Освен близо 7-километровия участък от АМ "Европа" днес бе пусната в движение и отсечка, дълга 7.5 км, от новостроящия се скоростен път I-1 Ботевград-Мездра. Трасето бе изпробвано с български спортен автомобил, оцветен с националния трибагреник.
На церемонията присъства министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, който изтъкна усилената си работа с изпълнителя, така че да се облекчи максимално движението за българските граждани преди Великденските празници. Гости на церемонията бяха заместник-министър Николай Шушков, областния управител на Софийска област Радослав Стойчев, председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Венцислав Ангелов и други.
Шишков обясни, че се работи по трасето на пътя Видин - Ботевград между Видин и Ружинци. Той уточни, че отчуждителните процедури за необходимите за строителството терени в участъка Ружинци - Монтана са на финален етап.
"Законът позволява и има обжалвания на оценките за стойността им. В момента сме в съдебна фаза. Очаквам до края на юни да завършат съдебните дела и след това да можем да дадем фронт за започване строежа в тази част", посочи регионалният министър.
По думите му, въпреки проблемите, продължава модернизирането на останалата част от трасето между Мездра и Ботевград.
Шишков припомни, че определеното трасе между Монтана и Враца е било неподходящо и затова се прави ново проектиране. "Тази отсечка ще остане като последна, но това не означава, че не работим по нея. Всички части от пътя са на различен етап и по всички работим усилено", посочи регионалният министър.
Той обясни, че заради необходимост от извършването на взривни работи в близост до Мездра във връзка със строителството ще се наложи част от пътя да бъде затворен за движение.
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики отбеляза, че са отстранени дадени през миналата седмица забележки във връзка с новооткрития участък. От ЕЦТБ са извършили инспекция по пътна безопасност на отсечката, а по-конкретно на трасето между селата Скравена и Новачене.
Екип от експерти провериха състоянието на пътя, включително отводнителните съоръжения, дилатационните фуги при мостовите съоръжения, водостоците, пътните знаци и маркировките, ограничителните системи за пътища, както и състоянието на откосите зад шумоизолиращите бариери.
Установено е, че на някои места все още не са почистени отпадъците, оставени от строителните работници около пътя. В същото време някои от капаците на комуникационните шахти все още не са били поставени, а зад шумоизолиращите бариери са открити битови и строителни отпадъци.
От ЕЦТБ констатират, че пътните знаци и пътните маркировки са изпълнени съобразно проекта за организация на движението. Широчината на платното за движение е 7 м, а елементите С14.1. са изпълнени с фолио от клас, който надвишава минималните нормативни изисквания, действащи в България.
Експертите обаче са с отрицателно становище относно поставената пътна маркировка, която следва да се провери до каква степен отговаря на действащите нормативни изисквания. От ЕЦТБ припомнят, че многократно са съветвали МРРБ и АПИ да избягват поставянето на т. нар. термопластик, тъй като това е неподходящ материал за пътна маркировка в съответните географски ширини.
Екипите на Европейския център за транспортни политики са констатирали още, че бетонът на шумозащитната преграда е с лошо качество, като е налице разслояване, което в комбинация със солните смеси само след една зима ще доведе до увреждането му. Отчитат, че това е недопустимо за новопостроен път.
Освен това асфалтът няма ясен контур, а връзката с банкета ще бъде компрометирана веднага, като липсва и уплътняване. Експертите посочват, че линейните отводнители са с различно ниво на нивелация и са по-високи от асфалта, което е вероятно ще доведе до задържането на вода на платното. Канавките и отводнителни канали пък били като за временно строителство.
Според ЕЦТП експлоатацията ще покаже всичките тези дефекти почти веднага.
Експертите призовават АПИ също да обърне внимание на необходимостта от ремонт на съществуващото трасе на път I-1, което се намира в опасно състояние. След пускането на скоростния път старото трасе ще играе второстепенна роля, като при пътни инциденти или ремонт на основното, движението да бъде пренасочвано отново от там.
Екипът на ЕЦТП ще направи повторна инспекция 4-6 месеца след въвеждането в експлоатация, за да се провери какво ще бъде състоянието на пътя след пускането му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русофил
Коментиран от #8
22:27 13.04.2023
2 ЦИРК
22:27 13.04.2023
3 Укро турист
22:28 13.04.2023
4 Пучо Капучо
Шишков, къде си, бе?
Проверявай!
Коментиран от #15
22:34 13.04.2023
5 Тома
22:35 13.04.2023
6 ZеЛЕвСКИ
22:36 13.04.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Яхащ Лади и млади...
До коментар #1 от "Русофил":
Тоя ,болид" нито багажник има,ни отзаде,ни на покрива,теглич явно също,а кат го гледам колко е нисък,явно с клизма трябва да влизам и излизам от него ако не ме сечне дископатията и е явно поредното БГ безумие,за ,което НЯКОЙ е изпрал бая пари...Всичката ни работа е Ганьовска...
Коментиран от #12, #17, #19
22:41 13.04.2023
9 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
22:43 13.04.2023
10 Въпрос
22:46 13.04.2023
11 Бахси и маймуните
23:02 13.04.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 хххх
23:10 13.04.2023
14 електрохолд
23:17 13.04.2023
15 шишков:
До коментар #4 от "Пучо Капучо":
Да има, но малко! С годините ще се добавя върху дупките!Коментиран от #20
23:20 13.04.2023
16 А едно време
23:20 13.04.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 тупуза
До коментар #15 от "шишков:":
То се едно теслата няма да ги издържи с един заряд тези 7км рискуваш да ходиш последните 3 от тях пеш>23:30 13.04.2023
21 Ветеринар
23:31 13.04.2023
22 Данчо простия полицай
23:39 13.04.2023
23 оня с коня
Коментиран от #27
23:40 13.04.2023
24 Ученията
23:51 13.04.2023
25 Един
Коментиран от #32, #34
00:21 14.04.2023
26 Щерю
00:32 14.04.2023
27 ХПХ
До коментар #23 от "оня с коня":
Да има за баце.03:30 14.04.2023
28 Да НИКОГА
КЪДЕ ДА СПРЕШ ДА ПОЧИНЕШ КЪДЕ ДА ЗАРЕДИШ
ТИР КЪДЕ ДА СПРЕШ НА ИЗХОД. ТОВА КОЕТО Е НАПРАВЕНО Е ВСЕ ЕДНО АРХИТЕКУРЕН ПЛАН И АРХИТЕКТИ ВЗЕТИ ОТ ОЛИЦАТА. АБЕР СИ НЯМАТ ОТ БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО. А КЪДЕ ДА РАЗХОДИШ КУЧЕТО СИ КАТО СПРЕШ ???? КЪДЕ НАПРАВИШ ПРОВЕРКА ЗА ТИРОВЕ ТОВАРНИ КОЛИ БЕЗ ДА ИМА ЗАДРЪСТВАНЕ ???? ВАЖНО ДА ОЧЕТЕМ ДЕЙНОСТ. ПОСЛЕДЕН ВЪПРОС КАК ТАКА СТРОЙМ МАГИСТРАЛА ЕВРОПА 140 км в час и плащаме 29 милиона километър 18 милиона Враца - щото там е полу магистрала ??? А ДО ВИДИН ПЪРВО КЛАСЕН ПЪТ
ЗА 12 милиона на км ??? КЪДЕ СЕ ЗАГУБИ МАГИСТРАЛАТА ???
03:58 14.04.2023
29 Да добавя
Светло отразители по магистрала къде са ???
Къде са колоните за информация и камерите за следене на МАГИСТРАЛАТА ДО ВИДИН. КЪДЕ СА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТАБЛА ПО МАГИСТРАЛАТА ДО ВИДИН. ??? ТЕ СИГУРНОНО СА ПОДАРЪК ОТ НЯКОЙ И НЕ СА ВКЛЮЧЕНИ В ЦЕНАТА. ???
04:03 14.04.2023
30 Господин за един ден
04:26 14.04.2023
31 Шоьор
09:31 14.04.2023
32 Един хейтър си ти
До коментар #25 от "Един":
Ами да ти кажа вече минах от там. И имаше много повече от двадесет ТИР-а. Само злоба ли има във вас бе хора. Каквото и да стане само плюене. А ти какво направи, за да допринесеш нещо. Аман от злобата.10:42 14.04.2023
33 Гост
10:52 14.04.2023
34 ОСМАНАГИЧ⭐🌙
До коментар #25 от "Един":
😲Изробват с "болид", за да видят колко дълга и дълбока бразда ще издълбае при старта. 😆11:32 14.04.2023