Без държавна помощ ще има съкращения в линиите на градския транспорт в София. Това заяви в „Лице в лице“ председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев. По думите му е необходимо в Бюджет 2022 да се заложат допълнителни средства за общината.
Той уточни, че на София са необходими 178 млн. лв. годишно, за да поддържа функционирането на градския транспорт.
„Направихме всичко необходимо, за да издържим на тези удари. Имаше месеци, в които спадът на пътниците беше 70%, но не разредихме автобусните линии, за да спазваме здравните мерки и хората да ползват безопасен градски транспорт. Дълговете обаче продължават да се трупат“, коментира Георгиев. Според него ударът от поскъпването на електроенергията е непоносим за общината, като само сметката на ток на метрото за последния месец е три пъти по-висока от същото време през миналата година.
„За един месец три пъти нараснаха разходите, надявам се да убедим депутатите, че без държавна намеса – столичният градски транспорт ще има огромни проблеми. Услугите, които предоставяме на гражданите ще бъдат намалени – или ще бъдат спрени линии, или други ще бъдат ограничени“, коментира председателят на СОС.
Той обясни, че проблем са и заплатите на заетите в сектора – в столичния градски транспорт работят около 7700. Георгиев разказа още за идея на Столична община за изграждането на защитени домове за жертви на домашно насилие.
„В момента в София съществува един такъв кризисен център, който се издържа от общината. Там могат да се настаняват хора до 6 месеца, без да заплащат нищо и да запазят анонимност. Заради ръста на случаите на домашно насилие предвиждаме ресурс за разкриването на още едно такова защитено жилище“, каза той.
Георгиев обясни, че функциониращият в момента център е с 8 места и за година през него са преминали около 160 души.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ха ха
18:28 18.02.2022
2 Дърт Вейдър
18:29 18.02.2022
3 Затваряйте
Коментиран от #10
18:33 18.02.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Селянина с колелото
Коментиран от #14
18:36 18.02.2022
7 asd
А сега циврите окендзани до ушите ...
18:36 18.02.2022
8 ЖОРО
19:19 18.02.2022
9 Мхм
19:19 18.02.2022
10 Ироничен
До коментар #3 от "Затваряйте":
"и без туй българинът не ползва градски транспорт а язди гнили немски дизеларки"===============
Звучиш като маниак, който се мъчи да убеди бълъците, че язди млади румънки.
19:22 18.02.2022
11 Сатана
Коментиран от #16, #19
19:30 18.02.2022
12 Вичо Богровеца
19:31 18.02.2022
13 Азз
Тия милиони за чекмеджето ли ги искаш?
Че те кранчетата едно по едно спират!!!
Шо не съкратиш малко калинки и калинчовци?
Наглец!!!!!
19:35 18.02.2022
14 селянин даже без колело
До коментар #6 от "Селянина с колелото":
Да искаш "помощ от държавата " означава целият останал Народ извън София да плаща за транспорта на Софиянци . А нас от прованса - кучета ни яли . Ние как се превозваме, как се отопляваме ,къде се лекуваме,че една болница нямаме и трябва за един преглед до областния град да ходим? 5 (пет) лева ми иска маршрутката вече, която минава през два часа само за 14,5 км за да ме откара до аптеката в "града" и то в ЕДНАТА посока,че на село даже аспирин няма от къде да се вземеш .19:36 18.02.2022
15 БОРУНА ЛОМ
19:39 18.02.2022
16 БОРУНА ЛОМ
До коментар #11 от "Сатана":
ЩОТ СМЕ ТАРИКАТИ И МОШЕНИЦИ! СЕЛЯКА ДА ПРАЙ ВЕТАР19:40 18.02.2022
17 Помогнете си сами
19:53 18.02.2022
18 Голем смях
20:04 18.02.2022
19 Билетите ли
До коментар #11 от "Сатана":
Ако всички се возеха с билети нямаше гр. транспорт да е на тоя хал. Братчедите не са спирали да се возят и в кризата, ама не са виждали какво е това билет или карта. Контролите ги отминават и само дебнат за някой заблеял се да дупчи билет и си плаща глобата защото така е редно. Със сигурност в СО се крадат много повече пари на година от издръжката на транспорта. Апа що народ е там на заплата без да знае какво работи бедна ти е фантазията.20:05 18.02.2022
20 Мунчо
20:14 18.02.2022
21 НА ЦЕЛИЯ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ В БЪЛГАРИЯ
20:16 18.02.2022
22 Абе наглец
21:13 18.02.2022
23 Варна
21:34 18.02.2022