Мерки
Предприемачите намериха вратичка в закона и започнаха да вграждат трафопостове в апартаментните комплекси, което вдига категорията им. Независимо от площта си сгради с подобни съоръжения влизат в по-високите 2-ра и 3-та категория строежи и получават разрешение за ползване от държавата, обясни Александър Краваров. Така милиони левове влизат в нейния бюджет вместо в този на Банско.
Решение
За да пресекат практиката, местните общинари ще гласуват размяна на двата компонента в строителните такси. Крайната цена ще се запази, но 20-те лева на кв. м вече ще се плащат при разрешение за строеж.
Коментар
Трафопостовете имат вредни излъчвания и по закон минават през назначена от нас приемателна комисия, потвърди зам.-директорът на ДНСК Георги Даракчиев. Според него е логично предприемачите да изберат държавните такси, след като за сравнително малки апартаментни сгради плащат на общината по 40-50 000 лв. Доколкото чувам от колеги в Банско, държавната приемателна комисия наистина е предпочитана. Ние също имаме сгради с трафопостове, но не сме прибягвали до този вариант, защото плановете ни за Банско са дългосрочни, коментира управителят на инвестиционната компания Edeland Property Developers Димитър Бухлев. Според него трафопостовете не са хитрина, а необходимост, за да се осигурят нужните мощности.
Сметка
Разходите за съоръжение с мощност около 400 киловата са около 50 000 лв. То се изкупува от Електроразпределение, но най-често по занижена оценка, а процедурата отнема около година.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА