22 Април, 2024 16:32 3 365 18

Столична община поиска подземните паркинги под НДК да станат част от системата за паркиране

  • паркинги-
  • ндк

Волята на кмета на София и на СОС е да има промяна и на начина, по който се осъществяват правилата за паркиране в София, отбеляза Борис Бонев

Столична община поиска подземните паркинги под НДК да станат част от  системата за паркиране - 1

Внесли сме доклад в Столичния общински съвет (СОС), който предвижда да позволи на кмета на София да започне разговори с ръководството на НДК и държавата, за да се установи какво е текущото състояние на тези подземни паркинги и помещения, които по всички официални регистри и документи се водят гаражи и места за паркинги.

Това заяви общинският съветник от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София") Борис Бонев в СОС на брифинг заедно с общинския съветник от същата група Симеон Ставрев, съобщи БТА.

Те представиха план за безвъзмездно придобиване и за стопанисване, ремонт и ползване по предназначение от страна на Столичната община на два подземни гаража - публична държавна собственост, част от капитала на НДК. Срещата с медиите беше пред единия подземен паркинг - откъм бул. "Пенчо Славейков".

Борис Бонев каза, че по негова информация двата паркинга не се ползват по предназначение, като в единия от тях, под наем, от 2022 г. има печатница. След като се установи текущото състояние на тези съоръжения, ще влезем в преговори с ръководството на НДК за придобиването на тези помещения, така че те да бъдат преустроени на функциониращи паркинги, които да бъдат използвани от живущите и приходящите в центъра на София, каза Борис Бонев.

Той припомни, че вече има един действащ подземен паркинг под НДК с 1000 места откъм бул. "Фритьоф Нансен", който е бил публична собственост, но за съжаление, заедно с други 15 подземни паркинги в кварталите, е бил приватизиран, по думите на Бонев, при "скандална сделка в края на 90-те години".

Бонев изрази надежда, че независимо от това, Столичната община има своите инструменти, за да може тези паркинги да продължат да бъдат част от системата за паркиране в града. Волята на кмета на София и на СОС е да има промяна и на начина, по който се осъществяват правилата за паркиране в София, отбеляза Бонев.

Той каза, че през годините е получавал много предложения от граждани по темата, които в най-кратки срокове ще бъдат разгледани, за да може най-сетне да има паркоместа, резервирани само за живущи, както и паркоместа за автомобили, които зареждат стоки.

По данни на Столичната община основен причинител на задръстванията и на силния трафик в час пик са именно автомобилите, които зареждат магазини и често паркират в нарушение, тоест обособявайки паркоместа за автомобилите, които зареждат търговски обекти, паркирането ще се регулира. Бонев предложи също да се обособят и специални паркоместа за живущи в района на НДК.

Бонев каза, че в района на бул. "Патриарх Евтимий" има десет паркинга, които функционират в момента. При обаждане на всеки един от тях установихме, че и на десетте има свободни места, които обаче струват по-скъпо, подчерта Бонев.

Той припомни, че има и два наземни паркинга на Центъра за градска мобилност, като целта е те да станат част от зелената и синята зона и да се използват за паркиране с винетен стикер в съответните подзони. Заради археологията няма опции за изграждане на подземни паркинги в София, трябва да се възползваме от вече построеното, отбеляза общинският съветник.

Той каза още, че до края на годината или през следващата година предстои обследване на района около площад "Възраждане" за проектирането на многоетажен паркинг. Очакванията ни са, че той ще може да се ползва от над 600 автомобила. Надявам се да имаме подкрепата на държавата, защото всички, независимо от коя партия са, имат интерес проблемът с паркирането да бъде решен. Надявам се, че и държавата и останалите колеги в СОС ще ни подкрепят, добави Борис Бонев.

Неговият колега Симеон Ставрев съобщи, че скоро предстои да представят програма за инвестиции за в изграждането на 15 нови паркинга в София. Ставрев каза, че за първи път в бюджета на София са предвидени сериозни инвестиции за паркинги, като целта по думите му е те да не са само в центъра, а в целия град. В бюджета за тази година са предвидени сериозни средства за изграждането на три буферни паркинга при станциите на метрото, каза още Симеон Ставрев.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Гробар

    22 3 Отговор
    Най-голям принос за задръстванията в София, както и за дивашкото презастрояване, има дивата първобитна селяния, която не спира да нахлува в столицата и да си купува по два автомобила и два джипа на калпак.

    Коментиран от #8

  • 3 Ъъъ

    5 18 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Убавото Наде или мъжо й нямаше ли някакви паркинги там?
  • 4 Грую

    7 16 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Важното е на кого се отчитат мутрите.
  • 5 един

    19 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    При приватизирането на паркингите фирмата се казваше "Паркиране и гаражи" (подобно име на общинската Паркинги и гаражи), а после я преименуваха на Ауто Мобайл. Свързана с Къро и Таки, а през 2005г. бившия й шеф го застреляха.
  • 6 Софийски

    1 17 Отговор
    Някой ще си замине явно, бонбонев е го отстрелят определено
  • 7 Люба

    3 0 Отговор
    Е как ще ги отнемат,те са на Къро,бившата му жена ги управлява,а други на Пашата и Брендо!
  • 8 Толкова

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гробар":

    голям е и приноа им за замърсяването на въздуха в София, понеже както на село са свикнали през час през два да "джиткат" с колите на къси разстояния, вместо да ходят пеш или да ползват обществения транспорт.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Нико

    0 0 Отговор
    Навремето онази корумпирана мокрица Софиански ги даде даром на ВИС-2 Сума ти коли на хора изкрадаха от тези подземни паркинги. Други откраднати от цялата държава ги криеха там.
  • 16 Ненов

    1 0 Отговор
    През София минават три реки които са превърнати в мръсни канали. Но кметството трябва да реши въпроса с паркирането в столицата, като върху каналите изгради паркинги и над4242 паркингите може да се изгради въздушен трамвай.
  • 17 Зайков

    1 0 Отговор
    Като се изградят нови квартали с широки булеварди и по тях много места за безплатно паркиране. Освен това под всички нови блокове трябва да се строят паркинги. Кметството не трябва да пречи за изграждането на нови квартали върху незастроени площи. Над реките трябва да се направят паркинги. Но река Искър да се издълбае и разшири за да бъде плавателен канал. Отстрани издигнатите диги трябва да бъдат залесени и да се направят много паркинги и нови квартали.
  • 18 Зарко

    0 0 Отговор
    Кметството и правителството не трябва да купуват само оръжие а да се изграждат паркинги, транспортни надлези и подлези, детски градини, нов Национален стадион, паркове, широки булеварди и нови квартали да започне изграждане на свръх скоростни жп. линии и да се закупят скоростни влакове развиващи над 300 км. Трябва да се внасят нови електрически бусове.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове