1 36625

Превозвачите отново искат отстъпка на километър в тол таксите

  • тир опашка-
  • превозвачи-
  • тол такса

Ако този механизъм бъде въведен това ще рефлектира пряко на цените в магазините

Превозвачите отново искат отстъпка на километър в тол таксите - 1
Снимка: БГНЕС

Според Камарата на автомобилните превозвачи в България един от начините, по който може да бъде подкрепен българския потребител и превозвач е въвеждането на отстъпки от тол таксите на база месечно изминатите километри. От Камарата вече са били предложили този вариант още на предишното ръководство на министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Министерство на транспорта и съобщенията (МТС), но тогава това предложение, според тях дори не било обсъдено, става ясно от разпространена официална позиция на Камарата.

Ако този механизъм бъде въведен това ще рефлектира пряко на цените в магазините, тъй като ще бъдат намалени транспортните разходи на превозвачите. Крайната цел на мярката е по-евтини стоки за българския гражданин. Според Камарата, България е единствената страна в ЕС, която не подкрепя транспортния си бранш в борбата с галопиращата инфлация и непрестанно покачващите се цени.

Предложението на браншовата асоциация е при изминати 3000 и повече километра по републиканската пътна мрежа да бъде въведена отстъпка върху платените тол такси от 20%. При 5000 км тя да е 40%, а при 7000 км. 60%. По този начин освен превозвачите мярката щяла да подпомогне пряко българския потребител.

Проучване на Камара на автомобилните превозвачи в България сред нейните членове показва, че сред запитаните превозвачи равен брой изминават над 7000 и под 3000 км месечно - 19%. 17 на сто от отговорилите посочват, че изминават между 5000 и 7000 км., а делът на тези, които изминават между 3000 и 5000 км., е 10%.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 16 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 обективен

    31 4 Отговор
    Едно е , че боковите пътища са построени като от кашкавал ,и другото е , че камионите вървят с по 50 тона товари , и никой не ги пипа
  • 2 ПазарЖик

    28 4 Отговор
    Стига сте ревали като тази такса се плаща от клиентите ви.Ама вие искате да я вземете от тях ама да не я платите на държавата.Иначе ревете,че пътищата не били хубави.
  • 3 Дучев

    24 4 Отговор
    Вдигане на тола за тежкотоварни превози поне 5 пъти, който му е скъпо да минава през греек, по магистрала Тракия е ужас

    Коментиран от #6

  • 4 8734

    25 3 Отговор
    Поне 100 лв. трябва да струва преминаване на тежко товарен камион от Калотина до Капитан Андреево, ако искаме трафикът да е нормален и да имаме хубава магистрала

  • 5 Никакво отстъпване

    19 3 Отговор
    Да ходят в Германия да протестират да ги видим

    Коментиран от #24

  • 6 камионджията

    8 13 Отговор

    До коментар #3 от "Дучев":

    нали знаеш че и ти ще я платиш

    Коментиран от #7, #9, #10

  • 7 Тогаз

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "камионджията":

    А ти ще фалираш.

    Коментиран от #13

  • 8 Емо Крокодила

    18 4 Отговор
    Най-евтините пътни такси в Европа и пак мрънкат. А това за цената, че видиш ли отишла в магазина е лъжа, отива в техния джоб.
  • 9 Дучев

    3 7 Отговор

    До коментар #6 от "камионджията":

    или не си в час или мислиш останалите за балъци??
  • 10 Дучев

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "камионджията":

    какво ни интересува транзитният трафик и кой на кого ще плаща??
  • 11 Ценко Чоков

    21 2 Отговор
    Задължително и второкласните пътища да са в ТОЛ системата. За пример давам пътя Видин-Монтана, който за една година му разказаха играта, като отгоре на всички им е без пари защото е второкласен, а е най-натовареният участък в България. В Сърбия преминаване транзит - 100евро, в България е 20евро.
  • 12 Пейо

    10 2 Отговор
    Нищо няма да се намали в магазина. намалението ще отиде в някой джоб. 9% ДДС за заведенията. Някой да видя намаление на цените в тях? Тука е същата работа. Тези такси ги плащат потребителите. Фирмата си го начислява на услугата.
  • 13 камионджията

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Тогаз":

    не знаех че идеята на тола е да ни фалира

    Коментиран от #15

  • 14 Възраждане

    1 7 Отговор
    100% победа !

  • 15 Камаз

    7 3 Отговор

    До коментар #13 от "камионджията":

    Твоя шеф Биомета да си продаде бугатитата о да ти плати ТОЛ-а.

    Коментиран от #16

  • 16 камионджията

    2 5 Отговор

    До коментар #15 от "Камаз":

    нямам шеф камиона си е мой

    Коментиран от #25

  • 17 Смях

    6 2 Отговор
    Пак се размечтаха. Печелят милиони и имат в излишък и пак искат отстъпки от държавата. Е, нема да стане. Ще ни рушите пътищата с големите си камиони, ще карате поршета в чужбина, а ние ще си чупим и без това счупените коли по магистралите тук.
  • 18 Тол такса поне 50лв

    3 1 Отговор
    За камионите поне 50лв. на км.,изпочупиха пътищата,сега пък намаление искат,крадлива сган... само измамници и боклуци..... Тол такса 100лв. на км.
  • 19 Тома

    6 1 Отговор
    Ако им направят исканата сума ще могат да си сменят колите къщите и любовниците по често
  • 20 Бако ти

    0 0 Отговор
    Сега е 92 лева евро 4 5 оси

  • 21 И какво от това?

    1 1 Отговор
    Като не им изнася да заобикалят. По-добре без тях!
  • 22 Тол Веднага

    1 1 Отговор
    Да започнем с тол системата имаме ли такава ???
    Колко пропуснати коли и камиони има заради тази ситема ??? Има едни устройства за толове в цяла Европа от тях да слагат няма пропускане. Сега да разкажем за едни страни като САЩ.
    1. Плащат се Толове
    2. Плащат се weight permitted €0.08 на километър- за почистване на магистралата и пътищата сняг нови светлини знаци.
    3. IFTA €350 на камион - зависи колко зарежда камиона и колко пробег километра за три месечие. Може да стигне до премия от €200
    4. IRP - годишен пробег на километри взима се километрите от цялата година и цената ако платиш по рано около €1400-€1600. Ако си баровец €1800-€2200
    На камион.
    5.Сега има още едно плащане към данъчните НАП €550 на Камион.
    6. е застраховката за на стойност €1 000 000 - и застраховката за опасни материали на стойност €5 000 0000
    7. И накрая идва лиценза за камион за 2 тира - камиона €75
    8. IVR €45 на камион.
    ПЛАЩАМЕ АМА ТАРИФИТЕ ЖЕЛЕЗНИ И ВЗИМАМЕ ДОБРЕ.
    Успех на всички.
  • 23 Тол Веднага

    0 1 Отговор
    Да започнем с тол системата имаме ли такава ???
    Колко пропуснати коли и камиони има заради тази ситема ??? Има едни устройства за толове в цяла Европа TollPass EUROBOX от тях да слагат няма пропускане. Сега да разкажем за едни страни като САЩ.
    1. Там се плаща Плащат се Толове
    2. Плащат се weight permitted €0.08 на километър- за почистване на магистралата и пътищата сняг нови светлини знаци.
    3. IFTA €350 на камион - зависи колко зарежда камиона и колко пробег километра за три месечие. Може да стигне до премия от €200
    4. IRP - годишен пробег на километри взима се километрите от цялата година и цената ако платиш по рано около €1400-€1600. Ако си баровец €1800-€2200
    На камион.
    5.Сега има още едно плащане към данъчните НАП €550 на Камион.
    6. е застраховката за на стойност €1 000 000 - и застраховката за опасни материали на стойност €5 000 0000
    7. И накрая идва лиценза за камион за 2 тира - камиона €75
    8. OMNITRUCS IVG €45 на камион.
    9. Данък на ФИРМАТА
    10. Членски Внос на ooida
    11. Здравни Застраховки
    12. Пенсионни усигоровки
    ПЛАЩАМЕ АМА ТАРИФИТЕ са високи И ВЗИМАМЕ ДОБРЕ.
    Успех на всички.
  • 24 Един шофьор

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Никакво отстъпване":

    В Германия се плаща само на магистралата , а не като тук на всякъде.

  • 25 Водач

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "камионджията":

    Не можеш да ги убедиш,че има и малки транспортни фирми със по два,три камиона. За тях целият транспорт се извършва от ПИМК и Биомет и други няма.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове