„Коридор номер №8 е бил въжделение на редица поколения от двете страни на границата. Направелнието София-Скопие-Тирана-Дурас трябва да бъде приоритет за Западни Балкани.”. Това заяви служебният премиер Гълъб Донев при официалното откриване на източната част от международния транспортен Коридор 8.
Служебният премиер на България Гълъб Донев заедно с македонския си колега Димитър Ковачевски присъстват на началото на изграждането на жп линията между Куманово и Крива Паланка, съобщи "Нова телевизия".
„Последиците от войната в Украйна разкриват едно от най-уязвимите места в нашия регион – неразвитата, даже липсваща инфраструктура. В условията на продоволствена криза е нужно да си осигурим директни пътища за алтернативни доставки”, каза премиерът на България.
Той изтъкна колко важна е инфраструктурата за развитие на нашия регион. „За първи път в историята на България и Северна Македония се очаква в края на годината търговският обмен да е над 1 млрд. евро. Представете си какъв би бил обмена, ако имаше развита инфраструктура. Интересът за бизнеса е очевиден”, каза служебният премиер.
Целта на този коридор е да свърже по железопътен път Черно и Адриатическо море. Връзката трябва да бъде изградена между София-Скопие-Дуръс и Тирана.
Церемонията идва само ден преди в Благоевград да бъде учреден македонският клуб, който е предвидено да носи името на поета Никола Вапцаров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЕС фен
15:07 29.10.2022
2 ТаУмВзе
15:12 29.10.2022
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
за доставка на американско оръжие от базата на САШко в Италия до Черноморско пристанище , подобно на модела през Полша за Укрия 🤔🤔
/ защо ли крият половината истина /
15:15 29.10.2022
4 Оги
15:20 29.10.2022
5 Истината
15:39 29.10.2022
6 Анте Павелич
15:39 29.10.2022
7 Венцислав Михайлов, Гълаба и Макето
15:41 29.10.2022
8 Пешо
Коментиран от #10
15:51 29.10.2022
9 За рекордите
16:23 29.10.2022
10 това от мен да го знаеш
До коментар #8 от "Пешо":
Още през 1873 г. Османската империя започва строителството на железопътната линия Белово – София – Кюстендил – Скопие. По време на войните напредъка е спорадичен и с бавни темпове, а след формирането на Югославия проета напълно замира. На наша територия линията до границата с днешна РСМ, тогава все още Османска империя, е завършена и е в експлоатация още преди повече от век , 1910 г. Най много да се наложи някаво модернизиранезащото до сега се ползва само за вътрешни нужди, а мащабното строителство трябва да бъде изградено в РСМ, където до сега нищо не е правено заради сръбски и най вече руски политически и икономически интереси. България не трябваше да има лесен достъп до Егейско и Адриатическо морета защото това би дало голям тласък в развитиет ѝ, което само с излаз на Черно море е непостижимо.Коментиран от #12
16:27 29.10.2022
11 Гугутка Мадонева
16:59 29.10.2022
12 Симов
До коментар #10 от "това от мен да го знаеш":
Само да не почнем сега някакви мегаломански ремонти и модернизации на линията до Гюешево. Засега само достигане на проектните стойности на съществуващото трасе е достатъчно. Ремонти само тогава когато комшийте стигнат до границата.17:05 29.10.2022
13 Па гълъбе
17:05 29.10.2022