Още един добър ден откакто на 12 декември запозна най-накрая демонтирането на МОЧА, паметникът, който аз нарекох по този начин Монумент на окупационната Червена армия преди 12 години. Та на 12.12.2023 г. започна да се случва. Това каза пред Агенция "Фокус" писателят и публицист Иво Инджев.
"Сега имам няколко реплики. Първо, въобще не е вярно, че това е движимо културно наследство. Ние като инициатива за демонтиране на този монумент, неправителствена организация, отдавна сме попитали Министерство на културата и аз се чудя, защо никой не се сети досега за това. И имахме персонален отговор от заместник-министър Тодор Чобанов, че това не е културна ценност, не влиза в тази дефиниция. Така че този въпрос, сам по себе си е изкуствено измислен, не съществува. Второ, не съм съгласен, че се демонтира трудно, много лесно се демонтира. По-трудно са се демонтирали паметниците по времето на комунистическия режим, когато са ги млатили с чукове. И са опитвали по всякакъв начин да финтират обществеността. Например, ние така и не видяхме как демонтираха Паметника на Леонид Брежнев, генералния секретар на Политбюро на ЦК на Комунистическата партия на Съветския съюз, който беше открит лично от Тодор Живков и Станко Тодоров, двамата първи мъже в комунистическа България, с почетна стража пред него. Но след няколко години, когато Брежнев изпадна посмъртно в немилост и започнаха да се сменят негови наследници, паметникът беше демонтиран. Как точно са го демонтирали, дали е било с флекс или с чук, вие смятате ли, че това има някакво значение? Тези приказки, дето се бил рязал парче по парче, както се изрази президента. Много се извинявам, как да се демонтира, целият ли трябваше да бъде вдигнат?", каза още Инджев.
Според него е трябвало да попитат съветските специалисти, защото когато строяха Асуанския язовир в Египет, там съветските специалисти се хвалели как са вдигнали много от древноегипетските скулптори с големи кранове.
"Те имат голям опит, спомням си в черно-бялото кино, това ни се рекламираше в кинопрегледите като голямо постижение на съветската инженерна мисъл. Трябваше да питат как се прави това нещо с една близо 8-метрова конструкция, която със сигурност тежи страшно много тонове. Когато този монумент е бил въздигнат, той също е бил качван парче по парче. Това трябва също така да се каже. Всички тези разпарчетосани аргументи имат и друг контрааргумент. Аз днес, даже написах, предложих на депутатите от мнозинството, които биват тормозени от малцинството в качеството на някакъв милиционерски кордон в парламента, който пречи на работата в парламента, да зададат следния въпрос по аналогия: нас десетилетия ни неглижираха и маргинализираха с приказките сега ли му е времето, това ли е най-важното. Ами те искат сега да се възстанови, да се реанимира покойният вече монумент. Това няма как да стане. И да кажат, да допълнят не трябва ли да се погрижим за хората, за болниците, за детските градини, за социалната справедливост и другите, вместо тук да се блокира работата на парламента. Само че не им идва на ум и затова подсказвам", добави Инджев.
Според него, крадецът вика дръжте крадеца, варваринът нарича варвари онези, които рушаха системно монументи.
"Знаете ли колко църкви в Съветския съюз или в Русия са били разрушени от болшевиките. И аз не си спомням по памет, но са стотици. Също така има и в България. Аз публикувах списък на разрушени паметници, включително паметникът на Ботев, по времето на комунизма в центъра на Враца. Сума ти манастири бяха превърнати подигравателно в механи от “Балкантурист" на времето, какво ли още не. Те самите си сваляха собствените паметници. Колко паметника на Сталин са демонтирани, на Тодор Живков, на Ленин, всичко това те го правеха в огромни мащаби. И сега са се захванали с един, който точно този бил варварство. Много се извинявам, обаче това заслужава един истински, така да се каже информиран отпор. Нека онези от политиците, които подкрепят това правилно действие с демонтажа на МОЧА малко така да се вслушат в хората, които са следили тази тема толкова много години. И да видят с какви аргументи може да им се противостои, за да не ги оставят да говорят монологично по тази тема. Нищо варварско няма в това да се освободиш от лъжата за окупацията, която претендира да е била освобождение", посочи писателят.
Според Иво Инджев МОЧА е най-големият паметник на лъжата в България. Защото да се каже, че това е паметник на Съветската армия, само по себе си фактологически не е вярно.
