"България спира ликвидацията на ХЕМС - дружеството за спешна медицинска помощ по въздух. Проектът се финансира изцяло по Плана за възстановяване и устойчивост, където ясно и категорично са заложени параметри, свързани с европейски регулации, които трябва стриктно да бъдат спазени. Втората причина е, че не бива, заобикаляйки българските закони и правила, отново да търсим начин как да вменим тази дейност като второстепенна", заяви Георги Гвоздейков, министър на транспорта и съобщенията.
По думите му е важно отговорността и функциите да бъдат делегирани конкретно на някой и той да носи цялата отговорност за мисиите за спешна медицинска помощ, съобщи БНТ.
Той поясни, че с възобновяването на работата на "България Хели мед сървиз" се делегират изцяло правата по функциониране на спешната медицинска помощ по въздух, което улеснява модела на финансиране и издържане на системата в България.
"Процесът е в доста напреднала фаза, определени са оперативните бази, които не са площадки в болниците, а места където са базирани и ще оперират хеликоптерите. Въведени са строги организационни мерки на дейностите по подготовка на документи за обявяване на обществената поръчка откъм Министерството на здравеопазването, която е за изграждането на 6-те оперативни бази", допълни министър Гвоздейков.
Поясни, че е сформирана работна група за провеждане на разговори с всички болници в страната.
Днес министрите обсъждаха спешната помощ по въздух. Преди дни премиерът Николай Денков увери, че България ще получи първия хеликоптер в началото на 2024 г.
Министерският съвет вече определи шест оперативни бази за спешна помощ по въздух. Съответно в летищата в София, Пловдив, Търговище, Сливен, Долна Митрополия и Габровница.
До момента страната ни е обучила около 90 лекари и медицински специалисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хаха
16:00 09.08.2023
2 БАЦЕ ЕООД
16:04 09.08.2023
3 сирене
16:05 09.08.2023
4 ВКК
16:32 09.08.2023
5 Госあ
Коментиран от #7
17:38 09.08.2023
6 Видял
18:04 09.08.2023
7 Знайко
До коментар #5 от "Госあ":
В болниците трябва да има само площадка за кацане и излитане.Хагарите за престой и обслужване трябва да са някъде наоколо на населеното място но не в него.Примерно за Пловдив-летище Крумово.За В.Търново летище Г.Оряховица.И т.н.Там хелитата трябва да стоят в хангари денонощно.И при нужда се плъзгат по една шейна от сам човек пред халето и е готово за полет.Това е скъпа техника ,която трябва да стои в хангар на сухо и топло.За да работи дълго и безотказно.Идете в Австрия на една площадка и ще ви стане ясно всичко ,кое какво и защо.Ама пак казвам :така няма да могат да се потрошат едни пари за заплати на наши хора.18:12 09.08.2023