата, чиято собственост е катастрофиралият ТИР, няма обяснение за случилото се. И правят вътрешнофирмена проверка за инцидента. „Аз също съм в шок и в неведение. Изяснява се случаят, нищо не мога да кажа", посочи той.
"Минал е преглед преди четири дни", стана ясно от думите му. Изрядно е всичко, просто не знам причината защо се е случило това нещо. Нито съм бил в камиона, нито...", каза още управителят на фирмата, чиято собственост е катастрофиралият ТИР.
36-годишният шофьор на камиона е в болница с множество травми. Още не е ясна пробата му за алкохол и наркотици. В тежко състояние, с опасност за живота, остава 17-годишният младеж, който в момента на инцидента се разхождал край парка, където автомобилите се преобръщат.
Часове продължи акцията по извличането на ТИР-а от местопроизшествието. Това е вторият тежък инцидент със смърт, причинен от ТИР на тази улица в Айтос за последната година.
„Изключително стръмен е наклонът, Агенция "Пътна инфраструктура" предния път правиха оглед на целия път. Имаха намерението да предприемат някакви мерки, но към настоящия момент няма такива и ето отново сме свидетели на изключително тежък инцидент", коментира Васил Едрев, кмет на Община Айтос.
Според местните хора е добра идея да бъде изградено кръгово кръстовище, което да убива скоростта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Измама
Коментиран от #17, #60
08:10 15.09.2021
2 ГРАД КОЗЛОДУЙ
08:10 15.09.2021
3 Mercedes
08:11 15.09.2021
4 Рошко
08:12 15.09.2021
5 Шофер
Коментиран от #18, #25
08:13 15.09.2021
6 Скоро
08:13 15.09.2021
7 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #13
08:14 15.09.2021
8 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #24
08:16 15.09.2021
9 Колев
Коментиран от #40
08:17 15.09.2021
10 smeh
08:23 15.09.2021
11 ЧОЧО
08:27 15.09.2021
12 туз
Коментиран от #19
08:27 15.09.2021
13 хмммм
До коментар #7 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Севан?08:28 15.09.2021
14 Ха верваме ви
08:29 15.09.2021
15 Сигурен съм
08:29 15.09.2021
16 Иво
Коментиран от #22
08:31 15.09.2021
17 Истина
До коментар #1 от "Измама":
Ами то може и да минава и истински преглед, но тогава ще струва 120 лв и ще мрънка Ганьо, че е скъпо.Коментиран от #44
08:34 15.09.2021
18 Пункт
До коментар #5 от "Шофер":
И защо според тебе да е фиктивен ? Ако проблема е бил в това,че някой елемент се е строшил от старост и претоварване ? Или по народния съд карате и веднага дайте да обесиме котката, че изпила млякото. Затова има назначена експертиза и ще се реши.Коментиран от #26, #43
08:35 15.09.2021
19 Светослав
До коментар #12 от "туз":
Та служебните колко пътища спряха?!08:36 15.09.2021
20 Вземете се разберете...?!
Коментиран от #21
08:37 15.09.2021
21 Пардон!
До коментар #20 от "Вземете се разберете...?!":
17 годишен,не 27...08:37 15.09.2021
22 Иван
До коментар #16 от "Иво":
Забрави най-важното...!Камиона с каква скорост се е движил,че да не може да вземе завоя...!!!
08:40 15.09.2021
23 гост
Коментиран от #41
08:45 15.09.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 аман от шофьори
До коментар #5 от "Шофер":
И какво общо има собственика на пункта . Ако е бил претоварен е съвсем нормално да ти откажат спирачките.Коментиран от #28
08:48 15.09.2021
26 456
До коментар #18 от "Пункт":
Сега не си прав. Като има нещо старо или счупено НЕ ТРЯБВА да се издава талона за преминат преглед докато не се подмени или отрамонтира. Та нали прегледа е за това да се провери състоянието на превозното средство. Друг е въпросът, че в България там където правят прегледи не са сервизи. Мнението ми е, че само сервизите трябва да извършват ГТП, точно за да може при нужда да да се отрамонтира превозното средство, и да бъдат задължени да издават гаранция за извършените ремонти както и на ГТП. И след това ако се случи нещо да могат да носят наказателна отговорност.Коментиран от #29, #30
08:48 15.09.2021
27 Гост
Коментиран от #38
08:51 15.09.2021
28 456
До коментар #25 от "аман от шофьори":
Абсолютно си прав. Нормално е да откажат спирачките, но за да не се претовари камиона отгорността е на шофьора. Той е този които трябва да каже колко тона му е полезния товар.08:52 15.09.2021
29 Буха ха
До коментар #26 от "456":
Организация на прегледите като предложената съществува само в Северна Корея.Коментиран от #33
08:53 15.09.2021
30 Сър
До коментар #26 от "456":
И как да се направи това според теб ако примерно от завода производител не са си свършили работа ? Та камиона минава преглед, не минава рентген и анализ на материала ... Вие така ходите и на доктор, 20 години пие по бутилка водка всяка вечер и по две кутии цигари и после доктора го убил човека, той здрав си беше ...Коментиран от #37
08:55 15.09.2021
31 Голям Слон
Коментиран от #36
08:55 15.09.2021
32 Pompwv
08:56 15.09.2021
33 456
До коментар #29 от "Буха ха":
Не в Германия.08:57 15.09.2021
34 Всички знаем...........
08:58 15.09.2021
35 Бургас
08:59 15.09.2021
36 Малък Слон
До коментар #31 от "Голям Слон":
Лошото е,че пак ще е...- ,,Всяко чудо за три дена"...08:59 15.09.2021
37 456
До коментар #30 от "Сър":
По твоята логика излиза, че не трябва да има ГТП и за всичко трябва да е виновен заводаКоментиран от #50
08:59 15.09.2021
38 ОК...!
До коментар #27 от "Гост":
И как ,,специалистите" ,че дори и Господ да е,ще докаже,че шофьора е...заспал,или задрямал дори и за секунда...?!Недоказуемо е,а само - предполагаемо...09:01 15.09.2021
39 Лелеее
09:03 15.09.2021
40 Pompev
До коментар #9 от "Колев":
Щото там ги познава,остай малко на камерата и прегледа готов09:03 15.09.2021
41 Подсещаш ме за нещо...!
До коментар #23 от "гост":
Виждал съм да теглят фургон на колела,на който отзад пише с големи разкривени букви ,с блажна боя и правописни грешки...!,,БЕС СВЕТЛЕНИ..." !Ужас...!!!
Коментиран от #45
09:05 15.09.2021
42 Шаран БГ
Ако не позволи на многотонния товар да се засили надолу с по-вече от 20-30 км/ч, винаги отново може да стане беля, НО, щетите ще са минимални- и за него и за околните. Нямам представа дори, какъв наклон и на какво разстояние може да издържи една спирачна система - двигател, ръчна, хидравлика... Но има пътища по света, където на продължителни наклони са направени нарочни отбивки за " отдих на кучките", да изстинат, да бъдат прегледани от водача...и те така!!
В някой пунктове за ГТП може някой да си позволи "по-либерално" отношение за някой познат,приятел,роднина. С това му прави естествено "мечешка" услуга. колкото и да е дребен недостатъкът. На пътят маловажни детайли няма. Човек не знае от къде може" да изскочи заекът" !!
09:10 15.09.2021
43 Pompev
До коментар #18 от "Пункт":
Точно тва ше гледате,като е стар и е зел да подава ше го върнете да го смени,сея има части не е комунизма09:11 15.09.2021
44 мародер
До коментар #17 от "Истина":
Не сте прави и двамата! 100% гаранция никой никога не може да даде! Много погрешно е мисленето че вината винаги е на собствениците или водача. Има много случаи когато нещата се случват въпреки всичко! Преди много години бях свидетел на следната случка: Пътуваме с автобус от Разлог за Симитли, автобуса е пълен и се движи доста бързо. Започнахме да правим забележки на шофьора че кара бързо а топй мълчи! По едно време гледам как косата му започна да побелява, попитах го дали му е лошо а той пак мълчи! Стгнахме Симитли и колата влезе на пътя за Благоевград и на около 300метра спря, тогава той каза - автобуса няма спирачки ще се обадя да изпратят друг.Коментиран от #46
09:12 15.09.2021
45 456
До коментар #41 от "Подсещаш ме за нещо...!":
И за това е виновен контрола по пътищата -ДАЛИ И КАТ. Ако си бяха на място такива неща няма да се срещат.09:12 15.09.2021
46 Филмоф режисьор!
До коментар #44 от "мародер":
А бе драги...- ти ме задмина...😆🤣😛😝...?!?!,,По едно време гледам как косата му започна да побелява..."
Коментиран от #49
09:16 15.09.2021
47 Дари
09:16 15.09.2021
48 Професионалист
Коментиран от #52
09:19 15.09.2021
49 Голям Слон
До коментар #46 от "Филмоф режисьор!":
:-) Не зная дали коментиращият си измисля, но действително има не един регистриран случай, когато косата побелява за минути. Трагедията с туристите на Дятлов също е белязана от идентична ситуация: млад човек с чисто черна коса го намират след това с чисто бял кичур коса. Нали си даваш сметка, че това не се е случило за месец или два, а непосредствено преди смъртта?! Силна уплаха и нечовешки стрес могат да накарат косата ти да побелее практически мигновенно.09:19 15.09.2021
50 Сър
До коментар #37 от "456":
Не, идеята ми е следната. ГТП трябва да е като в Западна Европа , освен спирачно усилие да се следи за корозия по спирачните елементи, дебелина на дискове, накладки, напукани маркучи или гумички на апаратите, корозия по жилата на ръчна спирачка. Но сега ако спирачната помпа хвърли топа заради вътрешно съединение няма как ГТП-то да е виновно..09:20 15.09.2021
51 Pompev
09:24 15.09.2021
52 Голям Слон
До коментар #48 от "Професионалист":
И какво от това, че са нямали професионални категории или не са ги практикували? Ти си се сдобил с СЕ и веднага си седнал, нали? Каква е разликата? За мен голяма вина носят инструкторите. Не един път съм казвал, че реално обучение на категории А и Е практически няма. Ретардерът не е панацея. Ако си действително професионалист знаеш, че е така. Много от т.нар. ретардери са свързани с охлаждащата система (акватардер). Камионът може да прегрее, ако дълго го спускаш така. Моторните спирачки обикновено са слаби. Има и изключение. При ДАФ, например, работят уникално добре. На ретардер или моторна не можеш да се спускаш на лед и сняг . На мокро може, но с уговорки. Не заблуждавай аудиторията, моля.Коментиран от #65
09:24 15.09.2021
53 Чоко
09:27 15.09.2021
54 456
Коментиран от #56
09:27 15.09.2021
55 Гената
Коментиран от #58
09:57 15.09.2021
56 Pompev
До коментар #54 от "456":
И в Швеция е тай,в момента опраям мойта,ш работи ми написа09:58 15.09.2021
57 Торбалан
А претоварен със зърно е бил със сигурност.
За да се случи такова нещо има сериозна причина. И тя е в конкретен човек.
Коментиран от #59
09:59 15.09.2021
58 Голям Слон
До коментар #55 от "Гената":
БГ Тол единствено следи за наличието на винетка. Претоварването е проблем на ДАИ :-)10:03 15.09.2021
59 Голям Слон
До коментар #57 от "Торбалан":
Като гледаш разрушенията, даваш ли си сметка, че прицеп и влекач без товар тежат около 20 тона. С товар? А сблъсъкът на 45 тона и нагоре с 1,5 тона е предрешен.Коментиран от #61
10:05 15.09.2021
60 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #1 от "Измама":
Това само на адвокат няма да е ясно....Шофьорска грешка!Влязъл е със скорост и тежест на камиона,която вади спирачките от строя.Кола и камион се карат със скоростния лост,а не със спирачките!спирачките са спомагателни за спиране...Скороста се намалява със сивото вещество в главата на шофьора,когато то сигнализира на ЦНС,а тя задвижва ръката и намалява предавката,колкото е необходимо!Коментиран от #64
10:12 15.09.2021
61 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #59 от "Голям Слон":
Една женица я осъдиха....Защото обърнала цял рейс пълен с пътници с някакво хилаво около тон возило....Имаше починали,забрави ли???При тази катастрофа физичните закони не работеха....Коментиран от #62
10:16 15.09.2021
62 Голям Слон
До коментар #61 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
:-))) Помня случая. Помня и как шофьорчето на автобуса с меки китки обясняваше накъде бил завил волана. Инстинктивно, разбираш ли.. Момъкът хабер си няма каква е разликата между рефлекс и инстинкт, но приказва. Така и ти. Сравняваш несравними казуси. Едното е челен удар. Скоростите се сумират! Камионът с 80 да кажем и 50 на автомобила (условно разбира се). Става удар със 130 в стена от бетон. Виждал ли си шасито от какво е направено на камиона? А предната броня дори само? Автомобилът няма шанс. Когато имаш удар на лек автомобил с автобус, движещи се в една посока, а ударът е по-скоро странично докосване, нещата придобиват съвършено друга картинка. Иска са малко сиво, за да направиш разликата. То и затова съществуват експертизите. Колко са експертни, съответно професионални, е съвършено друг въпрос. Но и автобусът вече е 8-9 тона без пътниците, а не 40-50. Иначе не, не съм следил отблизо процеса и не зная кой е виновен в случая.10:31 15.09.2021
63 Обърнете внимание
10:33 15.09.2021
64 Голям Слон
До коментар #60 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Карат се със скоростен лост казваш... :-) Знанията ти в сферата са с 20 годишна давност. Почти вече не излизат влекачи с ръчни скорости. При автомобилите е друго. Да ти кажа само, че не всички автоматични скорости позволяват ръчни режими. Особено при автомобилите. При камионите е друго.10:35 15.09.2021
65 Водач
До коментар #52 от "Голям Слон":
Да вадиш Е и се качваш да караш, ама едно време аз съм карал три години камион преди това и натрупваш опит и знания. Проблемът сега е, че шофьорите взимат малко повече пари и куцо кьораво и сакато вади книжка и се качва да кара,до вчера подавал тухли и вар,днес кара тежкотоварен автомобил.За инструкторите съм съгласен, че не си вървършат работата.Коментиран от #66
10:37 15.09.2021
66 Голям Слон
До коментар #65 от "Водач":
Като колега на колега ти казвам, че карането с С няма нищо общо с карането на СЕ. Подготовката е слаба. Технически след курсовете водачите са неграмотни. Същото е с всяка една категория.10:43 15.09.2021
67 КАТ
Коментиран от #68
11:00 15.09.2021
68 456
До коментар #67 от "КАТ":
И кой трябва да контролира дали камионите са претоварени? КЪДЕ Е КАТ И ДАИ? Или само паричките са ви важни?11:15 15.09.2021
69 Бай Ганьо Шеф
11:31 15.09.2021
70 Чоко
11:36 15.09.2021
71 Павел Пенев
12:10 15.09.2021
72 митака
Катастрофира камион - почват проверки на камионите.
Катастрофира автобус - почват се автобусите.
Има наводнение - почват да се чистят коритата на реките.
И т.н, и т.н. Примери хилядиииииииииииииии. За съжаление вечна памет на жертвите.
21:25 17.09.2021
73 шоп
21:10 13.06.2022