Видимо стои въпросът дали искаме да влезем в Еврзоната. Това каза икономистът Петър Ганев в предаването „Денят започва“ по БНТ.
Според него финалната санкция е гласуване на промените в закона за БНБ. И добави, че това вероятно ще се случи началото на следващата година.
Виждаме, че има различни мнения в обществото и в някои от партиите. Не е категорично мнозинството. Ще има още една санкция на парламента, която ще е гласуването на закона за БНБ/ Ние влизаме в Еврозоната, за да продължим пътя на трансформацията. Готвим се от над 20 години. Дебатът се води от началото на века. Текущият процес по присъединяване започна 2018 г. Преди четири години сме заявили, че искаме да тръгнем по този път, отбеляза Ганев.
Икономистът доц. Георги Сарийски посочи, че България е меко казано неподготвена за влизане в Еврозоната.
Влизането в Еврозоната е като да влезеш в състезание от Формула 1 с неподготвен автомобил. Ще те прегазят още на първата обиколка, добави икономистът.
Всички страни от Еврозоната биват подпомагани благоприятно. В момента ЕЦБ финансира европейските правителства. Нещо, което БНБ правеше, когато България беше в криза, каза още доц. Сарийски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #4
10:06 31.10.2022
2 Иван
Да попитаме хората, референдум за ЕС и НАТО.
Коментиран от #11, #25, #57
10:06 31.10.2022
3 ТаУмВзе
10:11 31.10.2022
4 Хахаахах
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Нали за това ни взимат. За да ни обучат на елементарните неща. "Седни, стани, дай лапа"10:12 31.10.2022
5 тоя вечния доцент
10:12 31.10.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Много ми е интересно
То бива промиване на мозъци и руска вражеска пропаганда, ама това е повече от смешно . Това е жалко и граничи с измяна 🤯🤯🤯🤯
10:14 31.10.2022
8 Шопо
10:15 31.10.2022
9 гост
10:16 31.10.2022
10 Ивелин Михайлов
10:16 31.10.2022
11 Последния Софиянец
До коментар #2 от "Иван":
Разбира се българите искаме е ЕС и НАТО. Много добре си спомням времето преди България да влезе в НАТО и ЕС. Заплатите бяха по 30 долара,с тези пари можехме да купим само два хляба на ден имахме Хиперинфлация,на ден по три пъти се увеличаваха цените . Сега, когато сме в ЕС и НАТО заплатите на много места са 800-1000 долара. Българина трябва да е луд да иска отново 30 долара заплата, трябва да е луд да иска да работи за два хляба на ден. България извън ЕС и НАТО,го искат единствено хора на които целта им е да видят България пак в дъното. Предателите.Коментиран от #21, #31
10:17 31.10.2022
12 ..,2
Коментиран от #35
10:17 31.10.2022
13 един
10:18 31.10.2022
14 Да бе!
10:19 31.10.2022
15 Име
Коментиран от #19
10:19 31.10.2022
16 нннн
10:19 31.10.2022
17 Флипп
Коментиран от #22
10:21 31.10.2022
18 помислете
Коментиран от #20
10:26 31.10.2022
19 един
До коментар #15 от "Име":
И да ти се иска/а вероятно не/България да излезе от ЕС,това няма как да стане,щото много хора ще останат на сухо,вкл. и ти,така че по-спокойно,такива дето много се изхвърлят като тебе,след време обръщат палачинката!Коментиран от #58
10:28 31.10.2022
20 провинциалист
До коментар #18 от "помислете":
А най-много се дърпат русофилите в Чехия, Унгария, Дания и Швеция. Аз съм особен фен на датските и шведските русофили.10:32 31.10.2022
21 Яяяяя
До коментар #11 от "Последния Софиянец":
Спокойно, тази зима и два хляба няма да можеш да си купишКоментиран от #24
10:32 31.10.2022
22 Гост
До коментар #17 от "Флипп":
Какво православие, бре, Кадировците и другите от републиките, дето са пушечно месо на рашистите, християни ли са? Смешни сте с тия плитки опорки10:36 31.10.2022
23 НЯКОЙ
Коментиран от #36
10:36 31.10.2022
24 Последния Софиянец
До коментар #21 от "Яяяяя":
Не живея в Русия,а в Европейска България. Ако вие не можете в Русия,ние ще ви изпратим от България10:37 31.10.2022
25 Корги
До коментар #2 от "Иван":
Ние сме "простолюдие", ако трябва да се позовем на думите на Левон Хампарцумян. Нищо не знаем и нищо не става от нас. Другите са по-умни, те ще решават вместо нас. Било за наше добро.10:41 31.10.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 доц. Сарийски
10:44 31.10.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Верно ли
10:52 31.10.2022
30 Я стига
10:52 31.10.2022
31 123
До коментар #11 от "Последния Софиянец":
Това са пълни глупости.Няма нищо общо НАТО и ЕС са сегашния ни "жизнен стандарт". Щяхме да бъдем ,като Сърбия.Там нещата не са по-зле от тука,даже една идея по-добре.Сравненията на пари с валута без покритие са абсолютно необективни.И да уточним ,че инфлацията която беше тогава е точно заради,прехода към сегашната ,така наречена демокрация.На нас ни трябва финансова дисциплина. Валутния борд е правилно решение и не е нужно да се маха.Освен това левът има около 1/3 златно обезпечение. Никой не споменава,че като член на еврозоната сме задължени да изкупуваме дългове,на задлъжнели страни.А това доколко ще има ЕС и евро след 5 години е отделен въпрос.10:54 31.10.2022
32 Читател
Коментиран от #34
10:55 31.10.2022
33 Експерт
Коментиран от #38
11:05 31.10.2022
34 Сирене
До коментар #32 от "Читател":
Ако приемем еврото освобождават 20 милиярда лева които са запорирани до приема на еврото, максималния ни дефицит е 16млрд, за това. 4 млрд ще разпределят помежду си за добре свършената работа. За това.11:07 31.10.2022
35 мда
До коментар #12 от "..,2":
Няма нужда от анализи- обикновеният човек губи от чудовищната инфлаця и спекула, лапачите отгоре прибират резерва и ходят в командировки.Коментиран от #41
11:07 31.10.2022
36 хаха
До коментар #23 от "НЯКОЙ":
От какво се възползваш точно, като дългоете се увеличават с огромни темпове.Освен да задлъжняваме като другите страни в ЕС никакво подпомагане не виждам. Ако говориш за няколкото милиарда за ветрени мелници, това не е подпомагане, това е да се дадат парите на еди фирми , които ще ни посочат, а пък нашите да вземат един процент от това.11:10 31.10.2022
37 Вуй
11:12 31.10.2022
38 Про митак
До коментар #33 от "Експерт":
е паааа... да вземем тебе да слушаме, експертине?Коментиран от #44
11:18 31.10.2022
39 Канга
• 2. Отношението Debt/ GDP в Гърция, Италия, Испания е 150-200 %. В България е 45%
Питам: кой на кого ще плаща пряко или косвено дълга било то с печатане на евро или по дрг начин???
11:20 31.10.2022
40 Ало
Натискат яко за еврозоната защото еврото е ударило дъното и трябва да ми се увеличи търсенето. Полша и няколка други държави няма да натискат защото знаят че ще ги фалират. БГ-то е последната дупка на Кавалчето и затова ще й го набутат.
11:20 31.10.2022
41 ..,2
До коментар #35 от "мда":
Съгласен съм но болшинството от народа не чете тук или на друго място а пък иска да знае и мястото е телевизията.11:23 31.10.2022
42 Пак ли този..
Коментиран от #47
11:32 31.10.2022
43 Зевзек
Ако у мнозинството българи има желание да влезне в еврозоната, дори и да не сме готови ще се "ПОДГОТВИМ" и ще влезнем. Ако има желение ще СТАНЕМ ГОТОВИ. Нима 2007 г. бяхме напълно готови да влезнем в Европейския съюз? Нима днес сме напълно готови да сме в ЕС? Ако българите не искат, никога няма да стананем готови. Аз искам да влезнем в еврозоната, но искам еврозоната също да се промени, и да престане да печата безотговорно евро и така да ПОМПА ИНФЛАЦИЯ.
Влизането в еврозоната е процес. Въпроса е БЪЛГАРИТЕ ГО ИСКАМЕ ЛИ ГО? Аз съм от тези, които искат да влязат в еврозоната. Макар и сега еврозоната/валутата/ да се управлява подобно на начина по който се управляваше лева през 1996-97 г..
Тази Георги Сарийски, да спре да плямпа прани приказки, И да каже какво е лично неговото мнението. Дали България да ВЛИЗА ИЛИ НЕ. Да каже защо е "ЗА" или защо е "ПРОТИВ". Писна ми от манипулатори, които НЯМАТ СВОЯ ПОЗИЦИЯ и се правят на НЕЗАВИСИМИ/неутрални/, по всякакви въпроси. И печелят пари, взимайки и от двете страни.
Всеки българин може да има една от 3 позиции, да иска да сме в еврозоната, да не иска и да му е все едно. Ако на този Сарийски му е все едно, да спре да се показва и да не коментира темата. Ако обаче не му е все тази, да каже какв му е позицията. И ако не иска да приемем еврото да каже защо, ако иска да проиемем еврото с
Коментиран от #45, #48
11:33 31.10.2022
44 Слушай
До коментар #38 от "Про митак":
Чети, мисли - безплатно е.Коментиран от #46
11:40 31.10.2022
45 Курадо Катани
До коментар #43 от "Зевзек":
еми аз пък съм от тези, които не искат да влезем в еврозоната. Да се преброим на един референдум? Нали така е домекратично? Ама твоите демокрани бягат от референдум като дявол от тамянКоментиран от #52
11:43 31.10.2022
46 Про митак
До коментар #44 от "Слушай":
отдавна го правя, бих ти препоръчал същото ;)11:43 31.10.2022
47 Инфо от козя Г
До коментар #42 от "Пак ли този..":
Добре е в Гърция, фалираха само 2 пъти от както са в еврозоната, дълга на Италия какъв е? Прибалтийските държави инфлацията каква е? От близо и далеч има достатъчно примери за далеч по-силни икономики, но явно инфото от козяГ е прекалено достоверно, че да се видят и фактите. Цялото желание за въвеждане на еврото е политиците да гушнат парите, с които се обезпечава валутния борд - 20 милиарда. Проверете фактите, преди да квалифицирате малкото останали експерти в България, дръзнали да кажат истината.Коментиран от #51
11:45 31.10.2022
48 Зевзек
До коментар #43 от "Зевзек":
Както казва Хампарцунян: "Приемането на еврото е политическо решение.", а не въпрос на готовност.Българите са приели ЕВРОТО, купуваме и продаваме имоти и автомобили ... в ЕВРО. Държим голяма част от парите си в евро, а не в долари, рубли, юани, турски лири ... Мнозинството от българите са решили, че искат ДА СА в Европейския съюз и че искат парите им да са в евро.
Но какво е ЕС?
За мен ЕС е липса на граници/гранични пропускателни пунктове/ в Европа, ЕДНАКВИ ЗАКОНИ, но и уважение на регионални особености и наличието и на регионални закони, ЕДНАКВИ ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА, една ВАЛУТА/ЕВРО/, една АРМИЯ, една ДАНЪЧНА СИСТЕМА, една социална система, едно здавеопазване. Аз за себе си съм решел, аз искам България да е в "ЗОНА Брюксел", а не в "зона МАсква", "зона Вашингтон", "зона Лондон", или "зона Истамбул".
Коментиран от #49
11:48 31.10.2022
49 провинциалист
До коментар #48 от "Зевзек":
"Аз за себе си съм решел, аз искам България да е в "ЗОНА Брюксел" " - искай си, нас демократично са ни сложили в Зона Мексико и Зона Богота.11:52 31.10.2022
50 Ха-ха-ха...
Скоро еврозоната ще излезе сама от себе си.
11:53 31.10.2022
51 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #47 от "Инфо от козя Г":
1996-1997 г. като валутата ни беше лев да не би да не фалирахме. През 1990-те години, когато валутат ни беше лев да не би да нямахме хиперинфлация.От 2000 година до 2019 година, когато бяхме извън еврозоната имахме около 100% инфалция/т.е. удвояване на цените/. Последните 2-3 годдини от 2020 д0 2022 година също сме извън еврото, но това не е спасило от инфлация. Напротив имаме около 30%-50% инфлация, и тази инфлация е вносна, чрез цените на петрола, природния газ ...
Това дали валутата ни ще е евро или лев, дали валутата ни ще се управлява от София/централката на БНБ/ или от Франкфурт/където е централата на ЕЦБ/. Не е предпоставка за или гаранция срещу ИНФЛАЦИЯ. Защото ИНФЛАЦИЯТА не е резултат от еврото или от лева. ИНФЛАЦИЯТА е резултат от ДЕЙСТВИЯТА, БЕЗДЕЙСТВИЯТА, НЕКАДЪРНОСТА, АЛЧНОСТА ... на ВЛАСТИМАЩИТЕ БАНКЕРИ и ПОЛИТИЦИ.
12:02 31.10.2022
52 Зевзек
До коментар #45 от "Курадо Катани":
Аз съм за, ти си против ... на трети им е все тая. А пък за четвърти, това дали имат МНЕНИЕ и какво е МНЕНИЕТО ИМ, зависи от това дали някой ще им даде 50 лева за да отидат да гласуват и да им каже как да гласуват.Да нека да отидем на референдум, но само тези тези, които имам лично мнение. Тези, на които им е все тази и тези и на маргиналите, които НЯМАТ МНЕНИЕ и си продават гласа, да не ходят на референдум. Тези, които купуват гласове, да престанат да го правят, да си харчат милионите за друго, например да купуват храна, дрехи, обувки и УЧЕБНИЦИ за децата на маргиналите.
Да отидем на РЕФЕРЕНДУМ, но преди това публично да се даде възможност на двете страни да изложат аргументите си. Съгласен съм, че и едното и другото имат предимства и недостаъци. И да се престане с ЛЪЖИТЕ, че видите ли въвеждането на еврото щяло да донесе инфлация. Питам, в изминалите години, особено в последните 2 години. Като бяхме с ЛЕВ, а не с евро, да не би в България да нямаше инфлация? И с приемането на евроти и с отказа от приемаето му, все ще има инфлация. Защото причината за инфлацията не е лева или еврото. Причината са решенията, които вземат и политиките, които провеждатБЪЛГАРСКИТЕ И ЕВРОПЕЙСКИТЕ ВЛАСТИМАЩИ БАНКЕРИ и ПОЛИТИЦИ/като ШЕФОВЕТЕ НА ЦЕНТАЛНИТЕ БАНКИ, ПРЕМИЕРИ, МИНИСТРИ, ДЕПУТАТИ ... /
И българите да се научат първо да мислят и после да гласуват. Като се прави РЕФЕРЕНДУМ, по дадена тема, след това да се ИЗПЪЛНЯВА ТОВА, което е гласувано на референдума. З
12:32 31.10.2022
53 Бай Кольо
13:40 31.10.2022
54 ????!!!
16:35 31.10.2022
55 нормален
17:43 31.10.2022
56 Чакала2Най после
20:09 31.10.2022
57 Чакала2
До коментар #2 от "Иван":
Думата нее твоя нито моя нито на бай ганю,думата е на богатия.20:13 31.10.2022
58 Чакала2
До коментар #19 от "един":
Защо ли???защото тия държави имат хора Авие в България имате магарета...товае истината.Коментиран от #59
20:15 31.10.2022
59 Стига
До коментар #58 от "Чакала2":
си обиждал собствените си сънародници! Обичай и почитай ближния си като себе си, защото всички сме Божии създания! Циганите не са виновни, че са се родили такива, а и те всъщност при трудност на Господ се молят, а не парите. Истината е, че като му дойде на човек една страшна и нелечима болест чак тогава разбира, че с пари и евро нищо не се купува и нищо не се носи на онзи свят. Кармата се плаща рано или късно - за всяко Слово и Дело.Бог да пази България и нашият Български Лев, който е символ на устойчивост и сила!!!
А който си е продал душата нека си вярва в ЕС, НАТО, евро и "евроатлантически ценности".
Доста са забравили защо сме тук и защо сме се родили.
10:57 01.11.2022
60 Кадир
12:44 01.11.2022