Внесли сме доклад в Столичния общински съвет (СОС), който предвижда да позволи на кмета на София да започне разговори с ръководството на НДК и държавата, за да се установи какво е текущото състояние на тези подземни паркинги и помещения, които по всички официални регистри и документи се водят гаражи и места за паркинги.
Това заяви общинският съветник от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") Борис Бонев в СОС на брифинг заедно с общинския съветник от същата група Симеон Ставрев, съобщи БТА.
Те представиха план за безвъзмездно придобиване и за стопанисване, ремонт и ползване по предназначение от страна на Столичната община на два подземни гаража - публична държавна собственост, част от капитала на НДК. Срещата с медиите беше пред единия подземен паркинг - откъм бул. "Пенчо Славейков".
Борис Бонев каза, че по негова информация двата паркинга не се ползват по предназначение, като в единия от тях, под наем, от 2022 г. има печатница. След като се установи текущото състояние на тези съоръжения, ще влезем в преговори с ръководството на НДК за придобиването на тези помещения, така че те да бъдат преустроени на функциониращи паркинги, които да бъдат използвани от живущите и приходящите в центъра на София, каза Борис Бонев.
Той припомни, че вече има един действащ подземен паркинг под НДК с 1000 места откъм бул. "Фритьоф Нансен", който е бил публична собственост, но за съжаление, заедно с други 15 подземни паркинги в кварталите, е бил приватизиран, по думите на Бонев, при "скандална сделка в края на 90-те години".
Бонев изрази надежда, че независимо от това, Столичната община има своите инструменти, за да може тези паркинги да продължат да бъдат част от системата за паркиране в града. Волята на кмета на София и на СОС е да има промяна и на начина, по който се осъществяват правилата за паркиране в София, отбеляза Бонев.
Той каза, че през годините е получавал много предложения от граждани по темата, които в най-кратки срокове ще бъдат разгледани, за да може най-сетне да има паркоместа, резервирани само за живущи, както и паркоместа за автомобили, които зареждат стоки.
По данни на Столичната община основен причинител на задръстванията и на силния трафик в час пик са именно автомобилите, които зареждат магазини и често паркират в нарушение, тоест обособявайки паркоместа за автомобилите, които зареждат търговски обекти, паркирането ще се регулира. Бонев предложи също да се обособят и специални паркоместа за живущи в района на НДК.
Бонев каза, че в района на бул. "Патриарх Евтимий" има десет паркинга, които функционират в момента. При обаждане на всеки един от тях установихме, че и на десетте има свободни места, които обаче струват по-скъпо, подчерта Бонев.
Той припомни, че има и два наземни паркинга на Центъра за градска мобилност, като целта е те да станат част от зелената и синята зона и да се използват за паркиране с винетен стикер в съответните подзони. Заради археологията няма опции за изграждане на подземни паркинги в София, трябва да се възползваме от вече построеното, отбеляза общинският съветник.
Той каза още, че до края на годината или през следващата година предстои обследване на района около площад "Възраждане" за проектирането на многоетажен паркинг. Очакванията ни са, че той ще може да се ползва от над 600 автомобила. Надявам се да имаме подкрепата на държавата, защото всички, независимо от коя партия са, имат интерес проблемът с паркирането да бъде решен. Надявам се, че и държавата и останалите колеги в СОС ще ни подкрепят, добави Борис Бонев.
Неговият колега Симеон Ставрев съобщи, че скоро предстои да представят програма за инвестиции за в изграждането на 15 нови паркинга в София. Ставрев каза, че за първи път в бюджета на София са предвидени сериозни инвестиции за паркинги, като целта по думите му е те да не са само в центъра, а в целия град. В бюджета за тази година са предвидени сериозни средства за изграждането на три буферни паркинга при станциите на метрото, каза още Симеон Ставрев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Гробар
Коментиран от #8
16:39 22.04.2024
3 Ъъъ
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Убавото Наде или мъжо й нямаше ли някакви паркинги там?16:39 22.04.2024
4 Грую
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Важното е на кого се отчитат мутрите.16:40 22.04.2024
5 един
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
При приватизирането на паркингите фирмата се казваше "Паркиране и гаражи" (подобно име на общинската Паркинги и гаражи), а после я преименуваха на Ауто Мобайл. Свързана с Къро и Таки, а през 2005г. бившия й шеф го застреляха.16:42 22.04.2024
6 Софийски
17:32 22.04.2024
7 Люба
22:58 22.04.2024
8 Толкова
До коментар #2 от "Гробар":
голям е и приноа им за замърсяването на въздуха в София, понеже както на село са свикнали през час през два да "джиткат" с колите на къси разстояния, вместо да ходят пеш или да ползват обществения транспорт.08:58 23.04.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Нико
07:11 03.05.2024
16 Ненов
19:49 09.05.2024
17 Зайков
20:03 09.05.2024
18 Зарко
20:12 09.05.2024