Last news in Fakti

5 Август, 2003 00:00 1 446 0

Десет вериги купуват терени за строеж на хепирмаркети

  • билла-
  • фантастико-
  • около-
  • обекти-
  • хипермаркета-
  • вериги-
  • пикадили-
  • оазис-
  • места-
  • големи-
  • покупки-
  • софия-
  • метро-
  • хипермаркетите-
  • пазар-
  • рамстор-
  • верига-
  • големи търговски обекти
Пазар в Метро, "Билла", "Фантастико", "Оазис", "Пикадили" или "Рамстор". Това за българската домакиня отдавна не е екзотика, а всекидневие. Инвазията на хипермаркетите върви с пълна сила на родния пазар от няколко години и се засилва все повече. Тази ниша в търговията у нас се оказа дотолкова празна и благодатна, че за навлизане в нея от известно време се борят и световноизвестните имена на търговските вериги "Кауфланд", "Лидл" и "Хит".
Немската "Кауфланд" дори купи три терена в Ямбол, Пловдив и Хасково за строителството на търговските си обекти там. Веригата смята да изгради общо около 25-30 хипермаркета у нас до пет-шест години за около 120 млн. евро.
Другата немска верига "Хит" също се сдоби с терен в София в квартал "Младост". Останалите им конкуренти от "Билла", "Лидл", "Фантастико", "Оазис" и "Пикадили" още търсят парцели на ключови улици и в междублокови пространства.
Основните изисквания на тези вериги е теренът да бъде с площ от 15 до 20 декара Строи се по типов проект с обща търговска и складова част между 3 и 6 хиляди квадратни метра и открит паркинг с около 250 места. Досега само турската верига "Рамстор", собственост на фамилията Коч, построи подземен паркинг за магазина си в "Западен парк" в София. Навлизането на новите вериги хипермаркети на родния пазар със сигурност ще окаже влияние върху вече присъстващите големи търговски обекти. В най-неизгодна позиция в лютата битка за клиенти изглежда първата верига, която даде тон на хипермаркетите у нас - Метро. Нейните обекти в София, Варна, Стара Загора, Русе са разположени все на места в края на градовете. Те са доста отдалечени и това, въпреки изгодните цени, ги прави непривлекателни за седмичните домакински покупки Вярно, предназначението на "Метро" по принцип е основно за покупки на едро от фирми и доставчици, които пестят от ДДС, а не от обикновени клиенти, пълнещи хладилника. Това се доказва и от въведеното отложено шестмесечно плащане за фирмите. От друга страна, свалянето на лимита за покупки, както и въведените с ОББ схеми за пазаруване на разплащане, показва, че от Метро също се опитват да привлекат и дребните купувачи.
"Билла", "Фантастико", "Оазис" и "Пикадили" изглеждат в по-благоприятна конкурентна позиция от гледна точка на разстоянието, което клиентът трябва да извърви, за да стигне до хипермаркета. "Билла" много бързо се ориентира към достатъчно големи, но не мегаломански терени в гъсто населени места. Тя е и веригата, която най-смело обявява инвестици-онните си намерения След като през пролетта откри обект в столичния квартал "Люлин", а преди два месеца - и в Плевен, до края на годината "Билла" има намерение да построи още три хипермаркета.
През 2004 г. в плановете на мениджърите на концерна влиза откриването на още между 5 и 7 обекта в различни градове на страната. Така хипермаркетите на "Билла" ще станат около 20. До края на тази година и "Рамстор" ще открие третия си магазин. Обектът е реконструиран, но още е рано да се обяви неговото местонахождение, заяви изпълнителният директор на "Рамстор България" Осман Бюлент Йълдъръм. Трите български вериги "Фантастико", "Оазис" и "Пикадили" пък още от самото начало вървяха по обратния на чуждестранните хипермаркети път - от по-малките към окрупнените магазини. Те откриха големи търговски обекти в резултат на разрасналата се дейност и увеличения оборот.
"Фантастико" например наравно със седемте си хипермаркета поддържа и всички работещи от преди по-малки 11 магазинчета.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА