Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су—25 на авиобаза "Безмер". Мнението изрази журналистът от списание "Криле" Димитър Ставрев.
"Дори да възникне проблем с единия двигател, това е самолет, който може да каца с един двигател. Много малка е вероятността и двата двигателя едновременно да са отказали, по-скоро е нещо със системите, които управляват височината и насочването на самолета", коментира Ставрев пред NOVA.
По думите му в момента Су-25 са най-модерните самолети в българската авиация.
Въпреки, че са на 35 години, Ставрев каза, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети. "В идеално състояние са. Бях възхитен от новите възможности, които са получили след този ремонт", каза Ставрев.
Проблем остават малкото летателни часове. "За миналата година най-много летелите имат 25-30 часа", каза Ставрев.
Марин Петров, който е борден инженер на хеликоптер, обясни, че има програма за техническо обслужване. В нея е разписано по часове какви проверки се извършват. "Авиационната техника се поддържа както трябва. Съгласен съм с твърдението, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети", коментира Петров. А по думите му в "Безмер" самолетите се поддържат както трябва.
"Разбрах, че това е първият полет на полк. Дончев за годината. В България има система, при която много хора, които не са в авиобазите, летят по 3-4 часа на година, за да получават летателни пари", каза Ставрев. Според него тази практика трябва да се прекрати. "Те нямат реална бойна стойност в случай на въоръжен конфликт", каза Ставрев.
"Полк. Дончев е добър пилот, затова са му позволили да направи самостоятелен полет. 90% от останалите просто ги превозват, за да взимат тези пари", каза Ставрев.
"Самолетите, които могат да летят – и МиГ-29 и Су-25, се броят на пръсти. Жалкото е, че губим един боен щурмови изтребител, хубавото е, че пилотът е жив и здрав", коментира Николай Калев.
29 Септември, 2022 09:53 1 989 25
Журналист: Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су-25
Проблем остават малкото летателни часове
Снимка: БГНЕС
Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #2, #4
09:56 29.09.2022
2 Ти по вардарско да видиш
До коментар #1 от "честен ционист":
Там какви самальоти имат, само за превоз на дрога стават!09:57 29.09.2022
3 редник
Така е и с колите, ама ни "цакат" с псевдо-еко-стикери.
09:58 29.09.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"... това е първият полет на полк. Дончев за годината..." 30.09 🤔🤔🤔🤔
10:01 29.09.2022
6 Шафьора
10:06 29.09.2022
7 Широко известно беше, че доскоро нашите
Коментиран от #17
10:07 29.09.2022
8 Сега да не го
10:09 29.09.2022
9 Русофил
10:10 29.09.2022
10 Шефьор
10:12 29.09.2022
11 Шефьор
10:17 29.09.2022
12 Румен
10:24 29.09.2022
13 Малко летателни часове
10:29 29.09.2022
14 АБВ
10:33 29.09.2022
15 Принципно
10:48 29.09.2022
16 СЪВЕТСКИТЕ ТАРАЛЯСНИЦИ
11:11 29.09.2022
17 широко извесно е..
До коментар #7 от "Широко известно беше, че доскоро нашите":
Че като дойдат фаннтомите,ще минат на скоч-оти вече ще бъдат русофоби..11:13 29.09.2022
18 Реалиста
11:42 29.09.2022
19 реквием
С него играхме не една игра-СУ-25.
СУ-у -у двайсет и пе-е-т.
Но ето пораснах, а ти остаря-СУ-25.
Вирна копита, но аз оцелях-СУ-25.
СУ-у-у двайсет ипе-е-т.
Няма те вече, фантом си сега-СУ-25.
Черна кутия в ръцете държа-СУ-25.
СУ-у-у двайсет и пе-е-т.
Отварям кутията, а вътре прах-СуУ-25.
О.твой или мой е,така не разбрах-Су-25.
СУ-у-ров живот в дванадесет без пе-е-т.
11:55 29.09.2022
20 Вальо Кюмюра
12:19 29.09.2022
21 Орлякът вместо полети, да започват ...
12:52 29.09.2022
22 Тиквата е нищожество
15:42 29.09.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Истината
19:56 29.09.2022
25 Констатация
22:42 30.09.2022