В петък изтича срокът, в който фирма "Щрабак" трябваше да обяви срока за финализиране на проекта и дали ще иска допълнително финансиране и в какъв размер.
Николай Василев каза, че "Щрабак" и инженерите от фирмата - консултант НАКО са изготвили всички необходими документи, които предстои от понеделник да бъдат анализирани от специалистите на транспортното министерство и на летище София. "Позицията на министерството е проста и ясна - трябва да се изпълнява договора. България се нуждае от ново, европейско летище, каквото в момента няма", заяви в отговор на въпрос Василев. Той изрази надежда, че "Щрабак" ще успее да мобилизира ресурсите си и да изпълни проекта "в разумния срок - до 2005 год. и с разумните финансови средства". Транспортният министър бе категоричен, че в никакъв случай няма да се допусне драстично увеличаване на цената на офертата от предварително договорената, каквито мнения се изказаха напоследък в печата.
"Става дума за съвсем скромни корекции, които са обосновани с технически разчети, свързани с одобреното ново фундиране", каза Николай Василев. Той отбеляза, че преди да бъдат дадени на министерството, всички допълнителни разходи ще бъдат одобрени изцяло от инженерите на НАКО и от нашите международни кредитори.
Реконструкцията, развитието и разширението на летище София включват изграждане на нов пътнически терминал и нова пистова система, като се осигурява възможност за обслужване на всички класове самолети, включително и на Боинг-747. Кредитът, осигурен от ЕИБ, е на стойност 60 млн. евро. Чрез проекта ще се повиши капацитетът на летището на 2,6 милиона пътника годишно и 26 000 тона годишен карго обмен. Освен това ще се намали вредното влияние върху околната среда.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА