„Има развитие в положителна посока. В последната година и половина българинът кара по-разумно. Има подобрение. Скоростта намаля, особено по магистралите. Забелязвам по-голямо внимание у водачите. Ремонтите са и с по-добра организация.“
Това заяви проф. Станимир Карапетков, председател на Съюза на независимите автотехнически експерти в България, в ефира на бТВ.
„За мен ролята на медиите и гражданската позиция за непримиримост е решаваща. Обществото вече е непримиримо“, смята той.
„Много хора говорят за безопасност, но въпросът с безопасността и разследването на ПТП има два аспекта: да предотвратим появата на произшествия и да намалим разследването. Санкциите невинаги водят до превенция, по-важното е да намалим сроковете за разследване. Трябва да се внесат точки квалификации в закона, за да се решава делото без много импровизации“, на мнение е експертът.
Относно законовите промени за вещите лица по делата за ПТП, Карапетков е на мнение: „Според мен се вкарват политически нюанси. Забелязвам, че една ПГ, ако предложи нещо добро, автоматично друга не го приема, защото не е предложена от тях. Липсва експертното начало. Да, политиците решават нашия живот, но нямат специални знания. Въпросът е дали имат чуваемост за експертите.“
„Имаме много добри експерти, на световно ниво. Не са достатъчни обаче. Нужно е обучение, да изравним методиките и всички да имаме едни критерии за достоверност. Министърът счита, че всички автоексперти трябва да държим изпити“, каза още той.
За задръстванията в Кресненското дефиле, проф. Карапетков допълни: „Всяко действие може да се разгледа като положително или негативно. Ако говорим за интересите на пешеходците, трябва да направим широка пешеходна пътека със светофар. Ако говорим за тези, които карат в трафика, в един момент се създава колона заради тази пътека, това не е решение. Единственото решение е или надлези като в Китай и Истанбул, или разширение на пътя.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Софийски селянин,
Днес карам в населено място с ограничение 50 км.час и един селски тарикат и простак ме изпревари с поне 90 още и ми свири...
Е как на такива да не им таковам м@ ми.ат@!!
Добре че Туловката ми 12 калибър е под ключ в къщи..!
19:37 03.07.2025
3 Комуниста
19:38 03.07.2025
4 Гост
19:39 03.07.2025
5 Джо
19:39 03.07.2025
6 Нема по тъпо племе
Доказано от всички наши, руски и световни учени!
Коментиран от #18
19:43 03.07.2025
7 Леля Гошо
19:51 03.07.2025
8 ха ха
19:52 03.07.2025
9 Бай Данчо
20:05 03.07.2025
10 Мюмюн
20:11 03.07.2025
11 Сливен
Да си гледа собствената работа!
20:20 03.07.2025
12 пак този
20:37 03.07.2025
13 Никой
20:45 03.07.2025
14 Стара чанта
Отнемане на превозните средства, отнемане на правоуправленията - най- добре - до живот при употреба на наркотици и алкохол ! Драконовски мерки ! Българчетата разбират САМО от това! Балканска пасмина !
Коментиран от #15
20:54 03.07.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Знаещ
12:42 06.07.2025
18 Знае
До коментар #6 от "Нема по тъпо племе":
Кучето ккача според тоягата ! Дисциплинираните швейцарски шофьори стават недисциплинирани като минат италианската граница . Защо ? Защото в Швейцария на всеки светофар има камера ! И , ако решиш да напускаш Швейцария на граничният пункт ще те пуснат да минеш само като си платиш глобата за нарушение извършено дори 1 минута преди да си стигнал граничната бариера . А в Италия наказват за средна скорост на определен пътен участък . Швейцарците знаят това и се изшиват на например 100 километрова отсечка с ограничение на скоростта 100 километра в час например с 200 километра в час , за да се изменят. Преди краят на отсечката спират в някое кафе за 30 минути да си хапнат и след това продължават , като минават през втората контролна камера без да ги глобят , защото излиза , че са минали отсечката за изискванията от закона 1 час . :-)))12:59 06.07.2025