7 Август, 2023 14:32 1 954 1

Учени от БАН и СУ откриха останки на динозаври край Трън на 83 милиона години (СНИМКИ)

• палеонтология-
  • палеонтолози-
  • археология-
  • история-
  • динозавър

Палеонтолозите изследват кости, за които предполагат, че са на влечуго - динозавър, обитавал нашите земи

Учени от Геологическия институт при Българската академия на науките (БАН) и Софийския университет откриха останки на разнообразни животни, които са обитавали нашите земи преди повече от 83 милиона години, предава БТА.

Това се случи по време на експедиция „Трън 2023“ на палеонтолозите на Националния природонаучен музей при БАН в находището на къснокредна гръбначна фауна край Трън се радва на успешни първи дни на терен, съобщават от Националния природонаучен музей при БАН.

Тазгодишните проучвания в Трънско ще продължат до 11 август, казват от екипа на експедицията. Учените разказват, че сред най-впечатляващите находки са два прешлена от едри влечуги, вероятно динозаври, както и още две, все още неопределени кости.

„Освен тях палеонтолозите откриха и няколко големи фрагмента от коруби на костенурки, както и два частично запазени зъба - един от крокодил и един от хрущялна риба. Сред вкаменелостите от безгръбначни животни се открояват и няколко рачешки щипки, една от които е най-едрата, намерена в находището до момента“, разказват от музея.

• 1 Бай Гън

Знам ги. Убил съм към стотина от тях.