10 Май, 2024 13:27 3 672 64

Експерт: Старите асансьори не могат да гарантират сигурност на хората и трябва да се заменят

  • асансьорите-
  • техници-
  • резервни части

Това са опасни съоръжения, за тях няма резервни части и хора, които да ги поддържат в експлоатация, казва Николай Маринков от Българската асансьорна асоциация

Експерт: Старите асансьори не могат да гарантират сигурност на хората и трябва да се заменят - 1

Всяка година у нас се пускат в експлоатация асансьори, а се оказва, че няма техници, които да ги поддържат. Това показват данните на Българската асансьорна асоциация.

Главният секретар на Асоциацията Николай Маринков уточни пред Bulgaria ON AYR, че новите асансьори в страната са над 1000.

"За новите асансьори има техници. В момента това са модерни съоръжения, които превозват много хора всеки ден в световен мащаб. Има техници, които се командироват извън България, печелят по 3000-5000 евро на месец. Нека хората сами да помислят за колко пари може да бъде привлечен някой към една професия. Потребителите, които имат асансьори, трябва да има човек, който да се грижи за тях. Ние се грижим за безопасността на хората и техния живот", обясни той.

По думите му за новите асансьори има достатъчно млади хора, браншът се напасва и може да осигури работа, докато за старите асансьори е логично да няма техници.

"Представете си в днешно време млад човек да бъде привлечен да се занимава с асансьор, който е с технология отпреди 50-60 и повече години. Вече не се произвеждат, опасни са и няма резервни части. Знаят, че вероятността за инцидент е огромна и могат да лежат после в затвора", коментира още Маринков.

Главният секретар на БАА е категоричен, че старите асансьори не могат да гарантират сигурност на хората и трябва да се заменят.

"Преди 10-11 години беше инициирано от тогавашния главен архитект на София обследване на всички панелни сгради в София. Бяха разработени параметри на съвременни асансьори, които могат да бъдат сложени в старите сгради. Проектът не беше осъществен", припомни Маринков.

В България в момента има регистрирани 497 фирми за поддръжка на асансьори.

"В няколко града на България имаше криза, защото са само стари асансьори. Нямаше нито една фирма, която да предоставя сервиз. Ако нямате договор с фирма, която е лицензирана и предоставя сервиз, асансьорът по закон е задължително да бъде спрян от експлоатация", обясни Маринков.

Главният секретар на БАА прогнозира, че при нормално развитие на пазарната икономика ще бъде все по-търсен, по-заплатен и по-ценен трудът на техниците.

"Държавата не си изпълнява функциите като контрольор на нашия сектор", завърши Маринков.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хаха

    47 11 Отговор
    Е кво толко правят тия сансьораджии нали има едно въже и един електромотор да не са ядрени физици 🤡

    Коментиран от #10, #21

  • 2 Коментар

    38 0 Отговор
    Моля всякакви видове дитекции за закрила на потребителите и НАП да направят веднага ревизия на фирма Вход Мениджър, защото става дума за мутренски прийоми на стопанисване на етажна собственост. Проверете им всяка една дейност за последните пет години, защото просто имитират работа. Офисът им е на бул Стамболийски в София

    Коментиран от #54

  • 3 Експерта лобира

    46 4 Отговор
    За делаверата на Асаньорната мафия. Току виж и лобистки закон. И лапане.
  • 4 Запознат

    60 3 Отговор
    Няма стар асансьор има неподържан
  • 5 Че то по тая логика

    51 3 Отговор
    Трябва да заменим и старите си автомобили, и старите си панелки, и старите си печки, хладилници, мебели!....А пари откъде?

    Коментиран от #12, #42, #50

  • 6 Дедовия

    54 3 Отговор
    Има асансьори на 120 г в идеално състояние има и лобисти които искат да заработят с измама пари.
  • 7 Майора

    38 3 Отговор
    Маринков, добри думи , но кой може да си позволи да смени в един вход асансьор за 100 000лв!
  • 8 Балу

    52 0 Отговор
    Този,, експерт " през живота си не е пипал гаечен ключ
  • 9 нормален асансьор

    59 1 Отговор
    Този зализан господин, има фирма за монтаж на асансьори и много иска да си прокара лобиското законче да граби хората. Фирмата е УНИКЕН за незапознатите. Нищо им няма на асансьорите просто трябва да се подържат. Този просто иска да лапа!
  • 10 прокопи

    28 5 Отговор

    До коментар #1 от "Хаха":

    В асансьорите има доста чаркове. Превозват хора и товари. Трябва да се правят технически прегледи. Опасни са. Единствено, не трябва да плащат винетки и зелена, синя зона. За сега.
  • 11 Егати у н а г л е ц а

    23 2 Отговор
    Абе що не си...
  • 12 честен ционист

    4 12 Отговор

    До коментар #5 от "Че то по тая логика":

    Не е важно пари откъде, а кога ще дойдат бригадирите от Вагнер.

    Коментиран от #38

  • 13 Хихихи

    17 0 Отговор
    Геьооо експертна стана механик
  • 14 Фройд

    19 1 Отговор
    На този му хлопа втулката

    Коментиран от #17

  • 15 Кой

    37 0 Отговор
    открадна завода за асансьори на Илия Златанов? Единствения в България.
  • 16 Стършели

    35 2 Отговор
    Асансьори на по 50-60 години още работят и евтина подръжката им. Няма скъпа електроника на панели!
    Механично и най модерните асансьори са с еднаква система от 150 години Маринчеке! Ти само лобираш за да вземеш процент от завода.
  • 17 Ама

    9 0 Отговор

    До коментар #14 от "Фройд":

    коя? Задната, нали?
  • 18 те ги правят за вечни времена

    17 2 Отговор
    и бърза подръжка . новите имат различни части . Да ги правят по един начин всички . Така няма да се чудят глупости . двигатели произвеждаме . кабини лесно се сглобяват . много шум вдигат . частите е нормално да стават все по скъпи . Сектора се е облажил . за коли пари, за деца да правят - пари , за някоя придобивка пак пари . Капитализъм . свръх нови и свръх стари асансьори . хахаха като лифта на Витоша . пълна дупка .
  • 19 Тити

    30 3 Отговор
    И какво по точно може да се смени в един асансьор въжета електродвигател и управление няма толкова много задвижващи се механизми. Явно целят да издоят населението с разни ненужни ремонти като с щитовете.
  • 20 Жан Клод ( с двата ножа)

    16 0 Отговор
    От коя фирма и вносител?
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 12340

    18 2 Отговор
    тиЪ са по-голяма мафия и от белите престилки!
  • 24 Иван

    29 2 Отговор
    Ясно е, че и тоя иска да лапа за сметка на обикновените хора! Един подържан асансьор може да работи безупречно и да е безопасен много дълго664ме. Особено, ако няма електроника!
  • 25 Механик

    31 2 Отговор
    Отново и поредно "ЕКСПЕРТ", който има вид на жендър и търси лични облаги.
    Я, жендъра да каже, колко "опасни" случая годишно има, та се налага да се сменят асансетата?
    Ако фирмите, които поддържат тия машини си гледат съвестно работата, няма да има нужда от смяната, която НАТРАПВА жендъра.
    Какви резервни части няма? Свършиха се въжетата ли? Или не се произвеждат/пренавиват ел.мотори? Лагерите ли свършиха? Та е са стандартизирани още от преди 50-та година.
    Управленията на тия асансьори са основани на релейна логика, а релета има колкото искаш. Но да кажем, че би могло да се подменят тия управления със съвременни, щото там разни хладни спойки и пр. могат да създават проблеми. Ама тоя има ли представа колко би срувало подмяната на цял асансьор?
    Пак искат да ни ограбят. Разни експерти и всеки лобира за бранша си. Да позаработят на наш гръб.

    Коментиран от #32

  • 26 свръх богатите милионери и милиардери

    4 7 Отговор
    имат по 2-3 асансьора , в 1 вход на блок има по 1 асансьор . срамота . учете се от РФ и Китай . Те всичко правят . улици , тротоари , асансьори , автомобили . Бай кирчо ползва всичко на готово . купува 50 коли , 8 асансьора и слага платени портиер , управител и чистачи . хахахаха одира по 20-30 лв абонамент съседите и готово . Един телфер е 1000 лв . на строежи слагат . то малко е като парното . от 60г и все голям зор . хахаха
  • 27 Като няма

    7 2 Отговор
    Хора/ техници/, които да поддържат старите асансьори, кой ще поддържа новите!
  • 28 Гошо

    19 1 Отговор
    Идвай да ми го смениш за твоя сметка, ако си толкова загрижен.Асансъор на 50 години, със сменени въжета, смазан, с нови части.Серифициран.Върви като звяр.Нещо искаш да продаваш, май, м?
  • 29 урко

    17 0 Отговор
    Дай пари да ги подменим бе зализан отворко! Ама не можеш, нали? Тогава спри да даваш акъл на хората какво трябва да се направи, а кажи какво може да се направи в рамките на възможностите им. То и аз може да искам да карам ферари, но като не мога да си го позволя, карам 10 годишен опел
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    12 0 Отговор
    ДА ВИ С Е Р А НА ЕКСПЕРТИТЕ
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Анонимен

    14 3 Отговор
    Старите асансьори имат просто и надеждно управление с много добри защити. Има части по тях, които се подменят периодично. За сметка на това, винаги с новите има някакви проблеми, особено снотваряне на вратите, забавена реакция или изобщо отказват да тръгнат. Стига сте се чудили как да взимате парите на хората, ненавдени хиени такива.
  • 34 Спиро

    12 1 Отговор

    До коментар #30 от "Сатана Z":

    Помните ли Осемте джуджета? Предстои европейска заповед за подмяна на асансьорите. Собственикът на завода за асансьори го каза още тогава, че пеевски иска да му вземе завода чрез прокуратурата тогава. Защото ще има европески пари за подмяна. С този експерт и други такива ще подготвят населението, че трябва да плаща... Само гледайте. Асансьорите от соца са най опасни, щом казва певски....
  • 35 герберите се тупаха в гърдите

    7 1 Отговор
    с програмата за саниране . как обновявали и строели пътища . хахахахаха . сега с асансьорите е подобно . Програма по ЕС . сменят 15 с нови и дотам . хахахаха
  • 36 Роза

    5 2 Отговор
    Че кое е в ред в БГ,че и асансьорите да са в ред?!Има и недобросъвестни хора,които претоварват асансьорите със строителни материали,и тогава стават белите!Този проблем още дълги години няма да се реши,защото хората нямат пари за нови!Ето така се получават скандалите и разправиите между хората в един вход!Ама на кой му пука?!
  • 37 Б АА Огладняха, тея от тази мафия и

    9 1 Отговор
    Пускат един"експерт" да разхвърля Партенките!! Къде са собствениците на Асансьорния Завод?? Не работи ли, Имаше багажници със Злато, пък Петьо Еврото го взел?? Виновни са Тъпите, политици, които Закриха Трхникумите и СП ТУ, които обучаваха кадри за всичко!Сега излизат Функционално и технически Неграмотни от Гимназиите! Могат да Цъкат на телефоните и някой с кмпютарна грамотност! Сега това е някаква Обща колтура, не средни техници и специалисти!? А тази Асансьорна мафия да, обучи кадри за подръжка на по старите модели Асансьори, да не се ослушват! Да работи завода и да произвежда резервни части!? Имат желания да Гушнат едни много милиони за нови Асансьори!??
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Дон Чико

    13 1 Отговор
    Разбира се, че младежът иска да прокара някаква лобистка схема.
    Пример 1- преди години се занимавах с финансйите на сградата в която живе.
    Дойде един такъв зализан господин, и заяви, че всеки асансьор ,трябва да има осветително тяло,с акумулаторна батерия- в случай че спре тока , да не чакаш на тъмно.Намерих в нета такава лампа - да де , ама греда.
    Трябвало да е само такава, каквато неговата фирма продава - показа ми и документ,издаден от . . . . Министерски съвет!Купих, защото в противен случай ,спира асансьора.
    Пример 2 - На следващата година, човекът с документите дойде, и заповяда - трябва да имате специален паник-бутон.
    Но ние имаме -му казвам!
    Нее, трябва да е точно като този , който аз ще ви продам.
    Познайте постановлението за това, от кой орган е издадено - познахте МС.
    Така че ,който не е разбрал още - живеем на територия, на която важат само законите на джунглата !
    Кой като му изнася, така да ме разбира!
  • 40 пенсионер от Варна

    9 0 Отговор
    не е експерт , а лобист ! не достигат асансьорни техници и фирмите са супер некадърни !
  • 41 Евро Пейка

    9 0 Отговор
    На "експерта" само ще кажа че стари асансьори няма - има само неподдуржани !
    Само да му спомена че във Виена съм се возил в асансьор напълно безопасен и функциониращ произведен през 1911 година и предполагам че техниките които го обслужват не са от Марс .
    Така че всичко казано до тук чиста манипулация и лобиране е в полза на фирмите произвеждащи асансьори .
  • 42 Злогош

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Че то по тая логика":

    ...... и старите жени и старите жени и тях трябва да ги заменим
  • 43 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    11 0 Отговор
    Този лобист и баща му имат фирма, която внася асанасьори и части от чужбина и е заинтересован и даже в конфликт на интереси. Мине не мине време и започва да реве и да плаши, че били опасни асансьорите. Следя го повече от 5 години, когато използваха момента, когато трябваше да се слагат разговорни устройства. Старите асансьори при добра подръжка са стабилни и безопасни. А този лобист иска да бъде озаконен нов държавен рекет и да ни грабят! Скоро ДАМТН го зашлеви, като каза, че асансьорите са поддържани и безопасни!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Димов

    10 1 Отговор
    Гледате си вашия интерес Маринков да пласирате испанските асансьори Орона.
    Впрягате служителите на ДАМТН да ви играят по гайдата. Този цирк го играхте със служителите на ДАМТН от ГД ИДТН през 2015 като на флашка им давахте адреси на които да ходят и да спират асансьори.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Справедлив

    5 1 Отговор
    Нали се оставихме в ръцете на други да ни управляват и дават акъл, сега и техници от ЕС ще викаме да ни поддържат асансьорите.
  • 50 Справедлив

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Че то по тая логика":

    Първо трябва да сменим старото управление, мафиотите и олигарсите .
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 НА АЙФЕЛОВАТА КУЛА Е НАД СТО

    4 0 Отговор
    ГОДИШЕН АСАНСИОРА.ТОАПЕДАЛ И НЕГО ЛИ ИЗКА ДА МАХА
  • 53 115

    3 0 Отговор
    Не са добри старите, за да може да лапахте кинти за монтаж на нови
  • 54 Също и на

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Коментар":

    “Кредит Маркет” ООД
  • 55 А новите

    2 0 Отговор
    с какво са по-сигурни. Нашият в блока е на три години и все се чупи.
  • 56 Драгой

    1 0 Отговор
    Старите асансьори са ок ако са добре поддържани, две машини сменихме в нашия блок заедно с таблата, нови въжета, обновихме кабините. Отделно сметката за тока падна с 30%. Части за старите български машини наистина няма, заводите не работят от 30 години. На старите табла, от нашата асансьорна фирма само двама от десет човека им разбират, архаични са и също няма нови части за тях. Нашите асансьори бяха на по 50 години, барутници, само ги кърпеха, сега са слънце. Асансьорни техници наистина няма, повод какво да учите. Не може всички да са ит-та,трябва някой да работи. Единия техник като сменяха машините ме питаше колко електроуреда имам от преди 50 години, викам николко. Та как очаквам асансьора да работи тогава. Този председателя е лобист от всякъде.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 КОЙЧО

    3 0 Отговор
    КАТО ТОЗ ПОДОБНИТЕ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗСЛЕДВАТ КАТО ОПГ ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И ИЗМАМИ НА ГРАЖДАНИТЕ
  • 59 ВАСИЛ

    4 0 Отговор
    НЕ ИМ ЧЕТЕТЕ СТАТИИТЕ НА ТЕЗ МОШЕННИЦИ А ТОЗ ЕКСПЕРТ Е ЕКСПЕРТ НА ЛЪЖИТЕ И ИЗМАМИТЕ
  • 60 ВАСИЛ

    3 0 Отговор
    И В ЯМБОЛ ПОДОБНИ ИЗМАМНИЦИ СЕ ОПИТАХА НО НЕ ИМ ИЗЛЕЗЕ КЪСМЕТА МЕЖДУ ДРУГОТО ЯМБОЛ Е ЕДИ ОТ НАЙ МОШЕННИЧЕСКИТЕ ГРАДОВЕ
  • 61 КОЙЧО

    3 0 Отговор
    ЛЪЖЕЦ ДИЛЕТАНТ
  • 62 Биг Бос

    0 0 Отговор
    Поредният харвардски капацитет
  • 63 Биг Бос

    0 0 Отговор
    Поредният харвардски капацитет
  • 64 Биг Бос

    0 0 Отговор
    Поредният харвардски капацитет
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове