11 Април, 2024 09:43 9 210 140

Нов момент на пазара на жилища в България

  • жилища-
  • сделки-
  • първи дом-
  • инвестиционна цел

Покупката на първи дом надвишава сделките с инвестиционна цел

Нов момент на пазара на жилища в България - 1
Снимка: М. Богданова ©

През последните години станахме свидетели на ръст в сделките с жилища. Отрицателните лихви по депозитите, високата инфлация, несигурната политическа обстановка в страната и света, накараха много от българите да извадят спестяванията си от банките и да ги прехвърлят в нещо по-сигурно, а именно в покупката на жилище.

От началото на годината обаче се наблюдава нова тенденция на пазара на жилища, а именно – започват да преобладават купувачите на първи дом. Една от основните причини да наблюдаваме подобна картина е, че доходите на българина растат. Това означава, че известен процент от тези, които досега са живели в малки жилища, вече могат да си позволят по-голям апартамент и го правят. „Дocтъпнocттa нa жилищaтa непрекъснато pacтe, тъй ĸaтo paзпoлaгaeмия дoxoд pacтe пo-бъpзo oт цeнитe нa жилищaтa“, споделят посредници.

Най-честият профил на тези купувачи са семейства с две или повече деца. Това са предимно хора на възраст между 30 и 45 години. Повечето работят в IT сферата, имат собствен бизнес или пък имат вече пораснали деца, които живеят в друг град.

Промяната при купувачите – покупка за собствени нужди, вместо с инвестиционна цел, обаче поставя нов проблем на имотния пазар. През последните години строителните предприемачи масово строяха жилища с РЗП до 65 кв.м. Такъв тип имоти се търсеха с инвестиционна цел. Днес, обаче, когато повечето клиенти купуват, за да живеят те самите в този апартамент, искат имотът да е по-голям. Предлагането на такива обаче намалява с всеки изминал ден.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    67 12 Отговор
    В имотния бизнес се препират крадените пари на гербаджии и новите шарлатани от ПП/ДБ.
  • 2 Иван

    92 12 Отговор
    Пълен смях доходите растели и видиш ли хората си купуват първо жилище

    Коментиран от #8

  • 3 Дочо

    61 6 Отговор
    тинтири- минтири
  • 4 брокерски мечти

    67 6 Отговор
    Ндаа , хлъзгава стаийка . Значи , купуват се по големи жилища (пазарувай народе , че не останаха)... щото доходите на българите растат !!! То , че растат (доходите) , така е ... ама РАЗХОДИТЕ растат с далеч по бързо темпо , не с проценти (като доходите) ами с пъти !!! Та ... мераклиите за апартаменти за по 2-300 000 ерво (и нагоре) ... не знам (като как) са се увеличили ??? (не са , ама ако някой балък клъвне - ще има комисионни)

    Коментиран от #5, #6, #107

  • 5 МУШЕНГИИ

    38 8 Отговор

    До коментар #4 от "брокерски мечти":

    КОЛКО АЙТИ СПЕЦИАЛИСТИ ИМА БЕЕЕ.90 ПРОЦЕНТА СИИИЧКИ СА БАРАБИ.ИМА И НЕШО КОЕТО НИКОЙ НЕ ВИ КАЗВА.ОТ 100 КАНДИДАТ КОПУВАЧА САМО ЕДИН ГИ ИМА ПАРИТЕ СИИИЧКИ ДРУГИ СА БЕЗ ПУКНАТ ЛЕВ И РАЗЧИТАТ НА ЗАЕМ....НА ТВА ЛИ СЕ ВИКА ЗАБОГАТЯВАНВ........ПО ТОЧНОТО Е ЗАРОБВАНЕ ДО ЖИВОТ С КРЕДИТ ДА НЕ МОЖЕШ МНОГО МНОГО ДА МЪРДАШ ОТ РАБОТНО МЯСТО НА РАБ . МЯСТО ШОТ ТВА ВДИГА ЛИХВИТЕ ПО КРЕДИТА И ДА КЕФЯТ РОБОВЛАДЕЛЦИТЕ...

    Коментиран от #20

  • 6 Гладен брокер

    39 3 Отговор

    До коментар #4 от "брокерски мечти":

    Даже по два апартамента взимат наведнъж!
  • 7 Глог

    23 17 Отговор
    Има стара много мъдра поговорка - къща, пари не връща!
    Така че, в какво са инвестирали тези така наречени тарикати! Ако не им е основно жилище където да живеят, това е инвестиция тип блато! Демек все даваш(поддържаш) и пак не стига!?

    Коментиран от #56, #134

  • 8 Гост

    24 35 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Да те светна за още нещо смешно, но пък реално. В момента българите живеят най-добре от цялата ни нова история от 1878г. от гледна точка на благосъстояние и възможности

    Коментиран от #9

  • 9 така е

    48 11 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    А па ако се върнем до 681 г. - сравнението е ехехехехееее ! Те (дори) не са имали лаптопи с интернет (на които да пишат глупости по сайтовете) , представяте ли си , колко са били бедни !
  • 10 Анонимен

    24 5 Отговор
    Трябва да се живее някъде, а цените на наемите не спират да растат... предлагането също е ограничено. Балонът все някога ще се спука, да, но животът си върви.

    Коментиран от #13

  • 11 умен

    21 5 Отговор
    Не е вярно! Кочо казва, че всичко се купува с ипотечен кредит и с цел инвестиция и препродажба. Това семейства, места в детски градини са фалшиви новини и пропаганда. Всички са инвеститори или брокери!

    Коментиран от #19

  • 12 ехааа

    22 8 Отговор
    Нека теглят кредити IT специалистите и като се наложи ИИ ще останат без работа и на улицата.

    Коментиран от #14, #128

  • 13 умен

    16 8 Отговор

    До коментар #10 от "Анонимен":

    И това не е вярно. Според кочо по всяко време можеш да си наемеш тристаен за 600лв в Младост. Имало голямо предлагане на апартаменти под наем и малко търсене. Това броя на обявите за наем спрямо броя за продажба в имот.бг е лъжа и пропаганда. Наемите не се влияят от инфлацията. Те никога не растат за разлика от вноската по кредита, която само и единствено расте.

    Коментиран от #18

  • 14 умен

    6 7 Отговор

    До коментар #12 от "ехааа":

    и кой ще му казва на ИИ какво да прави и ще му проверява работата? Козарче като тебе ли?
  • 15 Реклама на имотната мафия

    25 4 Отговор
    Балона се надува, въздух не им остана!

    Коментиран от #16

  • 16 Въздух не ви остана на вас

    19 20 Отговор

    До коментар #15 от "Реклама на имотната мафия":

    да пукате балони от 15 години насам. Добре че не ви се водя по акъла ами купих вече 3 апартамента и се оглеждам за 4ти
  • 17 Аз Кочо

    23 4 Отговор
    Ипотеките растат с 50 процента на год. база.
    Сделките отново са нагоре за първото тримесечие на 2024, за София с 14 пр. но от най ниска база през първото тримесечие на 2023
    Банките кредитират без да изискват от кредитополучателите по голямо самоучастие. Това няма да свърши добре!
    Раздува се кредитен балон а от там и жилищен такъв. БНБ само предупреждава без да вземе допълнителни мерки!
    Вариантите са два или БНБ да ограничи кредитирането и да изпусне въздух от балона или да не прави нищо и да го остави да гръмне.
    Вторият вариант е по вероятен

    Коментиран от #23

  • 18 Аз Кочо

    18 7 Отговор

    До коментар #13 от "умен":

    Наемите се влияят от
    1. Търсенето и предлагането
    2 от покупателната способност на населението

    Те не се влияят от нищо друго!

    Коментиран от #57

  • 19 Аз Кочо

    22 6 Отговор

    До коментар #11 от "умен":

    През последното тримесечие на 2023 и 2024 66 процента от имотите я София са закупени с кредит. Това число ще продължава да расте, защото БНБ не предприема нищо.
    Детските градини отдавна са недостатъчни, защото за 1лв вложен в частно строителство общината трябва да инвестира 2 лв в инфраструктура, което никоя община не прави.
    Факта че в София 35 процента от жилищата са празни а 40 процента от жилищата в страната също са празни, не се продават и не се отдават под наем, говори че по голямата част от сделките са за "инвестиция", днес купувам заключвам и след две години продавам на тройна цена.
    Този балон ще расте докато не изгърми яко, БНБ няма да направи нищо по въпроса.
  • 20 Аз Кочо

    20 5 Отговор

    До коментар #5 от "МУШЕНГИИ":

    Официалната статистика от НСИ гласи че в България има 120000 човека които се осигуряват на над 3400 лв. Да прибавим още толкова в сивия сектор, крадци аидуци и т.н и да изчислим колко процента са това от общото население.

    Това са 4 процента от населението.
    Тези хора отдавна са купили по 5 - 10 и повече имота. Те не купуват копторче в София от 70 м2 за 300 к евро защото не са глупави!

    Коментиран от #21

  • 21 Средната заплата за София

    19 11 Отговор

    До коментар #20 от "Аз Кочо":

    мина 3000лв наскоро. Не знам откъде извади тая статистика че в цяла България били 120хиляди. В София доходите растат и цените закономерно се качват.

    А това че 30% в София са празни -- това официално е така, но реално не е защото болшинството от тези апартаменти се дават под наем без да се декларират за да се спести данък. Имам познати от провинцията които живеят в София под наем и не могат дори да вземат адресна регистрация защото хазяинът не дава. Не искат да регистрират имота че е под наем за да не плащат данък и искат всичко да се плаща кеш на ръка.

    Коментиран от #26, #131

  • 22 Стамат

    7 13 Отговор
    Това е нормално,заплатите се вдигат значително и в ЕС в повечето даржави кв.м е над 10 000€

    Коментиран от #28, #138

  • 23 дам

    8 11 Отговор

    До коментар #17 от "Аз Кочо":

    На кочо глупостите нямат край... Най ниската база била 2023 година. Как не ти омръзна да лъжеш. Сделките за първото тримесечие в София освен , че са повече от тези през 2023, са повече и от тези през 2020, 2019, 2018, 2017 ...
    За цените да не говорим. Те са много по-високи от тези през 2017, 2018, 2019, 2020 и с около 25% по високи от тези през 2021

    Коментиран от #25, #29

  • 24 дам

    15 10 Отговор
    Относно опорките за празните апартаменти ще ви кажа следното. Много хора имат ваканционни апартаменти по черноморието и не случайно се счита , че в Бургаска и Варненска област имало над 40% празни апартаменти. Ами те не са празни, просто ваканционните имоти се ползват по няколко седмици или месец , два в годината. Не всички все пак са депутати и да почиват по половин година.
    Относно уж празните апартаменти в София, само да ви кажа, че голяма част от работещите в чужбина не са си продали апартаментите в София и също ги ползват през отпуските си когато се завръщат в България. Да , те не ги дават под наем, нито ги продават, просто си ги пазят за старини. В същото време цената им се е увеличила над два пъти за последните 10 години и над 4 пъти за последните 20 години.

    Коментиран от #120

  • 25 Роко Сифреди

    6 9 Отговор

    До коментар #23 от "дам":

    Ти па му се връзваш на щурутиите,затова ще си остане вечния наемател и те така.Наскоро купих едно офисче и мога да кажа , че ми носи добри пари

    Коментиран от #27, #33

  • 26 Аз Кочо

    18 8 Отговор

    До коментар #21 от "Средната заплата за София":

    Няма пак да ти изнасям лекция за средната заплата. Тя не е 3000 лв за София а е много по малко. 1600-1800 бруто.

    Няма как да даваш имот под наем без да го регистрираш защото има сметки за ток които няма как да скриеш. По това НСИ дава информация за празните имоти. Това са имоти за които не се плащат комунални услуги.
  • 27 дам

    11 10 Отговор

    До коментар #25 от "Роко Сифреди":

    Въобще не му се връзвам на Кочо, по скоро предпазвам по доверчивите хора дето му четат глупостите. Нека знаят , че кочовците пукат балона тук от повече от 4-5 години, когато цените бяха наполовина на сегашните. Които са го послушали, как ли се чувстват, че сега с парите си с които преди 5 години е можело да купят тристаен, могат да купят гарсониера. Мен лично ме е яд , че не купих един гараж в началото на пандемията който ми предлагаха за 25К евро наземен с възможност да се паркира още една кола и пред него и миналата година го продадоха за 45К. Гараж за 45 хиляди, а кочовците чакат за толкова да купят апартамент. хаха

    Коментиран от #30

  • 28 Мен

    9 4 Отговор

    До коментар #22 от "Стамат":

    В повечето държави може да се закупи имот до 200 к евро с кухня и баня както и с настилки, а при някои има и включен гараж.
    Не сравнявай западна Европа с бг!
  • 29 Мен

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "дам":

    Да защото кредитите са с 50 процента нагоре в сравнение с миналата година. А най малко сделки от 2020 насам бяха през първото тримесечие на 2023 и след това

    Коментиран от #31

  • 30 Тръпчо

    19 3 Отговор

    До коментар #27 от "дам":

    Тези цени които растат с 50 пр на година не са устойчиви, затова икономистите казват че се надува балон. Ти понеже си брокерче и най вероятно прецакан купувач няма да го признаеш никога. Затова хората не трябва да ти се връзват на глупостите а просто да се забавляват

    Коментиран от #32

  • 31 дам

    7 7 Отговор

    До коментар #29 от "Мен":

    Средно в София 50% от сделките се извършват с кредити, а знаеш ли , какъв е процента в другите столици. Около и над 90% се купуват с кредити. Все още ние сме от малкото страни в които има хора които си купуват домове без стотинка заем.

    Коментиран от #34

  • 32 дам

    8 5 Отговор

    До коментар #30 от "Тръпчо":

    Какви 50 процента за година ви гонят. За последната година цените са се повишили с 9% , а сделките в София са се увеличили с 14%

    Коментиран от #35

  • 33 Гост

    3 6 Отговор

    До коментар #25 от "Роко Сифреди":

    По скоро живее при техните,като го слушам какво говори и само цитира

    Коментиран от #36

  • 34 Аз Кочо

    8 5 Отговор

    До коментар #31 от "дам":

    Лъжеш!

    През последното тримесечие на 2023 и 2024 66 процента от имотите я София са закупени с кредит.

    Коментиран от #41

  • 35 Тръпчо

    8 3 Отговор

    До коментар #32 от "дам":

    Хехех, от 2016 до сега сцените на имотите са скочили от 100 до 300 процента а заплатите с 50 до 100 процента

    Коментиран от #38

  • 36 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Това го слушам от 3 години, брокерче от село.
  • 37 Икономист

    14 1 Отговор
    Новият рекорд на жилищните кредити през февруари е "още въздух в балона", предупреди икономист

    Обемът на отпусканите ипотечни кредити от банките у нас расте силно в началото на годината както по обем, така и по брой, сочат данни на БНБ и на Агенцията по вписванията. Това се случва на фона на предупреждения на икономисти, че експлозивният растеж на жилищните кредити няма връзка с реалната икономика и нормалното развитие на жилищния и строителния пазар.

    По данни на БНБ през февруари 2024 г. са отпуснати нови жилищни кредити за 746,5 млн. лв. От тях само 164 млн. лв. са рефинансиране на съществуващи кредити, а новите жилищни заеми са на обща стойност 582,5 млн. лв. Това е ръст със 71% спрямо февруари 2023 г., който е почти два пъти по-бърз от покачването с 38,2% през януари, когато банките в страната отпуснаха нови ипотечни кредити на обща стойност 430 млн. лв.

    Това не е просто експлозивен растеж на жилищните кредити, но и продължаващо рязко ускорение на растежа. Отново няма никаква връзка с реалната икономика и с нормалното развитие на жилищния и строителния пазар. С две думи балонът се надува и ако това наливане на пари на имотния пазар продължи, нещата няма да свършат добре“, предупреди отново миналата седмица Георги Ангелов
  • 38 дам

    7 6 Отговор

    До коментар #35 от "Тръпчо":

    Скочили са но в съвсем различно
    МРЗ през 2017 година е 460 лева
    МРЗ през 2024 година е 930 лева
    ДВА ПЪТИ ПОВИШЕНИЕ
    Средната цена на имотите през 2017 година в София 800-900 евро квадрата, 2024 година 1600-1700 евро

    Найс аааа

    Коментиран от #40

  • 39 Лъчезар Богданов.

    11 1 Отговор
    Още "въздух в балона" на имотите - ръстът на жилищните кредити с нов рекорд:
    ❗ За пореден месец темпът на нарастване на ипотечните кредити се ускорява - вече е 22% на годишна база към края на февруари (при 21% през миналия месец);
    📊 Допълнителни 3.7 милиарда лева са "инжектирани" от банките на пазара на жилища за последните 12 месеца; за предходния 12-месечен период нетното увеличение е 2.6 млрд., а от февруари 2021 до февруари 2022 г. - 2.2 млрд. лева;
    Да повторим - за последните 3 години банките са насочили 8.5 милиарда за покупка на жилища от домакинствата!
    📶 Само за последните 3 месеца (декември, януари и февруари) нетното нарастване на кредита е 1.025 млрд. лева - почти двойно на нарастването на същия тримесечен период до февруари 2023 г. - 570 млн. лева;
    ❗❗Това няма да свърши добре. Успокоението, че рискове няма (цитирайки данните на НСИ), защото през 2023 г. броят на продажбите расте с 19%, а средните цени с 10% е абсурдно - точно огромното нарастване на жилищните кредити от банките са горивото, което "захранва" активността на пазара на жилища. Именно кредитната експанзия, финансираща покупките, води до нарастване на цените и броя на сделките - учебникарско създаване и раздуване на балон при даден актив.
  • 40 Мен

    7 1 Отговор

    До коментар #38 от "дам":

    МРЗ през 2017 година е 460 лева
    МРЗ през 2024 година е 930 лева
    ДВА ПЪТИ ПОВИШЕНИЕ

    Това е което казах заплатите от 50 до 100 пр.


    Средната цена на имотите през 2017 година в София 800-900 евро квадрата, 2024 година 1600-1700 евро

    Я провери в южните квартали колко е цената 2000 до 5000 евро.

    Я провери цената в младост до 2017 на панелките 450 евро сега 1700 евро, същото и в Люлин, Дружба, Обеля и т.н

    Коментиран от #43

  • 41 дам

    4 10 Отговор

    До коментар #34 от "Аз Кочо":

    Кочовец, я кажи в твоята Канада дали 90% не се купуват с кредити и стига лъга хората тук. Направо ми е жал, ако има такива дето са ти вярвали в годините как при 1000 евро за квадрат ги лъжеше , че било адски балон. Това в началото на пандемията беше си спомням.
    Минимум от 4 години лъжеш хората.
    Е все някога ще паднат и цените, няма такова нещо което десетки години само да расте цената му.
    Аз имам наблюдение как беше в България.
    Преди 1999 година , 25 години цените на квадрата в София бяха по около 250 долара след това за няма и 10 години нараснаха 6-7 пъти до около 1500 . След това от 2009 до 2012 паднаха на 1000 и сега са около 2000 хиляди.
    И в последните 25 години пазара на имоти в България е в долари и след това в евро, но не и в лева.

    Коментиран от #44

  • 42 Що е то имотен балон

    9 2 Отговор
    Имотният балон се характеризира с "надути" (точно както балон) стойности на недвижимите имоти. Скокът в цените, водещ до тези условия, обикновено е причинен от комбинация от голямо търсене на жилища и нисък капацитет на свободни имоти за продажба на пазара. Други причини за появата на имотни балони включват икономически фактори, сред които са ниски лихвени проценти и лесен достъп до кредит.
  • 43 дам

    5 4 Отговор

    До коментар #40 от "Мен":

    Абе ти знаеш ли какво е средна цена .... средна цена за София и южни и северни и западни ...
    Я провери до Централна гара , че и в момента продават над 200 апартамента на цени между 1000 и 1200 евро. На 5 минути от централна гара и метростанция. Нов комплекс.

    Коментиран от #45, #139

  • 44 Аз Кочо

    7 4 Отговор

    До коментар #41 от "дам":

    В Канада и САЩ масата хора купува с кредит, това е така.
    Пример за 2023 в сащ имаше 4 млн. сделки от които 3 млн с кредит и един милион в кеш.

    Това което не разбираш е че бг върви в тази посока. Сделките в София с кредит вече са 66 процента и ще растат докато не стане бум или БНБ не се активизира.

    Без тези достъпни за всеки кредити пазара отдавна щеше да е умрял

    Коментиран от #47, #51

  • 45 Мен

    8 1 Отговор

    До коментар #43 от "дам":

    Абе ти знаеш ли че средната цена е мусака
    Не всеки яде мусака, масата ядат картофи само а малцина предимно кайма с малко картофи.
  • 46 Мен

    9 4 Отговор
    Нормалната инфлация при имотите е 2 до 3 процента на година.. През 2012 -2014 цените отговаряха що годе на стандарта.
    От тогава до сега са 10 -12 години. Тоест цените трябваше да са се увеличили с 33 процента а те са се увеличили с 100 до 300 процента. Това е балон.

    Коментиран от #49, #90

  • 47 дам

    5 7 Отговор

    До коментар #44 от "Аз Кочо":

    Е при ипотечни лихви от 3% и официална инфлация от 10-20% за 2022 и 2023 с колкото и вдигнаха цените на мобилните услуги, само тези с много кеш , не вземат кредит.
    Напълно изгодно е да се вземат кредити, когато лихвите ти са по ниски от официалната инфлация в страната.
    Дори и за тази година се очаква лихвите по кредитите да са по ниски от инфлацията в България , която е около 5%
    Основното е , че този който примерно е получавал 2К заплата преди 2 - 3 години и е плащал месечна вноска по 1000 примерно, сега пак плаща 1000 лева за вноска , ама заплатата му вече е 20-30% нагоре. Заплатите последните 3 години в България са се повишли с над 30%

    Коментиран от #50

  • 48 Ай спирайте с тия имоти

    8 4 Отговор
    и си легайте, че ми надухте глъвата
  • 49 дам

    7 4 Отговор

    До коментар #46 от "Мен":

    Нормално е цените на имотите да растат с 2,3 до 5 на година , но това когато и инфлацията ти е нормална а не 5 пъти над нормалната. При нормална инфлация от 2% годишно, последните години стигахме до 15%
    На мен лично ми вдигнаха таксата за телефон и нет с 15% през 2023 и с 10% за 2024 заради официалната инфлация отчетена от НСИ

    Коментиран от #52

  • 50 Мен

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "дам":

    Напълно е нормално да се взема кредит когато е по нисък от инфлацията но на фиксирана за целия период лихва. Лихвата може да скочи по всяко време ако не е фиксирана. В бг няма фиксирана лихва за повече от 5 години и тя е на над 5 процента.

    Инфлацията при имотите няма нищо общо с инфлацията при услугите или стоките.

    Коментиран от #55

  • 51 Гост

    5 5 Отговор

    До коментар #44 от "Аз Кочо":

    В Канада за няколко години цените на имотите са двойни

    Коментиран от #54, #133

  • 52 Аз Кочо

    6 6 Отговор

    До коментар #49 от "дам":

    "Нормално е цените на имотите да растат с 2,3 до 5 на година , но това когато и инфлацията ти е нормална а не 5 пъти над нормалната"

    Не 5 процента е много и пак да кажа

    Инфлацията при имотите няма нищо общо с инфлацията при услугите или стоките.

    Пример цените на имотите и на някои стоки и суровини на запад падат а цените на услугите растат и то с много.
  • 53 В момента

    8 6 Отговор
    имоти купуват само лудите
  • 54 Тръпчо

    12 4 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Канада Ванкувър и Торонто са най големите балони в.света след Хонг Конг.
    По голямата част от икономиката на Канада се крепи на имотния сектор, както е и в България
  • 55 дам

    11 6 Отговор

    До коментар #50 от "Мен":

    Как да няма бе ...
    Вика му се покупателна способност ...
    Както написах преди 25 години квадрата в София беше по 250 долара, ама какви бяха заплатите. Даже и две средни заплати не купуваха един квадрат.
    Преди 10 години същата работа, да цените на баничката не бяха 2 лева както сега , ама и заплатите бяха други нали.
    Не може ли да разберете , че няма такъв вариант да ви подаряват имот за 3-4 години работа. Няма как заплатите ви да станат по 3К, а имотите ви да се върнат на цени от преди 10 години. Такава е системата, че трябва да се вземат кредити за двайсетина години и през това време масата да работи здраво, а не да безделничи. Когато човек има собствен дом и не трябва да плаща кредити , вноски все повече се замисля дали да не тегли една на шефа. Става непослушен. А системата иска послушни.
    Запомнете , че 5% от населението на тази планета държи над половината блага. Те трябва така да регулират нещата, че да се работи и за кола и за дом.
    Ако заплатите в БГ станат 5, квадрата ще стане поне 8-10К
    Запомнете го от мен

    Коментиран от #58, #59

  • 56 Да, ама не!

    6 5 Отговор

    До коментар #7 от "Глог":

    Ми то и кюфтета пари не връщат, гладни ли да стоим тогава?
  • 57 Да......... прав си!

    5 7 Отговор

    До коментар #18 от "Аз Кочо":

    Аз затова давам под наем 4-5 апартамента на жълтите павета. Всички са мнооооо стайни и наемът е само 100 лева на апартамент. Няма търсене, затова скоро ще смъкна на 50 лв. наема. Лошо....., лоши времена за нас наемодателите....., мъка.....

    Коментиран от #60, #64

  • 58 Аз Кочо

    7 5 Отговор

    До коментар #55 от "дам":

    Абе ти няма ли да разбереш че този пазар се определя от търсенето и предлагането?!
    Няма значение какви са заплатите ако няма търсене няма сделки и цените падат. А когато банките раздават на всеки сульо кредит с минимална първа вноска то търсенето расте от там и цените.

    Между другото забравих да напиша че освен че сделките да се увеличили през първото тримесечие на 2024 то и възбраните са скочили до 1880 само за София.
    Това в проценти означава че на 7000 сделки 25 процента са възбрани. А спрямо миналата година същото тримесечие възбраните скачат с 28 процента..

    За информация през 2010 до 2014 възбраните са се движили в диапазона 1500 до 2800 на тримесечие само за София

    Коментиран от #62, #70

  • 59 анонимен

    8 9 Отговор

    До коментар #55 от "дам":

    Този коментар трябва да го четат по няколко пъти за да го разберат добре.
    Точно така е. Системата е проста. Дори и по времето на Тошо, нещата бяха такива. С години се чакаше за панелка и се даваше само на послушните. Но не се даваше за без пари. Масово панелките бяха по 15 хиляди лева, ама заплатите бяха по 100 лева.
    И ако си послушен и слушаш партията може и да ти продадат, иначе не. Ако имаш едно дете само, не може да се гласиш за голям апартамент. Може да купиш само гарсониера. Да се знае. Правиш три деца и тогава чакаш да ти сглобят панелите за тристаен. Чакаш 5 години за лада, дори и да си събрал парата.

    Коментиран от #61, #63

  • 60 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #57 от "Да......... прав си!":

    Аз пък съм Брад Пит.

    Коментиран от #71

  • 61 Стар свидетел

    11 8 Отговор

    До коментар #59 от "анонимен":

    При бай Тошо лихвите бяха 1 процент годишно ЗА ЦЕЛИЯ ПЕРИОД.
    А имотите се плащаха за по 5 до 10 години
    Сега се плащат за 15 до 40 години при лихви от 3 процента ПЛАВАЩА

    Коментиран от #67, #73

  • 62 дам

    11 5 Отговор

    До коментар #58 от "Аз Кочо":

    Пазара се определя от това кой колко е готов да плати за дадено нещо. Една панелка в София и Ботунец може и с години да не може да е продадеш за 50К, а същата квадратура на друго място да е продадеш за 150К за една седмица.
    При положение, че сделките в София са се увеличили с 14% , значи има кой да купува на тези цени. Точка. Дали е балон или не, няма значение.
    Същото е и с телефоните има и за 200 лева телефони, ама като излезе новата ябълка и народа се бута да дава по 2 хиляди, при положение, че производствените разходи не са и на половина.

    Коментиран от #65

  • 63 Прочети пак и вникни в товв

    7 4 Отговор

    До коментар #59 от "анонимен":

    Това не е просто експлозивен растеж на жилищните кредити, но и продължаващо рязко ускорение на растежа. Отново няма никаква връзка с реалната икономика и с нормалното развитие на жилищния и строителния пазар. С две думи балонът се надува и ако това наливане на пари на имотния пазар продължи, нещата няма да свършат добре“, предупреди отново миналата седмица Георги Ангелов
  • 64 даваш

    5 4 Отговор

    До коментар #57 от "Да......... прав си!":

    гъ ..а на буля си за да връщате кредите в одимения лазур

    Коментиран от #66, #77

  • 65 Тръпчо

    7 6 Отговор

    До коментар #62 от "дам":

    Когато няма кредити няма покупки.
    Кредитите са скочили с 50 процента за 1 година на този фон 14 процента скок от най ниската база не смешен.

    Докато има лесно кредити ще има сделки тоест търсенето ще е голямо от там и исканите цени.

    Това няма да продължи вечно!
    После ще има бързане да се продаде.

    Коментиран от #69

  • 66 дам

    6 3 Отговор

    До коментар #64 от "даваш":

    Лазур е най-добрия квартал на Бургас и там само ша ръстът имотито, нищо че мирише от нафтохима
  • 67 анонимен

    8 5 Отговор

    До коментар #61 от "Стар свидетел":

    А можеше ли да си избереш да си купиш апартамент където искаш или ти определяха къде и колко да си купиш. Аз знам за случаи са ми разказвали през седемдесетте на миналия век, че е имало такъв недостиг, че са настанявали по две семейства в един апартамент. Ако искаш. Има тристаен обаче трябва да го делите с Петрови. Точка
    Ако имаш едно дете и да кандидатстваш за апартамент над 70 квадрата, без връзки шанс нула.
    Работи 20 години в Кремиковци и ще измислим нещо в Обеля, Люлин, Надежда. За Стрелбище ти миришат краката, там са за важните министерства и за близките до партията.

    Коментиран от #68

  • 68 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #67 от "анонимен":

    Умен, не сравнявай плановата икономика с капитализма. Затова и комунизъмЪТ си отиде а капитализамЪТ още съществува!

    Коментиран от #109

  • 69 дам

    9 4 Отговор

    До коментар #65 от "Тръпчо":

    И защо да не продължи ... Знаем какви ги повтаряте вече 3 години, че нямало как лихвите в САЩ да са по 7% а в България да са на 3%
    Има как.
    Първо слагаш такси и таксички за всяко нещо. По този начин вдигаш печалбата на банките в пъти, нищо , че ипотечните са ти с ниска лихва.
    Имаш такава ликвидност, че дори и да даваш по 1-2% за депозити си събрал 100 милиарда във влогове.
    Е защо да не може да отпускаш кредити на 3% , като даваш 1.5% на депозити и от такси годишно правиш няколко милиарда печалба.
    Жокер
    Погледнете печалбата на банките в БГ за 2021, 2022 и 2023 как се движат и какъв ръст имат при тези нива на лихвите.

    Коментиран от #72

  • 70 Нали ти казах - прав си!

    5 7 Отговор

    До коментар #58 от "Аз Кочо":

    Аз затова давам под наем 4-5 апартамента на жълтите павета. Всички са мнооооо стайни и наемът е само 100 лева на апартамент. НЯМА ТЪРЕНЕ и това е! Затова скоро ще смъкна на 50 лв. наема и ще направя жилищата още по-луксони. Лошо....., лоши времена за нас наемодателите....., мъка.....

    Коментиран от #74

  • 71 Кака Мара

    3 2 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Аз пък съм Кака Мара. Де си ти сега, да съ видм?
  • 72 Аз Кочо

    10 6 Отговор

    До коментар #69 от "дам":

    Пак не си разбрал.
    С този темп банките скоро ще раздадат всичките пари за кредити. Икономика която се движи от имотния пазар не я чака нищо добро.
    Когато няма икономика която да произвежда блага ням работни места. Когато има безработица няма пари от там започва разпродажба защото няма и кредити.
    Запиши курс по икономика казвам ти го за пореден път, защото си много бос човек

    Коментиран от #76, #99

  • 73 ХаХаХа

    9 2 Отговор

    До коментар #61 от "Стар свидетел":

    Събери си парици и едва тогава купувай! Няма да плащаш лихви. Що бързаш?

    Коментиран от #75

  • 74 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "Нали ти казах - прав си!":

    Нали и аз ти казах че съм Брад Пит а жена ми е Анджелина Джоли
  • 75 Тръпчо

    7 6 Отговор

    До коментар #73 от "ХаХаХа":

    Защо да купувам? Париците ми носят лихви, повече от наем четата които някой клоуни ИСКАТ да получат.
    Ще купувам когато започнете да се надпреварвате да продадете.

    Първите паникьосани продавачи са печеливши, ххааха
  • 76 дам

    8 6 Отговор

    До коментар #72 от "Аз Кочо":

    Точно ти ли ми даваш съвети бе Кочо. 4 години ти чета глупостите. Ако разбираше грам и се сбъдваха прогнозите ти още преди 3 години трябваше цените да са се срутили до 500 евро квадрата, ама те не само, че не се срутиха а литнаха и станаха двойни от тогава.
    Ти прогнозираше да паднат двойно, а те се увеличиха двойно. И ти искаш да даваш икономически съвети.
    Рийли

    Коментиран от #78

  • 77 А стига вече

    6 3 Отговор

    До коментар #64 от "даваш":

    Ти за Лазур ли ми завиждаш? Горкия! Събери малко кинти и ще ми дойдеш на гости да видиш морето - мокро е и е синьо, водата му е солена, а слънцето....... ехххх.... слънцето, ехххх...... украинките..... Приятел си ми, не мога да те оставя в тая мизерия - наем 1000Е за панелна гарсониерка на 1-ви етаж в Люлин 6. Знам, че бургаския Лазур за теб е недостижим, но все нещо ще намеря като за теб. Ще ти потърся, обещавам.

    Коментиран от #80, #132

  • 78 Аз Кочо

    8 6 Отговор

    До коментар #76 от "дам":

    Преди четири години бяхме 2020, не си спомням да съм писал тогава тук.
    Започнах да.пиша тук през 2022.
    Ако запишеш икономика ще разбереш че имотният цокъл е най дългият от всички -18 години.

    Какво да ти обяснявам повече, за без пари стига ти толкова!

    Коментиран от #84

  • 79 анонимен

    11 6 Отговор
    Кочо само за едно е прав, че търсенето и предлагането са важните. Ето пример с биткойна. И там има едни спорове, още преди години се пишеше, че това било адска пирамида и едно нищо струвало хиляда долара. Ами струва и 70 хиляди в момента. Утре обаче не се знае колко ще е . Може и да е 100 хиляди , може и да е хиляда.
    Тези рискувалите са късметлии. Купили за без пари 4-5 биткойна за 5К сега могат да им вземат 350К
    Искат се топки.
    Риск печели , риск губи
    За да спечели някой запомнете , че друг губи.

    Коментиран от #81

  • 80 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #77 от "А стига вече":

    ХАХАХАХАХАХ, ей смешен Ник си ти......
  • 81 Тръпчо

    10 6 Отговор

    До коментар #79 от "анонимен":

    Биткойн е един жетон за хазарт, нищо повече.
    Утре може да е 200.к а може и да е 5 к.

    Коментиран от #82

  • 82 анонимен

    6 5 Отговор

    До коментар #81 от "Тръпчо":

    Е точно де, като е просто един жетон, дай ми го днес, аз няма да чакам да видя колко е утре. Важното е , че днес за него ми дават 70 хиляди, а преди няколко години за него са давали хиляда.
    Има картини и по 10 лева има и по над милион. Някой е повярвал, че толкова струват.
    Има часовници и за 50К и се харчат за подаръци.
    В много неща няма логика, но е важно дали едно нещо може така да го презентираш, че да има кой да ти повярва , че си струва.

    Коментиран от #83

  • 83 Аз Кочо

    10 6 Отговор

    До коментар #82 от "анонимен":

    Нямам нищо против хората обичащи хазарта стига да не са в моето обкръжение и да не залагат с моите пари.

    Освен това безсмислените бращолевения на някои банкери направиха така че цените на активите да излетят още преди лихвите да са паднали.
    Сега се оказва че вероятно няма да има намаления на лихвите в сащ през 2024.
    Съответно лихвите по кредитите вече са 7.34, златото поевтиня леко както и индексите на борсата.
    Успех в залаганията!

    Коментиран от #86

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Голем майтап

    5 6 Отговор

    До коментар #83 от "Аз Кочо":

    Кочо, ми ти пари нямаш! Какво значи "да не залагат с моите пари".
    Ако имаше, щеше ли да завиждаш на ония с апартамента в Лазур!? Щеше и ти да си купиш нещо и да мирясаш.

    Коментиран от #87, #101

  • 87 Тръпчо

    7 4 Отговор

    До коментар #86 от "Голем майтап":

    Никога не съм казвал че нямам пари, напротив даже печеля от лихвите.
    Пак повтарям че бих купил имот когато е изгодно да се купува. Сега е смешно да се купува имот където и да е по света с малки изключения

    Коментиран от #88

  • 88 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #87 от "Тръпчо":

    А с лазура си направил сделката на века, признавам, Ха ха ха ха

    Коментиран от #93

  • 89 До умен

    3 4 Отговор
    Брато остави телефоните на хората намира!

    Коментиран от #92

  • 90 Съвет

    3 3 Отговор

    До коментар #46 от "Мен":

    Математиката не силната ти страна! А логиката - изобщо. Наблегни на фантазиите и мечтите и ще преуспееш в живота!

    Коментиран от #91

  • 91 Ха ха ха

    2 2 Отговор

    До коментар #90 от "Съвет":

    Оу, а на теб са ти силните страни и най вече да търсиш информация в интернет, ха ха ха
  • 92 умен

    2 1 Отговор

    До коментар #89 от "До умен":

    Защо да ги оставям, и те са съгласни с мен, само че немат време да натискат копчетата, затова аз ги държа. Важното е , че каквото казвам - истина е, защото сам умен и теп те ядосва това, види се от далеко
  • 93 дам

    3 0 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    така е , а с чайката у варна какъв го ядох, пърдон, какъв успех имам, сички ми завиждат , че видех морето
  • 94 умен

    4 3 Отговор
    оставих коментар като бяха 20 сега са 90. Гледам половината нови са на кочо и още няколко от многото му никове. Викам да не го възпалявам повече.
  • 95 умен

    4 3 Отговор
    или хайде малко и аз да го нахраня. Гледам пуснал е тролската тактика. Като го затапят и почва да копира чуждите никове и се опитва да отклони темата.
  • 96 умен

    4 2 Отговор
    аз не сам "дам", "Стамат", понякога Гост и още знайни и незнайни никове, аз съм просто един ...........В у й

    Коментиран от #97, #98

  • 97 Възпален

    6 0 Отговор

    До коментар #96 от "умен":

    Не знам кой си, но е видно, че с граматиката си скаран, ако и да си брокер, публикуващ обяви
  • 98 умен

    6 9 Отговор

    До коментар #96 от "умен":

    коче преди 4 години бях кочовец и ми се привиждаха балони и цена от 800 е/кв ми се виждаже висока. От 2 години, откакто си взех лично жилище, виждам нещата много по-ясно и съжалявам, че не съм купил на 800(сега е 1600). Със спестените пари от платен наем и разликата в цената, на която купих преди 2 години сега щях да карам чисто нова кола а не втора ръка на 6 години. Щях да заведа жена ми на екскурзия в чужбина или на някой круиз. Или щях да имам имот на морето.

    Коментиран от #100, #105, #127

  • 99 Свирчо

    6 5 Отговор

    До коментар #72 от "Аз Кочо":

    каква безработица те гони, ще вкарваме виетнамци и индийци щото не достигат бачкатори

    Коментиран от #108

  • 100 тоа па

    5 3 Отговор

    До коментар #98 от "умен":

    последно са, имаш ли коптор у лазур, или немаш, имаш ли боксониера у чайка, или немаш, въобще наясно ли си какъв си, или си непричом

    Коментиран от #102

  • 101 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #86 от "Голем майтап":

    Само като го четеш ти е ясно какви пари има.Мисля ,че е бакшиш и чати докато дойде клиент и злобее
  • 102 ха ха ха......

    1 0 Отговор

    До коментар #100 от "тоа па":

    хапят го кучетата това ТО (пола е неопределен)
  • 103 Гост

    7 2 Отговор
    ох, лошо мий, брокер съм, не върви, защо спряха продажбите, къде изчезнаха аб дал четата, които до скоро ми пълниха гушката

    Коментиран от #104

  • 104 бакшиш

    3 4 Отговор

    До коментар #103 от "Гост":

    споко ве вуе, нема се плашиш, сички сме от село ама никой не мое ни връне там , нале
  • 105 Бялата стая без врата

    4 2 Отговор

    До коментар #98 от "умен":

    някой чука, отвори, не си сам в галавата
  • 106 Гост

    8 1 Отговор
    "През последните години станахме свидетели на ръст в сделките с жилища." ----- Вие, четете ли си статиите за сривът в обемите на сделки, през последните две-години?
  • 107 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "брокерски мечти":

    Като чета подобни статии се сещам за времето, когато новините по вестниците и по телевизията ни убеждаваха, че сме първа икономическа сила на света, и че храним загниващият капитализъм. Същите пр0п@г@нди и сега, само че са пребоядисани в синьо.
  • 108 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #99 от "Свирчо":

    Навремето, к0мпартията ви вкара патлажани от Румъния, че да работели по нивите. Е, работят, че пушек се вдига. Та, и с виетнамците ще е така. Мислете от сега, с какви пари ще им плащате социалните.
  • 109 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    К0муни3мът беше 0п0р04ен нар04н0, за да не си помислят хората никога повече да искат безкласово общество.
  • 110 Гост

    7 8 Отговор
    Повечето купувачи днес предпочитат къща с дворче и овощни дръвчета на 35 км от града, отколкото кутийка ново строителство за два пъти повече пари, без паркомясто.

    Коментиран от #111

  • 111 Не е точно така

    3 3 Отговор

    До коментар #110 от "Гост":

    недостатъците на къща край града също са големи, явно не си живял в къща. Най добре е затворен комплекс но без такса поддръжка

    Коментиран от #115

  • 112 умен

    1 3 Отговор
    от врат ти телни стееее
  • 113 Аз Кочо

    14 5 Отговор
    Докато БНБ не прави нищо балонът ще се надува докато не гръмне.
    Ако влезем в евро зоната БНБ ще отпадне от играта. Лихвите ще се повишат.
    Тези евтини кредити се дават на всякакви хора дори и на такива без един лев на страни. Това няма да свърши добре. Историята се повтаря и намирисва много на това което се случи в сащ през 2008
  • 114 "Кредит Маркет ООД"

    6 4 Отговор
    с управител Димитър Смиленов е най-некоректната фирма
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Аз съм z

    1 5 Отговор
    Много глупости прочетох .
  • 117 софийски балон

    6 4 Отговор
    Имотния балон е само в софия. 1-над 100 милиарда излишни лева депозити в българските банки подпират балона и го надуват.2- кой купува в софия - чужденци или българи ? 3-по добре да са българи, защото чужденците като станат мнозинство и местната държава приключва.

    Коментиран от #119

  • 118 БгТопИдиот🇧🇬

    4 3 Отговор
    Моше от банката :търся роби изгодно !!
  • 119 Аз Кочо

    8 3 Отговор

    До коментар #117 от "софийски балон":

    Имотният балон НЕ Е само в София, той е в всички големи бг градове. Имотният балон НЕ е е селата.

    Коментиран от #122

  • 120 В София е пълно с празни апартаменти

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "дам":

    И те ли са ваканционни?Има стотици сгради ,в които вечер светят лампи само в няколко апартамента.А и колко ваканционен може да е един апартамент в квартал "Владиславово"например във Варна.Там в момента застрояват поляните около панелните блокове.Сезонът по нашето Черноморие е твърде кратък,за да се избие подобна инвестиция някога при тези безумни цени.

    Коментиран от #121

  • 121 Нашето "море" не е море

    5 2 Отговор

    До коментар #120 от "В София е пълно с празни апартаменти":

    То е вътрешен гьол, събираш отпадните води на половин Европа. Радват му се и се впечатляват основно сеуаниата от вътрешността на страната
  • 122 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #119 от "Аз Кочо":

    Отиди в с.Марково и се поинтересувай за цените, и тогава говори всезнайко

    Коментиран от #123, #124, #125

  • 123 Икономист

    6 2 Отговор

    До коментар #122 от "Гост":

    Отиди ти в Мароко а после се замъкни на запад хем да видиш свят който никога не си виждал хем да видиш цените на имотите които са с реални размери и готови за нанасяне, сцените, те са като тези за гараж в обеля!
  • 124 Аз Кочо

    4 4 Отговор

    До коментар #122 от "Гост":

    Като ти чета глупостите вече 2 години виждам че не знаеш основни понятия като разплащателна сметка, депозит, не знаеш какво е баланс на банка и не можеш да разчиташ графики с основни показатели! Не знаеш как работи един пазар. Нямаш понятие за това какво е средна заплата и как се определя както и какво е мода и медиана. Спориш за неща които не са ти ясни и дори след като си прочел нещо в нета пак не си го асимилирал или не си го дочел.
    Ти братле, не може да ми даваш акъл защото просто не си на моето ниво, нито на нивото на повечето хора коментиращи тук!
    Чета ти смешките и признавам че преди това ми беше много скучно. Сега ми е приятно да се забавлявам с твоята некомпетентност!
  • 125 Сельоооо,

    2 3 Отговор

    До коментар #122 от "Гост":

    сельо
  • 126 Аз Кочо

    4 3 Отговор
    Проучване на федералния резерв установи, че ниските лихви и удължаването на срока на амортизация на имотите не подобрява достъпността а изкуствено вдига цените, тъй като пренебрегва влиянието, което има върху търсенето. В крайна сметка евтиният кредит има за цел да стимулира търсенето и да повиши цените, според основната теория на паричната политика.

    Това води до обратния ефект, като всъщност повиши цените на жилищата през последните 30 години, тъй като увеличеният кредитен капацитет се абсорбира от твърде високите цените на жилищата.

    Продуктивните инвестиции не се вливат в пазарите в резултат на все повече и повече инвестиции, които се насочват към жилища.

    Това от своя страна кара чуждите инвестиции да бягат от тези пазари.
  • 127 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #98 от "умен":

    "От 2 години, откакто си взех лично жилище, виждам нещата много по-ясно и съжалявам, че не съм купил на 800"

    Всички разбрахме че си купил на ПИК - 2021-2022 и след като си разбрал каква глупост си направил сън не те хваща затова агитираш и стискаш палци цените да растат за да докажеш пред себе си че не си се прецакал, но си се прецакал!

    Коментиран от #129

  • 128 Читател

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "ехааа":

    Значи ще разчитаме все повече на информационни системи, създадени и поддържани от IT специалисти, в резултат на което няма повече да ни трябват IT специалисти?
    Правилно ли чета?
  • 129 Прекараното Вуе

    3 3 Отговор

    До коментар #127 от "Гост":

    Не само, а и женка му го бъхти ежедневно, за тая глупост, да купи на най-скъпото време, а тъща му го прави на две стотинки
  • 130 Комитет на клошарите в канада

    4 3 Отговор
    Новото строителство няма качество. Старото строителство , тип "панелка" е почти вечно , 300 години гаранция. Факт.Съответно цените ще се коригират със този индекс.
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 Закупил в Лазур

    4 2 Отговор

    До коментар #77 от "А стига вече":

    Скъп квартал. Нямах избор дадох 1800 евро за стар тухлен блок. Добре че заплатата ми е 18000 лева. Иначе сутрин си мирише на нефт. Общо Бургас не може да се сравнява с Барселона
  • 133 Аз Кочо

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Ето какво се случва с цените на жилище Канада.

  • 134 Да ама Не

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "Глог":

    Много има като теб, утешавайки се че това е невъзвращаема инвестиция. Нямам нищо напротив. Живейте си под наем. Други хора пък живеят от вашето плащане на наеми и то - добре. В София, в добрите части на градът - плащате по 500 Евро, минимум за двустаен. Наемателите се грижат, защото знаят, че ако излязат няма да намерят отново такава цена за местоположението. От Октомври до Април, подобен апартамент в Испания, Марбела (не на първа линия) е 600 Евро. За климата и цените на стоките няма да коментирам. Е, от какъв зор, да стоя зимата в България, когато с 4 апартамента давани под наем, мога да живея зимата в Испания?

    Коментиран от #135, #136

  • 135 Тръпчо

    4 2 Отговор

    До коментар #134 от "Да ама Не":

    Наем от 500 евро е смешен, защото цените в София вече са по 200 к евро и нагоре.
    Този наем е колкото да си държиш парите на лихва без да ставаш от леглото.
    Корелацията между наем и цени отдавна я няма, това е един от признаците за имотен балон
  • 136 кАжи са

    4 0 Отговор

    До коментар #134 от "Да ама Не":

    от кУпи бокцониера у Лазур на кредит, ем малка, ем у голем блок, ем мирише на нафта, а песако е црън
  • 137 Вълчо

    1 0 Отговор
    Стига лъжи и глупави подмятания по саитовете!
    Никой не вярва глупава комунистическа прослойка от миналото!!!!!
  • 138 Испания

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Стамат":

    Можеш да купиш по 50-60000 евро.
  • 139 Токайто от Пазарджик

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "дам":

    Юли Толкин си развързва 50те апартамента,купени по 500 еврака ,та каквото вземе отгоре е чист кяр.
  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.