Наказание 1 година и 6 месеца условно лишаване от свобода при 3 години изпитателен срок наложи Окръжен съд – Добрич, на 23-годишния Севгин С. Ахм. от с. Йовково, община Ген. Тошево, съобщиха от пресслужбата на съда.
Мъжът бе признат за виновен в това, че на 04.12.2010 г. в гр. Добрич по околовръстен път при управление на Renault Mégane е нарушил правилата за движение – чл. 77, чл. 20, ал. 1 и чл. 20 ал 2. от Закона за движение по пътищата и по непредпазливост е причинил смъртта на 20-годишен младеж.
Съдът го лиши от право да управлява моторно-превозно средство и го осъди да заплати на частните обвинители по делото – родителите на починалото момче, платения от тях адвокатски хонорар. Те оттеглиха предявените граждански искове от по 80 хил. лв. на човек, с намерение да търсят правото си на обезщетение пред гражданския съд.
По молба на подсъдимия и след като той призна вината си, Окръжен съд – Добрич, разгледа делото по института на съкратеното съдебно следствие. С неговите разпоредби е съобразено наложеното на Севгин Ахм. наказание.
Пресцентърът уточнява, че член 77 от Закона за движение по пътищата постановява, че „При заслепяване водачът е длъжен да намали скоростта и при необходимост да спре”, чл. 20 ал.1 „Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват”, а чл. 20, ал. 2 „Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране на скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите с длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението”.
По делото е установено, че на 03.12.2010 г. около 23,30 ч. пострадалият, свидетел по делото и подсъдимият са тръгнали от с. Йовково за гр. Варна с лек автомобил Renault Mégane. Севгин Ахм. управлявал колата, на предната седалка до него седял свидетелят, а пострадалият – на задната седалка. Около полунощ те се намирали на околовръстното шосе на гр. Добрич. Автомобилът се движел с включени фарове на къси светлини. Асфалтът бил мокър и валяло дъжд. Севгин Ахм. управлявал колата със скорост около 130 км в час. Преди да навлезе в десния завой на околовръстното шосе бил заслепен от насрещно движещ се микробус.
Подсъдимият загубил контрол върху управлението и автомобилът продължил движението си по допирателната на завоя, пресякъл диагонално лентата за насрещно движение и преминал върху левия банкет. При движението му върху банкета настъпил удар между дясната част на колата и дърво, после предната част на автомобила се блъснала в друго дърво, след което той се завъртял около вертикалната си ос и се установил в покой.
Произшествието станало около 5 ч. на 04.12.2010 г. При удара 20-годишният младеж получил наранявания, но бил в съзнание, стенел и останал да лежи до колата. Севгин Ахм. веднага след инцидента съобщил на полицията за случилото се. На местопроизшествието пристигнал екип на „Бърза помощ” и пострадалият бил отведен в МБАЛ – Добрич, където починал няколко часа по-късно.
Съдебно-медицинската експертиза е установила, че младежът е получил множество тежки травми, а причина за смъртта му е остра кръвозагуба от разкъсване на десния бял дроб.
От заключението на назначените по делото авто-технически експертизи Окръжна прокуратура прави извода, че ако водачът на лекия автомобил е бил заслепен от насрещно движеща се кола и е реагирал своевременно и е предприел спиране в този момент, той е имал техническата възможност да предотврати настъпването на произшествието, спирайки автомобила си преди преминаването му върху левия банкет, както при установената му скорост. Максимално допустимата скорост на движение при тези метеорологични условия при включени фарове на къси светлини е следвало да бъде около 46 км в час.
Севгин Ахм. има средно образование, не е семеен, не е осъждан.
Присъдата на Окръжен съд – Добрич, подлежи на обжалване и протест.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА