1 555 25

Журналист: Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су-25

  • су-25-
  • безмер-
  • катастрофа

Проблем остават малкото летателни часове

Журналист: Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су-25 - 1
Снимка: БГНЕС

Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су—25 на авиобаза "Безмер". Мнението изрази журналистът от списание "Криле" Димитър Ставрев.

"Дори да възникне проблем с единия двигател, това е самолет, който може да каца с един двигател. Много малка е вероятността и двата двигателя едновременно да са отказали, по-скоро е нещо със системите, които управляват височината и насочването на самолета", коментира Ставрев пред NOVA.

По думите му в момента Су-25 са най-модерните самолети в българската авиация.

Въпреки, че са на 35 години, Ставрев каза, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети. "В идеално състояние са. Бях възхитен от новите възможности, които са получили след този ремонт", каза Ставрев.

Проблем остават малкото летателни часове. "За миналата година най-много летелите имат 25-30 часа", каза Ставрев.

Марин Петров, който е борден инженер на хеликоптер, обясни, че има програма за техническо обслужване. В нея е разписано по часове какви проверки се извършват. "Авиационната техника се поддържа както трябва. Съгласен съм с твърдението, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети", коментира Петров. А по думите му в "Безмер" самолетите се поддържат както трябва.

"Разбрах, че това е първият полет на полк. Дончев за годината. В България има система, при която много хора, които не са в авиобазите, летят по 3-4 часа на година, за да получават летателни пари", каза Ставрев. Според него тази практика трябва да се прекрати. "Те нямат реална бойна стойност в случай на въоръжен конфликт", каза Ставрев.

"Полк. Дончев е добър пилот, затова са му позволили да направи самостоятелен полет. 90% от останалите просто ги превозват, за да взимат тези пари", каза Ставрев.

"Самолетите, които могат да летят – и МиГ-29 и Су-25, се броят на пръсти. Жалкото е, че губим един боен щурмови изтребител, хубавото е, че пилотът е жив и здрав", коментира Николай Калев.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    7 15 Отговор
    Янките пак са тествали някое радиомагнитно пушкало върху родните образци, понеже не могат да припарат на 40км от руснаците.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Ти по вардарско да видиш

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Там какви самальоти имат, само за превоз на дрога стават!
  • 3 редник

    13 1 Отговор
    "...няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети"...

    Така е и с колите, ама ни "цакат" с псевдо-еко-стикери.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 1 Отговор
    В армия на НАТО
    "... това е първият полет на полк. Дончев за годината..." 30.09 🤔🤔🤔🤔
  • 6 Шафьора

    10 0 Отговор
    тествахте ли го за алкохол и наркотици?
  • 7 Широко известно беше, че доскоро нашите

    8 11 Отговор
    пилоти пиеха водка с руските си колеги. Всички "асове" у нас са русофили. Направете си изводите сами !

    Коментиран от #17

  • 8 Сега да не го

    8 0 Отговор
    изкарат, че ей така, за лично удоволствие, е катапултирал с нефункциониращ парашут. Апропо, а нещо за причините парашутът да не се отвори, ще кажете ли? Или е бил твърде ниско.
  • 9 Русофил

    1 0 Отговор
    Пратете ни черната кутия
  • 10 Шефьор

    11 0 Отговор
    За да разберете простата истина, че летците са изключително неподготвение ще Ви дам следния пример. През 1981г. в авиобаза "Доброславци" имаше изтребителен полк. Полети имаше по два пъти месечно, на всеки един от дните за полети един самолет изпълняваше по 4 до 5 задачи по 45 /четиридесет и пет/ минути.Това прав,и ако един летец лети два пъти в месеца по 2х5х45=450 х 12 месеца =5400 минути или за година ефективно летеше 90 /деветдесет/ часа. Сега един военен летец го броят "Ас" с 30 часа нальот за година. Причината за липса на достатъчно часове нальот е:липса на самолети и липса на финансиране като цяло, тъй като всеки един самолет има освен летци които летят на него и наземен технически персонал, който също е високо квалифициран, но дефицитен и ниско платен.
  • 11 Шефьор

    12 0 Отговор
    В действителност след разчитането на САРПП, /Черната кутия/, ще се установи истинската причина. Дано да не е увредена от пожара, но това едва ли е така, тя е термично защитена. Трябва да Ви кажа, че почти е сигурно, че проблема е в малкото часове нальот на летеца. То е като с един шофьор, качва се само на празници в колата и като попадне в по-критична ситуация става ПТП.
  • 12 Румен

    13 0 Отговор
    Това е България. Самолетите падат, а колите излитат.Се сме на обратното от света, и за това сме на това дереже
  • 13 Малко летателни часове

    9 0 Отговор
    Ако летателните часове са нула няма да има нито един инцидент.
  • 14 АБВ

    3 0 Отговор
    Аман от разбирачи пууууу

  • 15 Принципно

    5 1 Отговор
    На самолета нищо му е нямало особено като е летял шефа.Най вероятно при кацането е тръгнал да се срива поради разтренираност на пилота.Този самолет е конструиран да лети бавно ниско и да стрелят по него и въпреки това да оцелее.Времето беше хубаво ясно в Безмер е равно и се вижда надалеч.Така, че причината си е субективна.
  • 16 СЪВЕТСКИТЕ ТАРАЛЯСНИЦИ

    0 6 Отговор
    ТРЕПАТ български пилоти...
  • 17 широко извесно е..

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Широко известно беше, че доскоро нашите":

    Че като дойдат фаннтомите,ще минат на скоч-оти вече ще бъдат русофоби..
  • 18 Реалиста

    0 3 Отговор
    Димитър Ставрев е виждал Су—25 само на снимка, но много е вещ за всичко.
  • 19 реквием

    2 0 Отговор
    Имах магаренце с дълги крила- СУ-25.
    С него играхме не една игра-СУ-25.
    СУ-у -у двайсет и пе-е-т.
    Но ето пораснах, а ти остаря-СУ-25.
    Вирна копита, но аз оцелях-СУ-25.
    СУ-у-у двайсет ипе-е-т.
    Няма те вече, фантом си сега-СУ-25.
    Черна кутия в ръцете държа-СУ-25.
    СУ-у-у двайсет и пе-е-т.
    Отварям кутията, а вътре прах-СуУ-25.
    О.твой или мой е,така не разбрах-Су-25.
    СУ-у-ров живот в дванадесет без пе-е-т.
  • 20 Вальо Кюмюра

    4 1 Отговор
    Когато по погрешка прибереш малки клапи след четвъртия завой вместо да ги отвориш напълно така става. Нарича се грешка в техника за пилотиране. Важното е, че е жив. Изкарал е късмет и има бърза реакция.
  • 21 Орлякът вместо полети, да започват ...

    4 4 Отговор
    ... строева. Целта е от лява ръка с ляв крак да преминат към лява ръка, десен крак. И да не се надяват на Путин повече. Нито на пРезидента.
  • 22 Тиквата е нищожество

    1 0 Отговор
    Срам и позор е за една държава да не може да осигури нужния брой часове нальот за безупречна подготовка на екипажа .Ако няма средства за подготовка , то тогава как ще осигуриме и съвременна бойна техника ,за да сме на нивото на нам съседни държави .Нека всеки сам си направи изводите кои и как ни управляват.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Истината

    1 1 Отговор
    Трябват безпилотни самолети! Защо не купуват Байрактари? Байрактара патрулира 24 часа на височина 8км и носи 4 прецизни боеприпаса! Колко струва су-25 ами живота на пилота?

  • 25 Констатация

    0 0 Отговор
    Казват, че имаме 20-25 летящи военни самолета и около 30-тина летци за тях! А колко са фатмак-лампазите от ВВС - действащи и ранно-пенсионирани?! Що ми се струва, че кабинетно-паркетните ВВС-лампази (екс-ЗаКаПеЧета и екс-ВеКеРета) са двойно повече от летците?! И освен максималната пенсия (за която държавата им е правила ушким пенсионните вноски) лапат без да заслужават и свръх високи бюджетни заплати като президенти, депутати, посланици, фирмаджии развиващи паралелна частна търговска дейност с части, муниции и консумативи за бойната авиация или частна охранителна дейност на летища и военни обекти, ...... Крайно време е да се премахне ранното пенсиониране на паркетните кабинетни военни чиновници, които по статут, пенсии, привилегии и облаги да бъдат приравнени на работилите 40 години учители, лекари, инженери, ...... въобще хора създавали духовен, образователен, материален, финансов продукт, а не като фатмаците само ползващи с шепи от този създаден от другите продукт! Продължаващата да действа БКП-фатмашко-милиционско-ченгесаро-прокурорско-съдийско-адвокатска тунеядска грабителска система с хиляди привилегии и облаги за обществена сметка трябва да бъде ликвидирана!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове