Променят Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС). Целта е да се улесни достъпът до средства за енергийно обновяване в многофамилни жилищни сгради, мотивират се от Министерския съвет.
С промените ще има заплащане на управителя на етажната собственост, независимо дали е съсед или фирма.
Децата под 6-годишна възраст ще бъдат освободени от разходи за управление и поддръжка. Управителят на етажната собственост ще е длъжен всеки месец да публикува на видно и общодостъпно място отчет за приходите и разходите за месеца.
Хората, които управляват и поддържат етажната собственост, може да бъдат търговци по смисъла на Търговския закон, с изключение на физическите лица - търговци по същия, които не могат да бъдат професионални управители.
Регистрацията на професионалните управители-търговци е със срок на действие до 5 години. Те трябва да обновяват информацията в него всеки път, когато настъпят нови обстоятелства, които засягат изискванията към тях, допълват от Нова телевизия.
Ако професионален управител-търговец, който извършва управление на етажна собственост е без необходимото по този закон удостоверение за регистрация или продължава да осъществява такава дейност след заличаване на регистрацията, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 1000 лв., а при повторно нарушение от 1500 лв. до 2000 лв.
Промените са в изпълнение на реформа „Улесняване и повишаване ефективността на инвестиции“, залегнала в Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България (НПВУ/Плана), имаща отношение и към изпълнението на проект „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване“.
Според измененията, всяка етажна собственост ще може да открие банкова сметка със специално предназначение за събиране на средства за управление и поддръжка на общите части на етажната собственост. Това ще улесни и кандидатстването по колективни кредити пред различни финансови институции. Разпореждането с този ресурс ще може да се извършва от председателя на управителния съвет (управителя) след решение от Общото събрание.
По различен начин ще се провежда и общото събрание на собствениците – ще се допуска и онлайн връзка. То ще може да се извърши до 7 дни преди провеждане на заседанието чрез декларация, подписана саморъчно и предадена на управителния съвет (управителя), или изпратена на електронна поща, подписана с квалифициран електронен подпис. Отпада нормативно определената възможност за отлагане на общото събрание за следващия ден, в случаите, когато не е налице изискуемият кворум. Според промените, общото събрание ще се отлага с един час и ще се смята за законно, колкото и идеалните части от общите части на етажната собственост са представени.
С промените всеки собственик или ползвател в срок до 15 дни от придобиване на правото на собственост или ползване на самостоятелен обект в сградата в режим на етажна собственост, както и при отдаване на самостоятелния обект под наем или встъпване в друго правоотношение, допускащо пребиваване на лица, различни от собственика, в самостоятелния обект, трябва да подаде декларация за вписване в книгата на етажната собственост на съответните данни.
При неизпълнение на това му задължение, се наказва с глоба от 50 до 250 лв., когато е физическо лице, или с имуществена санкция от 100 до 500 лв., когато е юридическо лице.
Предвижда се книгата на етажната собственост да може да се поддържа и в електронен вид.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6
17:47 02.11.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Рошко
Коментиран от #5
17:49 02.11.2022
5 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #4 от "Рошко":
РОСЕНЕ това на ЗАПАД е ИСТИНА и ФАКТ17:52 02.11.2022
6 честен ционист
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Вземи стани един професионален домоуправител. Към месечните такси и налози, може и по една постна пица да даваш на живущите, така и така никой не я купува. На общите събрания ще се вживяваш, все едно си председател на НС.17:52 02.11.2022
7 Поредната далавера!
Коментиран от #8
17:54 02.11.2022
8 входмеринджей
До коментар #7 от "Поредната далавера!":
Предпочитам да двам по 10лв на някаква анонимна фирмичка, вместо по 20+ на пияния комшия.Коментиран от #123
17:58 02.11.2022
9 пунта мара
17:59 02.11.2022
10 Народното събрание лобистите
18:10 02.11.2022
11 Правилно
18:10 02.11.2022
12 Как
18:13 02.11.2022
13 Мамул
Коментиран от #24
18:13 02.11.2022
14 един
18:14 02.11.2022
15 между_другото
18:15 02.11.2022
16 Дааа, ама Не
18:16 02.11.2022
17 Дааа, ама Не
Ще получите пари за съниране и банката ще ти вземат една хубва такса от 5,10 хил. Но когато кажеш, че банките те обират, държавата казва те са частни и ние нищо не можем да направим. Но пък могат да задалжат с закон да минават парите през тях.
Коментиран от #125
18:21 02.11.2022
18 Собственик
Всички на улицата за да отменят този грабеж на народа.
18:24 02.11.2022
19 бай Иван
Коментиран от #38, #112, #118
18:25 02.11.2022
20 Собственик
Нямат право да ни задължават да правиме отчет, достъпен до всички.
Коментиран от #116
18:27 02.11.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ъъъъ
Коментиран от #29, #50
18:36 02.11.2022
23 Няма ли Кой
18:37 02.11.2022
24 Ми като е така, що спите
До коментар #13 от "Мамул":
Няма никакво право да предприема действия без решение на Общото събрание, отразено с протокол, освен в случаите на неотложни дейности, като например спукана тръба в мазето. Отделно трябва да представя и отчети за приходи и разходи със съответните документи.Всичко го пише в ЗУЕС, ама малко хора са наясно с разпоредбите, касаещи тяхната лична собственост. При нашия вход проблеми няма, всичко е прозрачно и домоуправителят е от входа. Който не може да се адаптира към условията, да върви в самостоятелна къща, където и да е тя.Коментиран от #26
18:42 02.11.2022
25 3224
Коментиран от #34
18:43 02.11.2022
26 Едно е на хартия
До коментар #24 от "Ми като е така, що спите":
Друго е в практиката. Затова съм фен ва англосаксонското право, прецедентно. Каквито и Закони да сътворят, ако няма Контрол и много силна институционална помощ към хората търсещи правата си, правим %фасадна демокрация", за да не текат глобите към ЕС. По този повод препоръчвам 2 книги на проф. Иво Христов "Български правни метаморфози" и "Право и модерност". Давам за пример хора "уБити" на спирки, издаване на книжки, некачествено пътно строителство, корупция от най-ниско до най-високо институционално ниво. Огромно социално разделение, разлика между бедни и богати. Точене на дела между 5 и десет години.18:51 02.11.2022
27 Всичката Мара...
Не се разбра как регистрацията на живущите се отразява на "улесни достъпът до средства за енергийно обновяване" което е заложено уж в промяната и какво общо има с това домоуправителя. Та той не може да похарчи и стотинка или да подпише договор без решение на Общото събрание. И така трябва да е. Другото е локуми.
18:53 02.11.2022
28 Име
Коментиран от #107
18:54 02.11.2022
29 Това е и целта на
До коментар #22 от "Ъъъъ":
цялата тая дивотия. Прицелили са се в имотите на хората. Постепенно ще увеличават изискванията и по - бедните ще им откраднат "законно" жилищата. После иде ред на останалите и така до когато няма да притежаваме нищо, но ще бъдем щастливи. Кой министерски съвет и кои са субектите, сътворили тази идиотия? Ще го допуснем ли?Коментиран от #32, #49
18:56 02.11.2022
30 Студопор
Коментиран от #31, #35, #36, #37, #65, #84
19:07 02.11.2022
31 Ако сте със
До коментар #30 от "Студопор":
7 годишно дете да плащате и за негоКоментиран от #33
19:11 02.11.2022
32 И тези отиват на боклука!
До коментар #29 от "Това е и целта на":
Първо: Служебният кабинет няма право да се меси във финансовите взаимоотношения вътре в кооперацията. Второ: Служебният кабинет изобщо може да организира само избори. Трето: Отдалече се виждат белите конци с които е съшит този проект - 1,4 млрда евро чакат да се разпределят между СВОИ ФИРМИ! СЛУЖЕБНИЯТ КАБИНЕТ ДРАПА ДА ЗАДЕЛИ НЕЩО ЗА СЕБЕ СИ! Старите крадци отново изпълзяха!19:14 02.11.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Книга
До коментар #25 от "3224":
на етажната собственост или домова книга винаги е имало. В нея са вписани собствениците и живущите във всеки апартамент - членове на семейството или наематели. Не е приемливо да няма информация за обитателите на сградата от гледна точка на сигурността и спазването на Правилника за вътрешния ред.19:15 02.11.2022
35 Селски хитрини
До коментар #30 от "Студопор":
Ако ги ползваш - ДА!19:16 02.11.2022
36 Щото в Щатите
До коментар #30 от "Студопор":
искат да забранят абортите на току-що забременяла жена а в БГ не го броят за човек до 7г.Не им стига височината на 6г. да натискат копчетата на асансьора и стълбищното осветление...
19:16 02.11.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
До коментар #19 от "бай Иван":
Има кой, не го мисли. И при нас двама трима така си мислиха, че са големи тарикати и като им пристигнаха призовките от съда и се наложи да платят и съдебните разноски, изведнъж станаха най-редовните платци. Единият дори предплаща няколко вноски напред.19:23 02.11.2022
39 А кога
19:27 02.11.2022
40 Никога вече ГЕРБ! Проклет да си 🎃!
19:28 02.11.2022
41 Скоро научих
19:29 02.11.2022
42 Анонимен
Коментиран от #43, #44
19:35 02.11.2022
43 Пак селски номера
До коментар #42 от "Анонимен":
Право да дава на прокурор има единствено ОБЩОТО СЪБРАНИЕ, защото ако има конфликт между съсед и домоуправител нещата стават неуправляеми.Коментиран от #45, #54
19:41 02.11.2022
44 Изобщо
До коментар #42 от "Анонимен":
не си "късат" нервите. Спонсорират хората, които им харесват, правят се на "абдали", когато им намекнеш за ПРАВА.Оставят собствениците да се оправят сами, тази е масовата практика. Може да има изключения, но те са рядкост. Нямам намерение да плащам и един цент на хора, които нямат грам отношение към сградата.
19:43 02.11.2022
45 И ако ЕС
До коментар #43 от "Пак селски номера":
е решила да прави, каквото иска със съдействието на "домоуправителите"? какво правим?Коментиран от #47, #52
19:45 02.11.2022
46 Я да го видим тарикатите!
19:47 02.11.2022
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 На никой ли не му прави впечатление
19:56 02.11.2022
49 Колелото на живота
До коментар #29 от "Това е и целта на":
Богатите съседи ще изкупят апартаментите на бедните пенсионери. А уличните бездомници с основание ще резнат зелките на новобогаташите, знаейки как са придобили новите инотиКоментиран от #56
19:59 02.11.2022
50 Аз буки веди глаголи
До коментар #22 от "Ъъъъ":
Пише се на КОГО!20:03 02.11.2022
51 Анонимен
20:05 02.11.2022
52 Гост
До коментар #45 от "И ако ЕС":
Ами тя затова е ЕС, за да прави каквото си иска. Ако не си наясно ЕС взема решения на общо събрание. Това, че на някой не му оттърват решенията на мнозинството няма никакво значение. Съобразява се и си трае, а ако реши да се прави на тарикат си има съд за това.20:06 02.11.2022
53 Кабинет
Коментиран от #87
20:06 02.11.2022
54 Ама и ти
До коментар #43 от "Пак селски номера":
си голям разбирач. Първо, никой не дава на прокурор неизряден платец. Второ, домоуправителят е упълномощен от Общото събрание да представлява етажната собственост в съда, където се внася исковата молба срещу длъжника.Трето,конфликта между собственик и домоуправителя се решава от Общото събрание с гласуване. Вземи и прочети Закона за етажната собственост. Публикуван е в Интернет.
Коментиран от #58, #68
20:08 02.11.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Има решение за всяка простотия
До коментар #49 от "Колелото на живота":
Прав си, но ако бедните пенсионери дадат под наем апартаментите си на пришълци от кол и въже, интересувайки се само от наема? На богатите съседи ще им се наложи да си продадат апартаментите и да се върнат обратно на село!20:09 02.11.2022
57 Азоня
20:11 02.11.2022
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 ХХХХ
20:15 02.11.2022
60 Анонимен
20:19 02.11.2022
61 Анонимен
20:24 02.11.2022
62 Анонимен
20:30 02.11.2022
63 Анонимен
20:34 02.11.2022
64 Анонимен
20:39 02.11.2022
65 Ако си
До коментар #30 от "Студопор":
седемгодишно дете родителите ти ще плащат за теб. Ти до колко години искаш да ползуваш без да плащаш ? А като се връщаш с кални обувки кой ще почиства след теб, мама ли или чистачката ?Ако не се сещаш, и чистачката храни деца и работи за пари...Коментиран от #74
21:12 02.11.2022
66 Собственик
Коментиран от #72
21:43 02.11.2022
67 Густу майна
23:45 02.11.2022
68 Не пиши глупости
До коментар #54 от "Ама и ти":
Конфликт между два субекта се решава единствено в съда, а там има първа, втора и трета инстанция за Х-време!Коментиран от #73
01:41 03.11.2022
69 Дьорд Шорош и ББ - енергетици?
01:52 03.11.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 В" бялата"
До коментар #66 от "Собственик":
държава месечните такси са цифри, а не по 10 лв., НО и там се регистрираш. Ако си живял в бяла държава - там няма домоуправител от съседите, а има фирма, която има офис в сградата и мениджър и поддържаш персонал, на който се плаща.07:09 03.11.2022
73 Ама и ти
До коментар #68 от "Не пиши глупости":
Ако не се стигне до уреждане на спора, чрез Решение на Общото събрание, тогава се отива в съда. Но, обикновено разумните хора, които споделят общи части намират начин за помирение преди съда, а не скачат като диви петли.07:13 03.11.2022
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Батко ти
Коментиран от #78, #111, #124
07:22 03.11.2022
76 Янакиев
1. Таксата трябва да се определя в зависимост от квадратурата на помещението, а не от броя на живеещите хора в него. Ще се обоснова. Не е възможно постоянно да се следи, колко човека пребивават в едно жилище.,Освен това, домоуправителят няма никакви права да прави проверки и самоволно да променя таксите. Дори никой да не живее в жилището, то пак се плаща на чистач, пак се амортизира сградата, единствено се пести от разход за ток, но това е най-малкия разход.
2. Трябва да има предвидени санкции за хора, които не плащат месечните разноски. За тези санкции или глоби трябва да се предвиди лесен механизъм за събирането им. Сега 10% от живеещите във всяко жилище не си плащат разноските, което демотивира и останалите хора да го правят.
Коментиран от #80, #88, #94
07:46 03.11.2022
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Кака ти
До коментар #75 от "Батко ти":
Както започваш коментара си с това "Ъъъъ" не е трудно да се долови пълното скодоумие в него. Да не говорим за пренебрежителното отношение към труда на чистачката. В живота на весеки човек има всяккви неочаквани обстоятелства и затова не презирай "чистачката", която според теб трябва да ти чисти л ната. Всеки труд заслужава уважение, а всяко дете от ранна възрст трябва да бъде възпитавано в уважение към другите и техния труд, та било и на чистачката. Иначе като порасне и ще започва изреченията си с "Ъъъъ" и никога няма да бъде доволно от работата си.08:54 03.11.2022
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Практиката
До коментар #76 от "Янакиев":
е показала, че Вашето предложение е правилно. За съжаление тук се изказват и хора, които никога не са се занимавали с това. Да, не може някой непрекъснато да следи колко души живеят в един апартамент, особено ако са наематели, нито домоуправителя има механизми да контролира и да внася постоянни промени. При това, винаги, има недоволни и недобросъвестни, още повече,че не познават Закона за ЕС или правят собствени тълкувания, защото той не съвпада с техните лични интереси. Законът, обаче , добър или лош е механизъм който макар и да изглежада относително справедлив по отношение на всички, регулира отношенията в една жилищна сграда. И поне в предишния Закон имаше член, който позволяваше Общото събрание на собствениците да взема решения, с които да удовлетворява някои специфични проблеми. Така, че при изготвянето на нов Закон е добре да се направи по-широко допитване до действуващи домоуправители, а не до фирмите "професионален" домоуправител, ззщото отзивите за тях в по-голямата си част не са ласкави.09:09 03.11.2022
81 Кака
Коментиран от #91
09:12 03.11.2022
82 Значи
09:12 03.11.2022
83 Гълъбаря
09:22 03.11.2022
84 Корги
До коментар #30 от "Студопор":
Отиваш на седмия си рожден ден в Бюрото по труда и се регистрираш да можеш да си платиш. Иначе ще те изсели общото събрание по нареждане на Гълъба и ще подсмърчаш пред блока.Коментиран от #93
09:26 03.11.2022
85 Филип Ейджи
Коментиран от #86
09:28 03.11.2022
86 Факт
До коментар #85 от "Филип Ейджи":
А в хода калашников!09:30 03.11.2022
87 Корги
До коментар #53 от "Кабинет":
Ама как бе! Това е най-свойственото след заповедта за регистрация на кладенците и безплатна консумация в размер на 10 кубика вода, хаха!09:30 03.11.2022
88 До Янакиев
До коментар #76 от "Янакиев":
Не знам каква длъжност изпълнявате, но явно НЕ познавате действащия в момента закон.Таксата за фонд Ремонт и обновяване се определя в зависимост от квадратурата на самостоятелния обект и се начислява независимо дали жилището се обитавава или не, а таксата за текущи разходи се определя от броя на живеещите хора в него, сключително куче (като член на семейството). Наистина в големите блокове не е възможно постоянно да се следи, колко човека пребивават в едно жилище и дали е временно или постоянно пребиваващ. Домоуправителят няма никакви права да прави проверки и самоволно да променя таксите, но затова пък има куп административни задължения. И не мога да се съглася, че разходите за ток, но това е най-малкия разход, просто забравяте разходите за почистване, такса абонамент за асансьор, за годишен технически преглед, мобилна връзка и текущите консумативи (препарати, крушки, счупени ел.ключове и т.н)
Общинските служби Не се интересуват и НЕ съдействат при никави обстоятелства, а това им е задължение по сега действащия ЗУЕС.
Коментиран от #92, #98
09:32 03.11.2022
89 Иванчо
Дали има или не професионален управител, достъпа до саниране е след заплащане на инженерно обследване, но независимо от похарчените пари, могат и да не включат имота в плана за саниране. Каквото реши кмета.
Тия отчайващи "специалисти" на Радешетников само простотии генерират.
09:36 03.11.2022
90 щурецъ
09:49 03.11.2022
91 Ми то е решено ма ,како
До коментар #81 от "Кака":
И макс.допустимите децибели са указани в различните часове на денонощието и не са задължителни само след 22ч., както много хора си мислят, че дотогава могат да вдигат джангър до небесата. Масово хората не си знаят даже и правата и кога, къде и пред коя институция да ги търсят. Никой не може да знае всичко, но за основни права и задължения няма и никакви разяснителни кампании и това е напълно съзнателно...познай защо.09:59 03.11.2022
92 Аз бях
До коментар #88 от "До Янакиев":
действуващ такъв десет години и много добре разбирам какво има предвид г-н Янакиев, а и Вашият коментар всъщност подкрепя неговото мнение. Трудността идва от нежеланието на някои собственици и обитатели да изпълняват Закона ДОБРОСЪВЕСТНО, било поради непознаването му или поради "хитрости", които смятат, че ги правят "по- отворени" от останалите. В моя случай нямаше никакви проблеми нито със събирането на парите за поддръжка, нито с парите за ремонти. Всички добросъвестно изпълняваха задълженията си, до момента в който се появи една "специална" наемалка, която започна да "разлайва кучетата" от висотата на "Известните" си синове- бизнесмени, които я бяха пратили да живее под наем, вместо да и купят едно скромно апартаментче...И така, полека-лека нещата започнаха да "скърцат" и се стигна до "професионален" домоуправител, та сега се чудим как да се откачим от него. А въпросната лелка вече не живее в блока...Затова,ще кажа, че разумните хора оценяват това,което са имали и са загубили.10:05 03.11.2022
93 Няма нужда
До коментар #84 от "Корги":
да ходи в Бюрото по труда, мама и тати трябва да плащат за всяко дете навършило 6 години за подръжка на общите част в сградата, а иначе ако искат може да отглеждат децата си и да ги "кърмят" до 40 сет годишни10:09 03.11.2022
94 Есен е
До коментар #76 от "Янакиев":
Ако е безработен,откъде ще ти гидаде тези вноски.
Целта е полека ,тихо да превземат
собствеността на хората и да ги
направят роби.Завидяха ни евроценности
и сие, за тези придобивки.Най
подлите неща ги поправят,без шум.
Така е и с кладенците,засега не се
плаща,а после???
Коментиран от #99
10:18 03.11.2022
95 Заинтересован
10:20 03.11.2022
96 Мнение
Понеже ми се наложи да се запозная до някъде със ЗУЕС, искам да вметна следното:
- Тоя закон работи срещу живущите в дадена ЕС, защото няма как всеки нов наемател, роднина и живущ, да бъде следен от управителя на ЕС, дали се е вписал в домовата книга!!! Последния не е падар, че да обикаля 24/7 по апартаментите!!! Поради тая причина е невъзможно да се смята такса стълбище на база броя живущи във входа!!! Това който го е "измислил", вероятно още го сърбят задните части!!!
- Не е нормално за да се свика ОС на ЕС, да се правят един куп протоколи, съобщения и други безсмислени глупости, отнемащи 60% от времето на самото събрание!!!
- Не е нормално да се водят две отделни счетоводства (такса стълбище и фонд ремонти), поне не и от частните (непрофесионални) касиери и домоуправители, защото при събиране на таксата почти няма случай в който всички живущи да са си у тях, което налага използване на наличните средства за погасяване на текущите задължения, а законът забранява да се прехвърлят средства от фонд ремонти към текущи такси (освен в крайни случаи)!!! А за допълнителната загуба на лично време няма да споменавам!!!
Има толкова много парадокси в тоя закон, че ви е бедна фантазията!
Пример - за да имате кворум, ви трябват мин 66.7% собственици на и.ч. от о.ч, ако не се съберат чакате 1 час и продължавате с мин 33%, НО тия проценти (33%) НЕ са ви до
Коментиран от #97
10:45 03.11.2022
97 Мнение
До коментар #96 от "Мнение":
... НЕ са ви достатъчни да изберете Управител на ЕС (трябват ви над 50%), а събрание без избор на управител е безсмислено???!!!Т.е. съседите ви живеят в чужбина и вие няма как да изберете Управител по сегашния закон?!
А сега искали сдружения да се правят, банкови сметки да се откриват, нз си кво друго?!
Хората нямат време да си изчистят домовете, а вие ги занимавате с още бюрокрация?!
Като не можете да измислите "топлата вода", вижте в нормалните държави как е измислена!!!
Очеизвадно е, че зад професионалните домоуправители стоят пак тия същите с обръчите от фирми!!! Явно не им е достатъчно поскането на народа, трябва още???!!!
Коментиран от #100
10:46 03.11.2022
98 Много добре обяснено
До коментар #88 от "До Янакиев":
Имаше и в имота които имам проблем. Трябваше да се съберат пари за целеви ремонт на покрива. Някои съсобственици се правеха на тарикати естествено. Взе се решение на Общо събрание да се задейства процедура за събиране на дължимото по установените от закона процедури включително и чрез съд. Управителния съвет отказа да изпълни решението на Общото събрание. Не искали да се намразяват със съседите. За щастие закона предвижда глоби на членовете на управителния съвет при неизпълнение на решения на ОС. До глоби и съд не се стигна. Управителния съвет се мобилизира и събраха парите от длъжниците. Можело значи.11:07 03.11.2022
99 Има известен нюанс
До коментар #94 от "Есен е":
Не е нормално някои да плаща обяда на другите.Ако не разполагате със средства да поддържате имота в който живеете той не е за вас. Знам, че някои ще ме оплюят но това са реалностите. Така е в цял свят. Ако ви трябва автомобил на всяка цена не си купувате Ferrary. Купувате си каквото може да поддържате, нали така. Аналогично е и със жилището. Ако нямате средства да плащате месечните вноски по кредит на скъпо жилище банката си го прибира. Така е, нали?
11:30 03.11.2022
100 Доколкото
До коментар #97 от "Мнение":
. знам, тези Сдружения са необходими, когато Етажната собственост кандидатства за саниране на сградата . Условията обаче не са удовлетворяващи, защото "Сдружението" ( ЕС) за да кандидатства внася едни пари, но ако не бъде одобрено ( куп изисквания) не ги получава обратно. Та, дай парите и не питай...дали и кога ще получите финансиране от държаватаКоментиран от #122
11:36 03.11.2022
101 Не съм съгласен
Не съм съгласен текущите разходи: почистване на стълбище, ток, асансьор са се плащат на база квадратура на жилище. Апартаментите с повече обитатели естествено замърсяват много повече от тези които живеят в чужбина да речем. Това не е справедливо.
За да има средства за заплащане на текущите разходи на Общо събрание се прие решение да се заплаща минимум на един живеещ независимо дали апартамента е обитаем целогодишно или не. Допълнително се заплаща същата вноска за всеки постоянно пребиваващ /повече от 30 дена/ живущ. За домашни питомци/кучета/ се заплаща единична вноска на месец.
12:06 03.11.2022
102 мани мани
13:44 03.11.2022
103 Анонимен
13:49 03.11.2022
104 Собственик
13:51 03.11.2022
105 Никой
13:55 03.11.2022
106 Анонимен
14:03 03.11.2022
107 Ванчето
До коментар #28 от "Име":
И защо е кочина в държавата?Държавата това сме ние,каквато си я направим в такава ще живеем,стига сте обвинявали разни институции и закони,а се замислете вие какво сте направили и не сте ли само консуматори!Сеете си боклуците,друг да ви ги чисти,чупите готовото направено друг да възстановява,карате си колите без да спазвате правила и закони и т.н.Всичко това струва пари,а те излизат от нас,от нашите данъци.Що се отнася за етажната собственост,след като си собственик на жилище имаш и част от общата площ и си длъжен да я подържащ и плащаш за ремонт,осветителни тела,асансьор,почистване,канализация,ако това не ви устройва,натоварвате си багажа и на село.Тук няма не искам да плащам,не се правете на тарикати,друг да ви плаща простотиите.14:10 03.11.2022
108 хххх
14:13 03.11.2022
109 Анонимен
14:23 03.11.2022
110 Анонимен
14:34 03.11.2022
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Татяна
До коментар #19 от "бай Иван":
Ако искаш да имаш асансьор и осветление по стълбите или ако не наводни общият щранг, сам ще се задължиш.17:52 03.11.2022
113 Татяна
18:17 03.11.2022
114 Бъбу
06:07 04.11.2022
115 Абе
06:37 04.11.2022
116 Zвяра 🇷🇺
До коментар #20 от "Собственик":
Нямат право а ? Да може да се събират пари от съседи и да няма деклариране за какво са похарчени...имат пълното право
07:29 04.11.2022
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Яна
измислени разходи и която никой не вижда.
А в действителност похарчи общите пари за зъболекар, гинеколог и културни мероприятия с
приятелки мошеници като нея.
12:17 04.11.2022
120 Според мен
минимална мес.такса.Ето например в нашият блок имаме частен домоуправител избран преди повече от 2год.,но не си върши задълженията,а пък касиерката всеки месец пише такса от 3лв.само за него.Отделно от това тази наглата гад събира суми всеки месец нон-стоп и за някакви измислени ремонти,от които прибира доста пари и за себе си,без да дава никакъв отчет.
14:09 04.11.2022
121 Зозж
17:47 04.11.2022
122 Саниране, ама с минерална вата!
До коментар #100 от "Доколкото":
Саниране с материал разпадащ се на токсични мономери от влагата. На всичко отгоре и канцерогенни. Банкянската 🎃 не можа да ни умори от глад, но сега ще се напъне да ни изтрови. Проклет да е! Дано погребе и децата и внуците си20:11 04.11.2022
123 Тря
До коментар #8 от "входмеринджей":
Трябва да има за ракийка 🤣🤣🤣12:19 05.11.2022
124 АНА
До коментар #75 от "Батко ти":
ЪЪЪ. Чистачката е длъжна да чисти на тези, които са платили. Абсурд е да плащам за чуждите деца. Та преди да говориш, плати за децата си, а не да смяташ, че съседите са длъжни да ти поемат разхода. И какво е това освободени!! Безплатни обяди няма. Като не плащаш за собствените си деца, нахалстваш съседи/често с много по-малки доходи/ да плащат за децата ти и нямаш право за каквито и да било претенции. Държавата, която ги е освободила да плаща, не пенсионери и безработни.13:49 02.12.2022
125 Илия
До коментар #17 от "Дааа, ама Не":
Ами всичките ни закони се приемат за да обслужват лобистите, затова банките винаги са от печелившата страна.19:58 21.08.2023