,Инвестиции от 49 млрд. долара са предвидени за подобряване на логистиката на пристанищата в Китай, съобщи "Блумбърг". Така експортната индустрия иска да избегне натрупването на стоки, предизвикано от икономическия бум на страната. В момента задръстванията на пристанищата заплашват да ограничат ръста на продукцията на металургичните и въгледобивните предприятия. Освен това досегашната липса на инвестиции в морските терминали довежда до ниска ефективност при обработването на товари и цялостно оскъпяване на транспорта. Страната дава приоритет за обработката на товарни контейнери, които обикновено съдържат по-ценни стоки. За сметка на това изграждането на терминали за суровини е изостанало, като може да се отрази негативно на цялостния ръст на индустрията в страната. Като цяло подобренията в транспортната и енергийната мрежа на Китай не съответстват на ръста на икономиката, който за последната година е 9.4 на сто. Анализаторите обаче отбелязват, че страната съумява да изгражда необходимата инфраструктура изключително бързо и скоро ще се появят необходимите пристанища за суровини. Само за първото полугодие на 2005 година разходите за изграждане и подобряване на пристанища са се увеличили с 67 на сто, отбелязват китайски експерти от сектора. Особено внимание се обръща на терминалите за въглища, суров нефт и руди.
Нуждата от морски доставки на въглища в страната обаче ще се увеличи двойно до 55 млн. тона през следващите пет години. Количеството може да натовари дори постигнатия досега разширен капацитет на пристанищата.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА