Last news in Fakti

13 Декември, 2023 18:41 74 600 341

Любомир Далчев, един от авторите на фигурите, определя паметника като един от жалоните на робството

  • моча-
  • скулптор-
  • жалон на робството

Това припомни Тони Николов, като цитира писмото на скулптора от 1993 година по повод Моча

Любомир Далчев, един от авторите на фигурите, определя паметника като един от жалоните на робството  - 1

Паметникът на съветската армия не е военен паметник, не е културно наследство, няма го в списъците на Министерството на културата, не е включен в Договора за приятелски отношения с Руската федерация, няма го никъде!

Коментара направи пред БНР Тони Николов, философ, журналист, главен редактор на "Портал Култура" и списание "Култура".

Той припомни, че има две решения на Столичния общински съвет за демонтирането на ПСА, но "продължаваме да се въртим в един омагьосан кръг".

Тони Николов цитира отворено писмо на скулптора Любомир Далчев - един от авторите на скулпторите на Паметника на съветската армия, изпратено през 1993 г. до вестник "Труд", но публикувано чак на 28.07.2004 г. на стр.14-15 на вестника. По-късно писмото е многократно препечатвано и цитирано:

"И сега редно ли е на нашата българска земя още да стърчат паметниците – жалони на робството и жестокостта, на неправдите и униженията, на страха и подозрението.

Никой народ няма да позволи и приеме такава гавра - да търпи паметници за възхвала на своите поробители. И никъде по света няма такъв един абсурд, какъвто искат да ни наложат комунистите".

Той посочи, че дори това своеобразно завещание на големия български скулптор не искат да го чуят част от хората в България.

Философът и журналист подчерта, че паметта е много особено, защото "предполага едно отношение към благо и ценност":

"Не всяка памет се толерира. Паметта за масовите убийства не се толерира! ... Какво искаме да покажем на следващите поколения - че толерираме това?".

Николов обясни, че ПСА се демонтира на парчета, както е бил монтиран при издигането му:

"Той е правен на части, вдигнат е и е запоен на място. По същия начин се процедира и сега. Опасно е да бъде свален в целия си вид".

Той посочи, че са неоснователни съмненията, че паметникът ще бъде унищожен, защото решението на СОС не е отменено и скулптурната композиция ще бъде преместена в музей.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 369 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Слуги на всеки господар

    214 53 Отговор
    Още едно доказателство, че под култура, хунвейбините разбират "културна революция".

    Коментиран от #128, #201, #245

  • 2 Госあ

    275 401 Отговор
    Само в България,паметниците на окупатора развяват заплашително оръжия

    Коментиран от #56, #71, #95, #164, #172, #232, #294

  • 3 един българин

    165 325 Отговор
    "И сега редно ли е на нашата българска земя още да стърчат паметниците – жалони на робството и жестокостта, на неправдите и униженията, на страха и подозрението"
    Не само че е редно, а е и задължително. Защото ние сме роби по душа и само си търсим господар! За това тоия паметник, дори дса го съборят ще стърчи винаги в душите ни, защото ние сме създадени роби и сме научени само да прислужваме! Такава ни е съдбата и няма защо да се борим изкуствено със нашата истинска същност!

    Коментиран от #77, #153, #177, #184, #229, #295, #325

  • 4 Кумир

    362 82 Отговор
    Който не цени собствения си труд, не цени и себе си!

    Коментиран от #115

  • 5 Да, бе

    199 33 Отговор
    Предсказанията на баба Ванга, едно към едно... Ама и аудиторията кърти мивки. Ще си мечтаем за второто Възраждане, и не става въпрос за партийна банда.
  • 6 Шопо

    204 126 Отговор
    Паметника на съвецката армия е морално остарял, на негово място че напрайме паметник на руската армия.

    Коментиран от #94, #155

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Тони Николов?? Любомир Далчев нее, писал

    126 65 Отговор
    Нищо подобно!! Как си Пренесе склуптора Златото зад Граница?? Като арматура на склуптоти!!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 До 8 Склуптори

    17 21 Отговор
    Склуптори
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Мда

    64 14 Отговор
    Вече го няма и в Княжеска градина!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 АГАТа Кристи

    99 176 Отговор
    Да си българобългарин по десетобалната система е ДЕСЕТ !!!
    Да си българоруснак по десетобалната система е под кота НУЛА !!!

    Коментиран от #156

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Костя

    55 85 Отговор

    До коментар #14 от "събаряййй":

    Нищо лично ,ний го правим за рубли

    Коментиран от #158, #205

  • 26 Стеф

    258 59 Отговор
    А тоя същия автор на паметника що не отказа за го прави!?!А взе ли пари за правенето му?! А!?! ИЗВОДИТЕ ЗА КАКВА МИЖИТУРКА-КЛИЕНТЕЛИСТ СТАВА ВЪПРОС СА 100%ЯСНИ И ТОЧНИ!!!

    Коментиран от #29, #179

  • 27 Събаряй

    58 113 Отговор
    ТаС гняС
  • 28 ейси диси

    44 13 Отговор
    Ти Ен Ти дайнъмайт........
  • 29 Защото

    48 71 Отговор

    До коментар #26 от "Стеф":

    То ва беше времето ,дрогарю

    Коментиран от #31, #233

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ГЕРБ НА БУНИЩЕТО

    118 37 Отговор
    По-точно този "дървен философ" - пластичен грантов продукт, Тони Николов някой си, говореше небивалици за паметника и Любомир Далчев на окръглената мисирка Людмила Железова в предаването "Нещо повече" по "Хоризонт" на БНР, която направи детенце на другата мисирка от Нова телевизия Виктор Николаев, десет години по-млад от нея.

    Коментиран от #302

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Мим

    251 88 Отговор
    Тоя дето ги пише тези работи е амерски лизач.Това е паметник на победителите срещу фашизма,а не нещо което възхвалява завоевател...

    Коментиран от #194, #263

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Ае,копейките

    91 103 Отговор
    Много слабо пред МОЧАТА,нещо.Да не сте болнички?

    Коментиран от #57, #96, #161

  • 41 Сталин

    46 47 Отговор
    Колымские лагеря ждут предателя!

    Коментиран от #84

  • 42 Честито

    114 187 Отговор
    Блаженни бяхме ние които доживяхме да видим рухването на паметника на звяра
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 К О Т а р А К

    67 121 Отговор

    До коментар #21 от "Да, бе":

    на такива ,,българи,,като теб мястото им е на Шереметиево-там нама проблеми! и си купете дача в подмосковието!

    Коментиран от #49

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Режи!

    60 48 Отговор
    Следва главата,но неудобното е че е далеко, в бункера!

    Коментиран от #174

  • 51 Ъщъров

    228 55 Отговор
    И сега като го махнаха, ставаме пак Швейцария на Балканите! Идеално направо! Този точно паметник пречел, видиш ли на светлите ни бъднини!

    Коментиран от #54

  • 52 Цяла Европа се смее

    154 32 Отговор
    на радините вълнения на изпадналия български Ганю.

    Коментиран от #258

  • 53 Хайку

    74 101 Отговор
    Зимна тъга,
    МОЧА падна́!
  • 54 Нещо си се объркал.

    81 56 Отговор

    До коментар #51 от "Ъщъров":

    Да не би с МОЧАТА да бяхме Швейцария?

    Коментиран от #60, #175

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 ффф

    201 72 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Айде стига се оправдавахте и носите вода от 10 кладенеца, за да не си кажете това което знаят всички , че бутате паметника заради краварите . И да го бутнете , това няма да спре руснаците , самоо ще ги амбицирате да дойдат и да поискат сметка от враговете на руския народ, както сега прави СВО

    Коментиран от #58

  • 57 Алигатор

    43 41 Отговор

    До коментар #40 от "Ае,копейките":

    Измряха . След тази зима съвсем ще оредеят .

    Коментиран от #92

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 911

    83 141 Отговор
    Грозотията да си я взимат към Москва там обичат чучола, мумий и Бетонни паметници на окупанти и Диктатори
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 ГОСТ

    89 90 Отговор
    И сега редно ли е на нашата българска земя още да стърчат паметниците – жалони на робството и жестокостта, на неправдите и униженията, на страха и подозрението.

    Никой народ няма да позволи и приеме такава гавра - да търпи паметници за възхвала на своите поробители. И никъде по света няма такъв един абсурд, какъвто искат да ни наложат комунистите".Той посочи, че дори това своеобразно завещание на големия български скулптор не искат да го чуят част от хората в България.... Е да ви имам никакви те ценности всички сегашни демократи бивши комуняги като тоя създал го. Защото му е било изгодно тогава да се подмаже на власта и да лапне парички Такива тогава ги награждаваха с ордени и премии а сега все едно се обръщат срещу майка си..

    Коментиран от #225

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Льольо

    172 37 Отговор
    Интересно ми е като го махнат ПСА, после какво ще плюете и ще мразите....

    Коментиран от #65, #162, #270

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Винкело

    111 42 Отговор

    До коментар #63 от "Льольо":

    Следваща спирка - Народната библиотека. Там колко има за горене, мали-и-и... Само почакай.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 !!!?

    51 125 Отговор
    Браво Далчев, че е осъзнал, че творението му е конктурна творба, не по съвест, а по принуда...като изкуство от концлагерите на Хитлер ! Така соцелявали много музиканти, артисти и худжници в Бухенвалд, Треблинка, Аушвиц,...! Само фундаменталните комунисти-сталинисти не разбраха, че са другата страна на медала на фашизма, нищо, че и Д-р Жельо Желев им го написа в книгата „Фаизмът” !!!?

    Коментиран от #80

  • 68 Фалшива Майна

    76 144 Отговор
    Както българо-руските комунисти взривиха църквата Св. Неделя“ и разрушиха стотици български паметници,така и моча,бузлуджа,альоша,мальоша и всичкият останал руски скраб в пределите на България,трябва да бъдат разрушени.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Някой

    177 40 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    В Колизеума са убивали хора. Пирамидите са строени от роби. Защо не са ги бутнали?
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Патриот

    43 96 Отговор
    Или ще служим на руснаците, или ще ни унищожат! Така е било и така ще бъде. Всички най-успешни и обичани политици това го знаеха и спазваха безпрекословно!

    Коментиран от #79, #86

  • 74 САТЪРА НА ХАНА

    202 34 Отговор
    ДЖАМИИТЕ ЗАЩО НЕ ГИ БУТАТЕ КАТО СА ПАМЕТНИЦИ НА ОСМАНСКОТО ИГО ???
    ......
    КЮЧЕКЧИИЙКИ ПРОСТИ :))

    Коментиран от #314

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Някой

    72 19 Отговор

    До коментар #15 от "Шопо":

    Извършиха престъпление като не пуснаха референдума за еврото. И 100 години след, е след изпълнение на критерии което говорят. Това не е при събитие, а до решение на хора. Не е програма и хоп в тази микросекунда сме в еврозоната. И така и не показаха ето на това противоречи.
  • 77 Ти ако си роб и такъв се чувстваш

    65 105 Отговор

    До коментар #3 от "един българин":

    бъди такъв. Аз съм свободен и не искам росоробията ви да ми казва как да живея!
  • 78 Винкело

    137 23 Отговор
    Я да видим сега писмото на Далчев. Значи, вадят го две години след като е умрял и не може да бъде проверено. От друга страна - емигрирал в САЩ година след като го е написал. Хе-хе. Как звучи, а? Май имаме сделка?

    Коментиран от #108, #130

  • 79 Защо бе?

    36 10 Отговор

    До коментар #73 от "Патриот":

    Защо плашиш хората и говориш небивалици?
  • 80 Винкело

    109 16 Отговор

    До коментар #67 от "!!!?":

    Пак да го кажем: Далчев се е "осъзнал" година преди САЩ да му разрешат да емигрира. Толкоз за осъзнаването.
  • 81 Съгласен

    49 133 Отговор
    Всички паметници на комунистическия тоталитаризъм да бъдат премахнати да се освободи напрежението и лошата енергия да изчезне да дойде западното благоденствие.

    Коментиран от #157

  • 82 Около 50 000 лева

    46 39 Отговор
    Е струвала отделена от тялото комунистическа шумкарска глава в царска България.Царят е бил прекалено щедър.
  • 83 Не му е мястото на моча там

    65 127 Отговор
    Този паметник, няма място в центъра на София, точка по въпроса!
  • 84 Мож фа за Гре

    16 13 Отговор

    До коментар #41 от "Сталин":

    Жду тебя
  • 85 байгън

    143 43 Отговор
    Ще толерираме бомбандировките над София и западна БЪЛГАРИЯ от англо-американските убийци
  • 86 Баце

    18 8 Отговор

    До коментар #73 от "Патриот":

    Ти нещо си се объркал.
  • 87 Ами ти

    26 10 Отговор

    До коментар #64 от "САТЪРА НА ХАНА":

    Така и така си с розови, умий терликя и го насочи на североизток и чакай. Ти ше ни отсрамиш и нас. Айде и късмет
  • 88 Възмездие

    66 100 Отговор
    Всеки ден по една част ръка глава крак както комунистическите айдуци избиваха интелигенцията....,затова България е на това положение....

    Коментиран от #209

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Чакащия

    58 13 Отговор
    Кога ще има лустрация,изчака ми се чакалото.
  • 91 Последния Софиянец

    57 79 Отговор
    Паметник на лъжата и мизерията.
  • 92 така е

    57 46 Отговор

    До коментар #57 от "Алигатор":

    А,Искра Баева снощи в предаване беше в нервна криза.Изкриви се съвсем горката.Слюнка хвърчеше в студиото.Ако със същия плам защитаваха чинията на Бузлуджа,днес няма да е в плачевно състояние.

    Коментиран от #97

  • 93 ежко

    78 8 Отговор
    Е...ама като си взимаше хонорара и вероятно апартамента, май не беше точно така?Алкохолик,ама пие с отвращение,а?
  • 94 АУУУУУ

    12 19 Отговор

    До коментар #6 от "Шопо":

    КОЯ ...ДЕТО ОСТАНА ПРЕД КИЕВ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 95 Иванов

    107 14 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Да се махнат джамиите защото напомнят за турското робство
  • 96 инфантили

    42 4 Отговор

    До коментар #40 от "Ае,копейките":

    Що не вървите да си се биете по стадионите и да оставите политиката на възрастни хора?
  • 97 Оня полковника как му беше името,

    17 26 Отговор

    До коментар #92 от "така е":

    Абе оня с празната тиква.Та този одеве в една телевизия имаше вид на пътник.Зор,ама пред моча не отива.
  • 98 Като

    47 3 Отговор

    До коментар #55 от "Сандо":

    Е знаел колко парици ще вземе сигурно е работил с кеф...
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Матей преображенски

    118 30 Отговор
    Тоя цирк ще ни струва скъпо,играчка-плачка.И кои са другите жалони на робството според американските сподвижници,навярно намекват за останалите хиляди паметници .За тях е важно да започнат рушението от най-значимия,импозантния и разпознаваем паметник на съветската армия.Руските СМИ го отбелязват,също и несъгласието на българския народ ,че аргументите на властта са конюнктурно политически,а не са тези ,които представят с лъжлива загриженост.Паметника бил опасен,да наистина е опасен за фашизираната върхушка и за американския вицекрал на козяк-16.
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Аре Бе

    3 3 Отговор
    Колко си смешен, с гумата
  • 104 Аре Бе

    34 3 Отговор
    Свобода на словото???или трия което не ми изнася, пффффф.
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Гумата

    8 2 Отговор
    Бърз си, ма сте си все същите
  • 107 Име

    50 9 Отговор
    Преиграват с този паметник - минали са 80 години и пак някакви емоции.

    Каквото и да се е случило, то никой сега не е виновен вече.

    Едва ли има и живи от това време.

    Впрочем едни се преструват на борци за някакви права, дето не е точно така.
  • 108 Градски

    51 8 Отговор

    До коментар #78 от "Винкело":

    Тоя философ не е виждал явно винкело, но със сигурност е седял на манесманова безшевна тръба. Аман от тия с купени дипломи ,които изопачават всичко за пари
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Ха ха ха

    16 31 Отговор

    До коментар #32 от "Да, бе":

    Мъка викаш......мъка, ама незнам кой циври за бутнатия монумент....
  • 111 Васко Трътката

    86 23 Отговор
    Фашизма се завръща спете спокойно реваншисти, деца на фашисти..
  • 112 лудия

    84 18 Отговор
    Добре ,не искаме на СЪВЕТСКАТА АРМИЯ паметника. Нека при софиянци да има референдум за други паметници ,да се съборят на американските летци и този които уж е символа на София това не Света София ,това е кощунство.Знае те ли какъв срам бера от мои близки испанци и французи като ме питат какво е това нещо,много е грозно. Ужас не знам какво да кажа.
  • 113 Болярин

    52 70 Отговор
    Мария Захаров заплашва (!?!), но дали знае, че през ВСВ при "освобождаването" на България няма нито един загинал руски войник, освен мародерствали, изнасилвали и грабили - разстреляни заради престъпния от руското командване ! На такива ли да поднасяме зветя и венци по НАТРАПЕНИ паметници ?!!

    Коментиран от #114

  • 114 Цъ, не са били

    46 10 Отговор

    До коментар #113 от "Болярин":

    руснаци а украинци - от трети Украински фронт с командир маршал Толбухен.

    Коментиран от #117

  • 115 Морския

    32 26 Отговор

    До коментар #4 от "Кумир":

    Когато работиш не по убеждение ,а по заповед ,не може да бъдеш критикуван ,защото зад тази заповед е живота на семейството и децата ти

    Коментиран от #267

  • 116 Светулка

    114 9 Отговор
    Ами защо стои паметника на американците бомбандирали София
  • 117 Ха ха ха

    18 42 Отговор

    До коментар #114 от "Цъ, не са били":

    Ето още една причина да бъде бутната МОЧАта!

    Коментиран от #118

  • 118 И аз това

    13 10 Отговор

    До коментар #117 от "Ха ха ха":

    казвам, ала току виж осъзнали се подлизурките и решили че вече е паметник на културата..
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 А питам

    91 14 Отговор
    Щом паметника е като един от жалоните на робството, джамията в София какво е ????
  • 121 Мартина

    113 19 Отговор
    Паметникът на Рейгън, който стърчи в Южния парк не е културно наследство, не включен в договора за приятелство със сащ.
    Призовавам да го демовтираме още утре.
    Той и обида за народа ни

    Коментиран от #170

  • 122 123

    14 8 Отговор
    :):)

  • 123 Роко

    47 44 Отговор

    До коментар #62 от "Винкело":

    Обявили сме война на САЩ и Англия, няма да ни пускат ббонбони от самолетите, а Червенота армия сме а посрещнали с хляб и сол на Дунав, война не сме им обявили, те ни обавяват такава на05.09.и започва брутална съветизация, останалото е известно.

    Коментиран от #176, #210, #220

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Няма нищо културно

    76 15 Отговор
    в това да рушиш паметници. Тука всякакви културни претенции на този дървен филсоф олекват. На Колизеума, като че ли благотворителни вечери са организирали.
    Тотален смешник, но ангажиран да промива неукрепнали мозъци.
  • 127 Тон

    95 21 Отговор
    Този автор на фигурите трябва да спомене че на паметника са изобразени лицата и на български войници в чест и памет на загиналите 450 хиляди българи по фронтовете до Берлин, преди всичко този паметник олицетворява анти-фашизма и свободата на хората,поругаването на паметта и саможертвата им ще донесе проклятие върху вас!
  • 128 постоль

    44 9 Отговор

    До коментар #1 от "Слуги на всеки господар":

    Най-вече слугинажа Тони Николов!
  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 постоль

    37 10 Отговор

    До коментар #78 от "Винкело":

    Какво искаш от слугинаж - Тони Николов!
  • 131 ААААА

    26 27 Отговор
    Тъй като музея на социалистическото изкуство няма интерес към паметника има разбира се и по-прагматично решение. Предава се скулптурната група от паметника на посолството на Русия с молба да бъде поставен в двора на посолството в знак на благодарност. Сигурен съм, че ще откажат.
  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Стоян Мъдреца

    20 6 Отговор
    Обикновен прост тъпанарГосподин МУХЛьО
  • 134 Кубрат

    65 15 Отговор
    Лично мое мнение.Този паметник трябваше да бъде демонтиран много преди днешна дата, той няма място там.Не може олигофрени да го обливат с боя и да хвърлят яйца и домати по него.Не може да стои в столица на продажна управленска свита.Това село не заслужава паметник на велика армия.Сега кой паметник е на ред? забравих,има ли още сняг?
  • 135 Абсолютни

    69 17 Отговор
    Лъжи ЕС ГЛАВОЛОМНО ТРИЕ ИСТОРИЯТА НИ КОЯТО Е СВЪРЗАНА И С РУСИЯ.В МОМЕНТА НАБЛЮДАВОМ КАК ПОВЕЧЕТО МЕДИИ БЪЛВАТ ЗАПАДНА ПРОПАГАНДА И НЕ ИСТИНИ ЗА ВОЙНАТА В УКРАЙНА.ГОЛЕМИ ГЛУПАЦИ СТЕ,КОГА РУСИЯ НИ ОБЯВИ ВОЙНА ТА ИМ ВАДИМ НОЖ?НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ,ЧЕ НЯМАМЕ И АРМИЯ СРЕЩУ ТЯХ!
  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Ехой

    13 42 Отговор
    Аз се чудя защо него бутнат. Натрошат на чакъл. Да оправят пътищата. И не само него. Във всеки голям град у нас има такава историческа купчина култура.

    Коментиран от #141, #168

  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Зарата

    97 12 Отговор
    От 1989 г. сме започнали да режем и да събаряме !
    Опустошихме си селското стопанство и индустрията.
    Загубихме лицето на човечността.
    Днес сме бизнесмени и капиталисти, караме мерцедеси, имаме по две коли в семейството, но не сме хора.
    Бием се по кръстовищата, не спазваме елементарни правила на поведение и толерантност.
    Вече не сме и народ..... Мърша....
    Удобно вцепенени в собствения си комфорт. Комфорт на безразличието, без мисълта за утре....
    Да унищожим, да нарежем, да съборим всичко ! Да не остане камък върху камък !
    Да разрушим паметника на връх Шипка, НДК, Храм Паметника Шипка, всички паметници на знайни и незнайни войни.....! Не ни трябват !
    Защото сме безпаметни...!

    Коментиран от #148

  • 143 Сети

    41 8 Отговор
    Благодаря. Наистина е добре да се знаят тези неща! Когато скоро дойде времето да се търкалят зелки, такива статии ще улесняват доста берачите на гнили зелки
  • 144 Анонимен

    4 13 Отговор
    А разперко в Шумен кога?
  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 Роко

    23 51 Отговор

    До коментар #142 от "Зарата":

    Приятелю хрампаметника на Шипка е издигнат в памет на българите и руснаците (разбирай над двайсет националности) загинали за свободата на България от благодарния български народ. Докато МОЧА и останалите Альошовци са издигнати с единствената цел да унижат българския народ от групичка национални предатели по заповед на съветските им господари (припомням за шепата необразовани в България НЯМА НИТО ЕДИН ЗАГИНАЛ СЪВЕТСКИ ВОЙНИК е в интерес на истината има няколко умрели в Бургас след кражба на спирт и няколко разстреляни за мародерство и изнасилвания от окупационните власти но тези боклуци едва ли заслужават паметници). Пример с Пловдив Альоша се извисява над града а паметника на Левски (искрено се надявам че не е необходимо да ти обяснявам КОЙ е Левски и кой е въпросния Альоша) изглежда жалък на неговия фон. И приятелю като те притеснява разрухата на селското стопанство дай пример и отиди да работиш земята продай двете коли купи трактор. Щом те притесняват парите и капитализма можеш да работиш безплатно.

    Коментиран от #165, #167, #178

  • 149 Никола

    47 12 Отговор
    Ужас.Все повече затъваме.Готови сме постянно да рушим и да дразним.Така се държим и един с друг.Който е силен на деня той се налага.Никой Не се старае собственият си живот да хармонизира с Господ.Огледайте се около себе си какви семейства създадохте ,възпитахте.....Забравихте Господ

    Коментиран от #151

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Роко

    18 29 Отговор

    До коментар #149 от "Никола":

    Приятелю най - противното нещо на света са довчерашните антихристи които днес лицемерно се пишат вярващи поучават истински вярващите. В случая се разрушава идола на антихристите и ти ако беше вярващ човек щеше да благодариш на Бог за святото дело.

    Коментиран от #154, #159

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Тц, тц, тц

    11 5 Отговор

    До коментар #151 от "Роко":

    Роко, по-противни от тези, които имат 15 лица, и се водят вярващи, а делата им отдавна са идиотски, няма. Излекуват се от някое заболяване, па тръгнат да търсят кой как е. Знаеш ли какви змии мъжки и женски са се завъдили?! Но не всички са слепи, глухи или пък незабелязали кое как е във времето...
  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Доротея

    24 8 Отговор

    До коментар #81 от "Съгласен":

    ТИ ШАНТАВ ЛИ СИ, БЕ! " БЛАГОДЕНСТВИЕ" от Запада ?! 2 грама мозък са много значи в мозъчната ти кутия?! С шприц да ти източат и това което трака вътре! ... Не ти трябва и това, дрънкащото вътре!
  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Тц, тц, тц

    3 2 Отговор

    До коментар #151 от "Роко":

    Ти само ги гледай как дебнат... Професионално дебнещи... Тъкмо да помисли човек, че е отсега, пък то на момента потвърждават. Това в каква ли църква се обяснява?! Чак не искам да знам!

    Коментиран от #281

  • 160 Светеца

    28 3 Отговор
    Проблемите не са в паметниците или културните ни забележителности. Проблемите са в самите нас ХОРАТА!
    Едните използваха паметниците в миналото да налагат своето влияние над хората, а другите повлияни от трети страни решиха, че е дошло времето за новото ни поробване,а то няма как да се случи без нови паметници и при наличието на стари такива.Това е една безкрайна игра на котка и мишка в която най-важното е да ли си котка или си мишка.
  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 163 Българин

    57 7 Отговор
    А за чий е паметника на американските летци? Тези, които унищожиха София... За едни грантове ще продадете и собствената си майка!
  • 164 Ба го

    51 11 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    В Германия,Австрия ,Унгария има паметници на Съветската армия. Но ти навярно не си доволен че тази армия смачка Третия райх и сателитите му.
  • 165 Доротея

    25 6 Отговор

    До коментар #148 от "Роко":

    ТИ ШАНТАВ ЛИ СИ, БЕ! " БЛАГОДЕНСТВИЕ" от Запада ?! 2 грама мозък са много значи в мозъчната ти кутия?! С шприц да ти източат и това което трака вътре! ... Не ти трябва и това, дрънкащото вътре!
  • 166 Автора

    43 4 Отговор
    Любомир , се е мазнил на предишната власт и
    Е взел облаги за тоз паметник .
    Пари са му дали ,и то много плюс едно 120 кв.м.
    апартаменче в София .
    Сега плюе , защото пак са му дали доста кинти.
    Това са подлизурковци , нагаждачи , лукава измет .
    Утре да дойде друга власт , веднага ще се пишат репресирани.
  • 167 Пишлю

    17 2 Отговор

    До коментар #148 от "Роко":

    Ходи се буйни в някоя стена .
    Ходи на доктор бе , ще те посрещне само някой 80 годишен от благоденствието на запада.
  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Иванов

    13 27 Отговор
    Бутай моча бутай Альоша и всички чужди паметници на държави които са или са били против нас,а този президент,заслужава незабавен импийчмънт а партиите във властта и извън нея незабавно забранени от съда включително и ДПС а на тази Захарова и мутрофанова да се изпрати една хронология на отношенията на Русия към България още от 10 век защото това са факти и да спрат веднъж завинаги да се изказват и заплашват

    Коментиран от #191, #207

  • 170 СЕРП И МОЛОТ-СМЕРТЬ И ГОЛОД

    12 16 Отговор

    До коментар #121 от "Мартина":

    И какво ти и направил Реймънд? Взе златото от банката? Прибра държавния архив и розовото масло? Изнасилваше и крадеше? Спря те да пътуваш в чужбина? Национализира на хората имотите и животните? Ликвидира ти пройзводството на родни мотоциклети и автомобили? Изби интелигенцията по лагери? Кажи какво ти направи?

    Коментиран от #182, #187

  • 171 Гражданин

    8 23 Отговор
    По-приятно от звука на флекса, е само квиченето на русоробите :)
  • 172 Йотата ничтожний

    23 3 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Още един от ония 80%,невеж и нискочел питекантроп но простотията няма граници.С риск да го раздразня ще напомня че на много места в ЕС има такива паметници и още че такива като него са присъединили България към оста Рим Берлин Токио.Който разбрал,разбрал.
  • 173 Сашо

    32 6 Отговор
    Хайде хаирлия да е! Днес ПСА, утре Александър Невски, после Шипка и т.н. После ще преименуват булевард Руски, всички улици и булеварди свързани с руснаци и ще започне масовото горене по улиците на книги от руски автори. Фашизма в действие! Вие си ги избрахте!!!!
  • 174 Нашенец

    7 2 Отговор

    До коментар #50 от "Режи!":

    Още един герой на маса,ще ми се да го видя като изпълнител на заканата сигурно ще е силно кафяв изотзад
  • 175 Нашенец

    10 3 Отговор

    До коментар #54 от "Нещо си се объркал.":

    Е без него одма ставаме Швейцария,да бе да
  • 176 Мишморок

    2 4 Отговор

    До коментар #123 от "Роко":

    Ех Роко , Роко опитай се да прочетеш мъничко много ще разбереш ама си Роко.

    Коментиран от #236

  • 177 Гъссст

    23 4 Отговор

    До коментар #3 от "един българин":

    Прав си българино не не е редно махнете този и сложете един на хитлер по ще ви отива на ш.....а столица
  • 178 Йотата ничтожний

    15 3 Отговор

    До коментар #148 от "Роко":

    Напротив нужно е както е нужно да кажеш и кой го е предал и кои не са опитали да го спасят а са се крили като мишки.Сега същите мишки свалят паметници .
  • 179 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 180 Баба ви

    20 3 Отговор
    Много хитро, разделят простолюдието на леви и десни , на русофили и русофоби, и докато потърпевшите се занимават с глупави спорове ги опраскват наред с 200.
  • 181 Бай Хой...

    23 2 Отговор
    Типично по нашенски, който е силен, той ни е идол! Народ без минало и бъдеще ...
  • 182 незнайко

    40 8 Отговор

    До коментар #170 от "СЕРП И МОЛОТ-СМЕРТЬ И ГОЛОД":

    Не точно Рейгън а друга капиталистическа организация изнася нашето злато ! Друга организация ни продава тока който произвежда с НАШИТЕ централи ! Трета ОРГАНИЗАЦИЯ завзе военните ни бази безплатно ! Четвърта организация затвори 4 реактора в АЕЦ Козлодуй и не ни разрешава строежа на АЕЦ Белене ! Да изброявам ли още ползите ни от ДЕМОКРАЦИЯТА ???

    Коментиран от #183

  • 183 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 184 Пешо

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "един българин":

    Добави отпред на ника си неграмотен.
  • 185 Говедар

    25 3 Отговор

    До коментар #183 от "Възбуден възржденец":

    Бананите си ги завират по цял ден пасивните атлантаси, след банановата революция и преход от държава към колонизирана територия, която предстои да се превърне в мигрантско гето благодарение на Евроджендърския Халифат (ЕС)!
  • 186 Гориил

    22 10 Отговор
    Ръката със шмайзера, нашите подлоги да я изпратят на зеления джуджак, като военна помощ🤭🤭
  • 187 Говедар

    18 4 Отговор

    До коментар #170 от "СЕРП И МОЛОТ-СМЕРТЬ И ГОЛОД":

    "Най-големият враг на народа - това е интелигенцията, отгледана от колонизаторите".

    Достатъчно лошо е само интелигенцията да се отгледа от колонизатора. Но когато и голите пищови като себеподобните ти, които сте много повече бройки, започнете да подкрепяте колонизатора, ситуацията става трагична. Тива важи за всяка държава. Такива хора стават вредни като паразити и отравят целия организъм на държавата! Вътрешни врагове. А външния враг е с адрес Вашингтон-Брюксел (Фашингтон-Европистан)!
  • 188 Новият политически башибозук!

    30 3 Отговор
    Хотра, които не са построили нищо искат да бутат. Този паметник е история, както всеки друг паметник и отразява част от историята на България и нищо друго. Сега дали е било робство или почит към поредния ни съюзник? Коментари ще има и двете посоки. Ако се демонтира паметникът обаче, аз предлагам да се премести на улица "Козяк"№ 16 за да видят новите ни съюзници какво се случва с историческите монументи на вече бившите ни съюзници или ако щете поробители и какво вероятно ще се случи ако все пак съберем силици по някое време да отхвърлим и модерното робство на най-новите ни съюзници и техните управляващи протежета ( да не звучи грубо, че исках да напиша мекерета)

    Коментиран от #192

  • 189 Иван

    7 2 Отговор
    Единствените само наричащи се роби! Психика!
  • 190 Инженерът 1917

    25 3 Отговор
    Г-н Многознайко! Скоро разбрах, че ще бутате и статуята на Св.София в център на София. Била еретическа и т.н.Така и така сте "загряли" давайте наред! Само въпрос-Имало ли е фашизъм в България? И защо Чърчил ще прави България картофена нива?
  • 191 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 192 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 193 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 194 Симеон Велики

    10 29 Отговор

    До коментар #37 от "Мим":

    Това е паметник на армия на държава, обявила ни война и окупирала страната ни, без да има никаква нужда от това. По това време вече имаме правителство, обявило война на фашистка Германия.Благодсрение на съветската окупация у нас е наложен кървав комунистически режим, потопил страната в кръв и разруха.

    Коментиран от #196

  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 Симеон Велики

    10 23 Отговор
    Това е паметник на армия на държава, обявила ни война и окупирала страната ни, без да има никаква нужда от това. По това време вече имаме правителство, обявило война на фашистка Германия.Благодсрение на съветската окупация у нас е наложен кървав комунистически режим, потопил страната в кръв и разруха.
  • 198 Говедар

    35 4 Отговор
    1944 г. Англия е искала Турция да ни окупира

    По време на мирната конференция през 1946 г. в Париж съветското правителство се противопостави твърдо на опитите за по-нататъшно откъсване на български територии.

    На конференцията само Съветският съюз от великите сили поддържа настояването за възстановяването на България на излаза на Бяло море.

    В първите дни на септември 1944 г. Чърчил изпраща двама свои емисари в Пловдив за среща със Стойчо Мушанов. На нея те ултимативно заявяват: "Ако българите не искат да бъдат окупирани от съветски войски, те трябва да се съгласят веднага

    България да бъде окупирана от турски войски...

    Българският представител на срещата, след разговор с един от регентите, е дал съгласие за навлизането в България на турските войски..."

    Та така с въпроса за поробителите и освбодителите. Запада винаги е бил и ще продължава да бъде враг на България!

    Коментиран от #199

  • 199 Говедар

    26 6 Отговор

    До коментар #198 от "Говедар":

    А българските русофоби са българоненавистници и османофили до един!
  • 200 СМЕХОРИИ

    18 3 Отговор
    Е как така продоби известност и този скулптор и писмото му чаак през 2004 год.Нямал е куража преди това , налии е жегнат , че на са му дали Димитровска награда, или заслужил деец на,,, и т.н. А хората са свикнали с този паметник от десетилетия и не им први впечатление, че е грозен или символизира руска-съветска войска
  • 201 БРЕЙЙ

    1 4 Отговор

    До коментар #1 от "Слуги на всеки господар":

    А този Тончо, от къде изплува бре...

    Коментиран от #206

  • 202 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 203 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 204 Будител

    38 10 Отговор
    Не народ а МЪРША...
    казва Славейков...пред очите на 6 милиона овце и плъхове режат ръцете на символа на победата над Фашизма...
    Победа призната от цял свят...не напразно 9 -ти Май е ден на Европа...но ние не зачитаме нищо свято....така ще заличат 3-ти Март...паметниците...нашата идентичност ...жалки хорица вършещи престъпления към историята ни и още по жалки наблюдатели....горко ни...

    Коментиран от #228

  • 205 Льова

    9 3 Отговор

    До коментар #25 от "Костя":

    Не, правим го за долари!
  • 206 Будител

    1 4 Отговор

    До коментар #201 от "БРЕЙЙ":

    От дълбините на канала...
  • 207 Льова

    5 1 Отговор

    До коментар #169 от "Иванов":

    Явно си дрогиран!
  • 208 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 209 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 210 Льова

    11 5 Отговор

    До коментар #123 от "Роко":

    Явно си друсан, и ти се губят важни моменти!
    Например ,че сме съюзници на Хитлер!
    Като ти размине прочети малко история!

    Коментиран от #221, #242

  • 211 Справедлив

    21 3 Отговор
    От сегашното управленско кланяме и готовност на всичко от страна на управляващите и бездушното отношение на Българския народ, няма по-добър пример за РОБСТВО - положение от което няма отърване.
  • 212 Зьц

    18 5 Отговор
    Евро атлантически джендъри.
  • 213 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 214 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 215 Аззззззззь

    24 5 Отговор
    И фашизмът дойде в България, под формата на синове и внуци на ДС.
    Днес бутат паметници,утре сигурно ще ни на ..гъ..зят. А ние мълчим и се спотайваме
  • 216 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 217 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 218 Справедлив

    16 4 Отговор
    Явно управляващите подлоги ще продават паметника на Американците, затова тихомълком го премахват.
  • 219 Тъпак

    23 10 Отговор
    Демокрацията умря! Това, за което се борихме, вече го няма! Няма свобода на словото, няма инакомислещи, останаха само бананите!
    По времето на бай Тошо беше в пъти по-добре! Поне имахме нормален, достоен живот , имахме бъдеще! Сега,всеки ден нов пе..де..раст
  • 220 Тц, тц, тц

    6 3 Отговор

    До коментар #123 от "Роко":

    Много хора знаят как изглеждат надрусаните... Що тъй :)?! Или който не е на същото мнение като тях и айде надрусан. Умрели за тоя Хитлер... Поне на визия да го докарат, да се посмеем малко :)
  • 221 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 222 мани беги

    6 8 Отговор
    събаряй
  • 223 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 224 Альошо ми е

    10 20 Отговор
    Айде скоро и Альошата, Всички руски паметници на скрап и преименуване на всички ,,руски,,улици в цяла България.Ето какво сътвори Путьо целия свят ги намрази

    Коментиран от #230

  • 225 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 226 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 227 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 228 Зарата

    24 3 Отговор

    До коментар #204 от "Будител":

    Будител, безброй камбани и будилници ще са нужни за събуждането на 6 млн. български зомбита.
    Положението от зле отива към безнадеждно !
    Население / не народ /, което е съществувало 500 години безправно под робство, което не е защитило и освободило своя Апостол Васил Левски/ охраняван от 2 заптиета по пътя Ловеч - София /, няма събуждане !

    Коментиран от #259

  • 229 абе

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "един българин":

    ти явно си роб и го играеш всяка вечер окован с прангите в кревата ае бегай да търкаляш асперина
  • 230 Тъпак

    0 3 Отговор

    До коментар #224 от "Альошо ми е":

    Това си ти, ТЪ. Пак
  • 231 браво бе

    20 2 Отговор
    нека сложат там канадеца и кокорчо и терзо меката китката в композе и ето нов паметник на глупоста за едната хубост
  • 232 ало

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    тука има много надарени фантази писатели извратеняци защо не вземете да напишете нова история като си вервате
  • 233 Така ли

    6 2 Отговор

    До коментар #29 от "Защото":

    и сега изпълзяхте като плъжовци след дъжд миналите под дъгата
  • 234 СС-Панцеркорпс

    2 6 Отговор
    Ха ха, добре им е сипал на отрепките червени! Сигурно и него са го изкарали лош джендър, соросоид и фашист. Все едно фашизма не е втората най-велика човешка идеология!!!

    Коментиран от #237

  • 235 Е какво

    7 7 Отговор
    Правилно обяснява автора.Монумента издигнат на части,после частите запоени,съответно демонтажа в обратен ред и в музея за реставрация на фигурите .Сега,отделно от това ,партийци разиграват екшън на много загрижени. То наистина кое му е културното наследство ?Вярно изработката е качествена ,образите,но идеята е комунистическа ,за да се утвърди комунизма ,знаейки какво се случва в първите години,дори спасителите на българските евреи бяха съдени и осъдени ,дори и офицерите участвали във ВСВ ,защото били царски ,но се жертваха !

    Коментиран от #239

  • 236 Роко

    10 4 Отговор

    До коментар #176 от "Мишморок":

    Неподготвен се изказахте другарю, кое от това което съм писал не е вярно? Че сме обявили война на САЩ и Англиа ли? Че населението ги посрещща с цветя на Дунава и в цяла БълИгариа ли, че войската ги посреща с почести, без един изстрел, а те со ни обявили война и сме окупирани. И кое трабва да прочета, посочи ми автор, изследване, труд, сайт.Чакам да ми отговориш, или просто дрънкаш.

    Коментиран от #238

  • 237 Аззззззззь

    3 3 Отговор

    До коментар #234 от "СС-Панцеркорпс":

    Имате жестоки психични отклонения

    Коментиран от #240

  • 238 Тъпак

    6 2 Отговор

    До коментар #236 от "Роко":

    Иди в библиотеката, ако можеш да четеш, като гледам имаш проблем с писането

    Коментиран от #244

  • 239 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 240 СС-Панцеркорпс

    7 9 Отговор

    До коментар #237 от "Аззззззззь":

    Болшевизмът и защитата му е тежка психическа болест!
  • 241 Бойко

    7 6 Отговор
    Където стъпи съветски/руски ботуш, трева не никне. България и пример за това. Така че с паметник, или без паметник, нищо няма да се промени в държавата ни. Положението на улицата е същото като в парламента - разделяй и владей. Политическото противопоставяне сред масите е добре дошло за цялата управляваща каста! За съжаление това противопоставяне скоро няма да има край!

    Коментиран от #282

  • 242 Роко

    7 4 Отговор

    До коментар #210 от "Льова":

    Благодаря за комплимента Льова, но не се друсам, имам други источници на самочувствие, това е за лузъри. Така е ,съюзници сме на Райха, макар и невоюващи, окупатори сме в Сърбия и Гърция, и досега не са го забравили, имакар да се бием до победата на страната на СССР, братята ни ни смятатза фашистки подлоги, не сме в списъка на победитилите, но сме им вдигнали паметник. Това знаеш ли го?
  • 243 КЕ СИ ГО ЗАЛЕПИМ ПАМЕТНИКА

    7 2 Отговор
    Нема да ни уплашат
  • 244 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 245 Хммммм

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "Слуги на всеки господар":

    РАЗГЛОБКАТА НА СГЛОБКАТА СТАВА СЪС ФЛЕКС!
  • 246 Николов

    19 7 Отговор
    Жалки подлоги на англосаксонците вършат безобразие,граничещо с престъпление.Историята ще ги накаже,а народът български отдавна ги е анатемосъл.

    Коментиран от #315

  • 247 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 248 Същия

    18 6 Отговор
    Само един прошляк дрогиран и подплатен с долари ще сменя имена на улици и булеварди и ще събаря паметници свързани с нашата история ! Такива боклуци нато внедри за да ни разбият държавата и икономиката зо да сме зависими от американската пиявица ?
  • 249 Диамантената ръка

    7 5 Отговор
    Да не забравяме, че Хитлер и Сталин 1939-1941 са съюзници, с пакта Рибентроп-Молотов се разбират Вермахта и тази същата Червена армия с паметника в центъра на София, да си поделят Европа. Което и на практика се случва след 1945г...
  • 250 Го го

    16 5 Отговор
    А кога ще се махне великия паметник на американските летци или той е паметник на спасението и посолството не разрешава
  • 251 Цар Киро

    10 1 Отговор
    Повикайте братята роми,ще го разфасоват за няколко часа и помен няма да остане от него.
  • 252 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 253 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 254 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 255 Българин ли е ?

    2 4 Отговор
    Пет пари Н ! Е!!!СТРУВА , затуй еВи му мммммката - ЗА ЕВИ ГО !
    Немой да го жалиш !
  • 256 Мира

    17 6 Отговор
    Ако се запитаме защо нямаме паметници от първото и второто царство,то е защото са унищожени от следващото по поколение за забрава.В Джамията в Шумен е използван камъни от двореца в Плиска. Сега за Моча: паметника не е направен в СССР,а е създаден в България от български архитекти и скулптори. Руска войска не е имало на територията ни, както например в Източна Германия. Не може да мразиш миналото заради бъдещето. Точно тези които най - много викат срещу Моча,те се възползваха от социализма. Върти опашки
  • 257 Леля

    8 5 Отговор
    Но вероятно не се е посвенил да вземе пари за участието си ? Щом ги счита за поробители защо не е отказал да участва ? Нагледахме се на лайномети . Думата стана вървежа .
  • 258 Вярно

    5 3 Отговор

    До коментар #52 от "Цяла Европа се смее":

    Ама ГАНЮ не може да се види отстрани!
  • 259 Добавка

    16 1 Отговор

    До коментар #228 от "Зарата":

    И българско мекере е било в съдебният състав,когато осъждат Апостола на смърт!Как да се гордея,че съм българин!А?

    Коментиран от #271

  • 260 Дядо Йоцо

    13 6 Отговор
    Трябва да помислим за групов паметник на Борисов, Станишев, Софиянски, Костов, Симеон Кобург- ски, Филип Д. и други по-големи или по- малки крадци.
  • 261 Чудомир

    7 3 Отговор
    60000000 !
    Барцелона!
    Няколко милярда!
    Какво тук значи някакъв си монумент?
  • 262 Русо гладно нема...

    11 4 Отговор
    По тази логика излиза, че сме под Евроатлантическо робство...
  • 263 Всъщност,

    10 1 Отговор

    До коментар #37 от "Мим":

    Ние бяхме от страната на фашагите,след това се обърнахме към братушките.
  • 264 Като глупаци...

    7 10 Отговор
    Още сме под руско робство глупа,ви народе.
    Няма отърване от тия кърлежи. Дето са влезли никой нее прокопсал. Няма държава която да е икономически растеж и демократично управление в която мама Рассии е сложила рака. Ако някой комундел ми каже поне една текава държава ще бъда първият бранител н тази социялистическа пропаганда наречена паметника на червената армия....
  • 265 Войводата

    9 9 Отговор
    Оставете го ей тека ..... Рязан не до рязан,.
    Та да се пръсне от яд комунделските тикви с промитите рускопокюонически вярвания във техният Бог на социялизма наречен СССР. ....
    .... Ма тоя май умре...1989г......хаххахххаа
  • 266 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 267 и заради тлъста за времето си зарплата

    3 1 Отговор

    До коментар #115 от "Морския":

    да,забравих.И За ПАрИ.много повече,от колкото другите мравки получаваха Абе,направо "роби на труда",да ги съжалиш,какво друго.
  • 268 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 269 Приятно утро

    7 9 Отговор
    Тръгнаха да им демонтират паметника и комунистите подскочиха веднага след като са взривили св. Неделя и сума ти български паметнеци, когато идват на власт, за да направят място на чуждите.

    Колко е хубаво да слушаш шумкарски вой сутринта.
  • 270 Македонец

    4 1 Отговор

    До коментар #63 от "Льольо":

    Тези, които са го издигнали и са потрошили български паметници, за да направят място на чуждите.
  • 271 Граф Игнатиев

    7 4 Отговор

    До коментар #259 от "Добавка":

    По руска поръчка е осъден апостола, чрез анонимни трети "свидетели". Не ви е чорбаджията виновен. Гордей се със Съединението, отбраната му и героизма на българския войник, който през ПСВ брани Добруджа и Македония. Българският войник, който за две седмици обръща в бяг англичани, французи, след което и продажни сърби и руси при Добрич и Кубадин.
  • 272 Анастас

    5 0 Отговор
    Има хора които за сто лева ще се подпишат на три места за каквото трябва.
  • 273 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 274 А така

    5 2 Отговор
    А когато взе парите и ручаше сочни кюфтаци, друга песен пееше. Творец! Изяде си рожбата...
  • 275 Бате Валентин

    5 1 Отговор
    Но са взели пари за направата му,.... Толкова много простотии се изговориха, а всички са участници във времето и миналото...
  • 276 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 277 Европеец

    4 9 Отговор
    Комунизмът е източния фашизъм. Източният фашизъм се настани в Източна Европа , но се срина цивилизационно.

    Коментиран от #279

  • 278 Ку4етадин

    11 3 Отговор
    Влизанети на маршал Толбухин ни върна Добруджа, и не се наложи да плашаме репарации след влизането ни във войната срещу Германия, не забравяйте това.
    А паметника пречи на някои ПОСОЛСТВА.

    Коментиран от #286

  • 279 Дивергент

    4 3 Отговор

    До коментар #277 от "Европеец":

    Тази опорка от "посолството" ли е?
  • 280 Дивергент

    12 3 Отговор
    Истината е че фашистите в България се завръщат. Тези които рушат и грабят. Тези които не могат да сътворят нищо полезно за народа. Тези които искат да прикрият некадърността си като унищожават паметта на третия златен век на България . Защо Египет не руши пирамидите? Нима фараоните са избили и измъчили по-малко хора?

    Коментиран от #283

  • 281 Роко

    5 3 Отговор

    До коментар #159 от "Тц, тц, тц":

    Приятелю дай определение за бандитите взривяващи църкви или превръщащи ги в конюшни и убиващи свещенници аз за друго освен антихристи не се сещам.
  • 282 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 283 Роко

    3 7 Отговор

    До коментар #280 от "Дивергент":

    Третия златен век ма ти сериозно ли? И кво му е златното освен че България се лишава от златните си запаси? Да прав си фашистите се завръщат в България след нацистката партия Атака (нацизъм или национал социализъм е левичарско движение възникнало в Германия в началото на 30-те години на 20 век след като болшевика Хитлер смесва идеите на Маркс с германския мистицизъм) сега си имаме фашистка Възраждане (фашизмът е левичарско движение възникнало в Италия през 20-те години на 20 век с цел възраждането на римската империя), болшевизма е руския вариант на фашизма и нацизма но е по стар от тях с няколко години.

    Коментиран от #289

  • 284 Недостойно е!

    11 2 Отговор
    Един от авторите на известния паметник се отрича от творението си. И на мен не ми харесва. Но! На времето автори и изпълнители бяха щедро награждавани и облагодетелствани от властта. Защо е приел да участва, след като е мислел по този начин? Има ни нещо на нас българите. Приветствали сме немската армия, посрещали сме с цветя съветската, сега изпълняваме безпрекословно всичко, което ни нареди Посолството! Точно както сме изпълнявали всичко, наредено от едно друго Посолство преди. Ни помен от достойнство! Добре че сега няма такива творци, че иначе кой знае с какви паметници и скулптури щяха да напълнят територията!
  • 285 Читател

    1 2 Отговор
    Пак статия с правописни грешки.
  • 286 Роко

    6 1 Отговор

    До коментар #278 от "Ку4етадин":

    Румъния ни връща доброзорно ЮжнаДобруджа през 1940г- под натиска Райха.
  • 287 Панагюрецо

    8 5 Отговор
    Както издигаме паметници руските поробители така да издигнем паметници на Султан Баязид той поне ни и калеко малко уважение така де .!!??
  • 288 Гергана Димитрова

    6 6 Отговор
    Що не говорите за Борисовата градина преди да дойде съвецката армия ? Защо толкова приказки за момент който се е построен от власт дошла на власт със преврат и насилие .
  • 289 Роко

    7 5 Отговор

    До коментар #283 от "Роко":

    Фашизъм и комунизъм .Два различни плода на едно и също отровно дърво.
  • 290 Някой си.

    4 5 Отговор
    Само талибаните и бившите пребоядисани комунисти угодно унищожават всичко.
  • 291 Антикомунист

    6 6 Отговор
    Най отвратителното,предателско и жалко антибългарско племе са популистите комунисти. Резила и чувството за вина на германците не е хитлер а са маркс и енгелс защото " отровата " която сътвориха изби много повече хора по света от нацизма( фашизма е друго нещо) и продължава до ден днешен да трови огромни човешки маси и носи страдание....
  • 292 Владимир

    9 2 Отговор
    Никой я значи уваждаваща себе си няма да търпи такъв паметник паметник ! А какъв е паметникът на американските и английски пилоти бомбардирали София Пловдив и подобни градове ? Аз бих го нарекал паметник в човешката не знам как да кажа продажност пошлост и прочие ! Тия градове са убивали нашите предци дядовци баби някой тяха но седмица уж са живи и ги помнят а ние ще им правим паметник ! Срам долност мерзост нямам думи ! И никой от тия които приемат сега не повдигна и думичка за това
  • 293 Бунтата

    8 2 Отговор
    СРАМ И ПОЗОР ЗА Н Е Щ А С Т Н О Т О НИ ПРАВИТЕЛСТВО!!!
  • 294 Светла

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Анонимните са по-лоши от разрушителите.
  • 295 Светла

    13 3 Отговор

    До коментар #3 от "един българин":

    Редно ли е паметниците на тези, които бомбандираха София, Враца.... да са неразрушени?
  • 296 АМИ

    9 2 Отговор
    Любомир Далчев МИЖИТУРКА. С такива България се напълни. Такива можеш да срещнеш под път и над път. Изпълзяха от всякакви дупки. Все недоволни, все неразбрани, все несъгласни(ама наум). Во време "оно" , мълчаха като пукали. Сега от тях никой не може да вземе думата. Всички боклуци си показаха рогата. А "ТИ" "УМНИКО" като е символ на робството защо си му автор, или не ти стискаме да откажеш. Сигурен съм че от всичко това си "НАМАЗАЛ".
    Б О К Л У К.,

    Коментиран от #316

  • 297 РенегаТ

    4 1 Отговор
    Коги взе парите, добре беше. Коги нема вече паре и заслужили другаре- гаден е, за скрап. Ми връщай парете, апартаментите ателиетата и всички придобивки покрай моча. Заслужили, народни и всякакви други "творци-десиденти"
  • 298 РенегаТ

    7 0 Отговор
    Коги взе парите, добре беше. Коги нема вече паре и заслужили другаре- гаден е, за скрап. Ми връщай парете, апартаментите ателиетата и всички придобивки покрай моча. Заслужили, народни и всякакви други "творци-десиденти"
  • 299 Попов

    9 2 Отговор
    Разрушението паметници на културата, на което се опитвате да намерите оправдание по смешни и маргинални причини е просто поредното зверство спрямо всички нас които създаваме изкуство.
    За мен разлика между онези които взривиха паметниците на Буда в Афганистан и всички които подкрепят разрухата и унищожението на култура няма.
    Те имат техните причини вие вашите.
    Резултата е разрушение.

    Не е ваша работа, а на идните поколения да решават кое какво е.
    Защо всички паметници на съветската армия е Европа стоят- Германия, Норвегия, Австрия и Унгария.

    Като творец и човек служещ на всеобщото благо съм тотално обезсърчен да работя за обществото, което и без друго ме третира като търговец- засрамете се.

    Да не говорим че цялата тая истерия срещу всичко руско е заради това че новите ни атлантически поробители са в пъти по свирепи , безжалостни и унищожиха културата по целия свят заменяйки я с порно, казина и прочие неща за които ако сте нормален човек е редно да се изповядате в църквата, защото са все смъртни грехове.

    Новите поробители стимулират и дават пари за да може нашата младеж да взема решения да си сменя пола и други рушащи устоите на нашето съзнание и общество неща.

    Христос каза: Който от вас не е извършил нито един грях има право да хвърли първия камък.

    Давате ли си сметка че, оплювайки съветската или руската армия всъщност подкрепяте хитлеристкия Холокост, срещу който същата армия се бори и освободи Европа.

    Но това въобще не е наша ра
  • 300 Ж.Попов

    9 2 Отговор
    Нека говорим за фактите.
    Любомир Далчев за жалост не успя да види зверствата на новия режим, като мен, а това е важен факт. Писмото е от времето когато, който не скачаше се считаше за червен 1993г.
    От тогава много неща се обезобразиха и разрушиха.
    Започнаха да изнасят и унищожават документи на Левски от архива.
    Това не може да стане без да е благословенно от най горе от сегашната власт. Това е факт.

    Не Далчев няма да одобри нищо от това което си мислите че е ново модерно и също така разрушително. А то всичкото е такова.

    Порното, казината, гадната храна, култа към парите и печалбата, подстрекаването на младите да стават гейове и да си сменят пола.
    Дори и само едно от по горе изброените е достатъчно да затрие една нация, а ние имаме всичките и списъка е наистина много дълъг.

    Ако Далчев беше жив щеше новата власт да го третира като Търговец.
    Дори и само този факт е достатъчен за да ви докаже, че аргументите в статията са напълно невалидни.

    Днес ако бяха живи Любомир Далчев
    , Майстора, и всички други наши велики творци от миналото щяха да са третирани като ТЪРГОВЦИ.
    Е нищо чудно че унищожават "търговията" им.

    Ето защо аргументите ви не струват!

    От тогава хората радикално промениха мнението си . С една дума ако Л.Далчев беше още жив, бъдете напълно сигурни, че нямаше да мисли така, както е мислил в 1993г когато небесно синята делюзия беше в апогея си.

    И точно както на него му е писнало от несправедливостите на комунягите тогава,
  • 301 Арон

    3 5 Отговор
    A някой питал ли е Софиянци дали да разрушат ботаническата градина и алпиниеумите на това място и да сложат този чужд паметник ???
    Предлагам да се направи ансамбъл на второто българско царство на това място!!!
  • 302 Морския

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "ГЕРБ НА БУНИЩЕТО":

    Ако беше български паметник щеше да си траеш , ама нали е на СССР ,не се траеш!
  • 303 Карък

    5 1 Отговор
    Дааа га яде кифтетата/демек взимаме кинтите/всичко е било OK, що автомат ли бяха насочили.
  • 304 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 305 Д-р Гьобелс

    10 2 Отговор
    Фашистката пропаганда е готова на всичко, те историята подмениха паметниците събориха та няма да изфалшифицират че Далчев уж оплюл собствения си паметник...
  • 306 ЖалкаКартинка

    10 2 Отговор
    Тая партенка я въртят от доста време, явно целта е това нещо изсмукано от пръстите, изфабрикувано и въртяно като латерна по сайтове и медии, да се превърне накарая все едно е истина...
  • 307 Разврата еПълен

    11 2 Отговор
    Явно фашагите реваншисти са му увеличили пенсията срещу това да си оплюе паметника и сурата като творец
  • 308 Българин

    11 2 Отговор
    Фашагите реваншисти са готови на всичко. Те едно време бащите им играха пияни хора около отрязаните глави на убитите от тях партизани, та няма да скалъпят няква тъпа лъжа, че Далчев си плюл на творбата и на себе си... Хора БДЕТЕ, фашизма иде, даже и да не ви се вярва, ако така я караме скоро ще сме в концлагера му...
  • 309 Политкоректни

    6 3 Отговор
    "творци", Същото беше при соца. Свикнали да се издържат не с талант, а на гърба на хората-от бюджета.
  • 310 Като не сме роби

    10 3 Отговор
    На руснаците ще сме роби на на извратените фашисти от Запада(3 дози за да идеш у Кауфланд и на работа).ЕС НИ СЪСИПВА ИКОНОМИКАТА ТОВА КОЕТО РУСИЯ ПОСТОРИ ТУК!ЯДЕМ ХИМИИ ЗА ЗДРАВЕ И НИ КРАДЯТ ЕВРЕИТЕ ОТ БАНКИТЕ И ИНСТИТУЦИИТЕ.ЦЪФТИМ ТА ВЪРЗВАМЕ ПАМЕТНИКА ИМ ПРОБЛЕМА,ШМАТКИ ДЕГРАДИРАЛИ

    Коментиран от #313

  • 311 АХМАТ СИЛА

    4 3 Отговор
    Интересно как така ползваше благата с пълни шепи по времето на социализма тоя пръдльо а сега изведнъж стана "демократ",абе Георги Марков няма да е сам там горе
  • 312 Само глупаците

    2 3 Отговор
    в тая държава не разбраха , че са роби на братушките си !
  • 313 Поне

    1 3 Отговор

    До коментар #310 от "Като не сме роби":

    не ни наричат подигравателно братя и 16 република.
  • 314 И аз да кажа

    1 2 Отговор

    До коментар #74 от "САТЪРА НА ХАНА":

    Не са "паметници",а храмове! МОЧА и това не е, за ваша скръб,
  • 315 Мухаха

    1 2 Отговор

    До коментар #246 от "Николов":

    Те пък щото славяните имат много поводи за гордост! Разумно е да се поучиш от успешните, а не от онези, дето за по-малко от век три пъти се докарват до просия, глад, граждански войни и братоубийства
  • 316 Мухаха

    2 2 Отговор

    До коментар #296 от "АМИ":

    Далчев е бил признат за голям скулптор още преди 9.9 .1944 и именно за това е бил уязвим; една непремерени приказка, донос срещу него или отказ биха го пратили в лагер, а семейството му- изселено. Особено гадно е разни червенотиквеници да натякват как се бил "облажил" от поръчката. Напротив, той отдавна е показал позиция като емигрира още 70- те години. Има още един автор на релефите -Дойчинов, който в тесен кръг казваше, че най- ще се радва, ако ги гръмнат. Повечето негативни коментари тук са от невежи и завистливи лекета!
  • 317 Др МИХАИЛ НИКОЛОВ МИКОВ

    5 1 Отговор
    ДНЕШНИТЕ МАНИПУЛАТОРИ НЕ СЕ СВЕНЯТ ДА ПРЕДСТАВЯТ УДОБНИ ЗА ТЯХ ИСКАЗВАНИЯ ОТ ИМЕТО НА ОТИШЛИ СИ ХОРА🧟‍♀️НА ПОДВИЗАВАТ Т СЕ ПРОФЕСОР ТОНИ ИСКАМ ДА ПОРЪЧАМ ЧЕ НИЕ НОРМАЛНО МИСЛЕЩИТЕ ОЩЕ СМЕ МНОГО И НЯМА ДА ПОЗВОЛИМ ПОДМЯНА НА ИСТОРИЧЕСКИ ФАКТИ И ДОЛНОПРОБНО ОБРУГАВАНЕ НА СВЕТЛИ ЛИЧНОСТИ 👿😡
  • 318 Репресиран със забрани

    1 3 Отговор
    Пореден свидетел, на който са МОЧА-ли на мястото на мозъка!
  • 319 Престанете да хвърляте

    3 2 Отговор
    Пари за фашистките глупости на есес!! Положението ни няма да се оправи като бутате руски паметници.САЩ ИСКАТ ПРЯКО ДА НИ ВКАРАТ ВЪВ ВОЙНА С РУСИЯ УСЕЩАТЕ ЛИ ГИ ТЕЗИ НАГЛИ ПЕ...АЛИ ДЖЕНДЪРСКИ.АКО НЕ ВИ ДОЙДЕ АКЪЛА НА ВРМЕ,ЧЕ НЕОФАШИСТИТЕ НИ ИЗБИВАТ,А НЕ ПУТИН ЩЕ СТРАДАТЕ МНОГО СЛЕД 1-2 ГОДИНИ!
  • 320 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 321 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 322 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 323 Аз, Клавдий

    2 1 Отговор
    България се управлява от тъпанари! Ситуацията грубо наподобява последните години, преди падането ни под турско робство. Само наблюдавайте процеса по ремонта на паметника Шипка и пак ще си говорим!
  • 324 Петко

    2 1 Отговор
    Какво робство бе глупаци.Съветската Армия ни отърва от мизерията,дари ни със свобода,даде ни шанс да се образоваме,да се лекуваме,да си съградим нови домове,да живеем достойно,и да не бъдем вечни роби на кулаците,и фабрикантите.
  • 325 Патриот

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "един българин":

    Ти не си българин,а една марионетка на ония,които ни бомбандираха,убиваха,и рушеха българските градове.Съветската Армия ни донесе свобода,и възможности за нов,и достоен живот,отърва ни от робството на фабрикантите и кулаците.
  • 326 ВАНЬО ХРИСТОВ

    2 1 Отговор
    ЗА СВЕДЕНИЕ НА МЛАДЕЖТА БРАТУШКИТЕ НИКОГА НЕ СА БИЛИ ОКОПАТОРИ ,А БЕНЗИНА СТРУВАШЕ О,8 ст.
  • 327 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 328 Българин

    1 2 Отговор
    русия винаги е била и ще бъде враг на България!

    Коментиран от #329

  • 329 Патриот

    1 1 Отговор

    До коментар #328 от "Българин":

    По принцип русофилите не са българи!
  • 330 Историк

    1 2 Отговор
    Комунистите никога не са идвали на власт по законен начин, чрез избори! комунистите идват на власт винаги чрез метежи, тероризъм, прокремълски преврати организирани от московията, както през 1944 година комунистите идват на власт не по законен начин чрез избори, а благодарение на руския окупатор!
    Благодарните комунистически терористи даже му издигат паметник от признателност за това че ги е възкачил на власт въпреки волята на българския народ!

    Коментиран от #331

  • 331 Родолюбец

    1 1 Отговор

    До коментар #330 от "Историк":

    комунистите винаги са били най-големите предатели и врагове на България!

    Коментиран от #332

  • 332 Истински Българин

    1 1 Отговор

    До коментар #331 от "Родолюбец":

    Забрави русофилите!
    Освен комунистите русофилите също са най-големите предатели и врагове на България!
    Даже един от тях искаше да ни направи шестнайсета съветска губерния!!!
  • 333 антифашист

    1 0 Отговор
    Подкрепящите фашизма в русия също са фашисти!
  • 334 Време е

    1 1 Отговор
    да почистим България от продажниците майкопродавци "възраждане (на комунизма)" които за жълти копейки сеят лъжите на русия и простотокостя!
  • 335 Познавач

    1 1 Отговор
    През ВСВ русия и САЩ били са съюзници. Затова американските бомбардировки са били предварително съгласувани със Сталин, който е дал съгласието си! Сталин не е направил нищо, за да предотврати бомбардирането на България! Така че СССР също носи вина за смъртта на убитите цивилни българи!
    Така че ако се маха паметника на американските пилоти, трябва да се махнат и всички останали съветски паметници принадлежащи на СССР като държава съучастничка в това прес тъп ление!
  • 336 🤭😁🤣😂

    1 1 Отговор
    Разликата между комунизма и фашизма е само в дължината на мустаците на Сталин и Хитлер!
  • 337 🇧🇬🇧🇬🇧🇬

    1 2 Отговор
    Ние истинските българи мра зим кремълските нацисти и техните слуги - фамилия копейкини които унищожават България!
  • 338 Българофил

    1 1 Отговор
    Ние нормалните българи обичаме България,
    останалите обичат кремълския пс их опат Путин!
  • 339 🤭😁🤣😂

    1 1 Отговор
    Смешен плач!
    Реват копейките, знаят че им остава още малко време, хихихи!
  • 340 Брадчет

    2 0 Отговор
    Брей тия комунисти лъжат повече братчедите ромеи, хихихи

    🤭😁🤣😂
  • 341 Оня

    0 0 Отговор
    Ей ком транслатори стига баламосване от това живота на българите няма да стане по добър.
    Само ала бала .моча вече го нема,музей на позора и лъжата там му е мястото.....!!!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове