През 2003 г. пътниците на летище Варна са се увеличили с 19%, а на летище Бургас - с 34%, съобщи още Василев. Очакванията за сезон 2004-2005 г. са сходни. Според него летищата не са модернизирани достатъчно, работят свръхкапацитета си, което се отразява не само на обслужването, но и на безопасността на пътниците. По думите на Василев на пистите, особено в Бургас, има пукнатини и са необходими подобрения, които могат да бъдат извършени само от финансово стабилни инвеститори.
Концесионерът ще може да прибира летищните такси или част от тях, решиха депутатите. Таксите се определят от Министерския съвет. Срещу правото да събират таксите инвеститорите ще бъдат задължени да модернизират летищата, като основната част от инвестициите ще бъдат направени през първите пет години. Очаква се концесионерите да инвестират в летищата във Варна и Бургас през следващите пет-осем години около 150 млн. евро.
Председателят на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации Йордан Мирчев прогнозира пред "Дарик радио", че летищата във Варна и Бургас ще бъдат дадени на концесия до края на годината. Той посочи, че към двете летища интерес проявяват аеропортовете във Виена, Франкфурт и Копенхаген. Мирчев допусна, че интересът на инвеститорите ще бъде насочен и към летище Пловдив заради близостта му с курорта Пампорово. Зам. икономическият министър Димитър Хаджиниколов пък заяви, че интерес към концесия на летищата във Варна и Бургас проявяват три големи германски туроператора.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА