ДАИ вече не смята за опасни неизправните автомобили след Годишен технически преглед, информира Малинка Бондаренко от Съюза на автомобилистите в България, предаде БНР.
Така се изпълнява обещание на транспортния министър Георги Гвоздейков, което е в отговор на недоволството от трудностите при преминаването през преглед.
Малинка Бондаренко от Съюза на автомобилистите в България каза, че промяната е от началото на тази седмица.
"Вече замерванията не са в категория "Опасни", защото като те трябваше да влизат в тази категория и да бъдат спирани от движение в 14-дневен срок. Променили са системата и вече не са като опасни", каза Бондаренко.
Така сега всеки неизправен автомобил излиза с бележката за „значителни“ опасности, става ясно от думите на Бондаренко. Но това дава възможност на собствените им да ги отстранят в за сега определения 14 дневен срок.
"Просто успокояваме хората, за да няма напрежение. Но това не им решава проблемът. Техният проблем е по автомобила", посочи тя.
Малинка Бондаренко не посочи как промяната е станала преди работната група да се е произнесла. Но посочи, че след неуспешния ГТП собственикът ще има право да шофира автомобила си само, за да го закара в сервиз. Бондаренко предупреди, че ако след неуспешния преглед има инцидент, е възможно застрахователите да не признаят щетите.
"Предизвикваш пътно-транспортно произшествие, виновният си ти. Гражданската ти, ако видят, че ти си пресрочил и нямаш преглед, счита се по закона, че моторното превозно средство е технически неизправно. Последните промени дават възможност на КАТ, когато извършва проверка на пътя, дори да ви спре от движение", поясни Бондаренко.
В края на юли, в първата седмица след пълната дигитализация на прегледите, беше отчетен незначителен процент недопуснати коли по пътищата. Броят на колите с "леки несъответствия" също не бе голям.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чичо Ву от село Рандеву
07:59 10.08.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 БАААААВЕЕЕНН СЕЕЕЕЕЕКССС ЗА
Коментиран от #30
08:02 10.08.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Шофьор
08:05 10.08.2024
12 Петър
Коментиран от #36, #41
08:06 10.08.2024
13 ДАИмбецилия
Поради лошото изпълнение и подръжка на пътищата, които могат да доведат до ПТП, виновен е, познайте кой? Пак водача, че е карал с "несъобразена" скорост.
Коментиран от #21, #31
08:06 10.08.2024
14 Както
”Това НЕ решава проблемите”...
08:08 10.08.2024
15 стре́́лок
Коментиран от #35, #43
08:10 10.08.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 cкиф
08:12 10.08.2024
18 плокийу
А и не виждам за кво толкова квичите- колите които не издържат теста за емисии са под 2% което никак не е много като знаем какво състоянието на колите ви... Ама що се провалят коли с Евро 5 и 6- щото там нормите са жестоки и дори една некоректно работеща ламбда сонда може да ви прецака, да не говорим колко от тези коли просто нямат катализатори...
Коментиран от #25, #42
08:12 10.08.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Специална комисия работи
Изгорелите газове трябва да влизат в графа НЕЗНАЧИТЕЛНИ
Цялото министерство и дай и кат всички да си подадат оставките.
СЛАБОУМНИЦИ
08:15 10.08.2024
21 едрфтгъху
До коментар #13 от "ДАИмбецилия":
Как така ако са ви "лоши горивата" някак си Лукойл повече от 20 години изнася поне 40% от продукцията си към иврупейскуту съюз? Как така у швабия и при жабарите няма проблем с горивото от Лукойл, а у вас все горивата са ви проблем?Коментиран от #26, #29
08:16 10.08.2024
22 БАРС
Коментиран от #87
08:16 10.08.2024
23 Мда
До коментар #7 от "това е аспаруховата бг":
Никой не протестира срещу това дали липсата на катализатор, ДПФ или друго е проблем. Не. Проблемът е в границите на емисиите, които са поставили и несъответствието им с тези от категориите на някои автомобили. Протеста е и срещу непризнаването употребата на алтернативни горива, като по-щадящи природата.Вчера слушах Дунев, автомобилите бензин-газ палили на бензин. Е и!? 2 минути работа на бензин и цял ден след това на газ при активно шофиране.
Да, ама Дунев не се сеща да каже и как работи дизел в първите 2-5 минути също!
Дунев, на бензин-газ автомобилите им стига и 40 на водата!
Иначе обясняват как било на запад, но там отдавна признаха и въведоха дуалните горивни системи.
ДАИ, като имат изисквания, да почнат проверки на канал и газове за целият ,,нов внос". Стига са прехвърляли топката само на крайният клиент, който може и да не е автомеханик. Мърльовци!
Коментиран от #27
08:18 10.08.2024
24 Ако в в 14 дневен срок в сервиза
08:18 10.08.2024
25 Верижен разоад
До коментар #18 от "плокийу":
Проблемът е, че здрави коли не минават, а други минават по втория начин. А накрая някой ще получи банани в ауспуха, вместо измервателно устройство.Коментиран от #48
08:18 10.08.2024
26 Много просто
До коментар #21 от "едрфтгъху":
Качественото гориво отива за износ , а оставките оставят в България - както и в калфлант правят и лидалВ бг комисията за защита на потребителите е просто формална и е хранилка
Коментиран от #45
08:22 10.08.2024
27 Петър
До коментар #23 от "Мда":
Прав сте за всичко, а Дунев е доста противоречива фигура и няма представа защо постоянно бива лансиран от медиите.08:23 10.08.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Да допълня
До коментар #21 от "едрфтгъху":
Никой не е казал, че горивото на Лукойл е лошо, въпроса е какво сипваш в бензиностанцията. Случайно да си чувал за леко корабно гориво, керосин, мазут и други. То е като ГМО храната, не е забранено, но е опасно.Коментиран от #85
08:25 10.08.2024
30 Боздуган
До коментар #4 от "БАААААВЕЕЕНН СЕЕЕЕЕЕКССС ЗА":
Така се смях!08:27 10.08.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Калинка Плондеренко
08:30 10.08.2024
33 Павел пенев
08:30 10.08.2024
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Петър
До коментар #15 от "стре́́лок":
Решава проблема, просто тия тъпанари от ДАИ и министерството на транспорта в момента не искат да си признаят за тъпотията която направиха, и затова така завоалирано обявяват тази новина. Сега вече автомобилите ще преминават ГТП и в картона за ГТП ще бъде записана забележка, че емисиите са над нормата, такива забележки се пишат за над 50 неизправности по едно МПС като неработещ стоп, мигачи, габарити, клаксон, стъкломиещо устройство и други, но то преминава ГТП.Коментиран от #39
08:32 10.08.2024
36 Павел пенев
До коментар #12 от "Петър":
Абсолютно си прав, но у нас управляващите изроди с ГТП събират застраховки, данъци, такси, глоби и корупционни взятки. Това е номера.08:35 10.08.2024
37 Динго
08:36 10.08.2024
38 Спомен
До коментар #31 от "Един шофьор":
Тогава смъртността беше над 2000 човека на година... от ПТПКоментиран от #40
08:44 10.08.2024
39 Мда
До коментар #35 от "Петър":
Вчера завоелирано обявиха, че и ГТП в юропата за дизели е по-жестоко. Да се готвят колегите! Засега няма да го подхванат, понеже голяма част от автопарка на зависимите технократи не е обновен. Но ще го направят с увеличение цените на услуги и такси, накрая редовият потребител ще бъде натиснат, законно. Мда, пече се, като смяна на българската конституция с Брюкселска.08:45 10.08.2024
40 Петър
До коментар #38 от "Спомен":
Тази статистика за над 2000 загинали при ПТП в България преди 1990 година е като статистиката за загиналите от Ковид-19 в България през 2022 година. Проявете малко по голямо критично мислене.08:48 10.08.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Боро
До коментар #15 от "стре́́лок":
Основният проблем е в заплатите. Всеки иска да кара нова кола и на третата година да я смени с по-нов модел, както прави средната класа на Запад. Но у нас 40% от хората работят за 900 лв на месец. А без кола не може. В резултат - купуват си 15 годишни таралясници и ги карат докато се разпаднат.08:56 10.08.2024
44 Вредни
08:59 10.08.2024
45 дфтгъхуйик
До коментар #26 от "Много просто":
Дибилски, записвай си:Рафинерията произвежда един вид гориво и няма "добро" или "лошо"- технологията просто не го позволява... Тоест от завода си излиза нормално качество гориво и за вас, и за швабите...
Въпросът е защо бензиностанция Х е купила 10 тона нафта, 15 тона бензин, 2 тона газьол, 3 тона мазут и 5 тона други неща и накрая е продала 15 тона нафта и 20 тона бензин...
Къде останаха нещата като газьол, мазут и други помии? Изпариха се? Изляха ги на земята? Собственика ги изпи?
Да припомня- Не е луд тоя който яде баницата, а този който му я дава... Тоест липсва държавен контрол... Значи са виновни дупетатите и правителствата дето ви управляват... Ами НЕ- НЕ СА ВИНОВНИ ТЕ...
Единствените виновни СТЕ ВИЕ... ВИЕ ДЕТО ХОДИТЕ ЗА ГЪБИ КОГАТО ТРЯБВА ДА ГЛАСУВАТЕ...
Коментиран от #50, #63
09:06 10.08.2024
46 Дърт комунист
Бензинови коли карат само оядените капиталисти в гнилия капитиластически Запад и богатите империалисти в Съединените Американски Щати.
В блъгария докато ние сме на власт ще бъде комунизъм, и няма да ви позволим да правите като тях! Капитализмът е враг на комунизма, затова тук ще карате само отровни дизели.
09:12 10.08.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 иуът8у
До коментар #25 от "Верижен разоад":
Дибилчу Тyпyнгеров, я да обясниш сега как така 98% от миналите преглед са били "неизправни и са си платили", а "огромната" бройка от няма и 2% са били "изправни" ама са върнати умишлено? Щото там някъде са изгърмелите- няма и 2%...09:14 10.08.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Мда
До коментар #45 от "дфтгъхуйик":
Изборите нямат нищо общо с горивата, или почти. Има си държавни органи, които трябва да защитават потребителите. Да, същите тези, които са на заплата от данъци и наети да работят в полза на обществото. Ако имате данни за машинации с горивото, оповестете ги публично и ги предайте на прокуратурата.Коментиран от #53
09:18 10.08.2024
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 коментар
Коментиран от #54
09:19 10.08.2024
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Ха ха ха
До коментар #52 от "коментар":
Ако пак гласуваме за евроатланици и на тротинетки ще ни качат.Ще сме си го причинили заслужено сами.09:32 10.08.2024
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Да се спре използването. Не гаЗ
Съседите ме троват!!!!!
09:40 10.08.2024
59 Всеки който казва че колата му е екологи
и да диша
Тогава ще поярваме
Коментиран от #62
09:43 10.08.2024
60 Това с ауспуха са го правили Фолксваген
Колата дето била най екологична маймунката издържала една минута
А тая кола дето много замърсява маймунката изкарвала половин минута
09:47 10.08.2024
61 Дърт комунист
До коментар #56 от "Васил":
Другарю, протестирай си колкото щеш ! Докато сме на власт ще правим каквото си искаме, а вие ще изпълнявате! Бензиновите двигатели са упадъчно капиталистическо изобретение, което развращава хората. Коли на бензин карат само богатите капиталисти в упадъчната Западна Европа и оядените империалисти в САЩ. В българия сте в комунистическия строй, следователно НЯМА ДА КАРАТЕ бензинови коли! Ще ги забраним със закон и ще ги спрем напълно. Па ти си протестирай колкото и на когото щеш... Властта е в наши ръце и ще ви принудим!09:54 10.08.2024
62 Мда
До коментар #59 от "Всеки който казва че колата му е екологи":
Приготви ли си каляската и магаренцето да си в унисон екологичният!?Картофите ги ядеш с кората, ходиш бос и гол омерзен от съвремието ни.
09:55 10.08.2024
63 1234567
До коментар #45 от "дфтгъхуйик":
Рафинерията произвежда един вид, ама какво е качеството на нефта който влиза за преработка...или викаш няма значение?! Като е лошо качество и не се филтрира достатъчно, а се налее с друга химия да го "дооправи" за пазара, нормално да не е добро! Или викаш няма значение какво е пасла овцата, дали трева до магистралата или горе в планината-все едно мляко влиза за преработка!!! Желязна ти е логиката...Коментиран от #70
09:58 10.08.2024
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Отмъщението
10:07 10.08.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 ⚒️⚒️⚒️⚒️
10:11 10.08.2024
69 Петър
До коментар #64 от "лкйхгтфр":
Ами нека и в България ГТП за личните автомобили да стане Не задължителен.10:16 10.08.2024
70 иуйхъгтфрд
До коментар #63 от "1234567":
Кое не схвана от това, че Лукойл ИЗНАСЯ ЗА ИВРОПЪТЪ НАД 40% ОТ ПРОДУКЦИЯТА СИ ??? Кое не ти е ясно?Повтарям: рафинерията произвежда един вид стока- няма 13 вида качество което да произведе... Щом това същото гориво го купуват у швабия и жабария значи си е напълно ОК по всички стандарти... Разните видове петрол дават разни количества краен продукт и това влияе на цената, но НЕ и на качеството на крайният продукт...
Защо швабата е доволен от бензина и дизела на Лукоил, а вие не сте е съвсем друга тема и НЕ КАСАЕ рафинерията- тя си произвежда нейната стока и я продава... Какво се случва между завода и пистолета с който зареждате е важната част...
Жокер: Помните ли когато Магарешки си откри бензиностанциите какви му бяха цените? При положение, че Лукойл продава горивата за Х пари (на едро и без доставка до обекта) как смятате става номера на колонката цената да е Х-25%??? Как става? И забравете за привличане на клиенти в новите обекти- говорим за над 10млн. загуби месечно за ЕДНА бензиностанция...
Коментиран от #73, #74
10:18 10.08.2024
71 Ганьо е щастлив
Важното е на Ганьо да му е еФтино. Децата не са важни, нека му дишат aйнaта.
Коментиран от #75
10:25 10.08.2024
72 На изборите,
10:26 10.08.2024
73 Аааааа
До коментар #70 от "иуйхъгтфрд":
И аз се чудех защо изчезна палмовата мазнина от млякото, сиренето и вафлите. Ясно!10:28 10.08.2024
74 Жоро
До коментар #70 от "иуйхъгтфрд":
В случая имаш две твърдения, в които грешиш. Не знаеш на каква цена продава Лукойл на бензиностанциите. И аз не знам в момента, но знам примерно, че 2008-2009 с Шел имаха договорка и им продаваха горивото на едро за около 1 лв. на литър без ДДС и акциз. Себестойността на литъра от Нефтохим излизаше на 50 ст. Когато пуснаха още една част от тръбата - отсечката от Ихтиман до София, себестойността на горивата падна с още 20-30%, но печалбата на Лукойл и на бензиностанциите остана същата, както и цените. Това го пиша, защото работих в Лукойл, в базата в Илиенци по онова време.Другото, в което грешиш е за качеството. В горивата на Лукойл тогава имаше повишено съдържание на сяра, а в определени периоди - и на вода, което доведе до уволнението на един шеф на базата. Официално беше за това, а неофициално - че участвал в кражби на гориво, което не можа да се докаже.
10:37 10.08.2024
75 Тошо
До коментар #71 от "Ганьо е щастлив":
Преувеличаваш.Не си единствения, който гледа деца в голям град с много автомобили и движение.
А и децата до 3 г. боледуват често, защото не са изграили имунитет.
Води детето на Витоша. Или си купи къща на село извън града. Така ще си решиш проблема.
София е град, в който хората работят. Трябва да се движат с нещо, трябва транспорт. Трябва да им се карат стоки за ядене и други, които се пренасят с камиони.
Много хора искат тишина, чист въздух и спокойствие. Някои си решават проблема, като се изнесат от големия град. Други обвиняват останалите, че били "Бай Ганьо". А на мен това ми прилича на една друга поговорка - "Пази Боже сляпо да прогледа.
По темата - добра новина, но въпреки това - Гвоздейков да се маха. Такъв зализан натегач, българското олицетворение на "успешен млад мъж, образован и с професионален опит" не ни трябва на тоя пост. Поведението му отново ни връща на горната поговорка.
10:45 10.08.2024
76 Пачо
Коментиран от #79
10:47 10.08.2024
77 факуса
11:07 10.08.2024
78 Незначителен процент недопуснати
Коментиран от #83
11:21 10.08.2024
79 Качо
До коментар #76 от "Пачо":
Вече няма екостикери.11:22 10.08.2024
80 АПИ
11:22 10.08.2024
81 Една тайна....
10Отговор
Горивото няма значение от коя бензиноколонка е сипано
Тайната е в прибавянето на малко количество сода бикарбонат и щипка захар ..щипка не повече
Вредните емисии изчезват и компютъра се сменя защото не могат да повярват.
11:36 10.08.2024
82 0001
11:37 10.08.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 ТДИ
До коментар #29 от "Да допълня":
Моля,обясни откъде да си закупя леко корабно гориво LSMGO (салярка)и да си карам дизела спокойно и без притеснения. Зареждах от Ром.а.петрол и филтъра за 9 к километра бе черен.Не бъркайте лекото корабно гориво с някаква долнопробна нафта за печка!
13:21 10.08.2024
86 Коко бароко
15:59 10.08.2024
87 стоян
До коментар #22 от "БАРС":
До 22 ком - а сметна ли 1 800 000 автомобила по 90 лв колко прави от прегледи - 162 000 - тези пари някои другари ги лапат и няма без бой да се откажат от тях - един от тях е застрахователите защото при катастрофа ако си изпуснал дена за преглед те не плащат16:43 10.08.2024
88 ЕЙ КЕЛЕМЕТА
13:23 12.08.2024