Пица, която удължава живота, предпазва от рак! (СНИМКИ)

Това здравословно ястие от традиционната италианска кухня е дело на учени и майстори готвачи от Неапол

Публикувана: 5 Юни, 2018 15:13
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2744
Пица, която удължава живота, предпазва от рак! (СНИМКИ)
Снимки: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Пица, която може да предотврати развитието на рак и да намали риска от сърдечни заболявания, бе измислена в Италия.

Пица Паскалина (Pascalina) е създадена от екип от учени от Неапол съвместно с майстори готвачи, които открили вълшебните продукти, нужни за приготвянето ѝ, съобщава италианският новинарски сайт Affar Italiani.

Паскалина е наречена "пица, която удължава живота" и "антитуморна/противоракова" пица, заради продуктите в нея — известни с изключителните си ползи за човешкото здраве — характерни за средиземноморската диета.

Това ястие обаче, не е като познатите ви пици. Върху нея няма да намерите нито сирене, нито месо, а вместо тях тестото е покрито с домати, маслини и рапини (вид броколи).

Учените от Националната институция по ракови болести в Неапол казват, че пицата е достатъчно здравословна, за да се яде два пъти седмично и се надяват да насърчат хората да започнат да се хранят по-добре и по-здравословно.

Пица Паскалина (Pascalina)

Пицата има основа от пшенично брашно, която е покрита с чери домати, рапини и маслини, намазана със зехтин екстра върджин и поръсена с чесън и лют червен пипер. В "Паскалина" обаче, отсъстват две от най-разпространените добавки за пица - месото и сиренето.

Пица Паскалина (Pascalina)

Съставките на здравословната пица са избрани заради способността им да намаляват риска от развитие на сърдечносъдови заболявания, както и на някои видове злокачествени тумори в храносмилателната система, включително рак на дебелото черво.

Новата пица ще може да бъде опитана на Фестивала на пицата в Неапол тази седмица.

Яденето на пица "намалява риска от рак"

Всъщност не за пръв път италиански учени и експерти по хранене заявяват пред света, че пицата може да ни предпази от рак. През 2003 г. италиански изследователи заявиха, че редовното ядене на пица може да намали значително риска от развитие на различни видове рак — на хранопровода с 59%, на дебелото черво с 26%, на устата с 34%.

Тайната за това се крие в ликопенът - антиоксидант в доматите, за който се смята, че предлага известна защита срещу рак и придава на плодовете традиционния им червен цвят.

Авторите на това изследване, разгледали случаите на 3300 души, страдащи от рак на устата, хранопровода, гърлото или дебелото черво, които заедно с 5000 здрави индивиди, били доброволци в проучването. Те трябвало да попълнят анкета за хранителните си навици и колко често ядат пица.
След преглеждане на отговорите, учените забелязали, че участниците, които били отбелязали, че ядат пица най-малко веднъж седмично, имат по-малък шанс да развият рак.

Д-р Силвано Галъс от Института за фармацевтични изследвания "Марио Негри" в Милано, който ръководи изследването от 2003 г. заявява: "Знаехме, че доматеният сос може да предложи защита срещу някои тумори, но не очаквахме пицата като пълноценно ястие да има такива защитни сили. "

Карло Ла Векчия, епидемиолог от Милано, казва, че любителите на пица не трябва да гледат на изследването като на разрешение да ядат пица ежедневно, защото няма конкретни и ясни доказателства, че тя е единственият фактор, отговорен за резултатите в него.

"Пицата може да бъде показателна за начина на живот и хранителните навици на италианците или с други думи — италианската версия на средиземноморската диета".

Тя е богата на зехтин, фибри, зеленчуци, плодове, брашно и прясно приготвена храна — включително домашно приготвена пица с пресни продукти, което е и обяснението на получените от изследователите резултати.

Средиземноморската диета

Консумирането на повече плодове и риба, както и по-малко напитки и закуски с добавена захар, е може би най-важният аспект от Средиземноморската диета.

Акцентът при нея пада върху плодовете, зеленчуците, бобовите растения, ядките, семената, зърнените култури и разбира се рибата, съчетани с мононенаситени мазнини, като зехтина.

В същото време тя е бедна на наситени мазнини, като масло, преработени храни, като сокове и бял хляб, както и на захар и червено месо.

Друг важен аспект от Средиземноморската диета е начинът, по който се приготвя храната. Освен това почти всички ястия включват пресни зеленчуци, както и плодове за десерт и ядки за лека закуска между основните хранения.

Италия

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери