Зачестяват измамите с източени средства от сметки на потребители след покупки от електронни магазини извън Европейския съюз, предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Последният нашумял случай е свързан с изтеглянето на над 1000 лв. от сметката на потребител, пазарувал от чужд сайт.
„Поръчах термо чаша за 100 лв. от сайт извън Европейския съюз. Измамниците се сдобиват с номера на телефона ви, който сте въвели при поръчката на покупката. Изпращат ви SMS, за да платите мито за поръчания продукт. Уловката е в линкa – кликването и въвеждането на данните на банковата ви карта в него е фатално. Аз платих мито в размер на 2,50 лв., след което от банковата ми сметка са източени за часове над хиляда лева. Толкова добре е направено, че няма как да кажеш, че е измама, освен ако не се вгледаш в някакви много малки детайли.“, разказва пред телевизия Bulgaria ON AIR потърпевшият, който в случая е влогърът Георги Шишков.
Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ препоръчва винаги да правим проверки, да се съмняваме, да не следваме връзки просто защото някой ни приканва да го направим, а да се информираме кой изпраща линка. В зависимост от случая, да се свържем с търговеца, от който сме пазарували, или с куриерската служба, от която очакваме доставката.
В случая на Георги авторите на измамата извършват няколко покупки с неговата карта в Сърбия, а номерът на телефона, изпратил подвеждащия SMS за дължимото мито, е гръцки.
От „Ние, потребителите“ обръщат внимание на последователността от действия при онлайн пазаруването. Процесът обикновено включва потвърждаване на поръчката и на по-късен етап –потвърждаване на изпращането от страна на търговеца. Следващата комуникация е от куриерската служба, че пратката е в посочения от клиента офис за доставка. Съобщения с искане за следване на връзки за плащане на мито са съмнителни и изискват да проявите активност, за да установите кой стои зад тях.
„Подобни връзки обикновено водят към адреси, които много приличат на популярни куриерски служби или електронни магазини, но разликата е само в разширението на домейна или някоя буква от името на този магазин“, обяснява още Габриела Руменова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Слави
13:04 04.11.2024
2 хикс
13:31 04.11.2024
3 Добър че, туй Захариева ще
13:52 04.11.2024
4 коня ми е зелен
14:01 04.11.2024
5 или маджунец
14:01 04.11.2024
6 ма мигар
Коментиран от #8
14:03 04.11.2024
7 1234
Български Пощи(за стоки от Китай) са ми вършили няколко пъти работа, срещу заплащане и съвсем коректно...
14:10 04.11.2024
8 1234
До коментар #6 от "ма мигар":
от чужбина не може с наложен платеж...14:11 04.11.2024
9 СТИГА ВЕ....😀..
НАПАЗАРУВА НА 07.10.
ТРИЙСЕ И КУСУР %(🐑) И
НИКОЙ НЕ МУ .„ИЗТОЧИ.„.СМЕТКИТЕ..
14:21 04.11.2024