12 Юни, 2024 13:11 1 377 14

500 нови превозни средства за градския транспорт в София, управляващите обявиха рекордни инвестиции

  • градски-
  • транспорт-
  • софия

Всички те ще бъдат с нисък под, климатик, удобни салон и най-висок екологичен стандарт

500 нови превозни средства за градския транспорт в София, управляващите обявиха рекордни инвестиции - 1

Рекордна инвестиция от над 1 млрд. лв. и чувствително подобрение на пътуването с градския транспорт в София, предвиждат управляващите Столична община. Планира се закупуването на 500 нови превозни средства, от които 150 нови трамвая и 280 автобуса. Всички те ще бъдат с нисък под, климатик, удобни салон и най-висок екологичен стандарт, обяви кметът Васил Терзиев.

„Нашата цел е градският транспорт на София да се превърне в най-удобния начин за придвижване и истинска алтернатива. Затова правим тази огромна инвестиция, като в следващите години планираме да закупим над 500 нови превозни средства. С тази програма правим решителна крачка напред и предлагаме пълно обновяване на трамваите, автобусите и тролейбусите.“ – заяви кметът Васил Терзиев.

Програмата предвижда закупуване на 110 чисто нови трамвая и модернизация на още 40, както и 75 нови тролейбуса и 280 автобуса. С това управляващите обещават да подменят всички превозни средства в София с модерни, комфортни и икономични, така че, от една страна, гражданите да почувстват осезаемо подобрение, а от друга, да се намалят разходите за поддръжка на сегашния остарял подвижен състав. „Днес значителна част от трамваите са над 30-годишни, което ги прави неудобни и недостъпни за пътниците и скъпи и неефективни за поддръжка. Затова трамваите са основният фокус в следващите години.“ – категоричен е Андрей Зографски, общински съветник от Спаси София.

„Започваме ударно, като през 2024 г. планираме да обявим поръчки за над 120 нови превозни средства - 18 трамвая, 35 тролейбуса и 70 автобуса. Новите трамваи ще бъдат за линии 20 и 22, така че да осигурим модерни превозни средства с нисък под и климатик за жителите на източните квартали като Подуяне, Слатина и Дружба. От друга страна, автобусите ще ни позволят да върнем градския транспорт изцяло в общински ръце, с което ще прекратим сегашния неизгоден концесионен договор и ще намалим разходите за общината.“ – обясни Андрей Зографски.

Рекордната инвестиция предвижда не само подновяване на сегашните превозни средства, но и тяхното увеличаване с оглед на планираните разширения на трамвайната и тролейбусната мрежа. „Скоростният трамвай по бул. Тодор Каблешков до Дървеница остава основен приоритет, а новите тролейбуси ще бъдат от ново поколение – зареждането им ще става от контактната мрежа по време на движение. Машините ще бъдат оборудвани с възможност за автономен ход до 15 км, което ще позволи линии като 310 или 604 да се обслужват от тези хибридни тролейбуси.“ – допълни г-н Зографски, зам.-председател на Комисията по транспорт.

За финансирането на програмата Столичната община ще разчита на няколко източника – собствено финансиране от бюджета на града, европейски програми, заемно финансиране от големите инвестиционни банки, както и други финансови инструменти на ЕС. „Инвестицията е огромна с хоризонт до 2030 г. Започнали сме разговори с държавата и управляващите органи на програмите на ЕС, защото е важно още тази година да бъдат стартирани процедурите. Сигурен съм, че ще получим подкрепа от различните институции, както получихме подкрепа и от останалите общински съветници от различни партии в СОС. Работим усилено, за да може гражданите да получат качествен, модерен и удобен градски транспорт.“ – увери софиянци зам.-кметът по финанси, Иван Василев.

„Комфортът на софиянци е наш приоритет и с тази огромна инвестиция София тръгва напред с нова скорост. Продължаваме строителството на метрото с ударни темпове, но започваме да модернизираме и развиваме и наземния градски транспорт, който през годините беше неглижиран и недофинансиран. Градският транспорт е кръвоносната система на София и съм сигурен, че след пакета реформи, по които работим, ще има съществено подобрение и той ще става все по-предпочитан начин за придвижване в нашия град.“ - завърши кметът Васил Терзиев.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТаУмВзе

    9 7 Отговор
    Файдупкова е Лаик, пред мис Бони по Кражбия на Писта! ХАХХАХ

    Коментиран от #4

  • 2 Само

    16 4 Отговор
    борчове на народен гръб и лапане на големи комисионни - след тях потоп !
  • 3 Мек Член

    14 2 Отговор
    Още един милиярд заемче....ммммм...чудно....от село ще гледам как се возят на новите "превозни средства" .Плащаме им парното,метрото,що пък не и тока за най-високия екологичен клас.
  • 4 шегичка

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "ТаУмВзе":

    Общината ако купи колела и тротинетки за велоалеите фандупкова ще се изяде от яд
  • 5 Тия

    11 1 Отговор
    душмански пилеят парите на данъкоплатците ! Срама нямат !
  • 6 Така Така

    11 1 Отговор
    А колко кинта е комисионната?

    Коментиран от #9

  • 7 Чичо

    9 1 Отговор
    Сега остава и да се намери кой да ги кара и поддържа тия нови возила.
  • 8 Ццц

    9 4 Отговор
    София е най-голямото зло на България софиянци гласуват за Кирил Петков а провинцията ще им плаща сметките мръсни долни гадниСвине

    Коментиран от #14

  • 9 Философ

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Така Така":

    Като гледам цените, явно ще делят фифти фифти. Няма да си играят с 10% я
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бай Лисан

    6 1 Отговор
    Ашколсун!
    А може ли новите трамваи да са толкова шумни като старите?
    И понеже сега ударно внасяте индиици, внесете и малко рикши.
    По-екологично от това, здраве му кажи!
  • 12 архитект здравец

    1 0 Отговор
    Какво става с продължението на метрото до бившия симеоновски лифт?
  • 13 Присмехулник

    3 0 Отговор
    Хора, първо броят на машините е 430 ( ако е написани верните бройки) и средна цена от 2,3 МИЛИОНА лева на брой. Е тия на глупаци ли ни правят?
    То бива наглост но това минава всички граници.
  • 14 Здр

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Ццц":

    По-скоро България е най-голямото зло за София. Простата провинция, която гласува за ГЕРБ, ДПС и Възраждане.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове