Кражба на крепежни елементи причини дерайлиране на товарен влак в петък вечерта между гарите Яна и Мусачево. Инцидентът за малко не се превърна в трагедия. Композицията се обърна при сравнително ниска скорост от около 35 км/ч.
„Убеден съм, че щеше да има жертви, ако влакът беше пътнически”, каза в студиото на „Здравей, България” инж. Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността на Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
6 200 км е общата дължина на железопътната мрежа и всеки километър от нея не може да бъде охраняван, отбеляза специалистът. Затова според Минчев наказанието за подобни посегателства трябва да е затвор и то над 10 години.
По думите на ревизора статистиката казва, че има над 800 такива престъпления за година, а материалните щети от тях възлизат на 1,8 млн. лева.
Ако извършителите няма къде да предават откраднатото, вероятно няма да има и кражби, посочи представителят на НКЖИ, според който явно става въпрос за печеливш бизнес.
Преместването на обърналите се цистерни ще струва 200 хил. лева. По думите на Веселин Кирев от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт" парите е можело да се използват за поддръжка на железопътната инфраструктура, а инцидентът щял да бъде предотвратен, ако е била налична система за ранно предупреждение за проблеми по трасето, каквато функционира в други европейски страни.
Един от проблемите е непрекъснатото съкращаване на средствата за поддръжка железопътната инфраструктура, каза Кирев и даде за пример съкратените кантонери, които са обхождали въпросния участък.
Министърът на транспорта Данаил Папазов ще предложи промени в Наказателния кодекс, които да определят посегателствата върху железопътната инфраструктура като тежко престъпление.
Мярката идва след инцидента с товарния влак, който се обърна в петък вечерта между гарите Яна и Мусачево заради кражба на скрепителни материали от железния път.
Транспортният министър определи инцидента като терористичен акт и опит за убийство на двамата машинисти. За миналата година има над 480 кражби от железопътната инфраструктура, като загубите са за близо 1 млн. лв.
Продължават възстановителните работи след дерайлирането на товарен влак с 18 вагона между гарите Яна и Мусачево в събота.
Сумата за изваждането на цистерните ще е около 200 хил. лв, а с възстановителните работи и изграждането на новия път сумата ще скочи до половин милион. Това посочи инж. Неделчо Спасов, ръководител инспекция „Безопасност на превозите" от НКЖИ пред „Тази сутрин” по бТВ.
По думите му кражбата, довела до инцидента, не е единственото посегателство над участъка. Контактната мрежа я няма, след като 4 пъти медните проводници са били крадени. „През последните две години имаше три посегателства и три пъти беше възстановявана. Това са скъпи медни проводници. При анализ на трафика, временно се реши да не се възстановява за четвърти път”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монго
10:15 20.01.2014