България е най-опасната страна за шофиране в Европейския съюз. Това показва анализ на Института за пътна безопасност. Най-опасната област за шофиране у нас е Русе. Това разкри "Нова телевизия'.
Според оценката на института коефициентът на загинали и ранени спрямо дължината на пътя там е най-висок - 1.5. Другите много опасни области са Ловеч, Монтана, Пловдив, Варна и Стара Загора. Статистиката е за периода 2021-2023 г.
„Пътнотранспортните произшествия за 2021 са 995, а за 2023-а – 1092”, посочи Стилиян Станев от „Пътна полиция” – Русе. Той подчерта, че голяма част от жертвите на пътя са загинали в отсечката Русе-Бяла.
Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Дочев
08:15 21.03.2024
2 Миризлив пор
Коментиран от #5, #9, #11
08:20 21.03.2024
3 Само питам
08:21 21.03.2024
4 станчо
Коментиран от #18
08:22 21.03.2024
5 мнение
До коментар #2 от "Миризлив пор":
не мисля че кат могат да спрът катастрофите по какъвто и да е начин… но пък могат да пълнят яко хазната с ненужни глоби за превишаване на скоростта с 5/10км в населени местаКоментиран от #8
08:25 21.03.2024
6 Мдааааааа
08:28 21.03.2024
7 Знайко
Предполагам заради ГКПП Капитан Андреево най-голям е трафика на България турската граници или област Свиленград. Но там пътищата са по-добри - магистрала Марица. На магистралите стават много по-малко ПТП, отколкото на обикновените пътища, но пък са по-тежки. Ако в област Русе направят магистрала и махнем ГКПП-влезнем в Шенген, ще намалеят катастрофите там.
08:37 21.03.2024
8 Някой
До коментар #5 от "мнение":
КАТ могат да намалят катастрофити, ако седят там където стават катастрофите. А не седят там където няма катастрофи, дори когато карат с 250 км/ч. И ако престанат да намаляват ограничение на скороста. Ограничения под 50км/ч са малоумие. Освен ако не е вътре в квартал, където ограничението трябва за е 30км/ч. От скорост 30км/ч на сухо се спира за половин метър. Ако има лед може и за 10 м да не спре колата, но това е частен случай. Може да има по-различни ограничения на скоросга при сняг и лед.08:45 21.03.2024
9 ГЕРБ=ДПС=БСП
До коментар #2 от "Миризлив пор":
В КАТ и полицията проблема е по-различен, там началниците не си вършат работата. Но не ги уволняват защото са парашутисти на ГЕРБ, ДПС и БСП.Обзалагам се, ме ако бъдат пенсионирани завинаги работещите червени пенсионери началници в МВР, в държавата ни ще стане много по-добре.
Единственият читав червен пенсионер е Бойко Рашков.
08:50 21.03.2024
10 Оператор на права лопата
08:58 21.03.2024
11 Има проблем
До коментар #2 от "Миризлив пор":
Проблема не е в контрола а в пътя който следва да е направен безопасен. Освен това това е пътя който свързва Северна България с Румъния и е натоварен Тук няма магистрала и има зимата мъгли. Като изчислят колко коли са преминали на броя на катастрофите може да се окаже че други отсечки са по опасниКоментиран от #15
08:58 21.03.2024
12 кат
09:17 21.03.2024
13 ЧОЧО
09:27 21.03.2024
14 Златна Добруджа
09:44 21.03.2024
15 Миризлив пор
До коментар #11 от "Има проблем":
Проблема на безопасността на пътя не в това какъв е пътя а на идиотите по него! Много ясно, че ако в отсечка от 30 километра се пазят само 2 кръстовища и един храст с ограничения 60 а останалите 28 километра няма контрол е така! Всеки кара как си знае и това е резултатът.09:58 21.03.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Циник
До коментар #4 от "станчо":
Нищо ненужно няма в София-Бургас, но едното не пречи на другото. Проблемът е, че и новите магистрали са двулентови, например тая от Ботевград към Враца, която се строи в момента. Магистрали, по които се движат много камиони трябва да са трилентови.11:49 23.03.2024