Last news in Fakti

4 Август, 2006 00:00 1 826 0

Предвижда се нискоетажно строителство в около 120 имота, разпределени в 26 квартала

  • прибой-
  • строителство-
  • собственици-
  • които-
  • трендафилов-
  • мрежа-
  • варна-
  • зоната
Плажът на Фичоза и местността Прибой край Варна са на път да се превърнат в най-новата курортна зона на града, след като в сряда общинският съвет прие плана за регулация и застрояването й. Инициативата е на "Прибой" ООД, собственик на по-голяма част от терените. Те са били предоставени преди десетилетия на големи промишлени предприятия за строеж на почивни станции. До днес обаче там са монтирани само бунгала на радиозавод "Черно море" и още няколко предприятия от вътрешността на страната. В същото време са реституирани частни парцели, чиито собственици се присъединяват към идеята Прибой да се обособи като курортно селище. От имотите на всички тях са отнети определени части за изграждане на улична мрежа и регулиране на правилните геометрични форми в кварталите. Планът предвижда 120-те имота да бъдат разпределени в 26 квартала. "Заложени са ниски показатели за строителство, за да се предотврати прекалена урбанизация на зоната, каза главният архитект на община Варна Иван Трендафилов. Към терените все още не са проявили интерес големите инвеститори, повечето собственици мечтаят да направят там малък семеен хотел или по-луксозна фамилна вила." По думите му в парцелите на първа линия в непосредствена близост до плажната ивица се предвижда двуетажно строителство с коефициент на интензивност 0.6 - 0.7. Същите са условията за градежите по стръмните места в района. Собствениците на втора линия могат да вдигнат сгради до 10 м или не повече от три етажа. Извън тези граници в момента е само сградата завод "Арсенал" и два-три недовършени хотела.

"Бъдещото курортно селище Прибой ще се простира на 49.1 хектара (491 декара). "Ако тук се развива туризъм, всеки летовник ще разполага с средно с 232 кв.м площ при норми 80 кв.м", уточни Трендафилов.

Планът е бил предложен за обществено обсъждане и по-късно съобразен с 23 възражения от собственици или засегнати лица. Не са били уважени само онези, които са отправени от хора, чиито имоти попадат извън регулация.

Предимствата на Прибой за разлика от останалите посоки, в които се разраства Варна, са в сравнително добрата инфраструктура. Според главния архитект 80 на сто от уличната мрежа е изградена. Предстои пътно строителство на малки отсечки в дълбочина на новооформящите се квартали. Паркингът сега побира над 100 коли. "Канализацията по дължината на целия терен е разчетена да поеме бъдещото строителство, увери Трендафилов. И сега има изградени трафопостове, два от които са мачтови и се нуждаят от модернизация. При останалите случаи ще се правят по-скоро контролни трансформаторни постове, които не са толкова скъпи и са по възможностите на заинтересувани собственици."

Прибой буквално се дави във вода и на места локалната мрежа в домовете не издържа на налягането, твърди районният кмет на Аспарухово Богдан Караденчев. За разлика от "жадните" квартали като "Галата" например, тук водоснабдяването е готово да поеме многократно по-високо потребление от сегашното. Зоната се захранва от каптажи на "Паша дере" и водата идва по гравитачен път, което прави добиването й евтино. Караденчев настоя обаче за ясен регламент и реални начални такси при присъединяване на нови потребители, за да се осигури ресурс за поддържането на мрежата.

Според Трендафилов развитието на зоната като курортна ще реши и проблемите с морската абразия на района. От "Прибой" ООД вече са предприели първите стъпки за изграждане на брегоукрепителни съоръжения. Предположенията са, че и собствениците на бъдещите сгради там ще вложат усилия и средства да запазят имотите си от ерозионни и свлачищни процеси.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА