5 Юни, 2015 17:42, обновена 5 Юни, 2015 18:28 1 423 0

Любов и динозаври и едно скрито предложение за брак

• динозавър-
  • брак-
  • статия-
  • канада-
  • палеонтология

Учен откри нов динозавър и вмъкна предложение за брак в статията по темата

Истинска любов и динозаври събрани в една история. Това е една невероятно интригуваща и може би единствена по рода си история, история за каквато някои хора чакат цял живот.

От сайта Retraction Watch забелязали едно подло (а по наше мнение много мило и романтично) предложение за брак, скрито в официална декларация за палеонтоложко проучване, публикувана в четвъртък в Current Biology.

Сред научните думи, с които учените оповестяват на света, че са открили черепа на нов вид динозавър, пернат роднина на Трицератопса, само за секунда се мярка предложението за брак. Ето го и него:

К.M.Б. специално би искал да подчертае неспиращата и непоколебима подкрепа на Лорна О'Брайън. Лорна, ще се омъжиш ли за мен?

Признаваме, че авторът на бележката, Кейлаб Браун от Музея по палеонтология Royal Tyrrell в Алберта, Канада избрал възхитителен, откачен начин да направи предложение.

Science Magazine съобщи, че дамата на сърцето му вече е казала да, след като видяла публикацията.

Списанието, публикувало предложението заяви, че това е първото предложение от този вид, но все пак се надяват да има и още.

Бележката на Браун обаче не би означавало толкова много, ако не бе скрита в "динозавърската статия", в която той и колегите му съобщават, че са открили един от най-неповторимите рогати динозаври - създание с екзотични лицеви рогови образувания и костен щит с шипове подобен на жаба в задната част на черепа.

Динозавърът, близък родственик на Трицератопса, показва нещо интересно за еволюцията на динозаврите. Официалното наименование на рогатия звяр е Regaliceratops peterhewsi (по прякор Хелбой). Първата част от името означава "кралска рогата муцуна", а втората е в чест на откривателя му, геолога Питър Хюс.