Акцентът при сделките с недвижими имоти е върху 2- и 3-стайни жилища. Търсенето на студиа обаче също е много висок. Такива обаче няма и причината е чисто законова, каза управителят на агенция Galardo Томас Станишев в интервю за най-големия сайт за недвижими имоти imot.bg. Според ЗУТ към всеки апартамент трябва да има паркомясто, което на практика няма как да се реализира.
През последните три десетилетия се наблюдава тенденция към изграждане на все по-малки къщи. Големите имоти, тип резиденция, вече са в историята.
Влизането в еврозоната ще „отпуши“ инвестиционния пазар на имоти във всички сегменти, е мнението на специалиста.
Господин Станишев, споделяте, че конкуренцията в областта на недвижимите имоти в България не е толкова „жестока“, колкото във Франция. Какво точно имате предвид?
За съжаление, става дума за нивото на професионализъм. При нас въобще няма лиценз и законова рамка. На практика всеки, който иска, може да бъде брокер на недвижими имоти. Нивото не е толкова високо, колкото на Запад, където дейността е регулирана.
По отношение на жилищния сегмент при нас има липса на студиа и еднофамилни къщи?
Проблемът е изцяло свързан със закон. По ЗУТ е необходимо към всеки имот да има паркомясто. От тази гл.т. не може да се направят в една сграда 50 студиа, защото трябва да се осигурят още толкова паркоместа. Изграждането на подземни паркинги е доста сериозна инвестиция.
Има ли търсене?
Да.
Къде насочвате клиентите при липсата на студиа?
Към 2-стайни жилища.
По отношение на еднофамилните къщи как стои въпросът?
Имаме какво да предложим. Проблемът е, че се проектират големи къщи, а цената им е висока.
Наблюдавам как се развива проектирането на къщи през последните 20 години. През 90-те години на миналия век се строяха къщи с РЗП по 1200-1500 кв.м в Бояна, Драгалевци. През първото десетилетие на новия век се проектираха постройки по около 800 кв.м. След 2010-та РЗП-то падна под 450 кв.м. И вече имаме къщи по 180-200 кв.м.
Това може би се дължи на факта, че през периода, който посочвате, предлагането на парцели за жилищно строителство намаляват?
По-скоро, според мен, се дължи на факта, че хората осъзнаха, че нямат нужда от големи имения…
А може би и, че поддръжката изисква доста време и пари?
Това също. Клиенти ни казват, че не ползват втория или третия етаж от къщата.
Защо се насочихте към реализиране на инвестиции в района на Камбаните? Там, спокойно може да кажем, че последните години се изгради нов квартал.
Ще реализираме проект от еднофамилни къщи в района на Камбаните. Ще изградим 21 еднофамилни къщи на терен от 18 декара. В момента сме на етап „предпроектиране“. Няма да е от типа „затворен комплекс“, но няма да има разходи, които един затворен комплекс предлага.
Друг проект, който ще започнем през тази година, е старата част на Овча купел – бутикова сграда от 1000 кв.м надземно РЗП.
Добре е, че клиентите вече започнаха да не гледат толкова много цената на квадратен метър, а как се изпълнява, с какви материали се строи. Това е много добре, тъй като може да предлагаме и друг тип продукт, а не само най-евтиното, както досега.
Това свързано ли е с факта дали купуват с инвестиционна цел или за собствено ползване?
И в двата случая се гледа качеството. Виждаме фирми, които имат дълъг опит и добра репутация, успяват да продават 20%-30% повече от другите.
Какви са вашите наблюдения относно чуждестранните инвеститори към София, отчитайки сложната световна обстановка?
Големи фондове очакват с нетърпение влизането на България в еврозоната, за да реализират инвестиции у нас – Австрия, Франция, Люксембург. Това, че не сме в еврозоната, е пречка.
Сред частните лица – още сме атрактивни от гл.т. на рентабилност, на данъчна тежест и темпът на поскъпване на цената на квадратен метър през последните 2 години.
Има интерес от израелци, които обожават страната поради исторически фактори и продължават да инвестират в България. Имаме интерес от различни държави, а не е както беше преди години, примерно само от англичани и после от руснаци.
В момента се строи първата жилищна сграда с топла връзка с метрото. На Запад за подобни сгради допълнителни екстри са нещо обичайно, но не и за България. От тази гл.т. какво липсва още на българския пазар и къде може да бъде развит?
Този тип проект ще се хареса на българския клиент. Българите излизаме много, обичаме социален живот. Но едновременно трябва да се развива и инфраструктурата. За съжаление, доста спирки от метрото все още са само на идеен проект.
Международната обстановка като пандемия, войни как ще се отразяват в бъдеще на пазара на имоти?
Инвестицията в недвижими имоти е сигурност за хората по цял свят. След като приключи пандемията от коронавирус се наблюдава наплив от клиенти. След пандемията имахме рекордни по продажба години, а сме на пазара вече 16 години.
Войната в Украйна и в Израел не се отразява в момента на пазара. Нямаме такива индикации.
Наблюдаваме много внимателно лихвите по ипотечно кредитиране. Някои клиенти чакат те да се повишат, защото смятат, че пазарът ще падне.
А ще падне ли?
Не мисля. Като цена на квадратен метър София е на последно място в Европа. Прага, Будапеща, Атина, Букурещ са на по-високи нива.
Влизането в еврозоната ще доведе до 20%-25% покачване в цената на квадратен метър жилищна площ. То ще се отрази на пазара на имоти, тъй като тогава ще навлязат повече чуждестранни играчи.
Те към кои сектори ще се насочат?
Към всички.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Просто бизнес
Коментиран от #4, #19, #25
11:44 12.03.2024
2 сигурно е така
По-скоро, според мен, се дължи на факта, че хората осъзнаха, че нямат нужда от големи имения…"
Или просто 200кв парцел с къща вече струва 700 хил. лева в изброените райони и се броят на пръсти тези които могат да си позволят 1500кв за няколко милиона.
11:48 12.03.2024
3 безумици
Коментиран от #5, #8
12:07 12.03.2024
4 Гладен брокер
До коментар #1 от "Просто бизнес":
Колега спирай ракията!12:13 12.03.2024
5 Калитко
До коментар #3 от "безумици":
Къде ги тези празни паркоместа в София?12:15 12.03.2024
6 българска работа
Коментиран от #7
12:17 12.03.2024
7 Парко място за 5 хиляди
До коментар #6 от "българска работа":
само в мечтите ти. Аз зе прецаках да купя апартамент без паркомясто и сега предлагам 30 хиляди евро за паркомясто в нашата сграда и никой не ме отразява. За 5 хиляди евро няма кой шамар да ти удари, камо ли да ти продаде.12:57 12.03.2024
8 Празно паркомясто?
До коментар #3 от "безумици":
Ти ходил ли си в София? Или по-точно казано, ти доближавал ли си се до София в живота си? Такова понятие празно паркомясто не съществува. Те даже тротоарите се запълниха преди години, та вече паркират по зелената трева, той мечтаел за паркомясто. Шегаджия13:01 12.03.2024
9 Слава богу,
13:12 12.03.2024
10 Бай Благой
В Италия (Италия !! Не Банишора), има такива къщи дето ще ви падне шапката и цената е по-ниска от колкото в ...Банишора...
Коментиран от #11
13:21 12.03.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Аз Кочо
До коментар #11 от "Като кажеш Италия":
Провери хубаво за Рим. Това е за центъра виж е периферията, цените са по ниски от тези в София и има гараж включен в цената.Отделно София е най грозния и неуреден град в Европа няма място за сравнение
Коментиран от #14, #22
16:12 12.03.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Ти виж
До коментар #12 от "Аз Кочо":
Испания.Например Перник е с цени сравними с тези в Толедо, а Толедо е на по-малко от час до Мадрид.
Друг пример Латвия. Цените на панелките в Рига достигнаха до 2000евро квадрата. Сега има и по 600-700евро за квадрат.
Аз наистина не виждам логика в пазарния имот в БГ-то.
Коментиран от #15, #16
16:26 12.03.2024
15 имотния пазар
До коментар #14 от "Ти виж":
моя грешка хахаха16:30 12.03.2024
16 Аз Кочо
До коментар #14 от "Ти виж":
Цените в сащ в 90 процента от градовете както и в Канада без Торонто и Ванкувър цените са като тези в София даже има и по ниски.Балонът в Канада е най голям в света.
Излиза че най голям е в бг, просто статистиката не се интересува.от бг иначе ние щяхме да сме номер едно по надут балон, ххяахах
16:31 12.03.2024
17 Кърфицата
Коментиран от #18
16:57 12.03.2024
18 Аз Кочо
До коментар #17 от "Кърфицата":
Къртицата вече опря, виж сделките.Освен това възможни са фалити на строители
Имаме огромен ръст в жилищното строителство през последните пет години, коментира доц. Стефанов и отбеляза, че само в София всяка година има издадени разрешения за строеж на над 1 млн. квадратни метра разгъната застроена площ, а последните три години имаме разрешения за над 2 млн. квадратни метра. За предишната пикова 2007 г. разрешенията бяха за под 1 млн. квадратни метра, напомни ученият и посочи, че в момента сме в период на абсолютен връх от демократичния преход по този показател. Заради известното забавяне в строителството – от порядъка на три до четири години от момента на издаване на разрешението за строеж до въвеждането в експлоатация на сградата, сега 5-6 млн. квадратни метра са в строеж и ще излизат на пазара поетапно следващите две-три години, посочи той. Когато това готово жилищно строителство излезе и наводни пазара, аз не съм убеден дали всички строителни предприемачи ще могат да издържат при някаква лека корекция в търсенето, изтъкна доц. Стефанов
Коментиран от #26
17:34 12.03.2024
19 В у й оригинал
До коментар #1 от "Просто бизнес":
Ако влезнем в ЕЗ . 7000€ квадрата, ако не влезнем - пак толкова, защото инфлация, всички брокери сме на това мнениеКоментиран от #20, #21
19:52 12.03.2024
20 Мен
До коментар #19 от "В у й оригинал":
Сега по центъра върви толкова, значи в ЕС ще е двойно, което пък значи че продавачът ще си стои в коптора и ще си иска завинаги а копторчето ще е музеен експонат19:57 12.03.2024
21 Аз Кочо
До коментар #19 от "В у й оригинал":
Иди наЦените на жилищата ще растат
Да видиш нашият приятел какви ги е творил, хаха
20:05 12.03.2024
22 Гост
До коментар #12 от "Аз Кочо":
Така казват всички провинциялисти20:06 12.03.2024
23 Ужас безкрай
До коментар #11 от "Като кажеш Италия":
Ти пък намери да сравняваш София с Рим. Шегаджия.21:15 12.03.2024
24 Ужас безкрай
21:20 12.03.2024
25 Гост
До коментар #1 от "Просто бизнес":
По тази логика, печалбите ще да са някъде от порядъка не на проценти, а на пъти. При това, на десетки пъти. Реалните печалби трябва да са 20-30%. Когато се отрегулират печалбите да влязат в реалните граници, тогава ще се покажат реалните цени. Всичко извън тази зависимост е спекулиране и надлъгване.21:33 12.03.2024
26 Гост
До коментар #18 от "Аз Кочо":
Когато не могат да ти вземат парите с построеното, ще ти ги вземат с ремонтирането. И двата занаята са на един отрасъл - двете ръце на един човек. В момента, ремонтите вървят на пълни обороти. Няма свободни майстори.Коментиран от #27
21:39 12.03.2024
27 Аз Кочо
До коментар #26 от "Гост":
Момче, когато поживееш и станеш на моите години и те обрули няколко пъти живота и загубиш достатъчно пари ще разбереш някой неща.До тогава си чупи главата и учи, ти със съвети няма да се справиш. Оправяй се по трудния начин
Коментиран от #34
21:46 12.03.2024
28 дам
Коментиран от #30
07:54 13.03.2024
29 Давам 600.000 Евра
08:44 13.03.2024
30 Аз Кочо
До коментар #28 от "дам":
То и ти вуи твърдиш че си голям анализатор, но не можеш да различиш интерактивна графика от лого!ЗатУва не ръси акъл а иди до Белград да видиш къде са те, нищо че метрото им е още в строеж.
А понеже сме в ЕС би трябвало да се сравняваме с Италия, но по всички параграфи това ще е смешно сравнение.
Коментиран от #38
09:12 13.03.2024
31 Все още от 1989 до сега е в сивия сектор
09:31 13.03.2024
32 дам
Коментиран от #33
12:44 13.03.2024
33 Честен брокер
До коментар #32 от "дам":
Едва ли, пазара се скапа заради алчнотията човешка, и на строители, и на брокери, и на собственици - продавачи. Съвсем се изгубиха с райски газ из розовите облаци. Купувачите се изпокриха, даже и тези с крадените пари14:46 13.03.2024
34 Гост
До коментар #27 от "Аз Кочо":
Кое от това, което казах не е вярно и какво те подразни?Коментиран от #35
15:26 13.03.2024
35 Аз Кочо
До коментар #34 от "Гост":
"Когато не могат да ти вземат парите с построеното, ще ти ги вземат с ремонтирането."Могат да ти вземат парите само ако ти сам ги дадеш.
Вие хора сте мазохисти.
Вашата паника или алчност предизвикват това лудо и абсурдно поскъпне.
Спрете да купувате и да ремонтирате за една или две години и ще видите къде ще отидат цените и на имоти и на майстори.
Коментиран от #36
16:31 13.03.2024
36 Гост
До коментар #35 от "Аз Кочо":
Който има жена знае отлично, че ремонтите са неотложни. Който разбрал - разбрал.Коментиран от #37
17:48 13.03.2024
37 Аз Кочо
До коментар #36 от "Гост":
Аз имам жена, и не съм правил ремонт от 2010.Всичко ми е запазено и е като ново.
Майсторите ме търсеха всяка седмица от 2010 до 2016, защото нямаха работа.
Пак ще дойде време да ме търсят, тогава ще правя ремонти.
17:55 13.03.2024
38 дам
До коментар #30 от "Аз Кочо":
Кочо вземи се скрий някъде. Метрото на Белград е с планове за строеж от 1978 година, но през 2024 година все още няма нито една станция, а в София са вече над 50. Правиш ли разликата. Както ти казах. Средната заплата в Сърбия е 20% по ниска от тази в България. Цената на Бензина обаче е 3.15 лева за литър. А за да караш по магистралите им плащаш по 8 стотинки на километър. При тези цени София- Бургас би струвало 30 лева в посока, а не 87 лева да караш цяла година колкото си пъти искаш. Кое не разбра.В тази съседна на нас страна цените на имотите са по 2000 евро за квадрат в столицата им и значително по ниски заплати от в София.
Коментиран от #39, #40
18:44 13.03.2024
39 Гост
До коментар #38 от "дам":
Ти кое не разбра бе??Всички живеем в един огромен балон.
Все още се.плискат пари наляво и надясно.
Всички правителства и банки се страхуват от откриване на истинските цени защото много икономики могат да загазят.
Затова банките теглят ликвидност но по леко за да няма бум.
Но балоните винаги приключват зле.
И каква е тая цена за Белград, ти ли я определи?!
Ми че тук аз искам на моето копторче 9000 евро на м2 е, и?
Първата линия на метрото в Белград трябва да влезе в експлоатация през 2028, е и какво от това?
Коментиран от #41
18:50 13.03.2024
40 Гост
До коментар #38 от "дам":
През четвъртото тримесечие на 2023 г. сръбският пазар на недвижими имоти регистрира спад в общия брой продажби с около 25% спрямо същия период на миналата година.„В момента, по наши данни, спадът е по-силно изразен в сегмента на продажбата на стари апартаменти, докато в сегмента на новите апартаменти е много по-мек. Един от най-често задаваните въпроси е кога ще паднат цените на имотите?“ казва Милош Митич, изпълнителен директор на агенция за недвижими имоти City Expert.
Анализирайки текущата ситуация на пазара на недвижими имоти, той отбелязва, че след ръста на лихвениПрез първото тримесечие на 2023 г. сръбският пазар на недвижими имоти регистрира спад в общия брой продажби с около 25% спрямо същия период на миналата година.
„В момента, по наши данни, спадът е по-силно изразен в сегмента на продажбата на стари апартаменти, докато в сегмента на новите апартаменти е много по-мек. Един от най-често задаваните въпроси е кога ще паднат цените на имотите?“ казва Милош Митич, изпълнителен директор на агенция за недвижими имоти City Expert.
Анализирайки текущата ситуация на пазара на недвижими имоти, той отбелязва, че след ръста на лихвените проценти пазарът се охлади. проценти пазарът се охлади.
18:56 13.03.2024
41 дам
До коментар #39 от "Гост":
абе смешен. Как какво от това, бе ... 2028 година ще имат първа линия на метрото, а в София това се случи преди 30 години. Правиш ли разлика.Коментиран от #42
18:57 13.03.2024
42 Тръпчо
До коментар #41 от "дам":
Е и какво като има метро в.софия бе да не би да живееш в него.В Рим и мадрид има метро и цените на имотите са по ниски от тези в софия
Коментиран от #44
18:58 13.03.2024
43 дам
Коментиран от #45
19:00 13.03.2024
44 Американец
До коментар #42 от "Тръпчо":
И в Чикаго има метро но за 200 к долара можеш да си купиш къща а в бг панелка за ремонт19:01 13.03.2024
45 Мен
До коментар #43 от "дам":
Пазарът се охлади значи че ти попе искаш 10 к евро на м2 но си оставаш с мечтите а сделките падат.Охлади е другата дума за тръгна на долу което е табу за брокери, строителите и банките с и за вас продавачите
19:03 13.03.2024
46 дам
Обаче в Рим гледаш някакви преградия , а в София цените до парламента. То и в София има цени в Ботунец за под 1000 евро и пак ще си мислиш , че живееш в София.
Метрото показва какво развитие има в един град. То е задължително условие при градове с население над милион население. Вече и в Солун пуснаха метро, нищо че няма и половин милион население, а в милион и половина Белград сега започват да го строят. Преди няколко дни ми дойде писмото за данъците и за 100 квадрата в София ми искат 100 евро на година, а в Рим им събират 10 пъти на моя данък.
Коментиран от #47, #49
19:04 13.03.2024
47 Мен
До коментар #46 от "дам":
квадрата в София ми искат 100 евро на година, а в Рим им събират 10 пъти на моя данък.Хахаха именно защото онова там е Рим а това тук е София.
Има стотици градове по света, развити градове с население над 1.5 млн души които нямат метро
Това метро явно ти е взело акъла, разбираемо, когато човек дойде от село се спъва на ескалаторите в мола. Ще свикнеш!
Коментиран от #48
19:08 13.03.2024
48 дам
До коментар #47 от "Мен":
Кои развити градове милионни нямат метро. Ти си супер зле. Няма такива. Не случайно в градове като Лондон такова са построили преди повече от 100 години.19:10 13.03.2024
49 Гост
До коментар #46 от "дам":
В центъра на градове като Рим и мадрид живеят баровци.В София в Иван Вазов където съм израснал имаше 90 бабички в блока които спираха радиаторите и пестяха от всичко дори от храна и едва си плащаха сметките.
Сега авив брокерите го подучихте че видиш ли София е станала рим само за да времето тлъстата комисиона и разправяте небивалици.
19:12 13.03.2024
50 дам
Коментиран от #51
19:16 13.03.2024
51 Мен
До коментар #50 от "дам":
Излез на улицата и се огледай, 90 процента от сградите са от соца неподдържани и опасни.Това има в София, нещо си се превъзбудил
Коментиран от #53
19:17 13.03.2024
52 Аз Кочо
Ръстът на цените на жилищата в София е опасен. В 94% от кварталите имотите за жилищни цели са надценени, а в 35% от тях има балон, според данни към третото тримесечие на 2023 г. За да се върне пазарът към равновесното си положение, в каквото той беше преди 10 години, вариантите са или цените на жилищата да паднат с 47%, или доходите да се повишат с 89%.
Същото и по света
19:19 13.03.2024
53 дам
До коментар #51 от "Мен":
Ами точно защото много от сградния фонд в България не струва и е пълно с мизерни панеляци, затова младите хора с възможности дори и да имат наследствени панелки от баба и дядо, си купуват нови апартаменти и затова последните години има стотици нови строежи и комплекси из големите градове. Защото ако на такива като теб им е все едно дали ще живеят в мухлясъл панеляк и ще пишат по сайтовете, на други хора им пречи и си купуват ново строителство.Коментиран от #54
19:20 13.03.2024
54 Мен
До коментар #53 от "дам":
Не , новото не струва както и старото.По Тошо поне не се крадеше имаше стандарт. Сега никой не знае какво има в една нова сграда и колко е откраднато както е с магистралите
19:22 13.03.2024
55 дам
Коментиран от #56
19:27 13.03.2024
56 Новото строителство
До коментар #55 от "дам":
вcяĸa нoвa cгpaдa зaпaзвa дългo външния cи вид. "Macoвo пpeдлaгaният пpoдyĸт e cъc cтaндapтни жилищни cxeми, тeзи жилищни cxeми ce пpeдлaгaт във вид БДC, oтвън ca изпълнeни c нeтpaйни мaтepиaли ĸaтo минepaлни мaзилĸи нaпpимep и cъoтвeтнo тoвa ce пpoдaвa мaĸcимaлнo бъpзo нa мaĸcимaлнo ниcĸa цeнa. Изпoлзвaнeтo нa тaĸивa eвтини мaтepиaли oбaчe "ce вpъщa" нa coбcтвeницитe cлeд 7, 8, 10 гoдини - cъoтвeтнaтa eтaжнa coбcтвeнocт ce cблъcĸвa c peдицa пpoблeми и нeпpeдвидeни paзxoди", oбяcнявa apx. Дeян Бapaнcĸи. Имeннo зaтoвa e вaжнo дa бъдe пpoyчeнo пopтфoлиoтo нa инвecтитopa и cтpoитeля, и дa ce види cъcтoяниeтo нa пocтpoeния oт тяx cгpaдeн фoнд.19:34 13.03.2024
57 дам
Коментиран от #87
19:39 13.03.2024
58 Новото строителство
Малки стаи и ниски тавани – някои строители с опитват да спестят от материали и да изкарат максимално голяма печалба, дори на цената на по-ниско качество. Така понякога се строят апартаменти с ниски тавани, странно разпределение и малки стаи.
Коментиран от #59
19:43 13.03.2024
59 дам
До коментар #58 от "Новото строителство":
А добро утро. Сетил си се, защо привидно няма голяма разлика между цената на ново и старо строителство в сходни райони. Ами точно затова няма, но само привидно. Всеки с малко мозък знае, че ако иска 100 квадрата реални, трябва да плати 120-130 квадрата ново заради общи части и т.нКоментиран от #60
19:46 13.03.2024
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Новото строителство
Собственици на почти непродаваеми жилища най-често търсят професионалисти да им ги продадат, пише Монитор.
Често градежът спора до Акт 14 или по-рано.
Ниска продажна цена сега означава заплащане до една десета повече от стойността на имота по-късно, когато се издаде Акт 16. Зад такива имоти най-често прозират проблеми с терените, фалити на строители и други неразбории. Те може да ви струват скъпо, особено ако се търси жилище за живеене, а не за инвестиция. В краен квартал на София в момента се продава двустаен апартамент с 40 на сто намаление.
По-ниската цена се дължи заради нетърпение на собственика да получи пари кеш след няколко години ходене по мъките. Инвеститор и строител на сградата са двама съдружници. Единият е починал и това води до дълга съдебна сага с наследниците му. В това време жилищата остават на произвола на съдбата.
Преди десетина години заради кризата доста имоти останаха недостроени. Вследствие на това част от купувачите „на зелено“ се заеха да довършват започнатите строежи сами. Такъв е случаят на продавач на апартамент в кооперация в „Овча купел“, в него ясно личи открадната електрическа система и вътрешни тръби. Балконът на жилището изобщо липсв
19:52 13.03.2024
62 дам
Коментиран от #63
19:52 13.03.2024
63 Аз Кочо
До коментар #62 от "дам":
Ти се скрии, защото за тези пари мога да си купя имот в БЯЛА ДЪРЖАВА.!КАКТО И НАПРАВИХ ПРЕДИ 12 ГОДИНИ
19:58 13.03.2024
64 дам
Коментиран от #65, #88
20:01 13.03.2024
65 Мен
До коментар #64 от "дам":
Ти ли ще ми кажеш какво да правя бе со по ла н Ко?Ще нареждаш така на твоята жена и на бебето ти, объркал си кореспондента.
20:05 13.03.2024
66 Гост
20:07 13.03.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Новото строителство в Бг никъде по света
При външни ограждащи стени без отвори, в застроената площ влиза ½ от дебелината, а другата ½ е към общите части на сградата;
При външна ограждаща стена – калкан, важат правилата както при външна ограждаща стена без отвори. В застроената площ влиза ½ от дебелината, а другата ½ е към общите части на сградата;
При външни ограждащи стени с отвори (прозорци или врата за балкон) в застроената площ на апартамента влиза цялата дебелина на стената;
При вътрешни ограждащи стени към съседен самостоятелен обект, в застроената площ влиза ½ от дебелината, а другата ½ влиза към застроената площ на съседния имот;
При вътрешни ограждащи стени към обща собственост (коридор, асансьор, стълби и др.), в застроената площ влиза ½ от дебелината, а другата ½ е към общите части на сградата.
Консултантът по недвижими имоти Антония Петрова отговори на въпроса как стои този казус от гледна точка на брокерите.
"Всъщност това е установена наредба, която се спазва от 2003 година насам според правилата по Закона за устройство на територията (ЗУТ).
"Факт е, че когато се изчислява площта на имота, това се извършва от архитект в архитектурния проект на сградата. В застроената площ на жилището се включват не само площите на помещенията, но и балконите и терасите, а и стените, които отделят помещенията едно от друго“, допълва тя.
20:16 13.03.2024
71 Банкер
До коментар #69 от "дам":
Като ти прибере банката имота за неизплатени вноски ще си идеш на село. Надявам се да е по скоро!Коментиран от #76
20:18 13.03.2024
72 Недей бе
До коментар #68 от "Тройкаджия":
тьотката му е рускинче от Комията, от там си я докара със ЗилаКоментиран от #73, #74
20:21 13.03.2024
73 Гост
До коментар #72 от "Недей бе":
Украйнче каза май.Коментиран от #75
20:23 13.03.2024
74 ха ха ха...
До коментар #72 от "Недей бе":
вярно, такъв неадекватник тяма как да не е ватенка от бо рисовките20:24 13.03.2024
75 няма разлика
До коментар #73 от "Гост":
Всичко дето е било СССР е смикнало на нужник в двораКоментиран от #77
20:25 13.03.2024
76 дам
До коментар #71 от "Банкер":
Дообре... няма лошо и да се върна на село тъкмо може да се запозная с вас.Коментиран от #78, #79
20:27 13.03.2024
77 Дядо Иван
До коментар #75 от "няма разлика":
Хахаха, да бъдем културни и изтънчени, искаш да кажеш "к8596лекало" хохохо20:27 13.03.2024
78 Гост
До коментар #76 от "дам":
Е аз ще съм в Канада или Испания а ти в Крепча, няма как...20:28 13.03.2024
79 Баща ти
До коментар #76 от "дам":
кои нас бе сине, ти забрави ли от къде изпълзя20:30 13.03.2024
80 дам
Коментиран от #81, #83, #90
20:30 13.03.2024
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Мен
До коментар #81 от "Гост":
Я кажи за графиката, логото на тби и я разтълкувай пак че вече забравих къде беше уловката, хахаха. Боже боже, аре махам се че ми писна от теб за днес.20:37 13.03.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Аз Кочо
Благодарение на тези позитивни резултати, приходите на tbi bank нарастват
Консолидираният неодитиран финансов отчет на tbi за 2023 г. показва нетна печалба в размер на 42,4 млн. евро, която е с 16пр. по-висока от тази през 2022 г. - 35.5 млн. евро
tbi отчита впечатляващ ръст на активите от близо 4пр към края на декември 2023 г., достигайки 1,48 млрд. евро (при 1,07 млрд. евро в края на декември 2022 г.). Кредитният портфейл достигна 1,04 млрд. евро в края на декември 2023 г. (3пр. ръст спрямо 2022 г.). 71пр.от заявленията за финансиране са подадени през дигиталните канали за самообслужване (в сравнение с 51пр. през 2022 г.) и по този начин дигитализацията допринася значително за отличните резултати
Благодарение на тези позитивни резултати, приходите на tbi bank нарастват с 32% до 203 млн. евро, главно благодарение на увеличението на нетния лихвен доход с 27% и на нетните приходи от такси и комисиони с 25%. Така оперативната печалба за 2023 г. достига 146 млн. евро.
Наред с това, депозитното портфолио на tbi bank достигна 1,12 млрд. евро в края на декември 2023 г. – ръст от 38% на годишна база., който значително изпреварва пазара.
21:10 13.03.2024
87 Махмуд
До коментар #57 от "дам":
И тука ги има много такива21:25 13.03.2024
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 На пазара има глад.........
09:57 14.03.2024
90 Гост
До коментар #80 от "дам":
Ти още ли не разбра ,че е срашен изме ки та се занимаваш с негоКоментиран от #91
17:05 14.03.2024
91 Гост
До коментар #90 от "Гост":
Тъжно е човек да се спомине с кредит който ще се прехвърли на децата му, но такъв е живота, на много хора им се е случвалоКоментиран от #92
18:04 14.03.2024
92 За съжаление е така
До коментар #91 от "Гост":
А тепърва следват повишени лихви и фатални дъендове08:36 15.03.2024
93 БРОКЕРИ на търкалета
10:03 15.03.2024
94 "Кредит Маркет ООД"
23:08 15.03.2024