Рекордна инвестиция от над 1 млрд. лв. и чувствително подобрение на пътуването с градския транспорт в София, предвиждат управляващите Столична община. Планира се закупуването на 500 нови превозни средства, от които 150 нови трамвая и 280 автобуса. Всички те ще бъдат с нисък под, климатик, удобни салон и най-висок екологичен стандарт, обяви кметът Васил Терзиев.
„Нашата цел е градският транспорт на София да се превърне в най-удобния начин за придвижване и истинска алтернатива. Затова правим тази огромна инвестиция, като в следващите години планираме да закупим над 500 нови превозни средства. С тази програма правим решителна крачка напред и предлагаме пълно обновяване на трамваите, автобусите и тролейбусите.“ – заяви кметът Васил Терзиев.
Програмата предвижда закупуване на 110 чисто нови трамвая и модернизация на още 40, както и 75 нови тролейбуса и 280 автобуса. С това управляващите обещават да подменят всички превозни средства в София с модерни, комфортни и икономични, така че, от една страна, гражданите да почувстват осезаемо подобрение, а от друга, да се намалят разходите за поддръжка на сегашния остарял подвижен състав. „Днес значителна част от трамваите са над 30-годишни, което ги прави неудобни и недостъпни за пътниците и скъпи и неефективни за поддръжка. Затова трамваите са основният фокус в следващите години.“ – категоричен е Андрей Зографски, общински съветник от Спаси София.
„Започваме ударно, като през 2024 г. планираме да обявим поръчки за над 120 нови превозни средства - 18 трамвая, 35 тролейбуса и 70 автобуса. Новите трамваи ще бъдат за линии 20 и 22, така че да осигурим модерни превозни средства с нисък под и климатик за жителите на източните квартали като Подуяне, Слатина и Дружба. От друга страна, автобусите ще ни позволят да върнем градския транспорт изцяло в общински ръце, с което ще прекратим сегашния неизгоден концесионен договор и ще намалим разходите за общината.“ – обясни Андрей Зографски.
Рекордната инвестиция предвижда не само подновяване на сегашните превозни средства, но и тяхното увеличаване с оглед на планираните разширения на трамвайната и тролейбусната мрежа. „Скоростният трамвай по бул. Тодор Каблешков до Дървеница остава основен приоритет, а новите тролейбуси ще бъдат от ново поколение – зареждането им ще става от контактната мрежа по време на движение. Машините ще бъдат оборудвани с възможност за автономен ход до 15 км, което ще позволи линии като 310 или 604 да се обслужват от тези хибридни тролейбуси.“ – допълни г-н Зографски, зам.-председател на Комисията по транспорт.
За финансирането на програмата Столичната община ще разчита на няколко източника – собствено финансиране от бюджета на града, европейски програми, заемно финансиране от големите инвестиционни банки, както и други финансови инструменти на ЕС. „Инвестицията е огромна с хоризонт до 2030 г. Започнали сме разговори с държавата и управляващите органи на програмите на ЕС, защото е важно още тази година да бъдат стартирани процедурите. Сигурен съм, че ще получим подкрепа от различните институции, както получихме подкрепа и от останалите общински съветници от различни партии в СОС. Работим усилено, за да може гражданите да получат качествен, модерен и удобен градски транспорт.“ – увери софиянци зам.-кметът по финанси, Иван Василев.
„Комфортът на софиянци е наш приоритет и с тази огромна инвестиция София тръгва напред с нова скорост. Продължаваме строителството на метрото с ударни темпове, но започваме да модернизираме и развиваме и наземния градски транспорт, който през годините беше неглижиран и недофинансиран. Градският транспорт е кръвоносната система на София и съм сигурен, че след пакета реформи, по които работим, ще има съществено подобрение и той ще става все по-предпочитан начин за придвижване в нашия град.“ - завърши кметът Васил Терзиев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
Коментиран от #4
13:16 12.06.2024
2 Само
13:17 12.06.2024
3 Мек Член
13:18 12.06.2024
4 шегичка
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
Общината ако купи колела и тротинетки за велоалеите фандупкова ще се изяде от яд13:19 12.06.2024
5 Тия
13:23 12.06.2024
6 Така Така
Коментиран от #9
13:28 12.06.2024
7 Чичо
13:29 12.06.2024
8 Ццц
Коментиран от #14
13:40 12.06.2024
9 Философ
До коментар #6 от "Така Така":
Като гледам цените, явно ще делят фифти фифти. Няма да си играят с 10% я13:42 12.06.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Бай Лисан
А може ли новите трамваи да са толкова шумни като старите?
И понеже сега ударно внасяте индиици, внесете и малко рикши.
По-екологично от това, здраве му кажи!
13:45 12.06.2024
12 архитект здравец
13:56 12.06.2024
13 Присмехулник
То бива наглост но това минава всички граници.
14:04 12.06.2024
14 Здр
До коментар #8 от "Ццц":
По-скоро България е най-голямото зло за София. Простата провинция, която гласува за ГЕРБ, ДПС и Възраждане.14:22 12.06.2024