Той информира, че в книгите си е написал спомените на сина на един военен български пилот, който е бил свидетел на това как български десант е бил пуснат посред бял ден на германски позиции в Скопие по съветска заповед, с цел да бъдат избити тези елитни части на български командоси тогава, по същество, защото са били обучавани от германци преди това. И практически са ги избили най-безмилостно германците във въздуха. Въпросният пилот разказва на сина си как са се групирали, скачащите са искали да скачат по двама, за да може отпред да се нареди някой, който няма деца и да поеме с гърдите си оловото, за да има някакъв шанс да оцелее този зад него. Тези неща обаче, масово не са известни в България. Масово се прикриват и масово се премълчават. И това е причината, поради която толкова много години оцелява МОЧА.
18 Декември, 2023 18:31 2 622 155
Иво Инджев: МОЧА е най-големият паметник на лъжата в България
Крадецът вика дръжте крадеца, варваринът нарича варвари онези, които рушаха системно монументи, каза журналистът
Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 80 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 а ти си
18:35 18.12.2023
4 Джамбaза
Сега дава акъл...
Коментиран от #21, #131
18:35 18.12.2023
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
18:36 18.12.2023
6 тоя тъпун
18:36 18.12.2023
7 пурко КЪНЧЕВ
18:36 18.12.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 И из е
До коментар #1 от "А бе,":
Беееее Също!Без Ко н до М!18:38 18.12.2023
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
18:38 18.12.2023
11 Сериозно
Факти докога ще давате трибуна на доказани предатели и убиции на български граждани?
Коментиран от #119
18:38 18.12.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 ГОРСКИ
Коментиран от #29
18:41 18.12.2023
15 Кондуктора
18:42 18.12.2023
16 БОЦ - ко
"Другарите" изпълнени със злоба,
От ПОСЛЕДНИТЕ си дни подгонени,
Със себе си ни вкарвате във гроба !
18:42 18.12.2023
17 Ний ша Ва упрайм
18:42 18.12.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 1234
18:43 18.12.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост
До коментар #4 от "Джамбaза":
Става висшист в СССР, а сега е обе3умял рус0ф0б. Направили го човек, а той ги плюе. Това е като м-муната, която си отрязала клона, на който седи.Коментиран от #37, #114
18:43 18.12.2023
22 Прибирайте тоя
18:45 18.12.2023
23 оня
18:45 18.12.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Имам
Коментиран от #49
18:45 18.12.2023
27 нннн
18:46 18.12.2023
28 фбр
18:46 18.12.2023
29 Гост
До коментар #14 от "ГОРСКИ":
Либерастите могат само да рушат, понеже са неспособни да градят. Скоро ще дойде времето, когато ще бъде възродено онова, което либерастите срутиха. Ще трябва много работна ръка. Ще бъдат впрегнати да работят, макар и против волята им.18:46 18.12.2023
30 Аммммм
18:47 18.12.2023
31 Алкохолик?
18:47 18.12.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
18:48 18.12.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Мда
Коментиран от #44
18:48 18.12.2023
37 Ха Ха
До коментар #21 от "Гост":
Това че истината не изнася на Русия, не прави тоя, който я изрича русофоб!Коментиран от #57
18:48 18.12.2023
38 Иво е доностник
18:49 18.12.2023
39 "Всякога проклета русия" по Раковски
Руското правителство с предателски начин е успяло да издействува ферман от Портата, в който му се допуща да преселва българите в своите омразни пустини. От него подкупени безчувствени някои си българе скитат се по бедна България и мамят простодушнаго народа да се пресели в Русия, като му правят много лъжовни и мечтани обещания!
Във видинската бедна област тия народоубийци са успели да придумат и измамят много челяди и във Видин се е отворила явна канцелария, де ходят тия окаяни Българе да се записват за преселение в Русия, като им дават и нещо си пари да ги заловят по-добре и като ги заплашват лъжовно чрез подкупниците си и от страна уж на турското правителство, че ако не се преселят в Русия, щат ги пресели после насила в Азия. Лъжа лукава! Само да измамят простаго народа да се пресели."
Георги Стойков Раковски “Преселение в Русия или руската убийствена политика за българите”, издадена за пръв път през 1861 г. в Букурещ.
Коментиран от #40
18:49 18.12.2023
40 "Всякога проклета русия" по Раковски
До коментар #39 от ""Всякога проклета русия" по Раковски":
Длъжност свята към милото ни Отечество налага ни да открием простодушному народукакво нещо е тая Русия и нейното мъчителско монголско правителство,
и какви вечни мъки ги чакат, ако са тия излъжат и идат да влязат в нейните железни нокти. Но преди да дойдем на този предмет, нужда е да покажем вкратце нашим братям какви неприятелски сношения е имала още от стари времена с наши праотци и как тя сякога старала да ги завладей, какви же злини им нанесла досега за награда и що са тия кръстили и първите начала образования й дали.
Послушайте, братя Българе, а особено вие от Видинска област!
Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част.
Българите са ги най-напред покръстили, дали са им писменост, Свещеното писание и първото образование.
Това е познато беки от целия свят и техните учени го признават. Но какво благодарение са отдали тия на българите за това благодеяние! Ето: Разорили и завладели Волжското им пространство и порусили досущ тамошните българи, като им наложили насила езика си.
18:49 18.12.2023
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Конспиратор
18:49 18.12.2023
43 верно ли бе?
Коментиран от #56, #76
18:49 18.12.2023
44 Мда
До коментар #36 от "Мда":
Кой пък се интересува от твойто мнение!18:50 18.12.2023
45 Стърчаща недоумица
18:51 18.12.2023
46 Сатана Z
Този е завършен ренегат от комунистическо котило.През целият си жалък животец е писал доноси срещу колегите си и всички ,до които е опрял. .Пълен боклук.
18:52 18.12.2023
47 Що за морал?
Коментиран от #55, #107
18:52 18.12.2023
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 ТИР
До коментар #26 от "Имам":
Няма съвест, просто нагаждач към силният на деня,,,скоро може да му се наложи пак,,,18:54 18.12.2023
50 Измамата Санстефано
Примирие, един вид. Пълни глупости! Одринското примирие вече е сключено и е влязло в сила. По време на сключването на Сан Стефанския договор боевете са преустановени от 2 месеца.
Историческата митология от години ни внушава, че този договор определя етническите ни граници, което определено не е така.
Целите на Сан Стефано са обяснени чудесно от руската дипломация. Андрей Карцов, руски дипломат: "Смисълът на Санстефанския договор може да е само един: да даде на българите доказателство за добрата воля на Русия,
а отговорността за неизпълнението му да прехвърли на Европа." Самият Игнатиев пише в спомените си, че с този договор ще се осигури завинаги благодарността на българите към Русия,
а тези, които го разрушат, ще загубят всякакво влияние сред тях.
"Историята е точна наука и не е за аматьори!!" Затова е крайно време такива аматьори като Вас да престанат да свързват "възкресението на българската нация" с трети март.
На тази дата е подписан един предварителен и непризнат от никой договор между две империи. Според ТОЧНАТА НАУКА ИСТОРИЯ България възкръсва на 13-ти Юли 1878г в Берлин,
но благодарение на руските машинации и мераци губи огромна част от териториторията си.
Коментиран от #62
18:55 18.12.2023
51 Мис Ирка
18:56 18.12.2023
52 Кал Так
18:58 18.12.2023
53 незнайко
Коментиран от #64
18:59 18.12.2023
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гост
До коментар #47 от "Що за морал?":
Два пъти го написах, същият факт и двата пъти ме изтриха.19:00 18.12.2023
56 Е стига
До коментар #43 от "верно ли бе?":
Има ли нещо невярно. от казаното от Инджев ,от ,т.н.подлога от теб ?Ти виждаш ли някъде останали паметници на Сталин и Брежнев,или Ленин ?А за убитите български пилоти над Скопие е абсолютно вярно.Нямам думи за защитниците на мародерите " братушки ".Събудете се най после ?19:02 18.12.2023
57 Гост
До коментар #37 от "Ха Ха":
Минджеф не е рус0ф0б.Той е ветропоказател. Ориентира се накъде духа ветерот и плюе в обратна посока.19:02 18.12.2023
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 граф Игнатиев - yбиеца на Левски
Граф Игнатиев веднага се свързва с Княз Горчаков и го уведомява за критичността на положението. По предложение на ловкия и хитър Граф Игнатиев се предлага компромис ПРАВОСЛАВНА БЪЛГАРСКА ЕКЗАРХИЯ. Когато Великия Везир получава предложението на Княз Горчаков, той натоварва Българина Гаврил Кръстевич, който е бил Върховен Съдия на империята да състави фермана за създаване на Българската ПРАВОСЛАВНА Екзархия. Гаврил Кръстевич работи над този държавен указ около 3 месеца и използва главно данните събрани от Рим преди 1861 за епархиите в които Българите са били мнозинство. Фермана е бил готов в края на месец Януарий 1870 и поднесен на Великия Везир Мехмед Емин Али паша за да бъде прегледан и одобрен. Той го дава на Султан Абдул Азис на 27-ми Февруарий 1870 да бъде подписан и да стане закон на империята,
За първи Български екзарх е бил одобрен видинският митрополит Антим Първи и той се нанася в голямата каменна сграда построена от братята Тъпчилещови наричана "Метоха" на имот закупен от Българина Княз Стефан Богориди бей и подарено на Българската община в Константинопол. На това място по късно се издига и Българската "Желязна църква" Свети Стефан.
Това няма да го срещнете в българскит
Коментиран от #72
19:03 18.12.2023
60 !!!?
Пушка "Винтовка" - културно наследство
Граната "Лимонка" - културно наследство
Картечница "Максим" - културно наследство
Пистолет "Макаров" - културно наследство
Каска с петолъчка - културно наследство
Ушанка СССР - културно наследство
Ушанка "Будьоновка" - културно наследство
Ватенка, Шинел, Ботуш - културно наследство !!!?
Коментиран от #82
19:04 18.12.2023
61 Агентът каза
19:04 18.12.2023
62 Гост
До коментар #50 от "Измамата Санстефано":
Топло, топло, от фурната на някое нпо, където всички носят червени коминчета на главите.19:04 18.12.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Ами
До коментар #53 от "незнайко":
Няма никакво разделение,изкуствени постановки от уж съветофили!Що не поискате ,не митингувате да ни върнат архива и златния резерв?19:04 18.12.2023
65 скоро,скоро!!!
19:05 18.12.2023
66 Да, бе
19:05 18.12.2023
67 Мутра
19:05 18.12.2023
68 ффф
19:06 18.12.2023
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Гост
До коментар #59 от "граф Игнатиев - yбиеца на Левски":
Остава да обясниш, защо му е на великият ти везир да иска признание за българите, които държи в робство от 500 г. Хайде, извади ми фалшивата карта с развъждането на българите до 2 млн, която ревностно криеш в ма3ният си ръкав и не пропускаш удобен момент да я развееш високо, но за малко, че да не си проличи колко е фалшива.Коментиран от #88, #95, #100
19:08 18.12.2023
73 Шпакловчик 7 разряд
Как ли си отгледал тая сурия Ивайле?
Лизане и мазане , в името на семейството!)
19:08 18.12.2023
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 !!!?
До коментар #43 от "верно ли бе?":
"Завършва "История на Азия и Африка" в Московския държавен университет" - Ами научил е от "извора" кои са варварите !!!?19:09 18.12.2023
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Агентът каза
19:09 18.12.2023
79 Простя КъСкопейкин
Чест и почитания г-н Инджев ! Истински възрожденец.
Коментиран от #113, #115, #142
19:09 18.12.2023
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 хихи®
Коментиран от #83
19:10 18.12.2023
82 Гост
До коментар #60 от "!!!?":
Да, а от вашето време ще остане само пребоядисани портокали и спаружен банан, за културно наследство.19:10 18.12.2023
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Дави го тура
19:13 18.12.2023
86 хихи®
До коментар #83 от "Гост":
Да ги избъзикаме с една подписка: Утре от името наНПО "По-демократи от Байдън"
"Да съборим Мста на дружбата"
19:14 18.12.2023
87 Име
Пускали парашутистите над Скопие, което е било свободно по това време, измислици.
Има един лаф - но е циничен - но все пак - "Кога обявихте война на САЩ - не ривахте", нека да помислим.
От какъв зор се обявява война на САЩ, след като те са твърде миролюбива и - по същество - търговска държава.
Крайно време е да се разделим с миналото си - като приемем - че сме били за няколко години - вандалите на Европа, Хитлер е искал да се унищожи Париж.
19:14 18.12.2023
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 шефа
19:15 18.12.2023
90 Четете
19:15 18.12.2023
91 Сорос
19:17 18.12.2023
92 Гост
До коментар #88 от "Българин":
Само 4ур4улята рипат срещу руснаците.19:17 18.12.2023
93 Ред Нек
Както лаят сега , че даже и лоша историята трябвало да се пази .
Събаряха всичко
Даже паметника на
Първи пехотен софийски и Шести пехотен търновски полк в София събарят
Събораха Паметника на Христо Ботев в
Враца .
Червените Башибозуци да не се правят на луди.
19:17 18.12.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 граф Игнатиев - yбиеца на Левски
До коментар #72 от "Гост":
Това да обясниш нещо на ватник или копейка е мисия невъзможна.Коментиран от #99
19:18 18.12.2023
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Брабинеца
19:20 18.12.2023
98 Гост
До коментар #84 от "Кво е строено":
Има ли ТЕЦ в България, който да не е строен с руска помощ? Има ли ВЕЦ в България, който да не е строен с руска помощ? И ТЕЦ, и ВЕЦ, и моста над Дунав са все с руска помощ строени. Рушете и ТЕЦ, и ВЕЦ, и мостове, като сте почнали. Само с един паметник нищо не правите, а само замазвате очите на западните си господари. Утре пак ще ползвате тока от руските генератори в ТЕЦ и ВЕЦ.Коментиран от #101, #103
19:20 18.12.2023
99 Гост
До коментар #95 от "граф Игнатиев - yбиеца на Левски":
Удобно оправдание за липсата ти на аргументи. Къкай си там, кой ли те слуша.19:21 18.12.2023
100 Възрожденец
До коментар #72 от "Гост":
От цял свят, само ние в Европа и неrpите в САЩ, произхождаме от роби! И всичко е заради това, че ако е нямало робство е нямало и освобождение. Знаете ли, какво ще ви кажа, заради това, че изкарвате предците ми роби, руски подлоги!? Да , сетихте се, това е пращам ви при кораба Москва!Как пък може да сте толкова наведени и заблудени, да славиш чужда държава за сметка на твоята, или вие се чувствате повече руснаци от колкото българи ?
19:22 18.12.2023
101 България
До коментар #98 от "Гост":
Си е плащала за тази помощ , умник .Двойно у тройно си в платила .
Недей ни разправя вреели некипели.
Нищо не е било безплатно , Русоробче .
19:23 18.12.2023
102 Ксаниба
19:24 18.12.2023
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Граовеца
Коментиран от #110
19:26 18.12.2023
106 Майстора
19:26 18.12.2023
107 Точно има
До коментар #47 от "Що за морал?":
Морал .Когато видиш че някой е сатрап , и окупатор ,това че си учил при него не Трявна да е извинение , да си му роб цял живот .
Точно това е морала ,а не да си кон с капаци .
Като родния Русороб.
Коментиран от #143
19:29 18.12.2023
108 гочето
19:29 18.12.2023
109 Иво мазния
19:31 18.12.2023
110 Язовирите
До коментар #105 от "Граовеца":
Са построени с безплатния труд на българина .Недей ни подмята че трябва да благодарим на Рушляка .
19:31 18.12.2023
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Нито една
Не казва как
Вълко Червенков е съборил паметника
На Христо Ботев във Враца .
Хахаха .
Браво на Комунистите .
Коментиран от #120
19:35 18.12.2023
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Да направили
До коментар #21 от "Гост":
Са го човек ,, а не Русороб .И в Русия ги има , но ги пращат по затворите, неудобните за Кремъл .
Това е Руската Диктатура.
19:39 18.12.2023
115 ГОСТ
До коментар #79 от "Простя КъСкопейкин":
Да прав си точно такива лижачи настройват още по вече недоволните. Много е лесно да плаваш по течението а е по трудно срещу течението. Е това е сегашната ни номенклатура. Тия който ползваха благата на комунизма сега са първи демократи. Да погледнем в миналото как се ставаше доктор доцент професор и журналист от национална медия трябва да отговаряш на изискванията на партията. Дори в средното образувание имаше права при кандидатстване за деца и внуци на активни борци против фашизма а другите бяха на опашката. Тогава бяха много и от тях не можеше да се класираш дори при много добър бал. Сега същите се кичат с разни титли получени по волята на партията и се пишат за демократи за това не им вярвам. Това съм го изпитал на гърба си заради такива не можах да се класирам в техникум. И след 89год видях как комунисти използващи благата през комунизма първи си хвърлиха книжките и се писаха първи демократи.19:41 18.12.2023
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Иван Иванов
19:52 18.12.2023
118 Автора
19:53 18.12.2023
119 ГОСТ
До коментар #11 от "Сериозно":
Защо се чудиш такава ни е държавата. Преди беше за агенти и доносници блага. Сега когато имаш право защото тогава нямаше да ги оплюеш и сравниш с нещо си се явява модератора като цензура както тогава.19:54 18.12.2023
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 гост
19:58 18.12.2023
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Тръкай
20:03 18.12.2023
124 полоса
20:05 18.12.2023
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Край
Коментиран от #128
20:09 18.12.2023
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 браво
До коментар #126 от "Край":
ама да има ред ,!С билет с премия......20:16 18.12.2023
129 НЯКОЙ
20:32 18.12.2023
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Какъв театър
Българската армия от 110 000 души е Освободителка на част от Европа ,Северна Югославия ,Вардарско,Унгария и част от Австрия ,Дали сме 18000 жертви,които са забравени за да увековечат окупаторите ни ,на които тук сме осигурили да си живуркат.По принцип никой не отрича приноса на Червената армия на други места ,но у нас е съвсем различно.И е жалко,че българите нямат достойнство да защитят своите герои ,генерали ,офицери и войници .
Коментиран от #140
20:42 18.12.2023
133 Фоли
20:43 18.12.2023
134 556677
Коментиран от #139
20:46 18.12.2023
135 ДОКЗАЛ СЕ
21:04 18.12.2023
136 Автогол
21:05 18.12.2023
137 Гошо
21:17 18.12.2023
138 защо е опашката
21:22 18.12.2023
139 твоят
До коментар #134 от "556677":
номер е при Гнома/жебока/....21:27 18.12.2023
140 Мда
До коментар #132 от "Какъв театър":
Театъра върви по националните медии и грантаджиски радиа.Едни и същи другари комунисти хапвали от същите тези рашисти и сега станали евроатлантици и плюят. Нали знаете, че не трябва да плюеш ръката дето те е хранила.
А до Инджев — доносник, един от най- гнусните, размил много животи.
Факти срамно е да давате дума на доносници на ДС
Коментиран от #150
21:34 18.12.2023
141 Пилотът Гошу
21:36 18.12.2023
142 Хаха
До коментар #79 от "Простя КъСкопейкин":
Не просим правим го безплатно. А до Инджев прочети му биографията и го питай колко съдби е зачернил, като доносник. Завършил в Москва , дали са го закарали на сила да учи там или ходеха тези с привилегиите.Няма по гадно нещо от доносника и предателя
21:41 18.12.2023
143 Пилотът Гошу
До коментар #107 от "Точно има":
Че то и тогава е било същата работа, но га яде кифтетата, не рива. Ако се обърне вятърът пак ще е с него …. Морал имал …. 😂😂😂😂😂😂😂21:43 18.12.2023
144 Баце ЕООД
Коментиран от #146
21:56 18.12.2023
145 Този
21:58 18.12.2023
146 Плюс
До коментар #144 от "Баце ЕООД":
Гнида е!22:28 18.12.2023
147 Тоз п....изурко
22:39 18.12.2023
148 Не му се гневете толкова
22:49 18.12.2023
149 До "другарите "
23:48 18.12.2023
150 Излагаш се
До коментар #140 от "Мда":
А кой го е принудил да стане "доносник "? Кой е офицера от ДС и кой е контролирал ДС на местна почва ? Много лесно се петно човек живял по време на диктатура.Важното ,че това което казва в момента е неудобната истина и не утърва на хибридките.Ей на плещят жално простотии .23:55 18.12.2023
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Първо главно ДС
01:49 19.12.2023
153 Помним всичко!
Разбира се че самия паметник е културно наследство! В цял свят се пазят статои от най различни епохи и от Древногръцката и от Римската и от Египетската и т. н.
Всички тия статуи на Херкулес, на Персей, на Зевс и на всички други божества около него,на Буда, на Александър Македонски, на Юлий Цезар, на Ахил , на Спартак на Орфей, и и и .... колкото щете паметници! По картините галерии и в Лувара , в Ермитажа също се пазят статуи, и картини на най различни Пълководци , диктатори и какви ли още не!? Обичани и недолюбвани от различните народи. Но никъде до сега, не съм чул тия сатои някой да ги събаря и руши. Защото това е ИСТОРИЯ!!! Добра или лоша тези паметници носят със себе си ИСТОРИЯ. И ето за това трябва да бъдат пазени. Ако всичко се рушеше и унищожаваше, как щяхме да знаем КОИ и КАКВИ са били нашите предшественици. И с какво и за какво са се борили, воювали и т.н.
А що се отнася до въпросния господин Иво Инджев, такива фурнаджииси лопати според мен, трябва да бъдат съдени и наказани от закона най строго!!! Защото както се казва в една стара мъдрост "КОИТО ПЪРВО ХВАЛИ А ПОСЛЕ КОРИ, ТОЙ ДВА ПЪТИ Е ЛЪГАЛ !!!"
02:28 19.12.2023
154 СЕДЕСАР
18:37 19.12.2023
155 Този коментар е премахнат от модератор.