4 Август, 2023 12:59 19 331 309

Историк: Трети март не означава нищо в българската история, договорът е подарък за рождения ден на императора

  • трети март-
  • национален празник

24 май, 6 септември или 22 септември са трите важни момента, изцяло стъпили върху българското национално съзнание, които са важни за нас, казва Светлозар Желев

Историк: Трети март не означава нищо в българската история, договорът е подарък за рождения ден на императора  - 1

Имаме нужда от промяна в законодателството, приемане на Истанбулската конвенция и осмисляне на дълбочината на проблема, който е видим.

Това каза в студиото на Euronews Bulgaria Светлозар Желев, директор на Националния център за книгата в НДК.

Организации, свързани с подкрепата на жените говорят за това от години, че всяка четвърта българка е била жертва на домашно насилие. Това е огромен проблем, свързан с манталитет и патриархално разбиране. Големият проблем, който имаме е свързан с културата.

При политиците наблюдаваме объркване между културата и изкуството. Подкрепата за култура означава подкрепа за изкуството, които да влияят върху културата. Но културата е в основата на всичко – езика, манталитета, обществените нрави и др.

Разговорът за култура е разговор за всички тези проблеми, които има в обществото.

Дали спешните промени в НК ще помогнат е много трудно да бъде преценено. Ясно е, че има дупки в закона, които трябва да запълнят, ясно е, че трябва да има сериозни мерки, но да се вземат стратегически решения за промяна на кодексите е нещо, което трябва да бъде направено много внимателно. Такъв тип промени са опасни и могат да бъдат вредни. Понякога под емоция се вземат грешни решения. Още римляните казват „строгият закон е глупав закон“. Заради емоцията могат да се вземат много строги мерки, които да бъдат толкова строги, че да не се спазват. Този баланс в правото е изключително важен.

Разговорът покрай Истанбулската конвенция беше използван от някои политически сили, за да печелят дивиденти от страна на определени групи от обществото. Тази манипулация унищожи разговора за домашното насилие. Веднага когато този разговор беше повдигнат започнаха обвиненията „вие искате да ни направите джендъри“. Нещата се политизираха и изместваха в съвсем различна посока.

Всички тези разломи в обществото се получиха от езика на омразата, който политиците вкараха и започнаха да манипулират, насочват и противопоставят обществото.

За съжаление за тези 35 години не успяхме да изградим гражданско общество с всички съпротивителни сили срещу манипулацията. В момента всеки проблем се разглежда като противопоставяне между една или друга гледна точка.

Аз съм историк по образование и мога да кажа със сигурност, че Трети март не означава нищо в българската история. Трети март е края на това, което наричаме Руско-Турска война, само че това е края на две империи – Руската и Османската. Дори в името на войната има историческа неистина, тъй като това не Турска империя, а Османска.

Договорът на Трети март е подписан само, за да бъде направен подарък за рождения ден на император Александър Втори. Руската страна, подписвайки го е напълно наясно, че това, което разписва няма да се случи, защото преди това е подписала действащи договори с Прусия и Австро-Унгарската империя за несъществуване на голяма държава на Балканите. Това е акт на пропаганда и манипулация, насочен срещу България.

Затова години наред всеки историк е казвал, че Трети март не е еднозначен празник и момент в българската история. 24 май, 6 септември или 22 септември са трите важни момента, изцяло стъпили върху българското национално съзнание, които са важни за нас. Около тях несъмнено трябва да се обединим. Две са нещата, които ни обединяват – езикът и територията. Трети март е празник, насаден от русофилството и обявен през 1991 г. След 1978 г. той не се празнува. Между 45-а и 89-а беше отбелязван силно, именно защото трябваше да бъдем благодарни на Русия. Не мога да разбера каква трябва да е мисълта ти, за да подчиняваш националното си самосъзнание на друга държава.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 189 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ихааа

    441 51 Отговор
    За колко гранта си плю на достойнството и честта и лазиш жалко?

    Коментиран от #36, #122, #132

  • 2 коментатор

    402 54 Отговор
    Що им давате трибуна на тия дупедавци и продажници.
    Само се излагат из медиите подобни невежи от нафталина
  • 3 Деций

    427 53 Отговор
    3 март не означава нищо за безродниците като теб!
  • 4 Точно

    81 314 Отговор
    така е и стига вече с този 3 - ти Март ! Не знаят историята , ама пищят !

    Коментиран от #182

  • 5 Весо

    366 46 Отговор
    Да пуснат референдум пък да видим, дали не означава нищо?

    Коментиран от #227

  • 6 демократ

    32 214 Отговор
    Акламирам те за изказаната Истина!

    Коментиран от #303

  • 7 ОЩЕ ЕДИН

    306 35 Отговор
    БЕЗРОДНИК
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гейЛордчо

    338 41 Отговор
    kak щяхме да празнуваме 24 Май, 6ти или 22ри Септември ако го нямаше 3ти Март и сега бяхме част от Турция или в Турция честват сега някой от тези празници???

    Коментиран от #216, #238

  • 10 Мазно и Грозно нещо

    269 24 Отговор
    Без Референдум нема да мине! Мазните и Грозните също няма да минете!

    Коментиран от #131

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Жорж

    253 26 Отговор
    Ако не беше станало,каквото е станало на 3 март,как щяха да се случат събитията от 6 и 22 септември?
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Последния Софиянец

    262 26 Отговор
    За този помак на снимката 3 ти март не означава нищо.
  • 16 Галфон

    294 26 Отговор
    Това правителство трябва да се маха на момента , страшно много навредиха на България тези безродници захранвани от “ Америка за България “ и посолствоТО.
  • 17 скоро,скоро!!!

    176 16 Отговор
    този що изгрухтя!!!
  • 18 K рррви

    243 18 Отговор
    Утре така ще ви убеждават и за Левски, СЪЩИТЕ!!!
  • 19 Майедонски историчар

    13 112 Отговор
    Българската държава през късното средновековие, всъщност е Румъния.
  • 20 Българският народ

    215 17 Отговор
    тачи тази дата. А ти можеш да се изнасяш в САЩ.
  • 21 Така е

    235 12 Отговор
    Свети Валентин и Хелоуйн означават обаче.. от къде ги изнамират тия подлоги антибългарски предатели продажници
  • 22 оня с коня

    192 13 Отговор
    знаем че твоя празник е 2 февруари!!!
  • 23 Ти си еничар

    170 17 Отговор
    искаш България да е част от Турция.
  • 24 Айде

    154 12 Отговор
    Почнаха правилните новини за900000 долара
  • 25 Ще приемат

    178 19 Отговор
    4 юли за наш празник тия продажници! Ако го нямаше символичния 3 март ,нямаше да има ни 6 ,ни 22 септември! Все още заплахата за териториалната цялост на България идва от юг !
  • 26 Платен боклук на

    173 14 Отговор
    Сорос. Пепедебейски лизач на газа на Доган.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 малиии

    161 12 Отговор
    Вижте му на тоя очите...Такива като него, все гледат надолу като говорят. Другите пък , дето са от тая партида, гледат напред , но с безизразни очи...Не разбрахте, че на българите с повтаряне , мозъците не можете да промиете.
  • 29 Българин

    156 11 Отговор
    "Имаме нужда от промяна в законодателството, приемане на Истанбулската конвенция и осмисляне на дълбочината на проблема, който е видим." И този взе да говори за приемане на Истанбулската. А защо такива не биват съдени след като искат приемането на акт, който е обявен за противоконституционен?

    Коментиран от #69

  • 30 Оги

    23 94 Отговор
    24. май никога не съм разбирал какво има да се празнува. И аз мога да седна и да напраскам някакви завъртулки за 15 минути и ето ти азбука. Да не говорим, че половината са изплагиатствани от гръцката.

    Коментиран от #142, #221, #273

  • 31 Такива като теб

    146 7 Отговор
    трябва да бъдат лишавани от гражданство. Гадни безродници.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 ежко

    142 8 Отговор
    Този платен тарикат, споменава ли,че разни НПО-та, пръкнали се незнайно от къде, ще се разпореждат с живота ви, а официалните власти само ще им съдействат!И не само това.Емисарите им ще имат статур на посланици -никакви проверки и оспорване на действията им!
    Апропо -там е заровено кучето!И за мен цялата тази работа не е ОК!
  • 34 Белене за теб

    114 11 Отговор
    турско помаче.
  • 35 Затвор за

    133 11 Отговор
    турските шпиони от ППДБ. Ристю и Киро са ходили на инструктаж за местните избори при Реджеп.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Даскал

    10 114 Отговор
    Прав е човека.В близкото бъдеще ще се поправи грешката.Човешко е да се греши.
  • 38 Пян_Гъ

    133 6 Отговор
    Жалко, че много колеги продават съвестта си на западни НПО-та за грантове и облаги (медийно присъствие, командировки, публикации). Аз лично имам донякъде критично отношение към Русия заради подкрепа на към сръбския и македонския шовинизъм, който е за наша сметка. Обаче това са си наши, семейни въпроси. Кой каквото ще да казва, помощта от Русия е вградена в историческите темели на Третата българска държава. Затова нихилизмът е вреден и обслужва интересите на западните безродници и неокомунисти.
  • 39 Съюз на Анти-Бандитските Сили

    103 7 Отговор
    Тц,тц,тц ! С такива елементи сме обречени на заличаване . Абе, каквото и ще да се е случило на 3-ти март, то щом като това е било твърде благоприятно на нас, защо да не я празнуваме тази дата ?

    Ако си русофоб, ами празнувай 3-март, като датата на която през 1918 г. Съветска Русия подписва мирния договор с България, Австро-Унгария и Германия, признавайки се за победена . ТОВА НЕ Е МАЛКО – ВЕЛИКА СИЛА Е ПОБЕДЕНА ОТ БЪЛГАРИЯ И ПРИЗНАВА ТОВА С ДОГОВОР .

    Ако си русофил празнивай 3-ти март 1878 г. – датата на Санстефанския Договор .

    Ако си българофил – празнувай и двата трети марта .

    И какво , ако приемем Инстанбулската конвенция, с какво тя от само себе си ще лиши проблема с престъпността? В нашия НК има пре-предостачно състави за всимки видове и родове насилия .

    Ами ние сме приели още от началото на 90-те години Конвенцията против жестокото, нечовешкото и унизителното отнасяне, пък като виждаме вече 34 години , но тези престъпления - жестокото, нечовешкото и унизителното отнасяне от страна както от само-синдикални бандити, така и от страна на самите управляващи към българския народ край нямат .
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 резервист

    102 5 Отговор
    Ти си просто един жалък подмазвач. От страх да не ти изстине мястото си способен да надрънкаш всякакви глупости, стига да стигне до ушите на ти знаеш кой. Засрами се!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Неведоми са пътищата рашистки

    18 97 Отговор
    Сан Стефанския договор си беше Задунайски и нямаше нищо общо с българите. Но за да бъде Сан Стефанска България води 5 войни ; и винаги, без изключение, рашките и пречиха да стане “Сан Стефанска”.

    Коментиран от #121, #137

  • 44 Политкоректен

    104 7 Отговор
    Ааайде, още един решил да поизкара някой и друг лев от темата. Пич, празнуваме това, че на 3-ти март за пръв път думата "България" се появява в официален документ след 5 века! Ами като се замислиш, не е малко. По това време държави като Чехия, Унгария и Полша не съществуват на картата. А ние вече си имаме държава. Знаеш ли колко други народи ни завиждат?
  • 45 ппп

    99 6 Отговор
    Болката на на това псевдо ентелегентче, е че ни е освободила от османско робство Русия. Защо не ни освободи Наполеон или Бисмарк, може би англия. Ако бяха, щяхме тях да славим, ама не са.
  • 46 Турция финансира ППДБ!

    60 7 Отговор
    ДПС изпадна в немилост след като българските турци гласуваха за кюрда! Реджеп заповядва на Киро и Ристю! Ще ни присъединяват към Турция, събудете се!

    Коментиран от #51

  • 47 Сашо

    11 80 Отговор
    Напълно е прав и го подкрепяме
  • 48 Това говедо

    79 9 Отговор
    Е за отнемане на българското гражданство но и това ще стане скоро
  • 49 Боруна Лом

    53 7 Отговор
    ДА ИЗГНИЕШ В МЪКИ АДСКИ!
  • 50 Йордан

    91 7 Отговор
    На 3 март България се е появила отново на картата на света, това нищо ли е? Егати историка, като нищо следващия
    път ще напише, че САЩ са ни освободили от турско иго, което не е иго, защото Вазов не е писал Под игото. Ако всички историци са като него, по добре да бяхме още част от Турция...

    Коментиран от #53, #65

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Сандо

    95 7 Отговор
    Тоя се изплю върху цялото българско образование!То наистина ли създава такива илитерати?
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Ето ги бе

    66 3 Отговор
    Историчарите и архиварите от СУ, които 40 г. при социализма мълчаха като .... сега изпълзяха на припека на демокрацията. Пак са си същите.
  • 55 фбр

    78 6 Отговор
    Ти не си историк , а просто ТЪПАНАР!
  • 56 Ама така е c0pосче

    81 7 Отговор
    Подарък е за императора... ако ги имаше тогава щеше да е за рождения ден на Баце или Шиши... това ли ти е проблема датата!!!
    А иначе за българският народ си е ден за освобождение от пет вековно османско иго и възстановяване на Българската държава липсваща 500 години от картата на света!!!
    Анадъмну аркадаш...
  • 57 737272723773

    82 7 Отговор
    Без 3 март ,нямаше да има 24май и особенно 6 септември или 22 септември и всички празници като цяло.Де ви е логичното мислене.Много ,много зле е вече образованието ,напълнихте го с безумия и лудост .Вкарвате в главите на хората само безумие и лудост.

    Коментиран от #62

  • 58 България

    76 8 Отговор

    До коментар #53 от "Абе йорданчо,":

    появява ли се на картата на света за първи път, след 5 вековно робство на трети Март или не? Да ти помогна, че като гледам как се гърчите, май голяма болка ще да е в това лазене за да си продадете история и минало на посолството!

    Коментиран от #71

  • 59 Поредният

    79 6 Отговор
    Платен тпк. Откъде изпълзяхте толкова много безродни и, бе. Следва псувня.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Кочо

    61 5 Отговор
    Ти прод@ж@@ко не означаваш нищо друго освен р@б по душа и лакействащ под@@@вач! Факти, давайте трибуна и на достойни българи освен на този и подобните му!

    Коментиран от #64

  • 62 Сандо

    61 5 Отговор

    До коментар #57 от "737272723773":

    Българското образование е вредно за българските деца.Хора,пазете децата си от българското образование,иначе ще стане като тоя велик историк!
  • 63 Тома

    75 6 Отговор
    Този бил историк.Аман от продажници и корумпета в тази държава
  • 64 Сандо

    53 4 Отговор

    До коментар #61 от "Кочо":

    Да,ама достойните българи нямат пари да плащат.А ония,освен пари,имат и печатница за пари!
  • 65 На 3 март

    19 52 Отговор

    До коментар #50 от "Йордан":

    Е подписан прелиминарен (предварителен) договор между Руската империя и Османската империя за подялба на България. Какво освобождение със зависимости към империите?

    Коментиран от #81

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 ВСЯКАКВИ НИЩОЖЕСТВА

    70 7 Отговор
    коментират по американските и содомитските телевизии колко лошо било, че Трети март е Национален празник на България.

    На 03.03.1878 г. е създадена нова държава на картата на Европа - ЦЕЛОКУПНАТА САН-СТЕФАНСКА БЪЛГАРИЯ!!!!

    Целокупната Сан-Стефанска България - ИДЕАЛ НА БЪЛГАРСКИТЕ ВЪЗРОЖДЕНЦИ И ЦЪРКОВНИ ПЪРВЕНЦИ НА БЪЛГАРИЯ - почти изцяло обхваща земите на Българската Екзархия от 1870 г.!

    Целокупната Сан-Стефанска България е създадена от братска Русия и по волята на Руския Император - Цар Освободител на българите от 500-годишното турско робство!

    Вечна слава на Цар Освободител Александър II !!!!

    Вечна слава на Руската имперска армия и на българските опълченци в състава на Руската имперска армия, под командата на руски офицери и под Самарското знаме, ушито от жителите на православния руски град Самара като подарък за българското опълчение!!!!

    Вечна почит пред паметта на загиналите на бойното поле, от рани, от измръзване и от тифната епидемия над 200 000 руски воини и 3500 български опълченци!

    Граф Игнатиев - пълномощник на император Александър II заедно с османския министър на външните работи подписват Сан-Стефанския мирен договор, който дава на Целокупна България от над 170 хиляди кв.км. излаз да две морета и включва ЦЯЛАТА ОСМАНСКА ОБЛАСТ ЗАПАДНА РУМЕЛИЯ = МАКЕДОНИЯ.
  • 68 Историка ман- аф

    47 4 Отговор
    Да слага феса..

    Коментиран от #141

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Проблема е c0pоснята

    56 5 Отговор
    е проблем че има русофили и русофоби , проблема е че има соросоиди някаква злокобна идеология която унищожава всичко добро и умно сътворено от хората. Ако не бъде преодоляна Соросоидната идеология ще погуби цивилизацията.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Патриот

    57 6 Отговор
    не им давайте трибуна на такива 3ти март е нац. празник и ще си остане кой сити че да решаваш .
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Съюз на Анти-Бандитските Сили

    40 5 Отговор

    До коментар #60 от "ВСЯКАКВИ НИЩОЖЕСТВА":

    И какво , ако приемем Инстанбулската конвенция, с какво тя от само себе си ще реши проблема с престъпността? В нашия НК има пре-предостачно състави за всички видове и родове насилия .

    Ами ние сме приели още от началото на 90-те години Конвенцията против жестокото, нечовешкото и унизителното отнасяне, пък като виждаме вече 34 години , то тези престъпления - жестокото, нечовешкото и унизителното отнасяне от страна както от само-синдикални бандити, така и от страна на самите управляващи към българския народ край нямат .
  • 75 Мишел

    56 5 Отговор
    Без 3 март трите упоменати от историка важни дати щяха да са най обикновени дни в Балканския вилает.
  • 76 Редник

    61 8 Отговор
    Този юнак разпространява фалшиви новини. Трябва да му се наложи глоба. 3 март е и ще остане Национален празник!
  • 77 ТрампЛин

    15 62 Отговор
    Още колко Историци и учени трябва да повторят Истината за 3 март, за да стигне тя до междуушието на копейките? Още колко Историци трябва да повторят Истината за руската окупация на 9 септември, за да стигне тя до вакуума в чугунените глави?

    Коментиран от #301

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 любител

    33 4 Отговор
    хахаха има един виц за един съдия. при теб е същото ти историк ли си или мъдорик. хахаха.

    Коментиран от #82

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 любител

    48 4 Отговор

    До коментар #65 от "На 3 март":

    само не разбрах галф-н такъв каво е взела от българските земи русия.

    Коментиран от #85

  • 82 Странно чувство за хумор

    12 2 Отговор

    До коментар #79 от "любител":

    Щом се смееш на собсвините си тъпизми!

    Коментиран от #86

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Факти

    50 4 Отговор
    Историк - предател !
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 любител

    36 3 Отговор

    До коментар #82 от "Странно чувство за хумор":

    не са мои а народни към народ на който ти явно не принадлежиш.сложи си феса и продължавай така. хахаха.

    Коментиран от #87

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 любител

    36 6 Отговор
    отговори какво е взела русия това те питам а не какво решават тези които и сега ни мразят.

    Коментиран от #93

  • 90 Леля Гошо

    49 4 Отговор
    Този като е историк да каже какво точно е станало на 24ти май и кога е станало, че да знаем кога празнуваме кръгла годишнина.

    Коментиран от #102

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 любител

    44 3 Отговор

    До коментар #87 от "Странно чувство за хумор":

    явно ти си с фесче щом плюеш по тези които са ни освободили поне ние да не сме с потури.

    Коментиран от #95

  • 93 любител на какво

    5 37 Отговор

    До коментар #89 от "любител":

    Чети не ползвай опорки и ще разбереш че руснака не е искал друга голяма славянска държава за да може да доминира.
  • 94 Я, пак помисли!

    53 6 Отговор
    Историк си бил, викаш... За рождения ден на Александър Втори, викаш...
    Според Wikipedia, този Александър Втори е роден на 17 април 1818 г. (стар стил). Както и да го смяташ не излиза 3 март.

    Стига сте се променяли историята както ви е угодно. Празника е наш!
    4 юли да си го празнува който иска! Казах!

    Коментиран от #97

  • 95 Абе любителчо

    4 35 Отговор

    До коментар #92 от "любител":

    Какво освобождение те гони?
  • 96 С двеста

    41 4 Отговор
    Я па я! От кога историчари от СУ станаха експерти по цветнодъговите проблеми? Сутринта пък един друг пухкавелен историчар го даваше експерт по местните избори
    . Ма тия исторчиари големи всичкознайковец бре! Пък се смеем на македонските историчари , а нашите поплювковци ги минават с 200.
  • 97 ТрампЛин

    3 29 Отговор

    До коментар #94 от "Я, пак помисли!":

    Според теб трябваше да изчакат още две седмици за да му поднесат подаръка?
  • 98 ГеювИ

    39 6 Отговор
    Като не означава нищо за тебе слагай си фес или чалма и бегом към Турция Продажник!
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Светложар Зелев

    31 4 Отговор
    Те ме накараха така та кажа.Те.Насила пари ми бутаха.
  • 102 Дика

    16 2 Отговор

    До коментар #90 от "Леля Гошо":

    Докато не станеш чичо, няма да разбереш
  • 103 Диамантената ръка

    10 35 Отговор
    Тия дето много са за трети март, щото било освобождение, ами на 26.10.1185г. сме се освободили от византийско робство и то без руснаци, така че що да не е тогава?

    Коментиран от #105

  • 104 22 септември 1908 година

    12 30 Отговор
    Независимостта на България стози акт българската държава отхвърля политическата и финансовата си зависимост от Османската и Руската империи. Тогава настъпва жадуваната свобода.

    Коментиран от #106

  • 105 ТрампЛин

    5 19 Отговор

    До коментар #103 от "Диамантената ръка":

    Точно така! Без тази дата Нямаше да има 3 март!!!
  • 106 ТрампЛин

    11 10 Отговор

    До коментар #104 от "22 септември 1908 година":

    Най-голямото постижение на Българския Народ постигнато без чужда помощ! Истински повод да бъдем горди!

    Коментиран от #112

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Така е

    25 7 Отговор

    До коментар #71 от "Пак те е ударило слънчо":

    Всеки зарзават продал се като марула на националните предатели на България ПП, ДБ и ГЕРб, е все пред нечий дюкян! Съдбата на марулата!
  • 110 Бок Лук

    32 6 Отговор
    Този е историк, колкото меди е хидроинженер. Може дори да са на обща хранилка
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Тапа Нар

    15 3 Отговор

    До коментар #106 от "ТрампЛин":

    Пич, опитите ти за тролелък са толкова калпави, че ни става жал да ти гледаме мъките. Вземи се скрий някъде

    Коментиран от #128, #130

  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 кокорчо

    31 3 Отговор
    ПЪЛЕН ТЪ..ПА..К ИЗМИСЛЕН ИСТОРИК ТОЗИ СА МУ ДИКТУВАЛИ ИЗТОРИЯТА ОТ КОЗЯК
  • 116 да питам:

    17 3 Отговор

    До коментар #80 от "Агата Кристи":

    Първо да кажеш и да е ясно теб кой те направи и възпита, да не е някоя ага...та
  • 117 старшината

    29 3 Отговор
    Каква история си учил и по какво книги не е ясно, напразно са те назначили на такъв пост, библиотекар, поне една книга да беше прочел, жалко!
  • 118 ТО Е БИОГРАФИЯТА МУ

    11 6 Отговор
    Биография и творчество
    Роден е през 1974 г. в Ямбол. Завършва математическа гимназия. Следва история в Софийския университет и корпоративен мениджмънт в Оупън юнивърсити, Лондон.

    Съучредител е на фондация „Елизабет Костова“1 и главен редактор на първите 6 броя на сп. „Гранта“ – България2.

    Светлозар Желев е работил в издателствата „Сиела“ и „Колибри“ – в първото за 15 години, от които 9 е главен редактор.3

    Член на Управителния съвет на Фондация „Програма Достъп до информация“ (декември 2006 – март 2013).456 както и на Обществения съвет към министъра на културата на Република България (от 2014).7

    Член на Обществения съвет на Националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий“ (от декември 2017).89

    От създаването му през 2015 г.10111213 до октомври 2016 г. е директор на Националния център за книгата към НДК.1415

    От лятото на 2017 г. е участник в създаването и редактор на отдел „Литература“ в списанието за изкуство и култура „Артизанин“.16

    От февруари 2018 г. до лятото на 2019 г. работи в Българската национална телевизия.17 От септември 2018 г. е водещ на рубриката „Литературен гид“ в рамките на предаването „Библиотеката“ по БНТ.

    Коментиран от #133, #135, #194, #302

  • 119 Меси

    24 4 Отговор
    Този е историк колкото съм футболист. Хаха
  • 120 Тон

    35 2 Отговор
    Такава бясна омраза срещу всичко българско срещу ,нашите ценности,култура, традиции ,символи и история никога не е имало, просто адът с цялата си гнус се отприщи срещу нас,повече никакво робство,трябва да се защитим!

    Коментиран от #146

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 ССС

    39 4 Отговор
    Мисля, ще се съгласим, че самия император не тръгнал на война заради кафевите очи на българите. Ясно е, че има и гео-политически мотиви. Да кажем, че и редовните войски са тръгнали без желание, по команда. Ама същия тоя пухчо би трябвало по-добре от нас да знае броя на доброволците, включили се в тая война. Да знае също и националностите на тия доброволци. Щото са оставили къщи, ниви, жени, деца, и са тръгнали да освобождават братята си християни. И колко от тях не са се върнали при децата си? ТОВА МАЛКО ЛИ Е, пухчо? Ако другото не ти изнася, поне това можем да почетем. Тези жертви са в основата, на която се изгражда бъдещата държава България. И бъдещите събития на 6 и 22 септември. А след тия му изказвания, май няма основание да празнува 24 май. Даже би трябвало да му се търси отговорност. Пък ако получи и присъда, щом като така лесно се навежда по принцип, да стане "подарък" на някой затворнически тартор.
  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 зелю

    34 3 Отговор
    ДОБРЕ СЕ Е НАКЛАЛ ОТ ТЕЗИ ФОНДАЦИИ
  • 126 да питам:

    34 5 Отговор
    А ако беше ни освободил от османка зависимост САЩ, какво правим?
    Може би някак трудно щеше да бъде обсъждана тази тема!
    Много Кириак Стефчов - ци се пръкнаха!
  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 бокоБРАВО КИРОАЛОООХЕРКОВ Е СВОБОДЕН КОЛ

    22 2 Отговор

    До коментар #10 от "Мазно и Грозно нещо":

    АЛООО РЕФЕРЕНДУМА ЩЕ С АК 47 ..АКО СИ МИСЛЯТ ЧЕ ЧЕНГЕТАТА ЩЕ ГИ ОПАЗЯТ ОТ НАРОДНАТА ЛЮБОВ ????
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Все на копанята

    38 3 Отговор

    До коментар #118 от "ТО Е БИОГРАФИЯТА МУ":

    Е, това е биография на национален паразит . Все на държавната копаня .Някакъв труд, книга да е написал ?
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Ген. Гурко

    34 3 Отговор
    Запомнете името на този еврошопар,
  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Ха ха ха

    23 2 Отговор

    До коментар #68 от "Историка ман- аф":

    по вероятно е да е мазен велосипеден орган с анален разширител.от най-дебелите.
  • 142 Любен

    18 2 Отговор

    До коментар #30 от "Оги":

    За съжаление и простите хора имат право на мнение.
  • 143 Ива

    26 3 Отговор
    Поредният "историк".
  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Кольо

    23 6 Отговор
    Кюрдите в момента чакат някой империя да им спретне техния 3 март. Обаче не са случили тъй като САЩ са империя без интереси.
  • 146 Асфсадфа

    22 4 Отговор

    До коментар #120 от "Тон":

    Не може да се защитим господинчо понеже всичките тия овци дето са останали в Бг - то говорят колко хубаво е на запад и ФАЩ и искат да се сравняват със запада. Толкова са програмирани вече, че изобщо не знаят че всичко анти - българско за което говориш ти идва и се прави само от ФАЩ и запада. И това става не само у нас де. Наще си имат големи проблеми с Рашата. А през тва време ония ще ни унищожат. Сеш се
  • 147 Съдията Дред

    28 2 Отговор
    Предлагам датата 13 юли, решенията на Берлинския конгрес от 1978 година, когато евроатлантическите ни партньори ни освобождават от Македония, Беломорието и Тракия , и ги връщат на Османската империя
  • 148 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Чичо Сталин

    30 4 Отговор
    Поредното продажно мекере.
  • 151 АРЕС

    24 2 Отговор
    КРЕ---ТЕН с физиономия на направен в не правилния отво..
  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 УЙКО -КАЛЕКО

    32 2 Отговор
    АЗ НЕ РАЗБИРАМ ЗАЩО ТОЗИ ИСТОРИК НЕ СПОМЕНАВА ,ЧЕ 3-ТИ МАРТ СЕ ПРАЗНУВА В БЪЛГАРИЯ НЕПОСРЕДСТВЕНО СЛЕД 1878Г.И Е БИЛ ИЗМЕЖДУ НАЙ ВАЖНИТЕ ДЪРЖАВНИ(АКО НЕ И НАЙ ВАЖНИЯТ) ПРАЗНИЦИ ДО 1944 Г,.ИЗМЕСТВА ГО 9-ТИ СЕПТЕМВРИ ПО ОСЕЗАЕМИ ПРИЧИНИ.АМАН ОТ ИСТОРИЦИ ПЛАТЕНИ.ДОСТА СЕ ИЗПРИКАЗВА ПО ТЕМАТА ЗА НАЦ ПРАЗНИК НА СТРАНАТА НИ.МОЖЕ БИ Е НАЛОЖИТЕЛНО ДА СЕ ПРОВЕДЕ РЕФЕРЕНДУМ ПО ТОЗИ ВЪПРОС И ДА СЕ СЛОЖИ КАРАЙ НА ЕДНА ПОЛЕМИКА КОЯТО РАЗДЕЛЯ НАРОДА НИ.ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ ВЪОБЩЕ НЕ Е УМЕСТНО ЗАЩТО МОЖЕ ДА ДОЙДЕ НОВО МНОЗИНСТВО КОЕТО ДА РЕШИ ДА ПРОМЕНИ ИЛИ ЗАМЕНИ ДАТИТЕ (3-ТИ МАРТ ИЛИ 24-ТИ МАЙ)
  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 163 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 166 Констатация

    31 3 Отговор
    Никъв историк не е този, а обикновен гъзолиз.ц и антибългарин.
  • 167 Путин

    31 5 Отговор
    Нещастни. Долен. За. Колко. Се. Продаде. Мръсен. Чифутчия. От. Кое. Посолство. Ти. Наредиха. Да. Говориш. Тези. Глупостите.
  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 170 Админееее

    19 5 Отговор
    Мазен продажен задн.к....
  • 171 УЙКО -КАЛЕКО

    31 4 Отговор
    МНОГО СИЛНО ИЗКАЗВАНЕ ОТ ИСТОРИК.,,ТРЕТИ МАРТ НЕ ОЗНАЧАВА НИЩО В ЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ,,ИЛИ СА МУ ПЛАТИЛИ МНОГО ЗА ДА НАПИШЕ ТОВА ИЛИ Е ИСТОРИК КОЛКОТО АЗ СЪМ КОСМОНАВТ НАПРИМЕР.. НАПРОТИВ ГОСПОДИН ИСТОРИК С ПОДПИСВАНЕТО НА ДОГОВОРА ОТ 3-ТИ МАРТ ЗА ПЪРВИ ПЪТ ОТ 1396 ГОД ((НАДЯВАМ СЕ КАТО ИСТОРИК ЗНАЕТЕ КАКВО СЕ Е СЛУЧИЛО ТОГАВА), В МЕЖДУНАРОДЕН ДОКУМЕНТ СЕ СПОМЕНАВА ЗА ОСНОВАВАНЕ НА БЪЛГАРСКО КНЯЖЕСТВО СЪС СОБСТВЕНО ХРИСТЯНСКО ПРАВИТЕЛСТВО АРМИЯ ПОЛИЦИЯ И Т.Н. МАКАР И НЕСПОЛУЧЛИВ ДОГОВОР ТОВА ПОСТАВЯ НАЧАЛОТО НА ФОРМИРАНЕТО НА ТРЕТАТА БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА И ВЕЛИКИТЕ СИЛИ(ОСОБЕНО АНГЛИЯ И ФРАНЦИЯ ) НЕ МОГАТ С ЛЕСНА РЪКА ДА ИГНОРИРАТ БЪЛГАРСКИЯТ ВЪПРОС КАКТО СА ГО ПРАВИЛИ В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ПОЧТИ ДВА ВЕКА,Е ПРЕЗ 1919 ГОДИНА(АНГЛИЯ И ФРАНЦИЯ) ВСЕ ПАК НИ ГО ВРЪЩАТ НО ТОВА Е ДРУГА ТЕМА
  • 172 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 173 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 174 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 175 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 176 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 177 Ихааа

    32 4 Отговор

    До коментар #132 от "Нещо по въпроса?":

    За колко гранта си плюете на чест и достойнство? На 3-ти Март, България се появява на картата на света за първи път, след 5 века! От колкото кладенеца да вадиш война, Това са фактите! Затова ходи прав, а не лази!
  • 178 Жжжщ

    22 4 Отговор
    Вече не обръщаме внимание на дебили.
  • 179 Светулка

    22 3 Отговор
    Много станахте историците всека коза за своя край дърпа.
  • 180 Стоян

    31 2 Отговор
    Само като му видите физиономията и се разбира, че е на хранилка към някоеСороско НПО а сигурно е игендер
  • 181 Любо

    29 2 Отговор
    Още един изтрещял америкопоклонник. Нямам думи.
  • 182 Любо

    24 2 Отговор

    До коментар #4 от "Точно":

    Топчо говорим за Българската история, не за американската или канадска.
  • 183 Да, да

    22 1 Отговор
    Поредната непеошка(на НПО хранилка) плюеща по всичко свято за България.
  • 184 Да, да

    25 2 Отговор
    Очаквам скоро за национален празник да бъде предложена свещената за всички евроатлантици дата 2-ри февруари. А може и датата на подписването на Ньойскя договор.

    Коментиран от #219

  • 185 Истинският

    21 2 Отговор
    Светлозарееееее.... Ако не беше смешен, не би бил толкова жалък. Има един истински историк в България и това е Иван Тренев!
  • 186 Сторгозия

    30 2 Отговор
    Това дебело прасе е срам и позор за всички историци в България . От две години не гледам и слушам българските новини.Само промиване на мозъци.Но май нещо не им се получава.За мене 3 Март винаги ще бъде национален празник .

    Коментиран от #236

  • 187 Случайно прочел

    21 2 Отговор
    Тогава да се сърдим и на западна Европа! Защо плюваме руския цар за неща от преди 150 години!? Както се казва и тези и онези са маскари! А ние като примерни атлантици ,се надпреварваме да се харесаме на новите господари!
  • 188 Александар Николов

    21 2 Отговор
    Незнам какъв историк е но факта че българия е свободна и вече съществува като нация и народ трябва да съществува и ден които трябва да се отпразнува и да ни напомня че сме свободен народ а бес русия още щяхме да бъдем рая както доскоро ни наричаха а сега плащтат на историци за да ни направят отново роби .........
  • 189 Оня

    20 2 Отговор
    Боклуците нямате свършване, но така ни се пада. След като е по-важно да идем на морето вместо да си защитим Родината от тези боклуци така ще бъде.
  • 190 Анонимен

    27 2 Отговор
    Ти не означаваш нищо, господин историк. Трети март е в сърцата на българите с изключение на Кириак Стефчовците като теб. Как може загиналите опълченци и руски войници да не значат нищо. Това, което твърдиш е долно, защото знаеш че не е вярно. Разбирам тези, които не са осведомени, но историк да лъже за да си заработи сребърниците си е много долно.
  • 191 Водолей

    6 26 Отговор
    3 МАРТ НЕ Е В СЪРЦАТА НА ВСИЧКИ Бълтари а е в сърцата на всички рософили от миналото който ни го насадиха.а сегашните са техни наследници.

    Коментиран от #209, #222

  • 192 бай Иван

    21 2 Отговор
    На този малоумник му е по скъпа Инстанбулската конвенция от кръвта на загиналите за освобождението на България. Нямам думи до какво падение може да стигне човек. Директор на националния център на книгата в НДК. Как въобще такъв човек е стигнал този пост?

    Коментиран от #234

  • 193 Хусар

    20 2 Отговор
    Айде още един велик историк.Абе ако не беше 3 март какъв 6 и22 за 24 пък въобще.
  • 194 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 195 Ббб2

    14 2 Отговор
    Тоя,като оня санитар от Базел и Ушевия от Канада..винаги подръка и винаги готови
  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 198 Гражданин

    24 2 Отговор
    Не те ли е срам ,безродник...чак пък и историк се извъди...къде я учи тази история...сигурно в Анадола!?
  • 199 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 200 111

    25 1 Отговор
    Къде ги намират тия недоучили малоумници, бе? Че и трибуна му дават.
  • 201 Го го

    22 3 Отговор
    Значи ще преименуваме ул.Граф Игнатиев на ул.Херо Мустафа ясно.

    Коментиран от #211

  • 202 123

    20 3 Отговор
    Ако нямаше 3 март сега шефа ти щеше да е Р.Т.Ердоган.
    Жалки продажници
  • 203 123

    18 2 Отговор
    Ако нямаше 3 март сега шефа ти щеше да е Р.Т.Ердоган.
    Жалки продажници
  • 204 И така

    19 1 Отговор
    Какви мекотели и майцепродавци! Отврат!
  • 205 Асен В. Кирил П .Ген Атанасов. Христо И.

    13 1 Отговор
    Премахване изцяло 3март ние искаме да сме Роби .Бели Негри ще сложим 28 май 1453г.

    Коментиран от #232

  • 206 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 207 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 208 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 209 Абе ЦЪРВУЛ

    23 1 Отговор

    До коментар #191 от "Водолей":

    Ти знаеш ли паметника на Шипка какво символизира и защо е на това място. Чувал ли си за Шипченската епопея, чел ли си изобщо нещо написано от патриарха на българската литература?

    Коментиран от #212

  • 210 Дедовия

    17 1 Отговор
    Да, а пък този "експерт" явно иска да е нещо в българската история! Простотиите продължават, но се и задълбочават.
  • 211 Роко

    1 16 Отговор

    До коментар #201 от "Го го":

    Приятелю ако се запознаеш с житието битието на граф Игнатиев едва ли ще ти се стори толкова лоша идея преименуването на улицата. Той е краен туркофил който неистово мрази българите и всичко българско.
  • 212 Роко

    3 20 Отговор

    До коментар #209 от "Абе ЦЪРВУЛ":

    Какво общо има паметника на Шипка с измислената дата 3 март? Паметника на Шипка символизира героизма на българските опълченци спасили руската армия от поредния й разгром и така извоювали свободата на отечеството. Единственото събитие в българската история случило се на 3 март е подписването на Брест-литовския мирен договор. Сан Стефанския "договор" (в кавички е защото като договор не струва и хартията на която е написан когато е РАЗРЕШЕНО на Русия да воюва то е с условието че няма правото да подписва нищо) е подписан на 19 февруари не на 3 март и няма никакво отношение към българската държава. България е създадена едва няколко месеца по - късно след Берлинския конгрес след него започва изтеглянето на турската армия от земите на новосъздадената държава.

    Коментиран от #288

  • 213 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 214 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 215 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 216 Роко

    2 15 Отговор

    До коментар #9 от "гейЛордчо":

    Приятелю и какво събитие се е случило на 3 март? За теб и другите необразовани срещата на рахат лукум между турците и руснаците туркофили в Сан Стефано се е случила на 19 февруари (не че има нещо общо с историята на България)
  • 217 Доротея

    14 3 Отговор
    Политкоректност на конвейр! Паметника да се премести до Руската черква, където да се обособи Кът на русофилите и да не замърсява повече центъра на столицата! От Шипка да се премахне украинския войник и там да остане само Българският опълченец! Свищов покрай реката доста камънак има за почистване и на негово място да се поставят лъскави пастмасови табла, с Регламентите на ЕС! Панорамата Плевен - на търг, спечелен от фирма Бостанбаш, която да облагороди и най вече осъвремени пейзажа!

    Коментиран от #253

  • 218 Гого

    13 0 Отговор
    "Голям" историк е явно
  • 219 Бивш канадец

    13 1 Отговор

    До коментар #184 от "Да, да":

    Втори февруари отдавна не е актуален. Евроатлантическата нова дата е 08.08 - защото осмицата е с две дупки!
  • 220 Бай Митко

    17 2 Отговор
    Не се мотайте, а направо приемете "4 ЮЛИ" за национален празник и "ДЕН НА НЕЗАВИСИМОСТТА". Направете го и повече да не се напъвате и вадите смехотворни доводи.

    Коментиран от #229

  • 221 Баща

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Оги":

    Що ли направих такава завъртулка като теб.

    Коментиран от #223

  • 222 ами

    10 0 Отговор

    До коментар #191 от "Водолей":

    втвоето сърце грее сигурно някой друг сребърник, от онези другите!
  • 223 Точен

    3 7 Отговор

    До коментар #221 от "Баща":

    Между другото кирилицата наистина е гръцка /по-точно елинска/ азбука от елинистичната епоха - 3-1 в. пр.Хр. Друг е въпросът, че гърците не пишат с опростени очертания, но нашите книжовници са се усетили и за удобство на народа са наложили като българска азбука гръцкото унциално /заглавно /писмо. Чети, говедарче.
  • 224 Анонимен

    14 1 Отговор
    Дали като приемем Истамбулската конвенция нещата ще се променят? Или жените и мъжете повече ще страдат? А дали ако сменим 3 март с 24 май ще бъдем по-свободни и равноправни? Остана и Левски да ни отнемете!!!!!!!!
  • 225 Наблюдател

    6 5 Отговор
    Неграмотните са пълни с мнения. Акъл и знания липсват, но мнения - колкото щеш.
  • 226 Момчил

    16 1 Отговор
    Означава много,б.клук такъв. Означава освобождаване от дивашката турска гнет,робство и изостаналост във всяко едно отношение. Само да напомня на този за какъв г...цид става дума - когато падаме под турско робство населението на българите е малко над 3 милиона. След 5 века при Освобождението отново сме малко над 3 милиона при положение ,че хората са имали по безброй деца. Испания се е увеличила зацаъшия период 10-11 пъти, Франция също и т.н. Най-големият г...цид в българската история е това.
  • 227 Патурко

    4 9 Отговор

    До коментар #5 от "Весо":

    Уважаеми Весо, референдуми се провеждат в държави, чийто население има над средния IQ, а не като теб и 90% от псевдопатриотете родоотстъпници тъдява!

    Коментиран от #239

  • 228 Трезвомислещ

    12 2 Отговор
    Това нещо мисли ли преди да бръщолеви?
    Бил историк?
    Постигна секунда слава, като публично се изложи!
  • 229 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 230 Гост

    10 2 Отговор
    Една стара поговорка казва: "На празна плевня керемиди не й трябват". Погледнете главата на този исТерик, пардон "историк"
  • 231 Трезвомислещ

    11 1 Отговор
    Ъв корс!
    Само така след това ще можем да демонтираме монумента в прослава на краварските убийци, който стърчи на Козяк.
  • 232 Гост

    13 1 Отговор

    До коментар #205 от "Асен В. Кирил П .Ген Атанасов. Христо И.":

    Щом умнокрасивите не искат денят на Освобождението на България от турско да е наш национален празник, нека обявят за такъв денят на Окончателното Падане на България под турско. ДПС сигурно няма да имат нищо против и ще помогнат да влезе в Конституцията, която сглобената коалиция сега усилено ремонтира.

    Коментиран от #264

  • 233 Моряка

    11 1 Отговор

    До коментар #208 от "ЯкошибаЦицибара":

    Съгласен съм с колегата.Щом по един сигннал от Козяк тези майкопродавци продадоха и най святото- Ппразника на Освобождението и признателността към Освободителите,лечението наистина е АК- 7.62.Но кой ще ги трепе- щатовете за трепачи в затворите отдавна са закрити.Може би внос?Заплащане във валута?Или обява за желаещи.Боя се,че в последния случай мераклиите ще са прекалено много и няма да искат заплащане.
  • 234 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 235 Мария

    12 2 Отговор
    Какъв историк сте Вие?
    Вие сте национален предател.

    Коментиран от #247

  • 236 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #186 от "Сторгозия":

    Дебел е защото на хранилките на Сорос у нас хранят много добре, но искат от хрантутниците да поругават и изопачават българската история и разни други гадости.
  • 237 Куха

    12 2 Отговор
    лейка кръстил се историк дава политически коректно интервю спонсорирано от козяците. Наздраве г-н Историчар. Така я четат историята северняците около Вардуро. Емигрирай.
  • 238 Божидар

    6 7 Отговор

    До коментар #9 от "гейЛордчо":

    Не е лошо да се прочете текстът и да се осмисли какво се казва в него преди да се коментира.
  • 239 Пурко

    13 0 Отговор

    До коментар #227 от "Патурко":

    Селски, бягай да пасеш овцете на село и не се прави на много умен, тъдява!
  • 240 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 241 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 242 Така мисля

    13 3 Отговор
    Историческата наука си почива в главата на този човек. Дали може да му се помогне?

    Коментиран от #245

  • 243 Ами

    9 2 Отговор
    Преда телите да направят хелоуин за национален празник че да си седнат на з а д н и ц и т е
  • 244 Никой

    2 16 Отговор
    Това не е четиво за русофилски кратуни. Това е за нормални хора които искат да научат нещо за историятана РБ. Има ли подписан Сан Стефанския договор на български между Османската и Руската империи ? Има ли ? Русофила има само една мозъчна гънка.

    Коментиран от #290

  • 245 Моряка

    11 1 Отговор

    До коментар #242 от "Така мисля":

    Може да му се помогне,разбира се.С пет килограмов чук.Чудесна гола глава.За подстрекателство против държавността.И развращаване на подрастващите.
  • 246 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 247 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 248 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 249 тоя охранен глиган ли ще

    8 1 Отговор
    Определя истината в историята или загиналите хиляди за да се появи на картата българия
  • 250 Еко

    10 1 Отговор
    Ти ли означаваш нещо за историята БЕ
  • 251 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 252 Хайдут Велко

    7 0 Отговор
    Къде беше дедо ти като хадутувахме!
  • 253 да питам:

    4 1 Отговор

    До коментар #217 от "Доротея":

    а твоето место къде е?
  • 254 Направо

    19 1 Отговор
    Национален предател. Ако, нямаше Трети март, нямаше да има и България. Къде са били любимите ти американци, англичани и французи по това време да проливат кръв за българския народ. Без тази дата България нямаше да има никакви празници. Продажни нещастници, затриващи българската история, подкрепяни от медии и НПО.
  • 255 Дивергент

    16 1 Отговор
    Още един "историк", който ще сменя историята ни се натрапва от "свободните" медии.
  • 256 Сашо

    15 1 Отговор
    Продължавайте да ни обеждавате ,че 3 Март е нищо!Вие били ли сте в училище еничари?
  • 257 Кара Ибраим

    2 7 Отговор
    3ти Март е договор-подарък програма на шахматната дъска между двама съвипускници от тогавашната Военна Академия,Осман паша и Гурко,ако не ме лъже паметта.Та това е ,ние сме подарък на руският цар тогава и сега за рожденият ден.Доказано и Документирано.Нямада пишем история.Тя е една!
  • 258 Любомир

