„Не искам да се ангажирам с версии, тъй като това е работа на следствието - да разкрие обективната истина и да представи фактите на българското общество. Най-малко това го дължи на хората, които служат във ВВС. Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации. Разчитаме на съветска техника. Съветският съюз го няма отдавна. През тези 20 години почти нищо не се е променило. Много малка част от техниката е сменена със западна техника. Знаете, че закупихме 12 вертолета „Кугър“, от тях летят два. Защото няма извършени ремонти, нито резервни части“.
Това заяви в предаването „120 минути“ по БТВ военният експерт и един от малкото авиационни журналисти в България Димитър Ставрев във връзка с трагичния инцидент със самолет в „Граф Игнатиево“, при който загинаха двама пилоти.
Той потвърди, че учебно-бойният самолет L-39ZA, с който стана катастрофата, е бил ремонтиран навреме.
„За съжаление трябва да кажем, че за три години имаме три катастрофи с трима загинали и три загубени самолета. В първите две катастрофи – майор Терзиев на полигон Шабла и катапултирането от СУ-25 на авиобаза „Безмер“ – българското общество не получи ясни отговори. Кой е виновен и какво точно се е случило? Такива отговори не получихме“, добави експертът.
По думите му е напълно вярно, че българската авиация разчита на много остаряла техника и недостатъчно летателни часове.
„Борд 207, с който стана катастрофата, и борд 213 през юни месец са приети след ремонт в Чехия от производителя на самолета, което е много добре. Но тук според мен не става дума за проблем с техниката. Защото на аудиозаписа от последния полет се чува, че двигателят си работи до последния момент – категорично няма проблем с двигателя“
Ставрев допусна, че е възможно да е имало проблем с тягите, но това може да бъде потвърдено от следствието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да викат
20:03 15.09.2024
2 Последния Софиянец
20:03 15.09.2024
3 кочинка
20:06 15.09.2024
4 Аз съм веган
20:06 15.09.2024
5 Анонимен
Коментиран от #23
20:11 15.09.2024
6 ВНИМАНИЕ
Коментиран от #37
20:18 15.09.2024
7 Слушах го внимателно
20:19 15.09.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Здрасти нострадамусе
в България има проблем
със всичко...
20:26 15.09.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Дедо
20:28 15.09.2024
12 Експерт бол, ама след жалко за момчетата
20:30 15.09.2024
13 Уха
20:32 15.09.2024
14 Толерантен
Коментиран от #24
20:49 15.09.2024
15 Този Журналист Експерт, какво
20:50 15.09.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Още колко спецове
Нали на полигона е имало и натовско присъствие? Те ще се изкажат по темата! Избягаха, а някой си мисли, че сте ни защитават! Боже, Боже!
21:01 15.09.2024
18 Мъкола Укр
винаги губите. дори негрите успяха да ви отблъснат.те успяха да съсипят 40 души наведнъж, а вие само 2 души .
21:12 15.09.2024
19 иска ли са
този е прав нещо с тягата е станало и с обръщането на самолета
защо не са катапултирали сигурно са решили да спасяват самолета
Коментиран от #20
21:29 15.09.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 смешници са тези
До коментар #20 от "иксПерд ти си-":
които са заповядали на пилоти инструктури преди учебната година да правят фигури с учебно-тренировъчен самолет на генералите от сащ и българия21:45 15.09.2024
22 Механик
Ми той и МиГ 29, дето го свалиха "партньорите" при учението на Шабла, и той бе ремонтиран в о-краина, ама пилота си замина... Да не говорим ,че го изкараха виновен, както ще стане и тоя път.
22:28 15.09.2024
23 Верно ли
До коментар #5 от "Анонимен":
А БАШ майстора обикаляшеЦяла българия за да търси
Гарнитура за двигателя на москвича..
Коментиран от #25, #32
22:47 15.09.2024
24 Дълг о'Мер
До коментар #14 от "Толерантен":
И да, и не! Направо си е трудова злополука, ама едно е някой да падне от скелето, друго е със фърчилото барабар, и то пред неизвестен брой воаьори с рекордери.22:48 15.09.2024
25 Верно е
До коментар #23 от "Верно ли":
Колко летища имаше? Не само военни. Колко?22:53 15.09.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 като
22:58 15.09.2024
28 Гост
23:11 15.09.2024
29 ТОЯ КАТО НЯМА ДА СЕ АНГАЖИРА С ВЕРСИИ
23:38 15.09.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 някой
До коментар #23 от "Верно ли":
Ами аз съм отварял контейнера ЗИП (Запасни Инструменти И Части) за артилерийската си установка . И там всичко беше подредено , надписано , по номера , и увито и обмазано във восъчна хартия . От най-малките гумени уплътнения , до по- големите резервни части , и елементи. Това БЕШЕ в армията , по точно , на кораба .06:35 16.09.2024
33 Луд
11:12 16.09.2024
34 Този Ставрев беше някакъв Неудачник!
13:09 16.09.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Дани
04:15 17.09.2024
37 Дани
До коментар #6 от "ВНИМАНИЕ":
Това не са взривове.а.отблясъци при завъртането на самолета,така и не разбрахте...09:02 17.09.2024