    12 2 Отговор
    Върни си дипломата,негодник.
  • 259 Коментар

    14 2 Отговор
    Отвратително изказване!Това е гавра с дедите ни!
  • 260 Митев

    11 3 Отговор
    Този наш измислен,псевдо историк да си завре дипломата в най тъмното интимно място.....
  • 261 Бай Пеши

    11 3 Отговор
    Колко ти платиха бе безродник дебел .
  • 262 Нашите

    10 3 Отговор
    Аман от такива историци,п..ли !
  • 263 България над всичко

    4 3 Отговор
    Това е истината! 150 години руско-еврейски манипулации. Прескачаме от Империя в Империя,а днес ще ни правят щат ..
  • 264 Роко

    1 4 Отговор

    До коментар #232 от "Гост":

    Приятелю какво общо има датата 3 март с освобождението на България от турска власт? Повтарям за необразованите въпросния "договор" е подписан на 19 февруари 1878 година. Но той няма абсолютно нищо общо с България която е създадена с решение на Берлинския конгрес. Там е приет РУСКИЯ вариант за България ( в Райхщад през юни 1876 година Русия и Австо-Унгария се разбират чи: НЯМА ДА ДОПУСНАТ СЪЗДАВАНЕ НА ГОЛЯМА СЛАВЯНСКА ДЪРЖАВА и че създадената държава ще бъде разделена на две части КНЯЖЕСТВО БЪЛГАРИЯ И ИЗТОЧНА РУМЕЛИЯ има и още точки но те не засягат България). След приключването на Берлинския конгрес и двете цели са постигнати. Така че приятелю ако държиш да празнуваш създаването на третата българска държава то правилната дата е 13 юли (на 13 юли 1878 година е подписан Берлинския договор с който е създадена българската държава)
  • 265 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 266 Реалист 1

    7 2 Отговор
    На всякъде се напълни с дебили и дървени философи, които се чудят как да блеснат с някоя тъпотия.

    Коментиран от #267

  • 267 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 268 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 269 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 270 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 271 Иван Радоев

    9 0 Отговор
    Това не е историк, а иб.ик
  • 272 Джуджето хаяско

    10 0 Отговор
    Предлагам втори февруари за национален празник на всички български политици и политически анализатори, социолози, всякакви .....лози и естествено историци. Четете "вести" в тоалетната много помага....
  • 273 Джуджето хаяско

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Оги":

    Да надраскаш няколко завъртулки можеш и сега си ги надраскал без никакъв смисълл...
  • 274 Ганьо

    7 0 Отговор
    Какво ли не правят парите,дори и да не са много все пак си е келепир.Искам само да попитам автора какво ще каже да се присъединим към Северна Македония ще си имаме нова столица , че в София и без това е много гъсто ,малко ще променим кирилицата и готово в Брюксел ще са доволни.
  • 275 Ганьо

    6 0 Отговор
    И браво на РОКО много знае за историята на създаването на България,само забрави за Сан Стефанския договор,а19 февруари е 3 март по новия календар
  • 276 Един българин

    12 0 Отговор
    Знаеш ли колко жертвите които руснаците дават през войната за тази дата ,а соросоид продажен?! Защо не идеш ти или не изпратиш децата си на фронта на Украйна?! Или в Нигер,за "демократичните ценности"...." Международните правила".......на твоите рушизирани куратори от запад?!....изменник....кой би ти дал иначе трибуна?!?!?!
  • 277 Иванов

    9 0 Отговор
    Не знам що за историк си, но явно си много добре платен, за да дрънкаш глупости! Я опасни повече, 24 май, точно какво е? Празника на Св. Кирил и Методий е 11.май! Моля, не бъркайте датите! А 24.май....ден на ...на какво точно? На писмеността ни, или на образованието ни, моето е стигнало дъното?!.
  • 278 Кирчев

    10 1 Отговор
    На този сигурно са му дали доста пари да говори такива тъпотий
  • 279 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 280 Мп1234

    6 0 Отговор
    За Мъртвите души наистина нищо не означава.
  • 281 Позор!!!😟😟😟😟😟😟😟

    2 2 Отговор
    Не искам да съм българин!!!
  • 282 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 283 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 284 Българин

    7 0 Отговор
    Безродник!
  • 285 Николай

    5 0 Отговор
    Кой си ти беее Колко Пари ти дадоха за да говориш така от такива като теб затова България е така...
  • 286 Асенов

    5 0 Отговор
    Историк да пише глупостите е странно! На 3 март България
    отново е ДЪРЖАВА !! Другото
    е политическо дрънкане!! 24
    май е също важна дата! "ДЕН
    НА БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА И
    СЛАВЯНСКАТА КУЛТУРА!
  • 287 Васко делчев

    8 0 Отговор
    Господи, какви хайвани имаме за историци....
  • 288 Асенов

    5 0 Отговор

    До коментар #212 от "Роко":

    Историк да пише глупостите е странно! На 3 март България
    отново е ДЪРЖАВА !! Другото
    е политическо дрънкане!! 24
    май е също важна дата! "ДЕН
    НА БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА И
    СЛАВЯНСКАТА КУЛТУРА!
  • 289 За рококо...

    5 0 Отговор
    ТАКАВА ..НЕГРАМОТНОСТ..е
    показател за ...друго! Добре,че
    роковците и Доротея сте мал
    цинство!!!
  • 290 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 291 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 292 ТГИ

    5 0 Отговор
    3 десетилетия "експерти, специалисти и др." оправихте България..... Оправихте всичко в държавата, че остана само 3 март Ли?
    Вярно че в историята ни е имало много предатели, ама като сега не е било, чудно ми е колко ви струва съвестта, как спите, как си гледате децата, всичките?
  • 293 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 294 Левке

    5 0 Отговор
    От къде го изкопахте този неграмотен буклук. Къде учи история,на Марс ли
  • 295 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 296 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 297 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 298 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 299 Тон

    0 0 Отговор
    Aми тогава се откажете от България и вървете в Анадола !
  • 300 Йотата ничтожний

    0 0 Отговор
    На мрежата това и е хубаво че всякакви мунчовци могат да се изказват и лошото е че някои вярват.
  • 301 Нашенец

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "ТрампЛин":

    Ей нямат свършване тъ панарите
  • 302 Нашенец

    0 0 Отговор

    До коментар #118 от "ТО Е БИОГРАФИЯТА МУ":

    Е , работата е ясна !!!
  • 303 От 80-те процента

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "демократ":

    Бреииий, колко изискано, ,,акламирам"! Т.пак!
  • 304 сноу

    1 0 Отговор
    Тоя мърлю щом се е писал историк, отдавна е бил агент на цру...отрепки жалки..
  • 305 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 306 Моряка

    0 0 Отговор
    Лесно му е на Посланника- национални предатели колкото щеш.Даже няма нужда да ги трепем- ако изгоним Посланика, тези задници ще умрат от глад.
  • 307 Моряка

    0 0 Отговор
    Още един угоен от НПО-тата Задник се и.....за.....ка върху историята ни.Сякаш че не ни стигаха задниците Дебел Сашко и Огито Минчев.
  • 308 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 309 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове